Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi A4 B8 (Part II)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• voila, hij is weer binnen onze a4 b8 avant om nieuwe rubbers voor de voordeuren te steken, 2de keer in 2 maanden.Hij ging normaal gezien vandaag klaar zijn maar deze middag telefoontje dat hij pas vrij avond zal klaar zijn omdat ze bij de nieuwe bestelde rubbers speciale lijm moeten bijbestellen (orders vanuit Duitsland omdat ze andere benadeelden dit fenomeen na vervanging vd rubbers terug hebben vastgesteld)
    Daarna moet hij nog 2 à 3 h met de deuren open staan om alles fatsoenlijk te laten hechten.
    Hopelijk houden ze het nu tot einde carriere auto. Duimen maar !

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dada400 Bekijk Berichten
      Ik las daarnet op het nederlandse audi forum dat er problemen zouden zijn met het leveren van bepaalde lakken. Dit zou als gevolg hebben dat de wagens niet kunnen geleverd worden op afgesproken data. Weet iemand hoe het zit voor belgië ?
      Dit is een gevolg van de huidige ramp in Japan (1 vd grootste leveranciers voor metaallak) en dit gaat ook een impact hebben voor Belgie - werd deze week nog vermeld in het nieuws. Echter, het zou nog een aantal maanden duren vooraleer het een echte impact zou hebben op de levertermijnen.

Ik wacht ondertussen al sinds half november op m'n wagen en heb deze week naar de garage gebeld om een update te krijgen....en goed nieuws! Initiele levertermijn was 30 juni en blijkbaar zou de wagen binnen zijn tegen 15 juni.
      Dus conclusie - nog geen onmiddelijke impact.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Octavian Bekijk Berichten
        Dit is een gevolg van de huidige ramp in Japan (1 vd grootste leveranciers voor metaallak) en dit gaat ook een impact hebben voor Belgie - werd deze week nog vermeld in het nieuws. Echter, het zou nog een aantal maanden duren vooraleer het een echte impact zou hebben op de levertermijnen.

Ik wacht ondertussen al sinds half november op m'n wagen en heb deze week naar de garage gebeld om een update te krijgen....en goed nieuws! Initiele levertermijn was 30 juni en blijkbaar zou de wagen binnen zijn tegen 15 juni.
        Dus conclusie - nog geen onmiddelijke impact.
        Bij ons was voorzien half juni, dus nu hoop ik door jouw post dat het ook opschuift Het is wel cascadeblauw, niet zo een frequent gekozen kleur, wat wel nadelig kan zijn voor de levertermijn ...
        '16 Peugeot 308 SW blueHDI
        '15 Volvo XC60 D3

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
          Bij ons was voorzien half juni, dus nu hoop ik door jouw post dat het ook opschuift Het is wel cascadeblauw, niet zo een frequent gekozen kleur, wat wel nadelig kan zijn voor de levertermijn ...
          Is goed mogelijk. Ik heb het panoramisch schuifdak waardoor de levertermijn sowieso al een maand langer is - dus ik zit eveneens niet in de normale levertermijn van 6 maand.

Je kan zeker bellen naar je garagist. Ik heb een leasewagen maar ipv naar de leasemaatschappij te bellen heb ik direct contact opgenomen met de garage waar de bestelling geplaatst werd en ik had de info onmiddelijk.

Comment

• daarstraks onzen A4 terug gaan halen, ben wel niet helemaal tevreden hoe hij werd terugbezorgd. Op sommige plaatsen leek het of de rubber een beetje gelost was. Er is dus een speciale lijm gebruikt (op aanraden van Audi Duitsland voor een betere hechting) en de wagen moet dan min. 2h met deuren open staan. Heeft er in totaal 6 h zo gestaan, dus lang genoeg. De after sales manager is er even bijgehaald om alles te bekijken en heeft gezegd dat ik het moet aanzien of deze nu blijven zitten. Dus wordt misschien vervolgd

Wat levertermijn betreft wist de verkoper aldaar te vertellen dat alle donkere grijstinten zoals
            daytona grijs,lavagrijs en blauwe kleuren pas geleverd kunnen worden tegen einde jaar of zelfs volgend jaar
            Voor zwart en zilvergrijs was er nog geen probleem vlogens hem

Comment

• Even ter informatie

Volgende lakkleuren lopen 4 maand vertraging op:

Lavagrijs
              Gletjerwit
              Daytonagrijs
              Teakbruin
              Maneschijnblauw

