Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi A4 B8 (Part II)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door alfadog Bekijk Berichten
    Ik heb nog niet besteld wacht nog op een teken van mijn werkgever wat normaal 6 maanden voor het vertallen van huidig contract is (= augustus 2011). Maar de configuratie die ik op het oog heb is vrij standaard hoor. Het lifestyle plus (DVD) pakket met chromatische binnen en buiten spiegels (inklapbaar) en een regen/licht sensor.
    Weet er iemand of teak bruin nog beschikbaar is in MY 2011.
    Ik hoop voor jou dat je de bestelling snel mag plaatsen! Tot eind feb kan je de Pack Lifestyle Plus voor +- 826 EUR nemen - gigantische korting! Kan je heel wat bijkomende opties voor nemen.
    Ik raad je aan om ook de Servotronic te nemen. Bij m'n vorige werknemer had ik ook een A4 met Servotronic - kleine optie waaraan je veel genot aan beleeft. En nu we toch bezig zijn - Audi Soundsystem is ook de moeite waard (de standaard audio installatie is niet echt top).

Mbt Teak Bruin - veronderstel van wel. Is nog steeds in waaier van opties.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Octavian Bekijk Berichten
      Audi Soundsystem is ook de moeite waard (de standaard audio installatie is niet echt top).
      Ik zou nog verder durven gaan, zelfs dat sound system is allesbehalve… zeker als ik vergelijk met het systeem dat in m’n A6 zat. Mocht ik het opnieuw doen zou ik nog een stapje hoger gaan qua soundsysteem maar dat kost dan wel eigenlijk weer teveel geld….Dit is eigenlijk het enige waar ik niet over tevreden ben van mijn wagen, toch zeker niet als je dik 50.000 neertelt voor een wagen verwacht ik iets beters…

Comment

• Ik zou graag 19" velgen op mijn b8 plaatsen, alleen staan deze velgen niet vermeld op het gelijkvormigheidsattest. Men kan ze wel kiezen als optie. Staat dit dan wel vermeld op het gelijkvormigheidsattest? Zoja, raar dat mijn b8 het dan niet zou mogen hebben? Weet iemand daar meer van?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door pingo Bekijk Berichten
          Das pas een verhaal man hier gaan reacties op komen een geluk dat er geen 2 bakjes op staan of ge had ne vijver onder uw auto!

Voor zoiets zou ik hier nog meer reclame maken geluk bij uw volgende dealer.

P.S.: Uw spatlappen maken de V6 T compleet af man RESPECT
          Waarom zouden hier speciale reactie's opkomen?
          Als de wagen kletsnat binnen gaat is het ook moeilijk voor de garage een lek te detecteren.
          Ikzelf heb het ook maar gezien toen ie een paar dagen droog binnen stond.
          Voorwat de dealer betreft niets dan lof. Dat er aan een wagen een folieke is, daar kan de dealer ook niets aan doen. De mannier waarop hij je tegemoet komt en het verhelpt is veel belangrijker voor mij, en daar mag ik niet over klagen. Deze dealer heeft aan mijn reeds 7 vag wagens verkocht. Als ik niet tevreden zou zijn was dit niet het geval geweest.
          Ik zie dat je van vandaag op het forum bent. De doelstelling van dit forum is ervaringen te delen zodat andere er ook iets kunnen aan hebben. Als Audi fan ben ik helemaal niet te beroerd om eventuele panne's aan mijn wagen te melden. Of pluimen uit te delen aan andere merken / modellen als ze dat volgens mij verdienen.

En inderdaad, mijn wagen heeft 4 spatlappen...so?
          Mijn oprit is 200 meter, waar al wel eens plassen staan, ik voorzie mijn wagens steeds van 4 spatlappen. Ik weet met 19 insch velgen, zonder spatlappen, en 2 cm lager ziet ie er wat strakker uit. Maar dat is een keuze die ik bewust niet maak. Voor mij primeert comfort boven uitzicht. Ik koop ten slotte een wagen voor mezelf en niet voor de buren.
          Nu, van mijn 18 tot nu heb ik ook nog maar 2.7 miljoen kilometer gereden, ik zal dus blijkbaar niet goed weten waar ik mee bezig ben waarschijnlijk.....

