Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi A4 B8 (Part II)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door A4AvantB7 Bekijk Berichten
    Heeft er iemand een idee waar de verlichting van het handschoenkastje gebleven is?
    (of is dat verhuisd naar de optie verlichtingspakket ? )
    Laatste

Comment

• geweldig, voor een merk in de "premium"-klasse 230€ moeten bijbetalen voor verlichting in het handschoenkastje (en nog wat andere "kerstverlichting")...

Comment

geweldig, voor een merk in de "premium"-klasse 230€ moeten bijbetalen voor verlichting in het handschoenkastje (en nog wat andere "kerstverlichting")...
        Dat is precies wat ze met "premium" bedoelen.

Comment

geweldig, voor een merk in de "premium"-klasse 230€ moeten bijbetalen voor verlichting in het handschoenkastje (en nog wat andere "kerstverlichting")...
          Tja, dat is idd een optie die ik nooit zou bestellen. (beetje gek om dat als optie te zetten natuurlijk... maar dat zijn we van Audi gewoon )

Comment

• Ik heb deze optie genomen... dacht dat ook de LED verlichting van de achterste nummerplaat die je tegenwoordig veel bij BMW ziet zou inbegrepen zijn... niet dus.

Heb het even opgezocht, voor deze 230 EUR krijg je...:
            Verlichtingspakket
            Licht-module:

Zijn verlicht:
            - handschoenkastje
            - deurhandgrepen
            - make-up spiegels
            - voetruimte Vr
            -Leeslampjes Ar (2)
            -Deurdrempels
            -Actieve deurreflectoren

Maar volledig akkoord dat dit er "lichtjes" over is... Idem trouwens voor het opbergpakket (dat ik ook genomen heb) als je het handschoenkastje wil afsluiten en bekerhouders achteraan wil...
            1988 MB 500 SL R107 (245 PK) http://www.autoforum.be/showthread.php?t=54051
            1989 MB 500 SL R129 (326 PK) http://www.autoforum.be/showthread.p...-500-SL-(R129)
            1992 MB 300 CE-24 Cabriolet A124 (220 PK) zilver

1993 MB 300 CE-24 Cabriolet A124 (220 PK) blauw
            http://www.autoforum.be/showthread.php?t=28543

Comment

• Eerlijkgezegd heb ik er bij bestelling niet bij stilgestaan en ging ik ervan uit dat de uitrusting van de B8 minimaal gelijk was aan die van de B7, maar da's dus duidelijk niet het geval (ook al aan andere zaken gemerkt).

@Venteke: 'Autostyle' LED-nummerplaatverlichting in de (betere) autoshops, kost € 7/stuk en heb ik gisteren meteen na levering geplaatst.

Comment

Is bij alle merken zo hoor, optielijst eens goed lezen voor je besteld kan veel miserie vermijden En anders een Kia bestellen, die gaan dat standaard hebben

Comment

• I know, my fault. Ik had beter moeten lezen wat er wel of niet inbegrepen was maar het moest nu eenmaal heel snel gaan. De onderdelen bestel ik gewoon na bij de dealer en dan komt dat wel in orde.

Comment

Eerlijkgezegd heb ik er bij bestelling niet bij stilgestaan en ging ik ervan uit dat de uitrusting van de B8 minimaal gelijk was aan die van de B7, maar da's dus duidelijk niet het geval (ook al aan andere zaken gemerkt).

@Venteke: 'Autostyle' LED-nummerplaatverlichting in de (betere) autoshops, kost € 7/stuk en heb ik gisteren meteen na levering geplaatst.
                    Bij de vorige had je achteraan geen electrische ramen, bij deze wel. Dat is toch wel een verbetering.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dragonfly Bekijk Berichten
                      En anders een Kia bestellen, die gaan dat standaard hebben
                      Ik ga dat direct eens checken, ik rij momenteel met een KIA C'eed als aanloopwagen.

Comment

• verbetering?

Oorspronkelijk geplaatst door fdeville Bekijk Berichten
                        Bij de vorige had je achteraan geen electrische ramen, bij deze wel. Dat is toch wel een verbetering.
                        Ik zou het niet weten, ik heb bij mijn vorige mijn vensters nooit open gedaan achteraan....IK kan er de meerwaarde niet in terug vinden...in de B7 had je standaard een 2 zone airco..in de B8 niet...en ik vind de airco in de B8 ontoereikend...je voelt tijdens het koelen een koude luchtstroom...niet echt comfortabel...die in de B 7 was VEEL beter....een gekoelt handschoenkastje kan je nu ook niet meer krijgen...allemaal kleine dingen die een veel rijder weet te waarderen...bij mijn volgende aankoop ga ik hier veel meer aandacht aan besteden...voor een wagen van 50 mil is bijbetalen voor een verlicht handschoenkastje en een fatsoenlijke airco onaanvaarbaar....

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Multitronic Bekijk Berichten
                          .in de B7 had je standaard een 2 zone airco..in de B8 niet
                          En mocht je nu voor een eerlijke prijs (pakweg 200 euro) kunnen "upgraden" naar een 2 zone airco ... Maar neen, je moet dan direct een 3 zone airco nemen die een klein fortuin kost. Wat heb je daaraan als er toch zelden iemand achterin zit?

Comment

• Dit was ook mijn frustratie. de dualzone van de B7 waar ik nu mee rij is idd zeer goed, hopelijk is dat vanaf maandag met de B8 even goed...maar als ik dat hier hoor...

