Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi A4 B8 (Part II)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Kristof, ik denk dat dit bij jou normaal is : 5 à 10 % van de tijd.
    Dit is de procedure van het reinigen van het roetfilter en duurt maar kort. De motor schud dan inderdaad iets.
    Bij mij is dit ook al nagekeken maar de roetfilterreiniging blijkt normaal te verlopen (Kan uitgelezen worden)
    In mijn geval draait hij bijna altijd aan 1000 i.p.v. 800 rpm , weliswaar zonder schudden, en dat is knap vervelend.
    Audi A4 B8 Berline 2.0 TDI Multitronic
    Audi 100 C4 2.3E

Comment

• 120 pk chiptuning of 170 pk kopen

Mensen met ervaring? Ik twijfel tussen de 120 en 170 pk. Ik ga 3 juni aankoop ondertekenen en ik twijfel no over de kleur en 120 of 170 pk? Als ik de 120 pk koop zou ik die laten tunen. Is die (op 210 pk) vergelijkbaar met een standaard 170pk of beter?
      Last edited by Dak; 27/05/2013, 14:57.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Dak Bekijk Berichten
        Mensen met ervaring? Ik twijfel tussen de 120 en 170 pk. Ik ga 3 juni aankoop ondertekenen en ik twijfel no over de kleur en 120 of 170 pk? Als ik de 120 pk koop zou ik die laten tunen. Is die (op 210 pk) vergelijkbaar met een standaard 170pk of beter?
        Als we even de feiten dat het verboden is en dat je de verzekering oplicht buiten beschouwing laten, dan lopen de meningen uiteen. Er kunnen verschillen zijn op de injectie, delen van de de overbrenging en versnellingsbak. Misschien is er zelfs een verschil in de remmen? De vraag is eigenlijk in hoeverre de 2 wagens identiek zijn.

Comment

• Uiteindelijk opgelost ! Het verhoogde motortoerental werd veroorzaakt door een stroomverlies in de startmotor, waardoor de complexe kabelboom daar naartoe door oververhitting diende vervangen te worden, almede de startmotor uiteraard. De alternator heeft dit ook niet overleefd . Ik heb 7000 km met het probleem rondgereden: NIET doen dus !!!! Moet de factuur nog krijgen maar ik hou mijn hart al vast.
          Auto is net 3 Jaar en 110.000 km en buiten dit is de batterij al vervangen, kogellager uitgaande as van de versnellingsbak en het tweemassa vliegwiel. O ja, en ook nog de EGR klep. Bijna alles weliswaar onder garantie (ook na 2 jaar) maar toch.
          In het bedrijf rijden meest Renaultjes , Clio en Megane , en die hebben nooit wat.

Eerlijk : ik ben een beetje ontgoocheld over de betrouwbaarheid van de Audi. Het blijft natuurlijk wel een fantastische auto.
          Audi 100 C4 2.3E

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dePAUL Bekijk Berichten
            Als we even de feiten dat het verboden is en dat je de verzekering oplicht buiten beschouwing laten, dan lopen de meningen uiteen. Er kunnen verschillen zijn op de injectie, delen van de de overbrenging en versnellingsbak. Misschien is er zelfs een verschil in de remmen? De vraag is eigenlijk in hoeverre de 2 wagens identiek zijn.
            Voor zover ik weet: Motorblok is identiek, maar turbo bij de 170pk is zwaarder. Koppeling mogelijks ook.
            Dus bij tunen van de 120pk ga je meer slijtage op je turbo en koppeling hebben. Maar natuurlijk is dit grotendeels afhankelijk hoe je de auto en extra pk's gaat gebruiken.

Comment

• Advies nodig aub.

Oorspronkelijk geplaatst door dePAUL Bekijk Berichten
              Inmiddels 1500 km op mijn A4 1.8 TFSI. En de eerste mankementjes beginnen zich al te vertonen

- koppeling: om een of andere reden gaat de koppeling (of de koppelingspedaal) niet meer 'smooth'. Ik bedoel daarmee: als je de koppelingspedaal langsaam loslaat dan blijft de pedaal wat haperen waardoor hij met schokjes naar boven komt. Da's heel vervelend, zeker wanneer je vanuit stilstand traag wilt vertrekken. Om een of andere reden doet het feneomeen zich pas voor nadat je er een 10-15 tal minuten mee hebt gereden. Het voelt aan alsof er iets aan de pedaal onvoldoende gesmeerd is en is zeer vervelend. Daarvoor gaat hij terug naar de garage'.
              Mijn excuses om het opbrengen van dit oud topic maar weet je toevallig nog wat de oorzaak was van de stroeve koppelingspedaal aub? ik heb het pdobleem nu ook en het is indd zeer vervelend. bedankt voor de moeite mvg Mike

