Oorspronkelijk geplaatst door guyugy
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Audi A4 B8 (Part II)
Collapse
X
-
-
Aanpassing via de vagcom dat zijn zaken die achteraf allemaal terug ongedaan gemaakt kunnen worden
.
1ste bandenset zelf betalen ja, nadien bij bandenwissels kan je blijkbaar met sommige bandencentrales regelen dat je enkel de opleg tussen de bandenmaat die standaard op je wagen lag en de bandenmaat van de velgenset die je zelf gekocht hebt moet betalen. Ik hou wel de standaard 16 inch aero-velgen voor m'n winterbanden dus het is enkel voor de zomerbanden dat ik zelf ga moeten bijdragen en op 3 jaar tijd is dat maar 1 of 2 keer.
Oorspronkelijk geplaatst door laue Bekijk BerichtenAanpassen van een leasewagen? Kom je hiermee niet in de problemen bij je leasewagen? Ga je de banden dan zelf bekostigen?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door dePAUL Bekijk BerichtenPersoonlijk heb ik een voorkeur voor Continental, zowel wat betreft winter- als zomerband. Ze slijten misschien sneller dan Michelin, maar ze combineren comfort met goede grip en uitstekende rem-eigenschappen. Ik vind de banden van een auto niet de juiste plaats om te besparen.
Comment
-
Voila, zonet de A4 gaan terug halen:
Winterbanden / velgen steken erop ( gisteren was het in de ardennen al aant het sneeuwen ! )
CV van de tankklep heeft een nieuw pompje gekregen.
Batterij controle via MMI werd geactiveerd. ( Cadeauke van de garage = gratis)
Beide ruitensproeier pompjes van de lichtsproeiers werden vervangen tgv lek.
Maar deze blijken nog niet 100% te werken ( klepjes blijven soms openstaan )
Daar ik de A4 de volgende dagen nodig heb gaan we dit op een andere dag evalueren.
Alle werken / vervangingen, buiten de velgenwissel werden natuurlijk onder garantie gedaan.
Comment
-
Vanavond heb ik ook voor de eerste keer het rechterklepje van de koplampsproeiers moeten dichtduwen omdat het bleef openstaan, verder heeft dat nog niet gehaperd bij mijn weten. Deze week gaan de winterbanden er ook weer onder, de zomerbanden (Michelins) beginnen trouwens stevig aan profieldiepte te verminderen (na 30.000km)
Nuja, mijn A4 heeft zijn status als luxepaard moeten omruilen voor een status als werkpaard.
Bouwen (en het transport van de meest onmogelijke zaken ervan) heeft nefaste gevolgen: zand, modder, stof, ... het vindt allemaal z'n weg in het interieur (tot het plafond toe).
De achterbank ligt al een paar weken plat, tesamen met de getinte ruiten had ik misschien beter een lichtevracht-inschrijving genomen
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door A4AvantB7 Bekijk BerichtenVanavond heb ik ook voor de eerste keer het rechterklepje van de koplampsproeiers moeten dichtduwen omdat het bleef openstaan, verder heeft dat nog niet gehaperd bij mijn weten. Deze week gaan de winterbanden er ook weer onder, de zomerbanden (Michelins) beginnen trouwens stevig aan profieldiepte te verminderen (na 30.000km)
Nuja, mijn A4 heeft zijn status als luxepaard moeten omruilen voor een status als werkpaard.
Bouwen (en het transport van de meest onmogelijke zaken ervan) heeft nefaste gevolgen: zand, modder, stof, ... het vindt allemaal z'n weg in het interieur (tot het plafond toe).
De achterbank ligt al een paar weken plat, tesamen met de getinte ruiten had ik misschien beter een lichtevracht-inschrijving genomen
niettegenstaande men in de garage zonder enige discusie overgaat tot vervanging onder garantie
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door El Capitan Bekijk BerichtenSinds gisteren staat hier een 2.0tdi 136pk (200voor de deur.
Nu heb ik ook last van het bekende trillingsprobleem, tussen 1200 en 160km/u.
Velgen zijn de standaard 16' velgen met Michelin's.
Is hier al een oplossing voor bekend? (garantie tot 11/2010...)
