Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi A4 B8 (Part II)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door MMVV Bekijk Berichten
    Een leasing laten tunen...ze zullen het graag horen.
    Mensen vergeten blijkbaar dat een leasing wagen niet hun wagen is...maar één die ze voor een bepaalde periode mogen gebruiken van de leasingmaatschappij.
    Dat is gewoon niet meer of niet minder dan het niet nakomen van het contract, ik kan me voorstellen dat de leasingmaatschappij hier een schadevergoeding kan voor eisen Als dat effectief een operationele lease is en ze krijgen extra kosten door extra slijtage, gaan ze dat heus niet nalaten.

Bovendien kom je ook je afspraken met je werkgever niet na, want de meesten tekenen als werknemer een document dat ze die wagen als een goede huisvader gaan gebruiken ...

Maar ieder doet natuurlijk wat hij zelf denkt dat hij moet doen

on-topic:
    Onze Avant wordt normaal gezien deze week geleverd in de garage, dus hopelijk kunnen we hem volgende week afhalen.
    '16 Peugeot 308 SW blueHDI
    '15 Volvo XC60 D3

Comment

• De mijne heeft de kaap van de 30.000km bereikt ( van half sept 2010 ) , nog steeds zeer tevreden van m’n keuze. Voor mij is dit een zalige cruiser die heel leuk om rijden is, verbruik valt meer dan mee zeker als je veel snelwegkm’s gaat doen zoals ik. Door elkaar kom ik zo tussen de 7 en 7.5l uit wat toch goed meevalt. De multitronic is gewoon subliem op vlak van comfort, een handgeschakelde komt er zo goed als zeker nooit meer. Zijn er zaken die ik mis, tja zoals al eerder vermeld is dit een heel kleine wagen ivm mijn vorige A6 Avant… volgende week op reis zal er toch een bakje op het dak moeten wat met die A6 nooit aan de orde was… nu ja ik wist dit op voorhand natuurlijk. Mocht ik hem opnieuw kopen dan zou ik ook heel waarschijnlijk de 3l Quatro nemen, 190pk op de voorwielen is bij droog weer geen probleem maar als het wat nat ligt dan moet de tractiecontrole toch wel snel ingrijpen, mijn volgende zal toch bijna zeker vierwielaandrijving hebben, dit wil ik eens leren kennen. Verder tot nu toe niks dan lof voor deze wagen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Audidriver Bekijk Berichten
        De mijne heeft de kaap van de 30.000km bereikt ( van half sept 2010 ) , nog steeds zeer tevreden van m’n keuze. Voor mij is dit een zalige cruiser die heel leuk om rijden is, verbruik valt meer dan mee zeker als je veel snelwegkm’s gaat doen zoals ik. Door elkaar kom ik zo tussen de 7 en 7.5l uit wat toch goed meevalt. De multitronic is gewoon subliem op vlak van comfort, een handgeschakelde komt er zo goed als zeker nooit meer. Zijn er zaken die ik mis, tja zoals al eerder vermeld is dit een heel kleine wagen ivm mijn vorige A6 Avant… volgende week op reis zal er toch een bakje op het dak moeten wat met die A6 nooit aan de orde was… nu ja ik wist dit op voorhand natuurlijk. Mocht ik hem opnieuw kopen dan zou ik ook heel waarschijnlijk de 3l Quatro nemen, 190pk op de voorwielen is bij droog weer geen probleem maar als het wat nat ligt dan moet de tractiecontrole toch wel snel ingrijpen, mijn volgende zal toch bijna zeker vierwielaandrijving hebben, dit wil ik eens leren kennen. Verder tot nu toe niks dan lof voor deze wagen.
        Kan me hier alleen maar bij aansluiten, ik heb (sinds mei 2009) net de kaap van de 100.000 afgerond zonder één enkel probleem (hout vasthouden!), enkel wat service acties van Audi zelf ivm Xenons, waterpomp(en), sturing Multitronic en onlangs EGR-regeling. Maar dit was allemaal preventief want ik heb nooit ergens last van gehad, behalve één keer bij zware koude: de Multitronic die niets meer deed (bak in P/N/D/R haalde allemaal niets uit, wagen bleef gewoon staan), de wagen even stilleggen en herstarten loste het probleem gelukkig onmiddellijk op.

