Oorspronkelijk geplaatst door Audi.Lover
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Audi A4 B8 (Part II)
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Multitronic Bekijk Berichtenjuist...en 230km/h op de GPS...wist het zelf al niet meer juist.....
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door chemistry 83 Bekijk Berichtenonze a4 bolt maar 230 km/h op de teller das de max.....
[ATTACH]82482[/ATTACH]
[ATTACH]82478[/ATTACH]
[ATTACH]82479[/ATTACH]
[ATTACH]82480[/ATTACH]
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Audi.Lover Bekijk Berichtendat was 245 op de teller
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door MMVV Bekijk Berichten245 op de teller van een A4 136PK...behoorlijk bergaf zeker?
en nog niet voluit...hij was nog deftig aan het doorgaan....juist omdat ik voelde dat ik hem aan het verliezen was heb ik gas gelost....
Er zelf danig van onder de indruk ben ik een aantal dagen later naar mijn dealer gereden....deze kon het ook niet geloven....maar de technologie staat voor niets....ze hebben hem toen eens leeg gelezen ---> wat bleek, de dealer kon precies zeggen hoe hard hij had gereden...hoeveel hij op de teller had aangeduid....alle mogelijke temperaturen etc...etc...
Mijn wagen stond in no time omringd door alle aanwezige techniekers die hun ogen niet konden geloven....
Tot een alerte naar de turbodruk verwees, deze bleek boven de toegelate waarde te zijn geweest, wat er op wees dat zijn overdrukklep die open had moeten gaan geblokkeerd dicht was gebleven en dat ie daarom dood leuk was blijven verder doortrekken.
Gezien de wagen bijna uit garantie was kon ik kiezen:
1/ Alles zo laten en met een super 2.0 tdi rijden, met het risico dat 6 maand later de turbo stuk is...
2/ Een nieuwe turbo ( garantie ) en terug alle prestatie's zoals een standaard 2.0 tdi
Voor alle zekerheid heb ik voor een nieuwe turbo gekozen ( dik tegen de zin van mijn zoon...)
Dergelijke snelheid kon dat onderstel echt niet aan, maar het was wel eens leuk om die dikke Duitser met zijn 2.5 tdi Passat totaal verloren te rijden met mijn toen 2 literke
Comment
-
Juist terug van een vakantie naar Noorwegen met de A4 ( ook 2.0 TDI quattro)
Loopt inderdaad op rails ! Antwerpen - Kiel op de weinige stukken dat het kon/ mocht(?) + 200km/u
zonder enig probleem!
Rustig toeren in Noorwegen met een ongeloofelijk verbruik van minder dan 5 L, super!
MAAR.... nog steeds kraken, piepen aan hoes versnellingspook, kraken van open dak (enkel in gesloten toestand) kraken en andere bijgeluiden in heel het interieur !
Dit is mijn 5de audi en nog nooit voorgehad!
Nog iemand last van ??? ( s-line met 18" )
Reeds voor deze zaken binnen geweest, maar geen oplossing voor gevonden !
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door A3 quattro Bekijk BerichtenJuist terug van een vakantie naar Noorwegen met de A4 ( ook 2.0 TDI quattro)
Loopt inderdaad op rails ! Antwerpen - Kiel op de weinige stukken dat het kon/ mocht(?) + 200km/u
zonder enig probleem!
Rustig toeren in Noorwegen met een ongeloofelijk verbruik van minder dan 5 L, super!
MAAR.... nog steeds kraken, piepen aan hoes versnellingspook, kraken van open dak (enkel in gesloten toestand) kraken en andere bijgeluiden in heel het interieur !
Dit kwam vanonder het centrale rooster van de luidspreker.
Werd opgelost door de dealer onder garantie.
Ben ook zeer gevoelig voor die dingen, de wagen staat op standaard onderstel en 17", een harder onderstel geeft idd vlugger aanleiding voor kraakjes.
