Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi A4 B8 (Part II)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Wax-it.be Bekijk Berichten
    Op een Nederlands Audi forum hab ik de reden daarvoor gevonden.
    Blijkbaar is vanaf de MY2010 de externe versterker van het AudiSoundSystem weggelaten.

Audi verdedigt zich door te stellen dat in het MMI 3G een versterker zit ingebouwd en dat die de vorige externe versterker vervangt ...
    Ze hebben daar het systeem vergeleken en het verschil zou wel groot zijn.

Sommige zijn nu aan het kijken met de dealer of ze alsnog een externe versterker kunnen laten plaatsen om het verschil goed te maken. Uiteindelijk komt het bijna neer op bedrog

De B&O is wel schitterend vind ik (wel getest in de A5)
    Oei das niet zo mooi van hun. Ik ben wel content van het ASS
    Maar dan verwachten we van jou B&O in de A4 hé

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dragonfly Bekijk Berichten
      Oei das niet zo mooi van hun. Ik ben wel content van het ASS
      Maar dan verwachten we van jou B&O in de A4 hé
      Ja, ik denk van de AMI te laten vallen voor de upgrade te doen naar B&O nu ...

Ik denk van toch de SD-kaartjes te gebruiken, zeker als er nu 32GB kaartjes gebruikt kunnen wordne is dat toch meer dan voldoende

Comment

Ja, ik denk van de AMI te laten vallen voor de upgrade te doen naar B&O nu ...

Ik denk van toch de SD-kaartjes te gebruiken, zeker als er nu 32GB kaartjes gebruikt kunnen wordne is dat toch meer dan voldoende
        Dacht dat er geen crisis was?

Ik heb een iPod en dan is die AMI wel super Maar zitten die sd-kaartjes slots niet mee in de AMI of is dat standaard??

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dragonfly Bekijk Berichten
          Dacht dat er geen crisis was?

Ik heb een iPod en dan is die AMI wel super Maar zitten die sd-kaartjes slots niet mee in de AMI of is dat standaard??
          Ik heb ook toch voor mezelf min of meer een budget bepaald. De wagen wordt mijn gebruikswagen en ik denk dat hij nu al mooi staat ... (moet toch ook een beetje representatief zijn voor Wax-it hé

Binnen 2 jaar is de 130i aan vervanging toe normaalgezien, en dan heb ik wat meer budget voor een sportievere wagen ... hoop ik

Ivm SD-kaartje. Blijkbaar zit die in het MMI 3G volgens de beschrijving ... of vergis ik me ?

Comment

• MMI Navigation plus

mit Navigationsdaten (Festplatte), hochauflösendes 7-Zoll-Farbdisplay mit hochwertiger Kartendarstellung, Sprachdialogsystem (Zieleingabe über Ganzworteingabe), Wahl aus drei Alternativrouten, Kartendarstellung mit Topographie-Karteneinfärbung, Anzeige von Sehenswürdigkeiten und Stadtmodellen in 3D, Scrollen entlang der Route, Manövrieren in der Karte mit Joystick im Steuerungsknopf, Routeninfo in Splitscreen (Manöverpunkte, Points of Interest an Autobahnen, TMC auf Route), Kreuzungsdetailkarte und Spurempfehlung, dynamische Zielführung (soweit verfügbar), zusätzliche Pfeildarstellung im Fahrerinformationssystem mit Farbdisplay, Radio mit Doppeltuner, Phasendiversity, Festplatte auch als Speicher für Musik nutzbar (10 GB), MP3-, WMA- und AAC-fähiges DVD-Laufwerk auch nutzbar für Musik- und Video-DVDs, zwei SD-HC-Kartenleser (für bis zu 32 GB), AUX-IN Anschluss, acht Passivlautsprecher vorn und hinten, Gesamtleistung 80 Watt
            Er zitten er dus 2 in blijkbaar

Comment

• Op welk forum hebben jullie dat gelezen van die ontbrekende extra versterker bij het Audi Sound System?

Ik mag mijn A4 met MMI 3G en ASS volgende week afhalen en zou wel teleurgesteld zijn mocht het minder goed klinken dan het huidige ASS dat ik gehoord heb in de A4 van mijn collega.