Wat betreft je droom van een 3 liter quattro, hier kan ik me alleen maar bij aansluiten. Naast de voorwielaandrijving, vind ik ook de Multitronic in D toch wat loom reageren over het algemeen. Je moet echt al planché geven om deftig te hernemen.

Zelf ben ik nog niet zeker (is leasing dus hangt ook af van budget, CO2 etc.) of ik terug zo'n zware motor wil: ik heb de voorbije 2 jaar de boetes aan elkaar gerijgd (onlangs nog rijverbod), en dat begint toch wat tegen te steken. Voor mij is volgende combi ideaal (ook al is het dan spijtig genoeg geen 6-cylinder meer): een 2 liter automaat (DSG), zo'n 170-180 PK én quattro. Maar dit bestaat niet bij auto, wel bij BMW als 320xd (is wel geen DSG maar toch ook schitterende 6- en in nieuw model allicht 8-trapsautomaat)...

Enfin, voor we van een nieuwe beginnen te dromen, eerst naar de volgende 100.000km nu! (contract 43 mnd/200.000km)
        1988 MB 500 SL R107 (245 PK) http://www.autoforum.be/showthread.php?t=54051
        1989 MB 500 SL R129 (326 PK) http://www.autoforum.be/showthread.p...-500-SL-(R129)
        1992 MB 300 CE-24 Cabriolet A124 (220 PK) zilver

1993 MB 300 CE-24 Cabriolet A124 (220 PK) blauw
        http://www.autoforum.be/showthread.php?t=28543

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door venteke Bekijk Berichten
          Kan me hier alleen maar bij aansluiten, ik heb (sinds mei 2009) net de kaap van de 100.000 afgerond zonder één enkel probleem (hout vasthouden!), enkel wat service acties van Audi zelf ivm Xenons, waterpomp(en), sturing Multitronic en onlangs EGR-regeling. Maar dit was allemaal preventief want ik heb nooit ergens last van gehad, behalve één keer bij zware koude: de Multitronic die niets meer deed (bak in P/N/D/R haalde allemaal niets uit, wagen bleef gewoon staan), de wagen even stilleggen en herstarten loste het probleem gelukkig onmiddellijk op.

Wat betreft je droom van een 3 liter quattro, hier kan ik me alleen maar bij aansluiten. Naast de voorwielaandrijving, vind ik ook de Multitronic in D toch wat loom reageren over het algemeen. Je moet echt al planché geven om deftig te hernemen.

Zelf ben ik nog niet zeker (is leasing dus hangt ook af van budget, CO2 etc.) of ik terug zo'n zware motor wil: ik heb de voorbije 2 jaar de boetes aan elkaar gerijgd (onlangs nog rijverbod), en dat begint toch wat tegen te steken. Voor mij is volgende combi ideaal (ook al is het dan spijtig genoeg geen 6-cylinder meer): een 2 liter automaat (DSG), zo'n 170-180 PK én quattro. Maar dit bestaat niet bij auto, wel bij BMW als 320xd (is wel geen DSG maar toch ook schitterende 6- en in nieuw model allicht 8-trapsautomaat)...

