Oorspronkelijk geplaatst door Multitronic
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Audi A4 B8 (Part II)
Collapse
X
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door Multitronic Bekijk BerichtenWelke is de maat van uw banden? Dit maakt wel degelijk een verschil uit he.
Ik heb een paar weken geleden 2 nieuwe Michelin Primery laten steken, 225/55/R17
hiervoor heb ik 210€ / stuk betaald, geplaatst.
Wel met V index ( 240km/h ), origineel lag er Y op ( 300km/h ), maar dat is niet nodig, en daar betaal ik geen € meer voor.
Er zit wel degelijk grote verschillen tussen de merken banden, je kan hier betrouwbare testen over lezen op de ADAC site.
Wanneer je banden wil vergelijken qua prijzen is volgende site wel eens nuttig:
http://www.toopneus.be/Achat-Pneus-t...,175,70,14,,,2,
hier vul je bovenaan gewoon de maten in en je krijgt een overzichtje.....
( auto van de mama hé)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door sdbruin Bekijk BerichtenMet de Bridgestone banden (verplichting van de leasemaatschappij) had ik last van trillen in stuur bij 120- 140 km/u, de dealer adviseerde mij toen Michelin Primacy HP banden te monteren met een zo hoog mogelijk snelheidscodering. De dealer mocht deze zelf niet monteren van de leasemaatschappij omdat het via de bandenhandel moest. Uiteindelijk zijn er toch Michelin's onder gekomen, maar niet met een hogere snelheidscodering. Het trillen is toen verdwenen al heb ik nog steeds last van "platte kanten" aan de banden. Met name als ik de auto met warme banden weggezet heb en dan de volgende ochtend wegrij.
Comment
-
SD kaart
Nog anderhalve week en ik kan m'n wagen gaan afhalen. Toch een dikke 20 dagen vroeger dan de eerst voorziene leverdatum!
Vraagje mbt de SD kaarten. Heb in vorige posts gelezen dat er mensen zijn die Sandisc Ultra II kaart gebruiken (8GB). Is er een limiet voor het aantal GB dat zo'n kaartje mag hebben?
En heb je nog altijd een duidelijk overzicht van de muziek die je op zo'n kaart zet? Kan je werken met folders en worden die duidelijk weergegeven door het MMI?
Thnx
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door sdbruin Bekijk BerichtenMet de Bridgestone banden (verplichting van de leasemaatschappij) had ik last van trillen in stuur bij 120- 140 km/u, de dealer adviseerde mij toen Michelin Primacy HP banden te monteren met een zo hoog mogelijk snelheidscodering. De dealer mocht deze zelf niet monteren van de leasemaatschappij omdat het via de bandenhandel moest. Uiteindelijk zijn er toch Michelin's onder gekomen, maar niet met een hogere snelheidscodering. Het trillen is toen verdwenen al heb ik nog steeds last van "platte kanten" aan de banden. Met name als ik de auto met warme banden weggezet heb en dan de volgende ochtend wegrij.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Octavian Bekijk BerichtenNog anderhalve week en ik kan m'n wagen gaan afhalen. Toch een dikke 20 dagen vroeger dan de eerst voorziene leverdatum!
Vraagje mbt de SD kaarten. Heb in vorige posts gelezen dat er mensen zijn die Sandisc Ultra II kaart gebruiken (8GB). Is er een limiet voor het aantal GB dat zo'n kaartje mag hebben?
En heb je nog altijd een duidelijk overzicht van de muziek die je op zo'n kaart zet? Kan je werken met folders en worden die duidelijk weergegeven door het MMI?
Thnx
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Audidriver Bekijk Berichten32Gb per kaartje is de limiet ( althans ik heb er 2x 32Gb inzitten en dat werkt ) , alles kun je onder folders zetten naar eigen goesting. Veel plezier ermee !
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Octavian Bekijk BerichtenThanks! Ga direct eens zien voor een goed prijsje en dan kan ik m'n ganse iTunes erin droppen.
Comment
-
Gisteren de 'oude' A4 1.9TDI laten remappen bij BR Performance te Willebroek.
Zeer tevreden over het resultaat: van 115pk/285Nm naar 154pk/327Nm.
Voor herhaling vatbaar met de nieuwe 2.0TDI 120pk.
Naar het schijnt werkte de programmeur Bruno voordien bij Heinz, en is hij wel degelijk goed op de hoogte.
De werkwijze, met testbank meting voor en na, is dezelfde als bij Heinz, alleen zijn de prijzen iets scherper.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Multitronic Bekijk Berichtenen...en..;en...?
Ik heb geen melding gekregen, ze hebben toch dezelfde motor en zijn van hetzelfde jaar...