Comment
-
Ik heb mijn A4 Avant ondertussen al 6 maand en de afgelopen weken was er constant een vervelend getik op te merken in de deur van de bestuurder. Vooral als ik over een niet zo schitterend wegdek rijd (beton, asfalt met putten). Eerst dacht ik dat er iets was losgekomen in mijn portier, maar de oplossing was véél eenvoudiger. Blijkbaar was het niet mijn deur, maar het was het bevestigingselementje van de autogordel van de bestuurderszetel. Dit plastiekje tikt telkens tegen de onderkant van de zetel met het vervelend getik als gevolg. Ik heb er ondertussen een mousse opgekleefd en het vervelend getik is verdwenen.
Ik ben ook nogal gevoelig voor alle soorten geluidjes, maar voorlopig is dit het enige dat mij was opgevallen (buiten de isofix maxi cosi dan).
PS: soms trilt mijn koppelingspedaal nogal. Is dit typisch voor Audi? Want het is mijn eerste Audi en misschien is dit normaal.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door KriBroX Bekijk Berichten... Blijkbaar was het niet mijn deur, maar het was het bevestigingselementje van de autogordel van de bestuurderszetel. Dit plastiekje tikt telkens tegen de onderkant van de zetel met het vervelend getik als gevolg. Ik heb er ondertussen een mousse opgekleefd en het vervelend getik is verdwenen.
Ik ben ook nogal gevoelig voor alle soorten geluidjes, maar voorlopig is dit het enige dat mij was opgevallen (buiten de isofix maxi cosi dan)..
Comment
-
ik heb zonet moeten vaststellen dat mijn AC niet meer wil koelen.
Zodoende blijft de auto steeds doorverwarmen, ook al staat de thermo op 16c°
Alle geluk dat het geen 30 graden is buiten
Maar na een tijdje begint het nu toch ook wat te warm te worden....alle geluk heb ik een open dak
Morgen is bellen naar de garage...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door KriBroX Bekijk BerichtenIk heb mijn A4 Avant ondertussen al 6 maand en de afgelopen weken was er constant een vervelend getik op te merken in de deur van de bestuurder. Vooral als ik over een niet zo schitterend wegdek rijd (beton, asfalt met putten). Eerst dacht ik dat er iets was losgekomen in mijn portier, maar de oplossing was véél eenvoudiger. Blijkbaar was het niet mijn deur, maar het was het bevestigingselementje van de autogordel van de bestuurderszetel. Dit plastiekje tikt telkens tegen de onderkant van de zetel met het vervelend getik als gevolg. Ik heb er ondertussen een mousse opgekleefd en het vervelend getik is verdwenen.
Comment
-
Merci merci
Oorspronkelijk geplaatst door riddle Bekijk BerichtenBedankt. Ik heb al zitten zoeken hierachter, maar onderweg is het niet evident om uit te vinden vanwaar het geluid komt. Ik dacht ook dat het in het portier zelf zat.
heb in de hoedenplank ook nog een vervelend tikje zitten dat ik moet vinden .
En vandaag ontdekt dat er een stukje lijn in de ruitverwarming niet werkt .
Nog een vraag weet er iemand of de lampensproeier een ander reservoir heeft daar mijn ruitensproeier het wel doen maar er niets uit de koplampsroeier komt.
greetz
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Blackspeed Bekijk Berichtenwow wat een geluk ik was daar ook gek van heb zelf de stijl en deur al gedemonteerd maar je hebt gelijk nu is het weg.
heb in de hoedenplank ook nog een vervelend tikje zitten dat ik moet vinden .
En vandaag ontdekt dat er een stukje lijn in de ruitverwarming niet werkt .