Sindsdien en ondertussen +130.000km kraak en piepvrij.
Zeker geen vrede nemen met "geen oplossing"...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door A3 quattro Bekijk BerichtenJuist terug van een vakantie naar Noorwegen met de A4 ( ook 2.0 TDI quattro)
zonder enig probleem!
In het begin had ik wel last van trillingen van onderdelen (lees piepen en kraken) veroorzaakt door de bang en olufson sound system , na 1 maal vriendelijk en 2 maal op een niet meer zo een vriendelijke manier duidelijk gemaakt aan de garage als ze deze problemen niet zouden oplossen ik de bullen bij hun door de voorgevel zou rijden.
Toen is hij uiteindelijk een dag binnen gegaan onder garantie en hebben ze alles vastgemaakt wat los kon zitten denk ik . sindsdien geen last meer van gehad .
Na nog zo een paar voorvallen met een uitleg van daar kunnen wij niets aan doen in de garage en na een paar misgelopen afspraken te maken met het onderhoud ben ik wel bij de audidealer in loenhout weggegaan en bij een andere audidealer klant geworden , jongens wat een verschil in service !! audi Deckx in turnhout is zeker aan te raden, zeer goede service !!
Comment
-
stil vallen
hopla.
Bij deze richt ik mij tot de hangeschakelde rijders.
Ik ben al een paar keer stilgevallen uit vertrek (1e versnelling uiteraard!) maar eer ge dan terug dat ding aan de praat hebt gekregen, staat ge soms toch doodsangsten uit.
Vroeg ik mij af of het aan het contactslot lag, of misschien aan mij ?
Wat ik doe is als volgt : motor calleert, ik bol zachtjes verder (als het niet bergop gaat natuurlijk ;-), ik ontkoppel, druk sleutel in.. niks gebeurt. Heb precies de indruk als ik in neutraal zet en dan terug probeer het wel lukt.. uiteindelijk reageeer je soms wat paniekerig al naargelang de verkeerssituatie als je dit voorhebt.
Graag jullie meningen hieromtrent.
Sinds kort ook opgemerkt, het wat trillende onderstel bij reglementaire autosnelwegsnelheden (wat een woord), sta op 16" Michelins en op 36000 km.
Kwam dit niet van de cardans ?
Bedankt alvast voor feedback.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door zipo Bekijk Berichtenhopla.
Bij deze richt ik mij tot de hangeschakelde rijders.
Ik ben al een paar keer stilgevallen uit vertrek (1e versnelling uiteraard!) maar eer ge dan terug dat ding aan de praat hebt gekregen, staat ge soms toch doodsangsten uit.
Vroeg ik mij af of het aan het contactslot lag, of misschien aan mij ?
Wat ik doe is als volgt : motor calleert, ik bol zachtjes verder (als het niet bergop gaat natuurlijk ;-), ik ontkoppel, druk sleutel in.. niks gebeurt. Heb precies de indruk als ik in neutraal zet en dan terug probeer het wel lukt.. uiteindelijk reageeer je soms wat paniekerig al naargelang de verkeerssituatie als je dit voorhebt.
Bedankt alvast voor feedback.
Gewoon koppeling induwen en wachten, dit duurt echt niet lang.
Kan wel begrijpen dat afhankelijk van waar het gebeurt de paniek toeslaat en je de wagen snel aan de praat wil krijgen. Maar ik denk dat je bij de eerste druk eigenlijk de motor stillegt, vandaar dat er geen respons komt.
Ik ga dit straks nog eens proberen om zeker te zijn, probeer dit alvast ook eens
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door MMVV Bekijk BerichtenIdd, gewoon koppeling indrukken. Als je op de sleutel drukt leg je de motor af...
dan (ontkoppeld) drukken op de sleutel is gelijk aan "contact uit", en gebeurt er inderdaad niets meer (in neutraal zetten en ontkoppelen na stilgevallen te zijn is een "tweede natuur" voor velen onder ons, zeker in druk verkeer...)
nog even drukken en de motor slaat opnieuw aan, wel enkel met koppelingpedaal ingedrukt
ik vloek ook nog af en toe daarvoor op de wagen (en op mezelf...)