Enfin, voor we van een nieuwe beginnen te dromen, eerst naar de volgende 100.000km nu! (contract 43 mnd/200.000km)
          Ach, ik zou geen 3.0 nemen voor de prestaties hoor, enkel omwille van de quatro zou ik het doen, en die zal jammergenoeg nooit te rijmen vallen met die Multitronic zeker... Ik rij met mijn huidige wagen rustiger dan met m'n vorige, die motor samen met de automaat maken er een comfortabele cruiser van, een sportkar zal het nooit worden maar dat hoef ik ook niet... Met de mijne heb ik al één boete gereden nu, 123 gecorr op de A17 in Wevelgem geflitst...Ik ben ook al op een leeftijd gekomen dat ik al eens aan vrouw en (sinds kort ) kind denk die thuis zitten, die zien me s'avonds ook liever gezond en wel thuiskomen. Naar een volgende wagen kijk ik nog niet , dat zijn hopelijk pas zorgen voor binnen een jaartje of 3 -4 , ik zou het eerlijk gezegd zeer moeilijk hebben om terug naar een 4-cilindermotor te gaan...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
            Onze Avant wordt normaal gezien deze week geleverd in de garage, dus hopelijk kunnen we hem volgende week afhalen.
            Intussen is de leveringsdatum "einde van deze maand". Terwijl het 2 weken geleden op maandag nog was "in de loop van deze week" en op vrijdag "eind van deze maand". Nu dus vandaag (1 juli) "eind van deze maand" ...
            Nadat het al eens van half mei naar half juni was opgeschoven ... (half mei was iets meer dan 6 maand na de besteldatum)

We hebben ook nog nooit enige uitleg gekregen van de reden dat het opgeschoven wordt. Twee weken geleden begon ik echt te vermoeden dat er iets niet klopt in het verhaal, aangezien op maandag het nog in de loop van de week was en op vrijdag het dan plots 2 weken later is. Die mannen zien dat toch gewoon in welke status die wagen is??

Staat die wagen in de showroom? Is die bestelling doorverkocht? Of is er echt ergens een probleem? We zullen het waarschijnlijk nooit weten ...

We hebben ze ook steeds zelf moeten contacteren om er achter te vragen, nog nooit hebben ze uit zichzelf laten weten dat de leverdatum weer opgeschoven was ...

Het is een leasingwagen en we moeten in die garage bestellen van het bedrijf uit ... mocht het een privé bestelling zijn was het kot daar al te klein geweest Maar dan was dit waarschijnlijk ook nooit zo gelopen
            '16 Peugeot 308 SW blueHDI
            '15 Volvo XC60 D3

Comment

... ik zou het eerlijk gezegd zeer moeilijk hebben om terug naar een 4-cilindermotor te gaan...
              ik heb een nog grotere stap gedaan door terug te vallen van een V6 benzine naar een 2,0TDI
              zeker niet dodelijk, een jaar later heb ik een (zeer basic) 3,0TDI getest tijdens een opendeurfeestje bij mijn dealer ; natuurlijk was die 3,0 l beter (vooral wegens de S-tronic...) maar ik ben zonder het minste negatief gevoel teruggestapt in mijn rijkelijk uitgeruste 2,0 l
              de volgende blijft een eerder bescheiden gemotoriseerde, maar mooi aangeklede Audi

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
                ik heb een nog grotere stap gedaan door terug te vallen van een V6 benzine naar een 2,0TDI
                zeker niet dodelijk, een jaar later heb ik een (zeer basic) 3,0TDI getest tijdens een opendeurfeestje bij mijn dealer ; natuurlijk was die 3,0 l beter (vooral wegens de S-tronic...) maar ik ben zonder het minste negatief gevoel teruggestapt in mijn rijkelijk uitgeruste 2,0 l
                de volgende blijft een eerder bescheiden gemotoriseerde, maar mooi aangeklede Audi

....of je kan natuurlijk voor een full aangeklede V6 gaan....het beste van 2 werelden...

Comment

• In mijn huidige A4 zit alle luxe en comfort die ik zelf nuttig/nodig acht, mijn volgende moet eigenlijk niets meer hebben, 6 cilinders zal ie ook terug hebben vrees ik en wat ie zeker moet hebben is quatro aandrijving

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Multitronic Bekijk Berichten
                    ....of je kan natuurlijk voor een full aangeklede V6 gaan....het beste van 2 werelden...
                    ergens moet er een limiet zijn... ik kan mijn wagenkosten niet afschrijven...
                    dit geldt voor de aankoopprijs als voor de kosten en taksen
                    bij mij is 60.000 euros de kaap die ik niet zal overschrijden
                    en boven 2,0l en 163PK's zal ik ook niet meer gaan
                    een V6 is dus definitief buiten bereik, jammer ;-)