Allesinds proficiat voor je eerste " waardevolle " bijdrage aan dit forum....

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Octavian Bekijk Berichten
            Ik hoop voor jou dat je de bestelling snel mag plaatsen! Tot eind feb kan je de Pack Lifestyle Plus voor +- 826 EUR nemen - gigantische korting! Kan je heel wat bijkomende opties voor nemen.
            Ik raad je aan om ook de Servotronic te nemen. Bij m'n vorige werknemer had ik ook een A4 met Servotronic - kleine optie waaraan je veel genot aan beleeft. En nu we toch bezig zijn - Audi Soundsystem is ook de moeite waard (de standaard audio installatie is niet echt top).

Mbt Teak Bruin - veronderstel van wel. Is nog steeds in waaier van opties.
            Idd ik hoop ook dat ik mag bestellen voor eind februari. Probleem is bij ons in de firma dat de auto kaal geleverd wordt. Dus alle opties komen uit eigen zak. Daarom dat ik nu al extra opties bij kan nemen die ik zelf belangrijk vind. Ben al blij dat mijn A4 dezelfde uitrusting zal hebben als mijn huidige Jetta, alleen is de wagen op zich wel een stapje hoger. Dus ik ga daar zeker met plezier 4 jaar rond rijden. Ik begrijp maar al te goed dat sommige opties een heel groot gemak betekenen maar wat ik nu niet heb zal ik dan ook niet missen.

Comment

• Hoe meer ik met de auto rij na de vag-com ADS aanpassing (voor engine/throttle response), hoe meer ik onder de indruk ben!

Comment

• Persoonlijk denk ik er sterk aan om bij een nieuwe A4 te gaan voor de beige stoffen bekleding. Heeft iemand hier eventueel foto's van? Ik heb al een groot deel van dit topic doorlopen maar alle 165 pagina's ben ik nog niet door

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Benno1 Bekijk Berichten
                  Persoonlijk denk ik er sterk aan om bij een nieuwe A4 te gaan voor de beige stoffen bekleding. Heeft iemand hier eventueel foto's van? Ik heb al een groot deel van dit topic doorlopen maar alle 165 pagina's ben ik nog niet door
                  Doe jezelf een plezier en neem snel een beige lederen bekleding , dat leder wordt ook vuil maar is zo terug proper. Bij mijn laatste twee wagens heb ik telkenmale beige interieurs gekozen, mijn vorige A6 echter had ook een beige dashbord zet zoals de vloerbedekking, kofferruimte enz... Voor mijn huidige wagen heb ik echter gekozen om enkel de zetels beige te nemen, da's net iets onderhoudsvriendelijker, het is dan wel zo dat m'n dashbord zwart is, hier zie je dan wel weer veel sneller stof op dan beige. Mijn beige zetels van m'n vorige A6 waren na bijna 200.000km als nieuw, de huidige eigenaar vroeg me toen ie kwam zien of ik soms speciaal voor de verkoop nieuwe lederen bekleding had laten plaatsen . Gewoon regelmatig met een goede cleaner en achteraf conditioner erop en klaar is kees. Aan beige stof mag ik niet denken
                  Als je een idee wil van de combinatie beige stoelen en de rest zwart kijk dan even naar m'n wagen. ( sportzetels in luxorbeige valconaleder )
                  Last edited by Audidriver; 09/01/2011, 12:59.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Audidriver Bekijk Berichten
                    Doe jezelf een plezier en neem snel een beige lederen bekleding , dat leder wordt ook vuil maar is zo terug proper. Bij mijn laatste twee wagens heb ik telkenmale beige interieurs gekozen, mijn vorige A6 echter had ook een beige dashbord zet zoals de vloerbedekking, kofferruimte enz... Voor mijn huidige wagen heb ik echter gekozen om enkel de zetels beige te nemen, da's net iets onderhoudsvriendelijker, het is dan wel zo dat m'n dashbord zwart is, hier zie je dan wel weer veel sneller stof op dan beige. Mijn beige zetels van m'n vorige A6 waren na bijna 200.000km als nieuw, de huidige eigenaar vroeg me toen ie kwam zien of ik soms speciaal voor de verkoop nieuwe lederen bekleding had laten plaatsen . Gewoon regelmatig met een goede cleaner en achteraf conditioner erop en klaar is kees. Aan beige stof mag ik niet denken
                    Als je een idee wil van de combinatie beige stoelen en de rest zwart kijk dan even naar m'n wagen. ( sportzetels in luxorbeige valconaleder )
                    Dito hier, mijn vorige had licht grijze zetels met licht grijs dashboard.
                    De lichte kleur van het dashboard maakt het zeer onderhoudsvriendelijk.
                    De zetels waren na 350.000 km nog steeds in nieuwe staat.
                    Ik wou iets hebben in dezelfde zin bij mijn huidige, maar dat was bij bestelling nog niet mogelijk. Daarom is het uiteindelijk, zwart dashboard en sportzetels in mustang bruin valconaleder geworden. Eveneens hier omwille van het gemakkelijke onderhoud.
                    Nu, de gebruikte matrialen voor de stoffe interieurs zullen kwalitatief wel zeer goed zijn, maar persoonlijk wanneer ik voor beige zou opteren zou het ook enkel in leder zijn omwille van het onderhoudsgemak.
                    Mustang bruin.jpg

