Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Dat is de "in love" smiley, hij is dus "verliefd" op deze velgen, of vindt ze op zijn minst erg mooi. Ik ook overigens.
Ik vind de S-line velgen schitterend, maar heb ze zelf omwille van de prijs gecombineerd met mijn rijstijl (bij momenten) er dan toch niet bijgenomen.
Het risico dat ik 18'ers naar de haaien rijdt is te groot om er 2200€ opleg aan te betalen.
Nu heb ik wel gemerkt dat dezelfde velg ook gemonteerd worden op de A3 maar dan in 17'er, en dat lijkt me nog wel haalbaar.
De originele velgen worden dus waarschijnlijk de wintervelgen, en volgend jaar er 17'ers S-line op
Het GPS-DVD-systeem heeft 8 luidsprekers.
Als je echt een stevig volume wil met vollere bassen zou ik het soundsystem overwegen.
Neem je favoriete cd en doe de test bij de dealer. Wat voor de een luid is, is voor de ander matig.
Als het een stockwagen is wordt het wel moeilijke om dat nog in nabouw te laten plaatsen.
8 luidsprekers ben ik al wel blij om....
Normaal zou ik zelfs het B&O systeem genomen hebben maar het is idd een stockwagen
met standaard radio
(Pack Lifestyle Plus; GPS Plus met DVD; spijtig genoeg oude navigatie met 6,5 scherm e.d.)
Een extra versterker kan er altijd wel tussen als je het standaardsysteem niet sterk genoeg vindt, de connectoren zitten op de MMI unit in het koffer (linkervak).
Dat zou heel goed nieuws zijn... dan zal er snel een versterker tussen staan. Kan je die bestellen bij Audi of kan dat ook een ander merk zijn?
Ben je hiervan zeker? Ik had nl. naar "Lucas car sound" gebeld en die hadden geen opties om de audio te verbeteren volgens hen.... enkel betere speakers plaatsen maar dat zou veeel geld kosten 2000€ ofzo.... : -(
[quote=Dirk_Cl;3522924]8 luidsprekers ben ik al wel blij om....
Normaal zou ik zelfs het B&O systeem genomen hebben maar het is idd een stockwagen
met standaard radio
(Pack Lifestyle Plus; GPS Plus met DVD; spijtig genoeg oude navigatie met 6,5 scherm e.d.)
Als ik jou was zou ik toch eerst maar even naar enkele dealers of het contact center in Kortenberg gaan om te gaan luisteren naar de verschillende sound combinaties. Ikzelf heb het MMI met Audi Sound System genomen en heb daar al dik spijt van. Weggegooid geld. De aanloopwagen die ik had was uitgerust met de radio concert en de daaraan gekoppelde 8 luisprekers en had een rijke, volle sound met diepe bassen en een groot dynamisch bereik. Bij het ASS is het net of alle middentonen er worden uitgefilterd. Dit geeft een heel vlakke klankkleur, onafhankelijk van hoe je alle regelaars instelt. De testrit die ik indertijd heb gedaan in het CC van K was met een A4 met B&O SS. Dat viel toch ook tegen, hoor. Zeker zijn toch wel hoge prijs niet waard.
Wat de MMI 3G navigatie betreft, deze is dan weer gewoon subliem. Ik heb er net 10 dagen zuiden van frankrijk opzitten, alwaar we hebben rondgetoerd aan de cote d'azur en in de provence. Het MMI-nav heeft mij feilloos naar alle bestemmingen geleid. Het enige rare of mss zelfs wel grappige eraan is dat het text-to-speech systeem, met hollandse damesstem, de franse plaatsnamen soms nogal onverstaanbaar uitspreekt. Maar dit is echt wel muggenziften, hoor. De spraakbediening werkt zeer behoorlijk, maar ook weer niet zo goed voor bvb franse plaatsnamen, die je dan letter voor letter moet spellen met een nederlands accent.
Als ik jou was zou ik toch eerst maar even naar enkele dealers of het contact center in Kortenberg gaan om te gaan luisteren naar de verschillende sound combinaties. Ikzelf heb het MMI met Audi Sound System genomen en heb daar al dik spijt van. Weggegooid geld. De aanloopwagen die ik had was uitgerust met de radio concert en de daaraan gekoppelde 8 luisprekers en had een rijke, volle sound met diepe bassen en een groot dynamisch bereik. Bij het ASS is het net of alle middentonen er worden uitgefilterd. Dit geeft een heel vlakke klankkleur, onafhankelijk van hoe je alle regelaars instelt. De testrit die ik indertijd heb gedaan in het CC van K was met een A4 met B&O SS. Dat viel toch ook tegen, hoor. Zeker zijn toch wel hoge prijs niet waard.
Op een Nederlands Audi forum hab ik de reden daarvoor gevonden. Blijkbaar is vanaf de MY2010 de externe versterker van het AudiSoundSystem weggelaten.
Audi verdedigt zich door te stellen dat in het MMI 3G een versterker zit ingebouwd en dat die de vorige externe versterker vervangt ...