Wist audi me vanmorgen te vertellen. Spijtig genoeg moet ik nu een vervanger zoeken voor het Lavagrijs...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Stanny2010 Bekijk Berichten
                Even ter informatie

Lavagrijs
                Gletjerwit
                Daytonagrijs
                Teakbruin
                Maneschijnblauw

Wist audi me vanmorgen te vertellen. Spijtig genoeg moet ik nu een vervanger zoeken voor het Lavagrijs...
                Bij Land Rover is het wegens de kernramp in Fukushima nog erger gesteld.
                Zij kunnen hun 15 lakkleuren op alle modellen niet leveren wegens het niet verkrijgbare pigment. Al wie een nieuwe Land Rover koopt of in bestelling heeft, wordt verzocht een kleur van Jaguar te kiezen. Over x aantal jaar wel interessant om te verkopen (uniek model), nu iets minder om te kopen.

Comment

Even ter informatie

Lavagrijs
                  Gletjerwit
                  Daytonagrijs
                  Teakbruin
                  Maneschijnblauw

Idem hier, hoogstwaarschijnlijk zal die vervanger fantoomzwart worden.

Comment

Even ter informatie

Lavagrijs
                    Gletjerwit
                    Daytonagrijs
                    Teakbruin
                    Maneschijnblauw

Meteoor grijs?
                    Heb nu wel gezien dat deze kleur niet meer in de keuzelijst staat. Ofwel is ie verdwenen ofwel noemt die nu 'moessongrijs' (deze is nieuw in de lijst).

Vb.
                    Last edited by ; 03/05/2011, 09:00.

Comment

• Meteoorgrijs is niet beschikbaar voor de A5 sportback.
                      Maar het moessongrijs lijkt me ook wel wat. Het zou vergelijkbaar zijn met het daytona grijs van de s5.... mmmm

In verband met Land Rover . Wel tof dat je nu exclusieve kleuren kan kiezen

Comment

Even ter informatie

Lavagrijs
                        Gletjerwit
                        Daytonagrijs
                        Teakbruin
                        Maneschijnblauw
                        betekent dit dat de nieuwe kleur voor de A4 moessongrijs niet onderhevig is hieraan?
                        (heb al andere lijstjes gezien, hangt precies van land tot land af)

Iemand enig idee hoe die kleur in het echt meevalt? ziet er iets lichter uit dan meteoorgrijs.

Comment

• Ben vandaag gebeld door Audi. Heb een A4 Avant in bestelling (lease) en had lavagrijs besteld.

Blijkbaar zou deze kleur niet meer gemaakt worden door het tekort aan Xirallic uit Japan. Er werd me voorgesteld om ofwel fantoomzwart ofwel moessongrijs te nemen. Mijn huidige wagen is een zwarte (Passat) dus wou wel eens wat anders dus heb redelijk impulsief voor het moessongrijs gekozen... Hoop dat het wat meevalt in't echt!

Foto hierboven is de eerste die ik zie in deze kleur en dacht eerst dat de kleur op deze foto Daytona grijs was. Moesson zou in ieder geval donkerder moeten zijn als kwartsgrijs. De eerste foto's (of zijn het renderings) van de Q3 (foto toegevoegd) zijn ook in moessongrijs en daar lijkt de kleur veel lichter. Afwachten dus. Als iemand ergens een foto vind van Moesson in real life lees ik het hier graag!

In ieder geval is moessongrijs niet geïmpacteerd door de situatie in Japan.

Levertermijnen voor de A4 Avant zijn trouwens nog steeds niet super want zal met de geplande productiedatum die me daarnet werd meegedeeld ongeveer 6 maanden bedragen...
                          Bijgevoegde Bestanden

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door 4x4mania Bekijk Berichten
                            In ieder geval is moessongrijs niet geïmpacteerd door de situatie in Japan.

Levertermijnen voor de A4 Avant zijn trouwens nog steeds niet super want zal met de geplande productiedatum die me daarnet werd meegedeeld ongeveer 6 maanden bedragen...
                            ik heb me voor het kleur gebaseerd op de duitse carconfigurator, daar kun je Monsungrau kiezen, en dat ziet er ook (maar toch niet teveel) donkerder uit dan van de gerenderde Q3 (wel donkerder dan Quarzgrau).

goed dat mijn geplande kleur nog te verkrijgen is, moet wel nog bestellen, dus 6 maand... pfff
                            Bijgevoegde Bestanden
                            Last edited by ; 03/05/2011, 17:58.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Detonator Bekijk Berichten
                              ik heb me voor het kleur gebaseerd op de duitse carconfigurator, daar kun je Monsungrau kiezen, en dat ziet er ook (maar toch niet teveel) donkerder uit dan van de gerenderde Q3 (wel donkerder dan Quarzgrau).

goed dat mijn geplande kleur nog te verkrijgen is, moet wel nog bestellen, dus 6 maand... pfff
                              Hoe kun je je voor kleuren nu baseren op foto's en websites? Bekijk die foto op een andere PC (monitor) en die kleur ziet er al gans anders uit, om nog maar te zwijgen over de belichting die gebruikt is voor het maken van de foto's... Ik zou nooit een kleur kiezen die je niet irl gezien hebt, en dan nog liefst op hetzelfde model auto als je wilt bestellen.