Comment

• Dacht dat er hier nog waren die vroegen naar een afbeelding van een A4 in monsungrau.
                      Op motor-talk.de heeft er blijkbaar iemand al één gekregen. Heeft volgens mij veel weg van daytona:

Bron

Maar wat ik me afvraag: zijn dat de nieuwe S-line velgen? En bij uitbreiding: iemand die weet wat de aanpassingen gaan zijn voor MY2012?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door t-light Bekijk Berichten
                        Dacht dat er hier nog waren die vroegen naar een afbeelding van een A4 in monsungrau.
                        Op motor-talk.de heeft er blijkbaar iemand al één gekregen. Heeft volgens mij veel weg van daytona:

?
                        ...en van de Pepper Gray van de Polo's...

Comment

• Ik heb laatst een B8 1.8TFSI gereden en echt totaal niet onder de indruk van het stuurgevoel dat die wagen gaf. Ik kan het alleen maar voddig noemen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
                            ...en van de Pepper Gray van de Polo's...
                            In elk geval beter dan het vroegere Meteor grijs Dat was me iets te groenig/blauw bij bepaalde lichtinval.

De koper in kwestie had trouwens eerst Daytona besteld, maar niet meer beschikbar wegens Japan, en beweert zelf ook nauwelijks het verschil te zien...

Comment

In mijn huidige A4 zit alle luxe en comfort die ik zelf nuttig/nodig acht, mijn volgende moet eigenlijk niets meer hebben, 6 cilinders zal ie ook terug hebben vrees ik en wat ie zeker moet hebben is quatro aandrijving
                              Wij hebben gekozen voor de 2.0 tdi quattro 170 pk, zou nooit meer FWD nemen....

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Chemistry 83 Bekijk Berichten
                                Wij hebben gekozen voor de 2.0 tdi quattro 170 pk, zou nooit meer FWD nemen....
                                In een 2 liter kan ik mij voorstellen dat FWD dit niet aangeraden is... Mijn 6 cilinder weegt wel een stukje meer dan die 2 liter waardoor bij droog wegdek ik eigenlijk geen problemen heb met tractie ( ik heb wel 245 bandenmaat zitten ) maar bij nat wegdek moet je het gaspedaal verstandig bedienen of de tractiecontrole mag in actie schieten. Mijn volgende zal dus 90% zeker de 3L quatro worden, geen 4 cilinders meer voor mij

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door t-light Bekijk Berichten
                                  In elk geval beter dan het vroegere Meteor grijs Dat was me iets te groenig/blauw bij bepaalde lichtinval.

De koper in kwestie had trouwens eerst Daytona besteld, maar niet meer beschikbar wegens Japan, en beweert zelf ook nauwelijks het verschil te zien...
                                  Meteoor is inderdaad geen kleur die de A4 siert
                                  lichtinval is soms een boosdoener, vooral met het pareleffekt
                                  daglicht en showroomlicht kunnen een totaal andere visuele indruk geven

Comment

In een 2 liter kan ik mij voorstellen dat FWD dit niet aangeraden is... Mijn 6 cilinder weegt wel een stukje meer dan die 2 liter waardoor bij droog wegdek ik eigenlijk geen problemen heb met tractie ( ik heb wel 245 bandenmaat zitten ) maar bij nat wegdek moet je het gaspedaal verstandig bedienen of de tractiecontrole mag in actie schieten. Mijn volgende zal dus 90% zeker de 3L quatro worden, geen 4 cilinders meer voor mij
                                    Niet alleen het gewicht van het V6 blok speelt hier een rol.
                                    Ook de multi op de V6 is van een korter type, zodat het meeste gewicht van de multi op de vooras rust.
                                    Dit natuurlijk om de tractie ten goede te komen.
                                    Ik rij met de standaard banden 225, en bij droog weer heb ik nog nooit tractie problemen gehad.
                                    Bij nat weer moet je wat zachter met het gas omspringen, het gaat uiteindelijk over 400nm op de vooras.
                                    Je kan best een 2.0 tot 190pk opkietelen, maar daarmee heb je dat vermogen nog niet op de weg gezet. De V6 is op dat vlak veel beter uitgebalanceerd.
                                    De Quattro aandrijving is natuurlijk pur sang op het vlak van grip.
                                    Ook hier zal de opvolger vooral om veiligheids redenen een quattro zijn en om comfort redenen een 6 cil.
                                    Mijn ervaring met een V6 quattro is vooral ( bij normaal ) rijden, de volledige afwezigheid van torsiekrachten ( gas in de bocht etc...) iets dat je bij een krachtige FWD toch duidelijk voelt, en de daaraan gekoppelde veiligheid...