Comment
-
Ondertussen de eerste 1000 kilometer er opzitten met onze Avant. Opvallend voor ons is de trekkracht op lagen toeren van de TDIe en de stilte waarmee de motor werkt. Dat is echt dag en nacht verschil met de pompverstuiver in de Passat, maar toch ook een verschil met de gewone TDI in de A4, de aangepaste versnellingsbak is echt geen nadeel in mijn ogen. De eerste tank is er bijna door en we zullen rond de 5,5 liter gemiddeld uitkomen, wat zeer knap is vind ik voor een wagen die nog niet ingereden is. Over het algemeen is de afwerking op een hoog niveau (wat ook wel mag voor die prijs!), maar opvallend toch is het ontbreken van een afdekking voor de bekerhouders en een open vakje achteraan in de middenconsole.
We zijn met de wagen enkele dagen naar frankrijk geweest met onze 6 maanden oude zoon + bagage en dan valt toch op hoe klein die wagen is. Als gezinswagen zou die zeker niet volstaan voor ons, we vergelijken uiteraard met de Passat.
We zijn trouwens heel tevreden van de kleur, Cascadeblauw, die in combinatie met de 'eco' verlaging de wagen heel mooi doet uitkomen.
We hebben al heel veel leuke reacties gekregen op de wagen, al verschieten veel mensen die het model niet kennen hoe klein de wagen is binnenin.'16 Peugeot 308 SW blueHDI
'15 Volvo XC60 D3
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten........., al verschieten veel mensen die het model niet kennen hoe klein de wagen is binnenin.
........niet kennen???......
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Multitronic Bekijk Berichten........niet kennen???......
Er waren er ook die vroeger wat voor een model het was, terwijl onze buurman een lavagrijze avant heeftKomt wel door de kleur die de lijnen beter doet uitkomen denk ik.
'16 Peugeot 308 SW blueHDI
'15 Volvo XC60 D3
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Audi.Lover Bekijk Berichtendat was 245 op de tellerOorspronkelijk geplaatst door Multitronic Bekijk Berichtenjuist...en 230km/h op de GPS...wist het zelf al niet meer juist.....Oorspronkelijk geplaatst door Chemistry 83 Bekijk BerichtenOnze A4 bolt maar 230 km/h op de teller das de max.....Oorspronkelijk geplaatst door MMVV Bekijk Berichten245 op de teller van een A4 136PK...behoorlijk bergaf zeker?Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
We zijn met de wagen enkele dagen naar frankrijk geweest met onze 6 maanden oude zoon + bagage en dan valt toch op hoe klein die wagen is. Als gezinswagen zou die zeker niet volstaan voor ons, we vergelijken uiteraard met de Passat.
We hebben al heel veel leuke reacties gekregen op de wagen, al verschieten veel mensen die het model niet kennen hoe klein de wagen is binnenin.
Ik wist dit natuurlijk wel voor mijn aankoop maar ik kon niet wachten op de nieuwe A6 avant of 5 touring… Een “verouderd” model nemen was eveneens geen optie… Nu uiteindelijk ben ik wel blij dat ik voor die A4 ben gegaan, binnen een jaartje of 3 zal die hopelijk door kunnen geschoven worden naar de vrouw ( die zeker geen grotere wagen wil dan dit ) en ga ik bijna zeker terug naar de nieuwe A6 avant gaan… Los daarvan rij ik wel zeer graag met de wagen, liever dan met m’n vorige A6 maar ik zou nooit iemand aanraden een A4 te kopen die ruimte als één van de grootste prioriteiten heeft…
Comment
Comment