Sowieso vind ik het Audi Sound System minder goed klinken dan de fantastische "High Performance Audio" radio in mijn huidige Volvo V50.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door boo-lee Bekijk Berichten
                Op welk forum hebben jullie dat gelezen van die ontbrekende extra versterker bij het Audi Sound System?

Ik mag mijn A4 met MMI 3G en ASS volgende week afhalen en zou wel teleurgesteld zijn mocht het minder goed klinken dan het huidige ASS dat ik gehoord heb in de A4 van mijn collega.

Sowieso vind ik het Audi Sound System minder goed klinken dan de fantastische "High Performance Audio" radio in mijn huidige Volvo V50.
                Gisteren mijn nieuw A4 Avant ProLine Business gekregen model 2010. Wat mij opviel was de wat fletse geluidskwaliteit. Blijkt dat het 2010 model geen losse versterker meer heeft voor de aansturing van d

Comment

• Thx! Ziet er inderdaad niet goed uit. Had ik toch maar het B&O systeem gekozen ipv grotere velgen, dan had ik bovendien nog 5.1 surround geluid bij muziek dvd's ook.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door boo-lee Bekijk Berichten
                    Thx! Ziet er inderdaad niet goed uit. Had ik toch maar het B&O systeem gekozen ipv grotere velgen, dan had ik bovendien nog 5.1 surround geluid bij muziek dvd's ook.
                    Hoeveel keer ga je dvd's kijken ?

Comment

Hoeveel keer ga je dvd's kijken ?
                      Nooit, ik had het over muziek dvd's beluisteren in 5.1 surround. Ik heb een aantal albums van o.a. R.E.M. en Depeche Mode in 5.1 surround en die klinken fantastisch. Het moet fenomenaal zijn om die in volle glorie de auto te kunnen beluisteren. Het beeld valt weg al rijdend, het geluid niet.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door plex Bekijk Berichten
                        ... Het zou wel dik in orde zijn moest je inderdaad in de koffer een versterker kunnen bijplaatsen op het systeem... de standaard luidsprekers zijn wel in orde denk ik...

Kan iemand dit bevestigen?

Thankx
                        Luidsprekers blijven luidsprekers, hoe geavanceerd de radio ook is. Je zal volgens mij altijd een versterker kunnen (bij-) plaatsen, het is maar in hoeverre dat de bekabeling het praktisch toelaat.

Mijn bluetooth-handsfree (Parrot) is gekoppeld via een kabelset (premium mute) van KRAM (www.kram.dk ). Die kabelset zit gekoppeld op de originele versterker in het linkervak in de bagageruimte, bovenaan (DSC02348 ) zie je de versterker met de koelribben. De connector met de lila klem (rechts in beeld) zit oorspronkelijk achteraan op de versterker ingeplugd. De kabelset bestaat in hoofdzaak uit 2 connectoren (mannelijk/vrouwelijk) van hetzelfde type die er gewoon tussengekoppeld worden. Op die manier wordt er niet geknipt aan de originele bekabeling en met dergelijke kabelset moet het ook mogelijk zijn om een niet-originele versterker aan te sluiten.

Op de website van KRAM biedt men 2 verschillende modellen kabelsets aan voor Audi A4 B8; eentje voor het standard Soundsystem en eentje voor het B&0 soundsystem, dit omdat het B&O systeem meer luidsprekers heeft. Beide systemen gebruiken echter hetzelfde type connector, dus zou het me niet verbazen dat de bekabeling identiek is voor beide types versterker (standaard vs. B&0) zodat een standaard versterker te vervangen is door een B&0 zonder meer. Je hebt dan nog steeds de originele luidsprekers, maar wel wat meer vermogen.

Op ebay Duitsland staat er trouwens een B&O versterker voor A4 te koop:
                        http://cgi.ebay.de/Audi-A5-8T-A4-8K-Verstaerker-B-O-Soundsystem-8T0035223S_W0QQitemZ270422506906QQcmdZViewItemQQpt ZCE_Auto_Hi_Fi_Autoverst%C3%A4rker?hash=item3ef66f fd9a&_trksid=p3286.c0.m14&_trkparms=65%3A12|66%3A2 |39%3A1|72%3A1229|293%3A1|294%3A50
                        Bijgevoegde Bestanden

Comment

• ASS versterker

Allemaal goed en wel dat je een extra versterker kan inbouwen, maar ik heb mijn twijfels over de resultaten daarvan. Het huidige ASS gaat hard genoeg, dat is niet echt het probleem.
                          Het probleem is de klankkleur. Bij de radio "concert" heb je op het MMI-scherm meerdere regelaars, oa voor de middentonen. Deze heb je bij het ASS niet. Je hebt daar wel een sub-woofer regeling. Als je deze wat meer openzet dan hoor je enkel meer gebrom en getril, maar geen korte droge bassen. Het lijkt echt nergens op.
                          Ik zal mss eens moeten langsgaan bij de dealer om het te laten horen en vragen of dit wel normaal is. Mss is er bij mij wel iets mis.

