Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Audi A4 B8 (Part II)
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Wax-it.be Bekijk Berichten
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Wax-it.be Bekijk Berichten
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Wax-it.be Bekijk BerichtenIk sta op het punt van mijn nieuwe wagen te bestellen, en dat wordt hoogst waarschijnlijk een A4 Avant.
Ik twijfel nog over een aantal zaken.
Ik zou eerst voor een zwarte gaan (kan ik enorm mooi detailen hé), maar bij nader inzien is 75% van de A4's zwart, en al zeker de s-line's ...
Aangezien het zo goed als zeker een S-line wordt zou ik dan eventueel voor monza opteren. Ok, het is iets minder mooi te detailen als kleur, maar het staat wel prachtig.
Bovendien kan ik meteen zelf eens bewijzen wat je met een zilveren kleur kan aanvangen bij het detailen
Nu gaat de A4 wel dienen als gezins- en firmawagen om mijn km's mee te rijden.
Daarom zou ik opteren voor de 120pk versie aangezien die toch identiek is aan de 136/143pk en ik toch van plan ben te tunen.
Aangezien het dus meer een sportief getinte gezinswagen is en geen sportwagen was ik van plan de std 18" velgen te kiezen. (eventueel de 15spaaks om opnieuw iets anders te hebben tov de meete s-line)
Maar dan kwam ik onderstaande foto tegen ... mijn mond viel letterlijk open
Zo staat hij imho wel erg vet !
Ik heb echter nog geen A4 gereden met 19", en ik vroeg me af of het veel verschil zou maken met 18" qua komfort ? (ps: ter referentie; ik vind 18" wel komfortabel genoeg)
En dan nog een laatste vraag, als ik 19" neem, gaat hij even laag staan als met de 18" ? Ik dacht namelijk ergens gelezen te hebben dat je met 19" maar een 20mm verlaging had op de s-line en met 18" 30mm ...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door daffeh Bekijk Berichtenisda monza grijs?
Lijkt mij eerder cascade blauw
Ik heb monza al eens in de showroom gezien (dus niet buiten in het licht of de schaduw) en toen viel het mij meteen op dat het echt een zalige kleur was ...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Wax-it.be Bekijk BerichtenIk heb monza al eens in de showroom gezien (dus niet buiten in het licht of de schaduw) en toen viel het mij meteen op dat het echt een zalige kleur was ...
Comment
-
Btw.
Ik heb nu net gemerkt dat een 1.8TFSI 120pk bijna €3000 goedkoper is dan de 2.0TDI van 120pk
De 1.8TFSI is een gedetunde 160pk, welke op zich een gedetunede versie is van de 180pk uit de A5 ...
Dwz dat de 120pk na remap op 210pk wordt gezet ...
Ik ben dus wel erg sterk aan het twijfelen of ik nu geen 1.8TFSI zou nemen
Jimmy eens contacteren om die A5 toch maar eens aan de tand te voelen en te zien wat dat geeft
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door boo-lee Bekijk BerichtenIdd, jammer genoeg alleen te krijgen op een S-Line.
Je hebt dan tenminste een unieke kleur !
Of ik zou een misano rode moeten nemen ... maar dat valt dan weer teveel op
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Wax-it.be Bekijk BerichtenDat vind ik net het mooie eraan !
Je hebt dan tenminste een unieke kleur !
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door boo-lee Bekijk BerichtenAls je je een S-line kunt permitteren wel ja.
Ik heb voor mezelf eens een Ambition samen gesteld met de opties die ik graag zou hebben...
Wel ik kom op ongeveer dezelfde prijs uit als een S-line
In de S-line zou ik wel Stof/Leder combo nemen ipv full leder in de ambition, maar buiten dat was het ongeveer dezelfde uitrusting. (ambition zelf met 17ers !)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Wax-it.be Bekijk BerichtenS-line is eigenlijk niet zo duur ... (tenzij als je een leasebudget hebt met strikte car policy)
Ik heb voor mezelf eens een Ambition samen gesteld met de opties die ik graag zou hebben...
In de S-line zou ik wel Stof/Leder combo nemen ipv full leder in de ambition, maar buiten dat was het ongeveer dezelfde uitrusting. (ambition zelf met 17ers !)
De combinatie van stof/leder bij de S-line vind ik trouwens zeer geslaagd! Ik denk niet dat ik nog zou opleggen voor Alcantara of full leder mocht ik een S-line nemen. Ik vind het ook jammer dat je enkel die bekleding kunt nemen bij een S-line. Bij de A4 zit er erigenlijk niets tussen de stoffen en lederen bekleding in qua aanbod. Bij BMW en Mercedes bieden ze wel bvb. imitatieleder of een combinatie van stof/leder aan op de 3-reeks en C-klasse.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Wax-it.be Bekijk BerichtenS-line is eigenlijk niet zo duur ... (tenzij als je een leasebudget hebt met strikte car policy)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Fokko Bekijk BerichtenWax-it, als je toch online bent op Autoforum tijdens je vakantie kun je vast ook wel eens je e-mails checken & replyen
Niet om iemand jaloers te maken, maar ik zit hier aan het zwembad te genieten met een glaasje rosé ...
Na x aantal glaasjes rosé is het ook niet meer ideaal te gaan antwoorden op alle mails hé
Maar pm kan nog, al zal het antwoord beetje in "vakantiesfeer" geformuleerd zijn
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Wax-it.be Bekijk BerichtenPm's wil ik nog doen, maar mails ... het is vakantie voor iets hé
Niet om iemand jaloers te maken, maar ik zit hier aan het zwembad te genieten met een glaasje rosé ...
Na x aantal glaasjes rosé is het ook niet meer ideaal te gaan antwoorden op alle mails hé
Maar pm kan nog, al zal het antwoord beetje in "vakantiesfeer" geformuleerd zijn
PM is onderweg!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Fokko Bekijk Berichtenmeneer vant goeie leven
PM is onderweg!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Wax-it.be Bekijk Berichten2 weken op een jaar mag dat wel eens hé
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door daffeh Bekijk Berichtenisda monza grijs?
Lijkt mij eerder cascade blauw
Kleur moet je altijd "live" kiezen vind ik.
Na hoeveel km's is een nieuwe motor ingereden?
Er staat nu een goeie 1000km op de teller en ik heb toch al eens stevig het gas gebruikt.
Vanavond bleef de radiatorkoeling een paar minuten nadraaien nadat het contact uitgeschakeld wasBijgevoegde Bestanden
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door A4AvantB7 Bekijk BerichtenDie A4 Avant lijkt me ook eerder cascadeblauw, foto genomen op een bewolkte/grijze dag (flash weerspiegelt in de wielkast en op de achterlichten)
Kleur moet je altijd "live" kiezen vind ik.
Na hoeveel km's is een nieuwe motor ingereden?
Er staat nu een goeie 1000km op de teller en ik heb toch al eens stevig het gas gebruikt.
Vanavond bleef de radiatorkoeling een paar minuten nadraaien nadat het contact uitgeschakeld was
Ik trek de wagen nu ook regelmatig wat in de toeren, maar ik spring er niet wild mee om natuurlijk.
Comment
-
De motor was wel in een normale rijstijl warmgereden een half uurtje voordien. Het verbaasde me dat bij een buitentemperatuur van 15°C de nakoeling bleef draaien.
Iemand vertelde me dat je na de eerst 2000km de olie best volledig laat vervangen omdat er nog kleine bramen kunnen vrijkomen. In hoeverre dat het waar is natuurlijk. Het eerste onderhoud staat gepland op 36.000km (Longlife synthetische olie)
Comment
Comment