Comment

• Meteoorgrijs - Moessongrijs

Oorspronkelijk geplaatst door dePAUL Bekijk Berichten
                                Hoe kun je je voor kleuren nu baseren op foto's en websites? Bekijk die foto op een andere PC (monitor) en die kleur ziet er al gans anders uit, om nog maar te zwijgen over de belichting die gebruikt is voor het maken van de foto's... Ik zou nooit een kleur kiezen die je niet irl gezien hebt, en dan nog liefst op hetzelfde model auto als je wilt bestellen.
                                Volledig akkoord met dePAUL - heb de Duitse website ook gebruikt om een idee te krijgen qua looks maar het computerbeeld is toch nog sterk verschillend met de 'real life' images.

Voor de duidelijkheid, de kleur op de foto hieronder is meteoorgrijs en niet moessongrijs. Foto's van een A4 in moessongrijs vind ik niet op het internet.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dePAUL Bekijk Berichten
                                  Hoe kun je je voor kleuren nu baseren op foto's en websites?
                                  wel om een indicatie te krijgen of het kleur ok is of niet. Dit is nog iets anders dan zomaar blind bestellen natuurlijk. (en gegeven de gereduceerde keuze in kleuren schieten er eigenlijk al niet veel meer over in donkergrijs)

Zelfs als het kleur binnen in de toonzaal staat is het moeilijk in te schatten hoe het er op een zonnige zondagvoormiddag zal uitzien.

Comment

wel om een indicatie te krijgen of het kleur ok is of niet. Dit is nog iets anders dan zomaar blind bestellen natuurlijk. (en gegeven de gereduceerde keuze in kleuren schieten er eigenlijk al niet veel meer over in donkergrijs)

Zelfs als het kleur binnen in de toonzaal staat is het moeilijk in te schatten hoe het er op een zonnige zondagvoormiddag zal uitzien.
                                    Voila, er zijn al zo weinig echte kleuren, buiten verschillende varianten op grijs ... En in een showroom zegt dat ook weer niet zoveel vind ik, bijvoorbeeld het teakbruin is helemaal niet mooi onder kunstlicht. Bovendien zijn die showroommodellen dan nog is allemaal net in die grijstinten uitgevoerd, dus dan eindig je met iedereen die dezelfde kleur besteld en dat is saai!
                                    Mijn madam heeft vorige week voor de eerste keer de A4 avant gezien in de kleur die ze 6 maand geleden besteld heeft
                                    '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                                    '15 Volvo XC60 D3

Comment

(...)
                                      Natuurlijk niet. Je moet vragen de auto buiten te rijden. Bij gezucht of geblaas vanwege de verkoper wordt er geen bestelbon getekend. Simpel.
                                      In Kortenberg kun je heel veel kleuren zien, buiten. Ze hebben daar achteraan zo goed als elke kleur wel staan.

Nog even over digitale foto's:
                                      Ik heb hier op het werk 2 schermen: die van mijn laptop en een extern scherm. Als ik het bovenstaande plaatje van de meteoorgrijze A4 op mijn extern scherm bekijk dan ziet dat er strak uit, de kleur lijkt een warme tint te hebben. Als ik het venster naar links sleep, naar mijn laptop scherm, dan ziet de kleur er juist erg koud en grauw uit. Het verschil is ENORM. Dan hebben we het nog maar puur over hoe het beeldscherm de kleuren weergeeft, we hebben het nog niet eens over de witbalans, de saturatie etc van de camera waarmee de foto genomen is.

Comment

• Verwijderd
                                        Last edited by ; 04/05/2011, 14:18. Reden: Niet meer van toepassing

Comment

• Foto in monsoengrijs gevonden (Audi Q3). Is waarschijnlijk wel bewerkte digitale versie.

Grotere afbeeldingen via link: https://www.audi-mediaservices.com/p...tlichkeit.html

Comment

Working...
                                          X