Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi A4 B8 (Part II)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Vraag tussendoor

Ergens in februari zou normaalgezien mijn A4 Avant 2.0 geleverd moeten worden.

Ik heb het Lifestyle Plus pack als optie genomen.
    Maar in het boekje van Audi staat dat het bestuurdersinformatiedisplay in kleur een aparte optie is. Klopt dit?
    Weet er iemand waar de achterste boxen van het B&O systeem zich bevinden bij de Avant? Ik kan daar nergens informatie over terugvinden...

Comment

• Kleureninformatie display was toen ik de mijne besteld heb (begin 2009) een optie die inbegrepen was in een pack. Dus misschien even checken of die in je Lifestyle plus pack zit.

Comment

• willen jullie mij een plezier doen en is naar de rubberen afdichting onderaan de bestuurdersdeur kijken of deze niet losgekomen is tijdens deze winter ? bij ons is deze losbekomen over een 40 cm onderaan en aan de rechter voordeur in't midden is het ook al van dat. A avant is van sept 2008

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Lostralo Bekijk Berichten

Maar in het boekje van Audi staat dat het bestuurdersinformatiedisplay in kleur een aparte optie is. Klopt dit?
          Weet er iemand waar de achterste boxen van het B&O systeem zich bevinden bij de Avant? Ik kan daar nergens informatie over terugvinden...
          enkel in de deuren (tweeter + medium), denk ik, zoals met de Audi sound maar met betere luidsprekers
          supplementaire LS zijn enkel vooraan (+2 tweeters naast de spiegels) voor extra geluidsrelief

Comment

In het dashboard 2 luidsprekers met geintegreerde tweeter, 1 links, 1 rechts, en 1 centrale voor laag en ruimtelijk geluid centraal in het daschboard vooraan.
            En in elke deur 1 luidspreker met apparte tweeters.
            Het is een meer dan behoorlijke instalatie, maar de prijs is ook niet mals.
            Is wel niet te vergelijken met de B&O in de S / A8, maar die zitten dan ook in een heel andere prijscategorie...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door fdeville Bekijk Berichten
              Kleureninformatie display was toen ik de mijne besteld heb (begin 2009) een optie die inbegrepen was in een pack. Dus misschien even checken of die in je Lifestyle plus pack zit.
              Allright, heb die van mij midden 2009 besteld, dat zal dan wel inbegrepen zijn.
              Thanx voor de info over B&O, in de brochure beweren ze nochtans dat er ook in de Avant 14 luidsprekers zitten. Zal het eens checken als ik hem heb.

Comment

Thanx voor de info over B&O, in de brochure beweren ze nochtans dat er ook in de Avant 14 luidsprekers zitten. Zal het eens checken als ik hem heb.
                De mijne is van midden 2009, het zou kunnen dat er nog ergens verstopt zitten dat ik niet weet.....

Comment

Lifestile Plus pack = met GPS

Met GPS = automatisch centrale display in kleur

Of bedoel je nog een andere display?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Multitronic Bekijk Berichten
                    De mijne is van midden 2009, het zou kunnen dat er nog ergens verstopt zitten dat ik niet weet.....
                    I rest my case.

Comment

• Een nieuwe dag, een nieuw probleem op mijn A4. Af en toe de foutmelding "Ignition lock is defective" op het dashboard tesamen met een alarmsignaal. Het probleem verdwijnt na enkele minuten en uiteraard doet het probleem zich enkel voor wanneer ik niet bij de dealer ben hetgeen een analyse bemoeilijkt.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dePAUL Bekijk Berichten
                        Een nieuwe dag, een nieuw probleem op mijn A4. Af en toe de foutmelding "Ignition lock is defective" op het dashboard tesamen met een alarmsignaal. Het probleem verdwijnt na enkele minuten en uiteraard doet het probleem zich enkel voor wanneer ik niet bij de dealer ben hetgeen een analyse bemoeilijkt.
                        een tijdje de reservesleutel gebruiken om te checken ?
                        misschien hoeft enkel je sleutel herprogrammeerd te worden

Comment

• Voor diegenen die toch ietsje meer pit willen, en overweg kunnen met een vag-com kabeltje, is er een mogelijkheid om bij wagens zonder Drive Select toch de dynamic stand te bekomen op:
                          - throttle response
                          - servotronic
                          - suspension
                          - multi/tiptronic
                          - sports differential
                          Voor zover de hardware ervoor aanwezig is uiteraard. De dynamische stand voor throttle response is echter steeds mogelijk.
                          De info heb ik gehaald uit de links van enkele posts hierboven.