Nog een vraag weet er iemand of de lampensproeier een ander reservoir heeft daar mijn ruitensproeier het wel doen maar er niets uit de koplampsroeier komt.
greetz
Comment
-
lederen sportzetels
Ik zit met een gepiep in de bestuurders voorzetel denk ik, het zij de sportzetels bekleed met leer, iemand ook dit probleem? Van waar zou het geluid komen, Ik dacht eerst dat het aan de achterzijde lag en heb me daar in tweekend eens mee bezig gehouden, maar deze morgen was het geluid er weer...
gr p
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Multitronic Bekijk Berichtenis één en hetzelfde reservoir, doch spuit niet elke keer mee met de ruitensproeiers. ik denk dat het 1 op 3 of 1 op 5 is. Of je moet de ruitensproeiers lang laten spuiten, dan zouden de lampensproeiers mee moeten uitkomen.
toen de wagen nieuw was gingen ze telkens als ik de voorruit wou wis-wassen (en ik vond dat vervelend want mijn motorkap was meteen gestreept met zeepsporen...)
nu moet ik al langer trekken aan de hendel om ze te zien werken
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichtenik denk dat de koplampsproeiers lui worden van weinig gebruikt te worden
toen de wagen nieuw was gingen ze telkens als ik de voorruit wou wis-wassen (en ik vond dat vervelend want mijn motorkap was meteen gestreept met zeepsporen...)
nu moet ik al langer trekken aan de hendel om ze te zien werken
Waarschijnlijk wanneer de wagen binnen gaat voor onderhoud en men hem eens aan de PC hangt voor een up date kunnen daar wijzigingen optreden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door jelle Bekijk BerichtenHeb om 14h met onze fleetverantwoordelijke gebeld om de kleur door te geven en ze verzekerde me dat ze onmiddellijk Leaseplan op de hoogte ging brengen om de bestelling bij Audi te plaatsen want offerte was maar tot vandaag 11 oktober geldig ivm lifestyle plus pack promotie
Het is dus een leasewagen met volgende specs:
Audi A4 Avant 2.0TDI 120pk
Kwarts grijs metaallak met stof cosinus zwart
acoustic parking system achteraan
cruisecontrol
volumetrisch en perimetrisch alarm met takeldetectie
buitenspiegels elektrisch en verwarmd
16-duims aluvelgen
GPS plus met DVD (zonder harde schijf)
= Lifestyle plus pack
Lederen multifunctioneel stuur
Licht en regensensor
Automatisch dimmende spiegel
Verlicht handschoenkastje
Verlichte make-up spiegel voor de bestuurder en de passagier
Leeslampen achteraan
Waarschuwingsverlichting in de deuren
Interieurverlichting en van de voetenruimte
Instapverlichting
= Verlichtingspack
Mechanische zonneschermen
Chroom dakrails
Verchroomde ruitomlijsting
Zonder kentekens
Verkoper had me vorige week wel al geinformeerd dat nu bestellen = levering in maart 2011 :-(
Zaken die ik zelf ga veranderen en bekostigen: vagcom kabel kopen om oa bluetooth te activeren, uitlaatsiertips, mistlamproosters met chroomringen, 17 (of 18 ) inch velgen en misschien een remap.'16 Peugeot 308 SW blueHDI
'15 Volvo XC60 D3
Comment
-
Vag-com
Heb gisteren enkele aanpassingen laten doen!
Geen wereldschokkende zaken, maar op dat vlak blijf ik een klein kind.
-Teller sweep
-Bochtverlichting (mistlamp gaat branden bij gebruik van richtingaanwijzer en verdraaien van de wielen)
-Permanent laten branden van de interieurverlichting aan de voeten (regelbaar)
-Led achterlichten samen laten werken met de dagrij verlichting vooraan.
-Kantelen van rechter buitenspiegel bij inschakelen van achteruit versnelling.
Ik heb spijtig genoeg enkele weken na mijn bestelling(oktober 2009-audi days) nog
de bluethoot functie bij besteld (363 euro !) mijn collega die ook enkele aanpassingen heeft laten doorvoeren had dit niet genomen en deze is nu simpelweg geactiveerd!
(MMI 3G+)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door GeLLe Bekijk BerichtenIemand weet wat de kostprijs ongeveer is voor een kit van 4 x 16" velgen (origineel Audi) + winterbanden. Wat vragen de garagisten eigenlijk voor de wissel?
(Voor een A4)
gratis bijgekregen, normale dealerprijs van deze set was toen 1140 euro.
Wielen wisselen in april heeft me bij de dealer 52 euro gekost!(was volgens garage vastgesteld bedrag voor wielenwissel)
Vond ik veel geld voor 20 min. werk!
dus wintervelgen ingeladen en ze liggen nu in mijn garage te wachten op een wissel één
van de volgende dagen!
Comment
Comment