De optie voor de kofferverdeling was voor mij dan wel een groot pluspunt bij de B8 tov de B7. Nu nog zien of het ook zo goed werkt hé... op papier is alles fantastisch..

Comment

• mja en ik vind anderzijds het duozone (links/rechts) airco idee maar flauwekul en de airco in de B8 doet voor mij uitstekend zijn werk. Heb de B7, B6 en B5 gehad en qua rijeigenschappen, isolatie, verbruik, comfort vind ik de B8 de betere. Toegegeven: de materiaalkeuze is er een beetje op achteruitgegaan om sommige plaatsen: onderste helft van 't handschoenkastje is blijkbaar van een veel harder (en dus krasgevoeliger) kunststof gemaakt dan op de vorige modellen), om maar een voorbeeld te geven.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door renio Bekijk Berichten
                                mja en ik vind anderzijds het duozone (links/rechts) airco idee maar flauwekul
                                Goh, wij hebben daar toch wel veel gebruik van gemaakt hoor. Alé ik wil zeggen als mijn vrouwke eens in de auto zat hé. Zij altijd koud, ikke altijd te warm...(of zoals het moet zijn zeker in een goede relatie) en dan was dat wel een oplossing. (vanaf nu zal ik de warmte moeten kunnen trotseren denk ik)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door MMVV Bekijk Berichten
                                  Goh, wij hebben daar toch wel veel gebruik van gemaakt hoor. Alé ik wil zeggen als mijn vrouwke eens in de auto zat hé. Zij altijd koud, ikke altijd te warm...(of zoals het moet zijn zeker in een goede relatie) en dan was dat wel een oplossing. (vanaf nu zal ik de warmte moeten kunnen trotseren denk ik)
                                  hehe, gelukkig zijn zowel mijn vrouw als ikzelf 2 hete gevallen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door renio Bekijk Berichten
                                    hehe, gelukkig zijn zowel mijn vrouw als ikzelf 2 hete gevallen
                                    Toen wij 32 waren ook zenne... (kwestie van je een beetje hoop te geven hé)

Comment

• Vandaag in een splinternieuwe A4 Avant gezeten. Ik moet zeggen dat er een geweldige soundinstall in zat. Zat wel een MMS systeem in, is de soundinstall dan ook een upgrade t.o.v standaard?
                                      sigpic

www.haprodakkoffers.nl - de online dealer voor Hapro dakkoffers in Nederland, België en Duitsland

Comment

• - elektrische ramen achteraan bij de B7: nooit gemist
                                        - dual zone airco: heeft 4jaar synchroon gestaan, verschillende temperatuur links/rechts in een binnenruimte van pakweg 2,5m² vind ik persoonlijk onzin. De enige reden waarom ik de triple zone optie overwogen heb was owv de pollenfilter (maar dan ook weer schandelijk duur)
                                        - de inleglijsten zijn ook enorm verminderd qua afmetingen, zeker niet qua prijs. Het gedeelte rond het stuur zelf is dan nog deels plastic
                                        - technische laagstandjes zoals een dom lampje in het handschoenkastje verdwijnt dan uit de standaarduitrusting. Effectieve kostprijs: 5€?

Het gevoel wat ik na 1 dag met de B8 heb is dat het een heel degelijke auto is, maar al van in het begin (bij het kiezen in de showroom) had ik het gevoel dat de algemene afwerkingskwaliteit een minder degelijk gevoel geeft dan de B7. Hopelijk moet ik die mening op termijn herzien. De geluids-isolatie is wel stukken verbeterd.
                                        Mijn B7 kostte destijds iets van een 33K, de B8 nu ruim 38K.
                                        Voor dat prijsverschil zit er in hoofdzaak nu de MMI GPS, Xenon+ en de inflatie bij.

Comment

• MP3-CD changer

Hallo,

Heb een probleempje met een MP3-CD en de CD-lader...

'k Heb een A4-B8 (MY 2009) met oa lifestyle Plus pack (dus MP3-capable 6CD Lader erbij).
                                          Een maand of 2 geleden een MP3-mixje gemaakt en laten afspelen : geen enkel probleem.

Na een tijdje die mix wat aangepast en opnieuw gebrand (toen met dezelfde CD-naam) en hier en daar een paar songs verwijderd/toegevoegd.

En hier gaat het mis : CD wordt nog wel herkend maar hij neemt de wijzigingen niet aan. Dus onthoudt blijkbaar de volgorde van de vorige compilatie, en na een paar seconden toont ie dan de correcte songinfo.

In een folder waar er 10 nrs stonden, en nu 9 crasht ie en springt naar de volgende CD.

Vandaag nog es eentje gebrand (zelfs op ander cd-merk) , andere naam gegeven en ook een folder hernoemd, en bij insteken van de CD krijg ik opnieuw het oorspronkelijke te zien... dus ook de 'oude naam' van die folder, evenals de CD-titel. (nog eens via pc gecheckt en staat effectief andere naam+folder in)

Al in 't boekje aan 't zien geweest om evt dat 'geheugen' te clearen, of anders nog een refresh te laten doen, maar heeft niet echt iets opgeleverd.

Wisselen van CD-lader (dus bvb in 2e slot ipv 4e of zo) heeft ook niets opgeleverd.

Factory reset van de CD settings jammer genoeg ook niet...

Iemand die dit probleem ook heeft/kent ?en een oplossing / tips
                                          (of die weet hoe dat 'geheugen' te wissen is ?

Comment

Working...
                                          X