Comment

• Regensensor

Heeft er nog iemand last van "luie" automatische ruitenwissers? Al meermaals heb ik gemerkt dat de ruitenwissers niet automatisch vegen wanneer er voldoende (tot zelfs heel veel) water op de sensor aan de voorruit zit. Normaalgezien start het vegen ook automatisch als de instelling van de regengevoeligheid verhoogd wordt, maar dat gebeurt dan ook niet. De enige remedie is het uitschakelen en weer inschakelen van de automatische stand en dan gaat het weer een tijdje goed.
                      Het toeval wil dat dat ook het enige mankement geweest is dat mijn vorige A4(b7) gehad heeft.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door A4AvantB7 Bekijk Berichten
                        Heeft er nog iemand last van "luie" automatische ruitenwissers? Al meermaals heb ik gemerkt dat de ruitenwissers niet automatisch vegen wanneer er voldoende (tot zelfs heel veel) water op de sensor aan de voorruit zit. Normaalgezien start het vegen ook automatisch als de instelling van de regengevoeligheid verhoogd wordt, maar dat gebeurt dan ook niet. De enige remedie is het uitschakelen en weer inschakelen van de automatische stand en dan gaat het weer een tijdje goed.
                        Het toeval wil dat dat ook het enige mankement geweest is dat mijn vorige A4(b7) gehad heeft.
                        Heb zelfde probleem, en gevoelsmatig meer en meer de laatste tijd....
                        1988 MB 500 SL R107 (245 PK) http://www.autoforum.be/showthread.php?t=54051
                        1989 MB 500 SL R129 (326 PK) http://www.autoforum.be/showthread.p...-500-SL-(R129)
                        1992 MB 300 CE-24 Cabriolet A124 (220 PK) zilver

1993 MB 300 CE-24 Cabriolet A124 (220 PK) blauw
                        http://www.autoforum.be/showthread.php?t=28543

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Multitronic Bekijk Berichten
                          Dito hier, mijn vorige had licht grijze zetels met licht grijs dashboard.
                          De lichte kleur van het dashboard maakt het zeer onderhoudsvriendelijk.
                          [ATTACH]78068[/ATTACH]
                          ja maar...
                          hoe lichter het dashbord, hoe meer er onaangename "spiegelbeelden" ervan in de voorruit zichtbaar worden, zeker bij zonnig weer
                          ik heb nu de grafiet kleur, vrij neutraal maar toch al iets zichtbaar
                          ik ben er aan zo gevoelig dat ik de chrom-omlijstingen van de roosters zwart afgeplakt heb, om ze niet meer in het beeld van de zijspiegels te zien
                          per slot van rekening is een zwart interieur iets triestig, maar zo rustiger