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door MikeMaat Bekijk Berichten
                Mijn excuses om het opbrengen van dit oud topic maar weet je toevallig nog wat de oorzaak was van de stroeve koppelingspedaal aub? ik heb het pdobleem nu ook en het is indd zeer vervelend. bedankt voor de moeite mvg Mike
                Ze hebben eerst de 2 hydraulische pompjes achter de pedaal vervangen. Daarmee was het probleem eventjes van de baan. Nadien verscheen het terug, dus terug binnen gedaan, toen hebben ze hier en daar nog wat vet op gedaan, maar weigerden ze er verder iets aan te doen. Dat is normaal zeiden ze plots. Sindsdien is het probleem dus eigenlijk nooit opgelost geweest, maar, het is wel duidelijk dat de temepratuur er een rol in speelt. In de winter eigenlijk nooit last van, in de zomermaanden wel. Oplossing: tijdens de winter de verwarming niet door de onderste monden laten komen, en tijdens de zomer de airco wel door de onderste monden laten komen. Op die manier is het draaglijk, en ik moet zeggen dat ik eraan gewend ben geraakt.
                Tijdens een van de vele bezoeken aan de Audi dealer kreeg ik een VW Jetta als vervangwagen, en die had er ook last van. Ik vermoed dus dat het een zeer algemeen probleem is, en dat ze feitlijk een vet/smeermiddel gebruiken dat te lopend wordt bij hogere temperaturen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dePAUL Bekijk Berichten
                  Ze hebben eerst de 2 hydraulische pompjes achter de pedaal vervangen. Daarmee was het probleem eventjes van de baan. Nadien verscheen het terug, dus terug binnen gedaan, toen hebben ze hier en daar nog wat vet op gedaan, maar weigerden ze er verder iets aan te doen. Dat is normaal zeiden ze plots. Sindsdien is het probleem dus eigenlijk nooit opgelost geweest, maar, het is wel duidelijk dat de temepratuur er een rol in speelt. In de winter eigenlijk nooit last van, in de zomermaanden wel. Oplossing: tijdens de winter de verwarming niet door de onderste monden laten komen, en tijdens de zomer de airco wel door de onderste monden laten komen. Op die manier is het draaglijk, en ik moet zeggen dat ik eraan gewend ben geraakt.
                  Tijdens een van de vele bezoeken aan de Audi dealer kreeg ik een VW Jetta als vervangwagen, en die had er ook last van. Ik vermoed dus dat het een zeer algemeen probleem is, en dat ze feitlijk een vet/smeermiddel gebruiken dat te lopend wordt bij hogere temperaturen.
                  Hey dePAUL, thnx voor de tip ik ga het morgen eens testen met de airco. Denk je dat ik de pompjes achteraan het koppelingspedaal makkelijk zelf kan insmeren? Ik heb geen schrik om het een en ander los te schroeven ;-) zolang ik geen speciaal materiaal nodig heb. THNX grtzzz

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door MikeMaat Bekijk Berichten
                    Hey dePAUL, thnx voor de tip ik ga het morgen eens testen met de airco. Denk je dat ik de pompjes achteraan het koppelingspedaal makkelijk zelf kan insmeren? Ik heb geen schrik om het een en ander los te schroeven ;-) zolang ik geen speciaal materiaal nodig heb. THNX grtzzz
                    Maar met wat ga je dat insmeren? Het staat en valt wellicht allemaal met het gebruikte smeermiddel. Aangezien zelfs VW niet over een goed smeermiddel beschikt betwijfel ik of je zelf iets beter gaat vinden... Het moet iets zijn wat zowel bij temperaturen onder 0 als boven 40 graden goed smeert.

Comment

• Een wolk siliconespray kan wonder doen zonder risico dat het smeermiddel vlekken maakt waar het niet hoeft (op je schoenen bv...)