Comment

• Gisteren naar "Lucas Car Sound" gebeld, maar die mannen wisten NIET wat er kon gedaan worden voor een Audi A4... een subwoofer bijplaatsen ging wel lukken maar voor de rest wisten ze geen oplossing.... (zou 2000 ~3000 eur kosten voor ombouw...)

Zelf ken ik te weinig van elektronica om er aan te beginnen prutsen...

Zal nog eens naar ARC bellen ook deze week...
                            Last edited by ; 19/07/2009, 16:37.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Markvdj Bekijk Berichten
                              Allemaal goed en wel dat je een extra versterker kan inbouwen, maar ik heb mijn twijfels over de resultaten daarvan. Het huidige ASS gaat hard genoeg, dat is niet echt het probleem.
                              Het probleem is de klankkleur. Bij de radio "concert" heb je op het MMI-scherm meerdere regelaars, oa voor de middentonen. Deze heb je bij het ASS niet. Je hebt daar wel een sub-woofer regeling. Als je deze wat meer openzet dan hoor je enkel meer gebrom en getril, maar geen korte droge bassen. Het lijkt echt nergens op.
                              Ik zal mss eens moeten langsgaan bij de dealer om het te laten horen en vragen of dit wel normaal is. Mss is er bij mij wel iets mis.
                              Met een versterker gaat het geluid bij hoger volume wel veel minder vervormen...

Comment

• nog een paar weken en ik heb m'n A4...

Ga ik alvast wat mp3 cd'tjes branden....

Leest die cd-changer de meeste merken cd's?

Comment

Ik heb ook toch voor mezelf min of meer een budget bepaald. De wagen wordt mijn gebruikswagen en ik denk dat hij nu al mooi staat ... (moet toch ook een beetje representatief zijn voor Wax-it hé
                                  Ter vervanging van de Golf veronderstel ik? Wel budget krijg je van je werkgever?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Stijn Bekijk Berichten
                                    Ter vervanging van de Golf veronderstel ik? Wel budget krijg je van je werkgever?
                                    Ik ben mijn eigen werkgever binnenkort

Comment

Ik ben mijn eigen werkgever binnenkort
                                      Vandaar

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door plex Bekijk Berichten
                                        Gisteren naar "Lucas Car Sound" gebeld, maar die mannen wisten NIET wat er kon gedaan worden voor een Audi A4... een subwoofer bijplaatsen ging wel lukken maar voor de rest wisten ze geen oplossing.... (zou 2000 ~3000 eur kosten voor ombouw...)

Zelf ken ik te weinig van elektronica om er aan te beginnen prutsen...

Zal nog eens naar ARC bellen ook deze week...
                                        €2000 is belachelijk veel, mutebox-kabelset kost ongeveer €130 en dan is het gewoon het traditionele bandwerk voor een audiocenter.

Benieuwd wat ze bij ARC weten te verzinnen. Mijn ervaring met ARC Herentals was verre van positief.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door A4AvantB7 Bekijk Berichten
                                          €2000 is belachelijk veel
                                          Vond ik ook.... zal wel een statement zijn om er vanaf te geraken denk ik
                                          Oorspronkelijk geplaatst door A4AvantB7 Bekijk Berichten
                                          , mutebox-kabelset kost ongeveer €130 en dan is het gewoon het traditionele bandwerk voor een audiocenter.
                                          Wa is ne mutebox-kabelset?? (sorry voor mijn 1000 vragen)
                                          Oorspronkelijk geplaatst door A4AvantB7 Bekijk Berichten
                                          Benieuwd wat ze bij ARC weten te verzinnen. Mijn ervaring met ARC Herentals was verre van positief.
                                          Ik vrees er ook voor....

Comment

Working...
                                          X