Ze hebben daar het systeem vergeleken en het verschil zou wel groot zijn.
Sommige zijn nu aan het kijken met de dealer of ze alsnog een externe versterker kunnen laten plaatsen om het verschil goed te maken. Uiteindelijk komt het bijna neer op bedrog
De B&O is wel schitterend vind ik (wel getest in de A5)
Ik heb ondertussen ene A4 gekocht (stockwagen =>gratis lounge pack en xenon+)
A4 - 2.0TDI 120 PK
Meteoorgrijs
Lifestyle Plus ( GPS plus met DVD)
Lounge (zwart)
Xenon+
Alu inleg
verlichtingspakket
Het zou wel dik in orde zijn moest je inderdaad in de koffer een versterker kunnen bijplaatsen op het systeem... de standaard luidsprekers zijn wel in orde denk ik...
Volgende week wordt mijn A4 Berline tdi 120pk MY2010 geleverd. Deze week is hij blijkbaar geproduceerd.
Besteld op 08/05/09... onvoorstelbaar: 10 weken levertermijn. I'm a happy camper. Voor degene die dus in mei besteld hebben, laat je niet ontmoedigen door de 20 weken die anderen hebben moeten afzien. Misschien zijn de levertermijnen sinds mei verkort?
Volgende week wordt mijn A4 Berline tdi 120pk MY2010 geleverd. Deze week is hij blijkbaar geproduceerd.
Besteld op 08/05/09... onvoorstelbaar: 10 weken levertermijn. I'm a happy camper. Voor degene die dus in mei besteld hebben, laat je niet ontmoedigen door de 20 weken die anderen hebben moeten afzien. Misschien zijn de levertermijnen sinds mei verkort?
IHet zou wel dik in orde zijn moest je inderdaad in de koffer een versterker kunnen bijplaatsen op het systeem.
Heeft iemand hier op het forum dit al effectief gedaan?
Heb nog een vraagje: ik rij momenteel met een volvo s40 met manuele 6-bak.
Nu heb ik af & toe het probleem aan het stoplicht dat ik hem in achteruit zet i.p.v. 1ste versnelling.... hoe zit dit bij de A4?
Nu heb ik af & toe het probleem aan het stoplicht dat ik hem in achteruit zet i.p.v. 1ste versnelling.... hoe zit dit bij de A4?
Met de A4 nog nooit voorgehad. Je moet al goed op de pook duwen om hem in achteruit te zetten.
De lange leveringstermijn die wij moesten doorstaan had te maken met de overschakeling van MY2009 naar MY2010 heb ik me laten wijsmaken. Dat is nu dus over.
Voor regelmatige reiniging (dus een soort onderhoud) kan ik je sterk de Gliptone leather preserver aanraden.
Op 10min ben je rond !
Het werk super
En wat doe je voor een diepe reiniging? Ik doe dat jaarlijks tijdens mijn vakantie: nu dus
En ik doe gewoonlijk wassen met water en sunlight zeep, en vervolgens na drogen insmeren met uiercreme. De resultaten zijn goed, maar als er betere alternatieven zijn hoor ik het graag.
Naar ik begrijp zal jij niet voor uiercreme pleiten zeker
Zeggen in de garage. Ik had dat probleem ook, met bijregelen van de bak was dat probleem volledig verdwenen. Vanaf MY2006 of zoiets is de bak veranderd zodat je je niet meer kan vergissen.
En wat doe je voor een diepe reiniging? Ik doe dat jaarlijks tijdens mijn vakantie: nu dus
En ik doe gewoonlijk wassen met water en sunlight zeep, en vervolgens na drogen insmeren met uiercreme. De resultaten zijn goed, maar als er betere alternatieven zijn hoor ik het graag.
Naar ik begrijp zal jij niet voor uiercreme pleiten zeker
Gliptone liquid leather kit
Je hebt dan een cleaner en een conditioner. De resultaten zijn nog van een andere order dan wat je nu doet, geloof me vrij
Eventueel moet je met een lederborsteltje werken om het vuil uit de nerven te halen.
Maar mocht ik van jou zijn zou ik geen jaar wachten om hem af en toe een van een conditioner te voorzien hoor. Leder is een natuurlijk product, en net zoals de huid zal deze uitdrogen na voorloop van zijn. (als de wagen veel in de zon staat kan dat zelf héél snel gaan)
Eens het leder uitgedroogt is zal het niet meer soepel zijn en het zal gaan breken. Je ziet dit regelmatig op lederen zetels op de zijwangen. Daar is het leder werkelijk gebroken omdat het niet meer kan plooien als iemand instapt. Het breekt dus gewoon. Dit is heel moeilijk, en zelf soms niet, te herstellen.
Als je nu elke 2-3 maanden met een conditioner of bvb een leather preserver over het leder gaat zal dit niet uitdrogen en je voorkomt de schade.
Een kleine moeite maakt soms een wereld van verschil
Comment