De mijne is wel een paar weken geleden binnen geweest voor een groot onderhoud, misschien dat men toen één of andere up date heeft gedaan...maar ben wel is benieuwd naar de uitleg bij uw garage....
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door guggenheimer Bekijk BerichtenMaandag ben ik met mijn wagen binnen geweest voor onderhoud en hebben een update gedaan. Enkel van toepassing voor de 2.7l motor1988 MB 500 SL R107 (245 PK) http://www.autoforum.be/showthread.php?t=54051
1989 MB 500 SL R129 (326 PK) http://www.autoforum.be/showthread.p...-500-SL-(R129)
1992 MB 300 CE-24 Cabriolet A124 (220 PK) zilver
1993 MB 300 CE-24 Cabriolet A124 (220 PK) blauw
http://www.autoforum.be/showthread.php?t=28543
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door auweray Bekijk BerichtenGisteren de 'oude' A4 1.9TDI laten remappen bij BR Performance te Willebroek.
Zeer tevreden over het resultaat: van 115pk/285Nm naar 154pk/327Nm.
Voor herhaling vatbaar met de nieuwe 2.0TDI 120pk.
Naar het schijnt werkte de programmeur Bruno voordien bij Heinz, en is hij wel degelijk goed op de hoogte.
De werkwijze, met testbank meting voor en na, is dezelfde als bij Heinz, alleen zijn de prijzen iets scherper.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Junni Bekijk BerichtenMijn 2.0 TDI 120pk is onder handen genomen bij Apecbelgium in Deinze. Zeer tevreden van het resultaat (200pk en 460Nm) en mooie service van Didier daar.
BR geeft 185pk en 410Nm als richtwaarden voor de 2.0TDI 120pk.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Junni Bekijk BerichtenMijn 2.0 TDI 120pk is onder handen genomen bij Apecbelgium in Deinze. Zeer tevreden van het resultaat (200pk en 460Nm) en mooie service van Didier daar.
ABT blijft onder de grens van 400Nm mijns inzien niet zomaar.
Comment
-
1) vraag is waarschijnlijk al eerder gesteld, maar kunnen versnellingsbak (neem aan handgesch.?) en koppeling dit eigenlijk wel aan?
2) wat is invloed op prestaties/verbruik?1988 MB 500 SL R107 (245 PK) http://www.autoforum.be/showthread.php?t=54051
1989 MB 500 SL R129 (326 PK) http://www.autoforum.be/showthread.p...-500-SL-(R129)
1992 MB 300 CE-24 Cabriolet A124 (220 PK) zilver
1993 MB 300 CE-24 Cabriolet A124 (220 PK) blauw
http://www.autoforum.be/showthread.php?t=28543
Comment
-
Ik vertrouw de tuner erop dat het betrouwbaar is. Ik ben geen kenner, maar ik denk dat het ook afhangt van de manier van tunen. Hoe het vermogen wordt losgelaten, brede powerband/piektuning, ...
Ik rij er nog niet zolang met rond (10k km ongeveer), maar tot op heden nog geen last.
Op kortere afstanden hangt het verbruik tussen de 7 en 8 liter. Op langere ritten geraak ik makkelijk onder de 6 liter. Sportieve rijstijl.
Qua power is het overal voelbaar. Vooral de gasreponse vind ik persoonlijk schitterend. Reageert onmiddellijk en rijdt zeer soepel.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Junni Bekijk BerichtenIk vertrouw de tuner erop dat het betrouwbaar is. Ik ben geen kenner, maar ik denk dat het ook afhangt van de manier van tunen. Hoe het vermogen wordt losgelaten, brede powerband/piektuning, ...
Ik rij er nog niet zolang met rond (10k km ongeveer), maar tot op heden nog geen last.
Op kortere afstanden hangt het verbruik tussen de 7 en 8 liter. Op langere ritten geraak ik makkelijk onder de 6 liter. Sportieve rijstijl.
Qua power is het overal voelbaar. Vooral de gasreponse vind ik persoonlijk schitterend. Reageert onmiddellijk en rijdt zeer soepel.
indien je onder de 6 liter blijft, zal je zeker niet veel van je bijkomend vermogen aanspreken (zelfs niet zoveel van de basisdotatie van 120 pk...)
ik ben altijd verbaasd dat mensen eerst hun wagen laten tunen, om daarna aan eco-run te doen
blijft natuurlijk altijd het goed gevoel van veel overschot over te houden, het is hetzelfde met sound-systemen en met informatica : het verschil tussen wat men heeft en wat men effektief gebruikt is in veel gevallen erg groot
Comment
Comment