Comment

Niet alleen het gewicht van het V6 blok speelt hier een rol.
                                      Ook de multi op de V6 is van een korter type, zodat het meeste gewicht van de multi op de vooras rust.
                                      Dit natuurlijk om de tractie ten goede te komen.
                                      Ik rij met de standaard banden 225, en bij droog weer heb ik nog nooit tractie problemen gehad.
                                      Bij nat weer moet je wat zachter met het gas omspringen, het gaat uiteindelijk over 400nm op de vooras.
                                      Je kan best een 2.0 tot 190pk opkietelen, maar daarmee heb je dat vermogen nog niet op de weg gezet. De V6 is op dat vlak veel beter uitgebalanceerd.
                                      De Quattro aandrijving is natuurlijk pur sang op het vlak van grip.
                                      Ook hier zal de opvolger vooral om veiligheids redenen een quattro zijn en om comfort redenen een 6 cil.
                                      Mijn ervaring met een V6 quattro is vooral ( bij normaal ) rijden, de volledige afwezigheid van torsiekrachten ( gas in de bocht etc...) iets dat je bij een krachtige FWD toch duidelijk voelt, en de daaraan gekoppelde veiligheid...
                                      Bij een herstelling van de A4 kreeg ik een A4 136pk , bij volle gas stond hij te daveren en voelde het stuur zeer zwaar tov de quattro immens verschil ... Veel soepeler...
                                      Bij de S5 moet ik zeggen dat hij soms ook zwaar aanvoelt, als je in een bocht eens goed doorduwt voel je de voorwielen wat schuiven maar zet hij hem goed de bocht in zalig gewoon.
                                      Quattro een wereld van verschil !!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Chemistry 83 Bekijk Berichten
                                        Bij een herstelling van de A4 kreeg ik een A4 136pk , bij volle gas stond hij te daveren en voelde het stuur zeer zwaar tov de quattro immens verschil ... Veel soepeler...
                                        Bij de S5 moet ik zeggen dat hij soms ook zwaar aanvoelt, als je in een bocht eens goed doorduwt voel je de voorwielen wat schuiven maar zet hij hem goed de bocht in zalig gewoon.
                                        Quattro een wereld van verschil !!
                                        Idd, dit had mijn vorige ( A4 136pk ook ) vandaar dat ik eerst dacht dat ie 400nm nooit fatsoenlijk zou aankunnen....maar na een proefrit was ik danig onder de indruk dat men deze kracht mooi op het wegdek kon zetten. Veel zal ook afhangen van de staat van de dempers EN type banden.
                                        Ik zelf rij met michelin Y banden, maar heb al vernomen dat de B8 met iets minder kwalitatieve banden problemen heeft -> tractie en trillingen.
                                        Met de 136pk heb ik in duitsland 1 maal 230 km/h gereden ( op de teller ) en ik voelde dat het onderstel op zijn einde zat...er moest niet veel meer bijkomen of je zou de controle verliezen.
                                        Met de 2.7 heb ik deze snelheid in duitsland ook al gedaan en heeft het onderstel nog veel reserve ( ook het gaspedaal ) het zijn echt 2 totaal verschillende wagens.
                                        Met de quattro aandrijving is dit geen isue, deze lopen echt op rails...

Comment

1 maal 230 km/h gereden ( op de teller)
                                          dat was 245 op de teller

Comment

Working...
                                          X