Dit zijn mijn instellingen (2.0 TDI 120PK, zonder drive select, zonder MMI):
                          Coding 09 - central electr.
                          Long coding helper
                          byte 7 = 00100100 (bit 5 EN bit 2 op 1)
                          byte 8= 00111111 (alles dus)
                          byte 17= 10011100 (bit 7 op 1)
                          Security acces -16 -> vul security code in
                          Adaptation - 10:
                          Channels 63 tm 66 aangepast naar value 3

Ik ga nu trachten uit te zoeken wat de minimale aanpassing is om hetzelfde resultaat te bekomen, want ik heb nu 3 fouten:
                          - charisma
                          - servotronic
                          - electr. dampers (suspension)
                          Voor mij maakt dit niet veel uit, maar als ze bij onderhoud de fouten gaan uitlezen, dan gaan ze misschien zoeken wat er scheelt, terwijl er geen probleem is.

Ik ben tevreden van het resultaat, het is vooral voelbaar tussen 2000 en 3000 tpm.

Bij wagens met MMI, kan je zelfs de instellingen (comfort/dynamic) veranderen via de menu, maar hiervoor verwijs ik naar de links van enkele posts terug.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dePAUL Bekijk Berichten
                            Een nieuwe dag, een nieuw probleem op mijn A4. Af en toe de foutmelding "Ignition lock is defective" op het dashboard tesamen met een alarmsignaal. Het probleem verdwijnt na enkele minuten en uiteraard doet het probleem zich enkel voor wanneer ik niet bij de dealer ben hetgeen een analyse bemoeilijkt.

Dat probleem heeft mijn A4 ook gehad.
                            Bij de dealer werdt mij verteld dat het een bekend probleem is.
                            Het contactslot werd vervangen.
                            Hierna viel mij op dat het contactblok er veel lichter in en uit gaat.

Comment

Audi (of B&O) zijn zo vriendelijk om geïntegreerde tweeters ook als speakers mee te tellen.
                              Tel daarbij de subwoofer achteraan en je komt aan 14.

Het heeft ook een tijdje geduurd eer ik zo alle "speakers" van het H/K systeem in mijn auto gevonden had

Comment

• weet er iemand wat de huidige levertijd is van een A4?? is dat nog steeds 6 maanden?
                                thx

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door alfadog Bekijk Berichten
                                  weet er iemand wat de huidige levertijd is van een A4?? is dat nog steeds 6 maanden?
                                  thx
                                  Yep, bij ons bestelling half november en levering is voor mei is ons toen verteld. De verkoper was zelfs enthousiast over die levertermijn, hij vondt dat goed meevallen, dus nu met het salon misschien terug langere levertermijnen ?
                                  '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                                  '15 Volvo XC60 D3

Comment

• In het algemeen is dit ongeveer 6 maand maar het hangt af van de opties die je hebt genomen.
                                    Ik heb eind November een A4 Avant besteld met het panoramisch schuifdak en de leverdatum is geschat op 30 juni 2011!! Blijkbaar komt dit door het schuifdak.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Octavian Bekijk Berichten
                                      In het algemeen is dit ongeveer 6 maand maar het hangt af van de opties die je hebt genomen.
                                      Ik heb eind November een A4 Avant besteld met het panoramisch schuifdak en de leverdatum is geschat op 30 juni 2011!! Blijkbaar komt dit door het schuifdak.

Ik heb nog niet besteld wacht nog op een teken van mijn werkgever wat normaal 6 maanden voor het vertallen van huidig contract is (= augustus 2011). Maar de configuratie die ik op het oog heb is vrij standaard hoor. Het lifestyle plus (DVD) pakket met chromatische binnen en buiten spiegels (inklapbaar) en een regen/licht sensor.
                                      Weet er iemand of teak bruin nog beschikbaar is in MY 2011.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Multitronic Bekijk Berichten
                                        Mijn ruitensproeierreservoir blijft leeg lopen.
                                        De wagen is hier nu al 3 maal voor binnen geweest, reeds 2 maal hebben ze de sproei instalatie van de lichten vervangen.
                                        Alle geluk beseft men bij Garage Ceulemans in Haasrode de hallucinante diepte van hun eigen incompetentie niet.
                                        Eind deze maand gaat hij bij een andere dealer binnen waar ik veel meer vertrouwen in heb.
                                        Deze zal het wel oplossen.....

Das pas een verhaal man hier gaan reacties op komen een geluk dat er geen 2 bakjes op staan of ge had ne vijver onder uw auto!

Voor zoiets zou ik hier nog meer reclame maken geluk bij uw volgende dealer.

P.S.: Uw spatlappen maken de V6 T compleet af man RESPECT

Comment

Working...
                                        X