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
                            ja maar...
                            hoe lichter het dashbord, hoe meer er onaangename "spiegelbeelden" ervan in de voorruit zichtbaar worden, zeker bij zonnig weer
                            ik heb nu de grafiet kleur, vrij neutraal maar toch al iets zichtbaar
                            ik ben er aan zo gevoelig dat ik de chrom-omlijstingen van de roosters zwart afgeplakt heb, om ze niet meer in het beeld van de zijspiegels te zien
                            Toen ik m’n vorige wagen ging bestellen waren er hier ook een paar die me voor dat lichte dashbord waarschuwden, ik heb toen een testritje gedaan in zonnig weer en ik vond dat eigenlijk totaal geen probleem… Ik heb bijna 200.000 km op 4 jaar met die wagen rondgereden en er is nooit een moment geweest waar ik me ergerde aan één of andere reflectie… Nu heb ik een zwart dashbord maar dat komt enkel en alleen omdat ik een zwarte vloerbedekking en dakhemel wilde, dit was niet mogelijk met een beige dashbord, had ik kunnen een beige kiezen dan zou ik dit zeer waarschijnlijk terug gekozen hebben, is toch veel makkelijker in onderhoud.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door pingo Bekijk Berichten
                              Das pas een verhaal man hier gaan reacties op komen een geluk dat er geen 2 bakjes op staan of ge had ne vijver onder uw auto!
                              Wat valt er hier te lachen? Lachen met andermans problemen is vreemd en lachen met uw eigen reactie die helemaal niet grappig is is ook vreemd. Verklaar u nader.

Oorspronkelijk geplaatst door pingo Bekijk Berichten
                              Voor zoiets zou ik hier nog meer reclame maken geluk bij uw volgende dealer.
                              ?? Verklaar u nader.

Oorspronkelijk geplaatst door pingo Bekijk Berichten
                              P.S.: Uw spatlappen maken de V6 T compleet af man RESPECT
                              ?? Verklaar u nader.

De kunst van het plaatsen van gele en groene bewegende ventjes beheerst u als goed, maar inhoudelijk is uw reactie eerder van de soort "niet te begrijpen".
                              Last edited by ; 10/01/2011, 09:14.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Audidriver Bekijk Berichten
                                Toen ik m’n vorige wagen ging bestellen waren er hier ook een paar die me voor dat lichte dashbord waarschuwden, ik heb toen een testritje gedaan in zonnig weer en ik vond dat eigenlijk totaal geen probleem… Ik heb bijna 200.000 km op 4 jaar met die wagen rondgereden en er is nooit een moment geweest waar ik me ergerde aan één of andere reflectie… Nu heb ik een zwart dashbord maar dat komt enkel en alleen omdat ik een zwarte vloerbedekking en dakhemel wilde, dit was niet mogelijk met een beige dashbord, had ik kunnen een beige kiezen dan zou ik dit zeer waarschijnlijk terug gekozen hebben, is toch veel makkelijker in onderhoud.
                                er zijn er dus blijkbaar meer die zoals jij gemakkelijk "door" deze weerspiegelingen kunnen kijken, mijn hersenen hebben wel moeite mee...
                                ofwel is dat ouderdomverschijnsel ?
                                ik vind persoonlijk dat ergonomie boven design gaat, en Audi laat hier soms een steek vallen, bv doeltreffendheid van de zonnekleppen en afwezigheid van een duidelijke verkliklampje in het instrumentenpaneel voor de dimlichten en de mislampen
                                ik ga nu hierover niet uitwijden, want het zou off-topic zijn... ik heb nu een Q5

Comment

er zijn er dus blijkbaar meer die zoals jij gemakkelijk "door" deze weerspiegelingen kunnen kijken, mijn hersenen hebben wel moeite mee...
                                  ofwel is dat ouderdomverschijnsel ?
                                  ik vind persoonlijk dat ergonomie boven design gaat, en Audi laat hier soms een steek vallen, bv doeltreffendheid van de zonnekleppen en afwezigheid van een duidelijke verkliklampje in het instrumentenpaneel voor de dimlichten en de mislampen
                                  ik ga nu hierover niet uitwijden, want het zou off-topic zijn... ik heb nu een Q5
                                  Q of A maakt niet veel uit, uiteindelijk staat het lampje voor de dimlichten op dezelfde onzinnige plaats bij zowel de A als de Q.
                                  Zijn de zonnekleppen even ondoeltreffend etc....
                                  Voorwat de kleur van het dashboard betreft, ieder moet hier maar voor zich bepalen wat voor hem het belangrijkste is, design of ergonomie. Maar persoonlijk zou ik ook terug voor de lichtere dashboardkleur gaan. Ik vind het mooier en onderhoudsvriendelijker.
                                  Voorwat de weerspiegeling betreft, dit had mijn vorige ook, maar die was dan ook voorzien van de chroom omlijsting rond de verluchtingsmonden. En dit kwam soms idd storend over. Dat is dan ook de reden waarom ik het op mijn huidige niet meer heb genomen...probleem opgelost