Comment

• Deze draad weer eens oppakken. Volgende firmawagen wordt waarschijnlijk Audi A4 Avant. Daarom volgende vragen: 1/ korting Code B: hoeveel procent is dat? 2/ Wat is huidige levertijd? 3/ Wanneer komt face-lift / nieuwe versie op de markt? Bedankt. Greetz (ps waarom werkt 'enter' niet?)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door truieneer Bekijk Berichten
                          Deze draad weer eens oppakken. Volgende firmawagen wordt waarschijnlijk Audi A4 Avant. Daarom volgende vragen: 1/ korting Code B: hoeveel procent is dat? 2/ Wat is huidige levertijd? 3/ Wanneer komt face-lift / nieuwe versie op de markt? Bedankt. Greetz (ps waarom werkt 'enter' niet?)
                          1/ geen idee
                          2/ kan uw dealer het beste een antwoord op geven, want het hangt af van zoveel factoren (sedan/break, manueel/automaat, bezine/diesel,...)
                          3/ Het huidige model IS de facelift. Een volledig nieuwe A4 wordt geloof ik pas 2015 verwacht.

Enter werkt perfect.

Comment

• Iemand interesse?
                            Gaat weg omdat er nieuwe aankomt, laat maar weten in PM
                            2.0 TDI 170 PK quattro
                            140.000KM
                            bouwjaar 9/2009

IMG_1735.jpgIMG_1732.jpgIMG_1739.jpg

Comment

• Kan het kwaad om de ipod via ami aan te laten liggen?

Sluit de ipod zichzelf af bij het verlaten van de wagen of moet je iedere keer in het handkastje manueel de ipod uitdoen?
                              Golf V GTI Edition 30 ---> Verkocht
                              2012 Audi A4 Avant ---> Verkocht
                              2014 Golf 7 R ---> Verkocht
                              2008 BMW E91 335i --> Verkocht
                              2015 Golf 7 GTD

Comment

• Ik heb een a4 sedan uit 2008 met precies hetzelfde probleem. Inmiddels zijn al 2x de aandrijfassen vervangen (inc homokineten) maar probleem blijft terugkomen. Is er voor jou nog een oplossing gekomen?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door johnmagnetron Bekijk Berichten
                                  Ik heb een a4 sedan uit 2008 met precies hetzelfde probleem. Inmiddels zijn al 2x de aandrijfassen vervangen (inc homokineten) maar probleem blijft terugkomen. Is er voor jou nog een oplossing gekomen?
                                  Over welk probleem heb je het?

Comment

• hey ik rij met een S4 uit 2010, maar er zitten overal kraakjes in mijn interieur (beide stoelen vanvoor hebben er redelijk veel last van) het lijkt dat ze alle twee tegen het plastic gedeelte van de middenconsole (met armsteun) komen waardoor je een fel kraken plastic geluid krijgt.
                                    Nu vroeg ik met af of er nog mensen zijn die dit hebben meegemaakt? en wat ik er tegen kan doen, aangezien ik gek wordt van het gekraak.

Comment

• Bij mij zijn er allerleid andere dingen die kraken
                                      De voornaamste krakers zijn het "zijpaneel" in het dashboard. Dus het stuk dat je ziet als je de deur open zet. Dat zit maar los in het dashboard en maakt dus lawaai. En het andere deel is de afdekplaat onderaan het dasboard bij de bestuurder (dus het stuk plastiek tussen de pedalen en het stuur. Nochtans is dit voorzien van "moesj" om het kraken tegen te gaan, maar ik heb er nog een extra vod ingeduwd en sindsdien is het kraken weg.

Eigenlijk is alle harde plastiek verdacht. Daar waar 2 harde stukken plastiek mekaar raken zonder met mekaar verkleefd te zijn treden er kraken op en kan je dit best oplossen door er textiel of rubberlapjes tussen trachten te proppen. Het moeilijkste is niet het oplossen van het gekraak, maar het exact localiseren ervan.

Comment

• Silicone in spuitbus kan helpen om gepiep tussen hard plastic-onderdelen te vermijden, vooral op moeilijk bereikbare plaatsen, maar stukjes binnenbanden doen het soms ook; het is inderdaad steeds wat zoeken om te weten juist waar in te grijpen

Comment

• Oeps, is dat hier gedaan sinds 06/2014 of werd deel 3 aangemaakt ????
                                          Audi 100 C4 2.3E

Comment

Working...
                                          X