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dePAUL Bekijk Berichten
                                    Wat valt er hier te lachen? Lachen met andermans problemen is vreemd en lachen met uw eigen reactie die helemaal niet grappig is is ook vreemd. Verklaar u nader.

?? Verklaar u nader.

?? Verklaar u nader.

De kunst van het plaatsen van gele en groene bewegende ventjes beheerst u als goed, maar inhoudelijk is uw reactie eerder van de soort "niet te begrijpen".

Pingo is vermoedelijk iemand met een "dubbele" account die hier een stok wil smijten in het hoenderhok van de audi topics....
                                    Niet op reageren en hij bolt het af...
                                    Sintruin till I die

Comment

die spiegelingen zijn inderdaad soms wel hinderend, maar persoonlijk vind ik ze niet zo extreem storend als de weerkaatsing van volle zon op de alu-hologram inleglijsten. Bij de B7 liep die lijst over de volledige breedte van het dashboard dus je had bij een beetje zon vrijwel altijd prijs...
                                      Bij de B8 zijn die lijsten nog maar een fraktie van hetgeen ze bij de B7 waren, maar soms zit de zon toch nog tegen. Ik vond ze toch te mooi om niet als optie te nemen

Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
                                      ik vind persoonlijk dat ergonomie boven design gaat, en Audi laat hier soms een steek vallen, bv doeltreffendheid van de zonnekleppen
                                      het handige kleine zonneklepje boven de binnenspiegel wat de B7 had is om onbekende reden verdwenen in de B8. Vermoedelijk wordt dat wel als optie op de B9 verkrijgbaar

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door A4AvantB7 Bekijk Berichten
                                        het handige kleine zonneklepje boven de binnenspiegel wat de B7 had is om onbekende reden verdwenen in de B8. Vermoedelijk wordt dat wel als optie op de B9 verkrijgbaar
                                        deze clever uitrusting was al aanwezig op de allereerste B5... de laagste zon kreeg geen gelegenheid om storend te zijn
                                        nu zijn de kleppen te kort en te smal, de zon piept binnen langs alle kanten
                                        het heeft mij -uit puur ellende- een speciale zonnebril gekost die ik alleen in de wagen gebruik, met super-donkere glazen, waarmee ik de zonnekleppen zelfs niet meer hoef te gebruiken

Comment

• Mijn auto is nu bijna 1 jaar oud, ondertussen staat er al zo'n 15000 km op de teller en nog steeds zit ik met die verschrikkelijke trillingen in mijn koppelingspedaal en versnellingspook.
                                          Als van dag 1 had ik het gevoel dat er een vervelende trilling aanwezig was en na bijna een jaar is die er nog steeds.

Iemand die hier soms ook last van heeft? Of ben ik gewoon van een mug een olifant aan het maken. Ik heb al verschillende fora doorgelezen en blijkbaar zijn er echter nog mensen met dit fenomeen. Er is tot zelfs sprake van een probleem met de versnellingsbak. Het kan iets te maken hebben met de uitlijning van de banden (onlangs winterbanden opgelegd), maar ik heb de trillingen ook als ik stil sta met de handrem op.

Ik moet eens dringen langs gaan bij garage, maar ik heb schrik dat ik van het kastje naar de muur wordt gestuurd en dat ik maw gedegouteerd ga geraken van het merk Audi (wat jammer zou zijn). Zijn er mensen die mij misschien tips kunnen geven waar ik zoal op moet letten????

Thnx

Comment

Working...
                                          X