Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi A4 B8 (Part II)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Het is meestal ook wanneer je b.v. aan een T-stuk komt en juist niet moet stoppen dat je in feite in 2de terug gaat opttrekken en dan kan je snel prijs hebben....

1ste en 2de schakelen gaat ook moeilijker bij mij... misschien betert dit ook na inrijden??? Iemand ervaring mee?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dragonfly Bekijk Berichten
      Ik doe niet aan eco-rijden, dan koop je maar een Prius
      Haha, zalige quote ...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door plex Bekijk Berichten
        Het is meestal ook wanneer je b.v. aan een T-stuk komt en juist niet moet stoppen dat je in feite in 2de terug gaat opttrekken en dan kan je snel prijs hebben....

1ste en 2de schakelen gaat ook moeilijker bij mij... misschien betert dit ook na inrijden??? Iemand ervaring mee?
        Dat zal niet beteren hoor, alleen de koppeling zal wat losser worden.
        Vermoedelijk moet je het nog gewoon worden (en anders rijlessen pakken )

Comment

Dat zal niet beteren hoor, alleen de koppeling zal wat losser worden.
          Heb dit ook maar de eerste dag gehad hoor... grapjas.... ... desondanks is de 120PK sloom bij lage toeren....

Moeilijk schakelen bedoel ik dat de pook zelf moeilijk in de 1ste en 2de versnelling gaat (niet zo soepel)... misschien is dit ook een kwestie van bijregelen...

Comment

Of een multitronic nemen zoals ik gedaan heb

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door fdeville Bekijk Berichten
              Staat zeker op het verlanglijstje voor een volgende wagen. Moet heerlijk zijn in combinatie met een goeie advanced cruise control (lazy )

Comment

Het is meestal ook wanneer je b.v. aan een T-stuk komt en juist niet moet stoppen dat je in feite in 2de terug gaat opttrekken en dan kan je snel prijs hebben....

Daar heeft hij hier toch ook wel 'problemen' mee en soms ook weer niet heb ik de indruk
                Zou dat geen volledig hydraulische koppelingsbediening zijn ? Valt dan ni veel bij te regelen vrees ik

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door fdeville Bekijk Berichten
                  Heb ik gedaan en nog geen seconde spijt van gehad (behalve van het verbruik).
                  Zalig als je veel km's doet zoals ik

Comment

• 1 vraag voor jullie

Wat ik minder prettig vind is het volgende

Om de auto te kunnen starten moet je op de sleutel éénmaal drukken met de koppeling ingedrukt.

De dealer zei me dat ik vooralleer te starten de knop eerst moet indrukken om voor te verwarmen (dus eerst zonder koppeling en daarna als het lichtje van de vooronsteking uitgaat nog eens met koppeling)

In de handleiding van de wagen staat wel dat je in één keer mag doen koppeling indrukken en dan starten met de knop... ( in het boekje staat dat het dan even kan duren voor hij start ivm voorgloeien)

Weten jullie hier iets meer over? (alvast bedankt)

Comment

1 vraag voor jullie

Wat ik minder prettig vind is het volgende

Om de auto te kunnen starten moet je op de sleutel éénmaal drukken met de koppeling ingedrukt.

De dealer zei me dat ik vooralleer te starten de knop eerst moet indrukken om voor te verwarmen (dus eerst zonder koppeling en daarna als het lichtje van de vooronsteking uitgaat nog eens met koppeling)

In de handleiding van de wagen staat wel dat je in één keer mag doen koppeling indrukken en dan starten met de knop... ( in het boekje staat dat het dan even kan duren voor hij start ivm voorgloeien)

Weten jullie hier iets meer over? (alvast bedankt)

Bij mij hebben ze gezegd gewoon koppeling induwen en sleutel erin duwen. Het voorgloeien gebeurt automatisch indien nodig.
                      En ik heb inderdaad al gemerkt (als het frisser is), het ietsje langer duurt eer hij start.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door auweray Bekijk Berichten
                        Bij mij hebben ze gezegd gewoon koppeling induwen en sleutel erin duwen. Het voorgloeien gebeurt automatisch indien nodig.
                        En ik heb inderdaad al gemerkt (als het frisser is), het ietsje langer duurt eer hij start.
                        klopt, ik heb dit ook al gemerkt.
                        There's no such thing as too much snow

BMW 318d Touring 136pk (donkerblauw)

Comment

• Heb net met de garage gebeld, de A4 Avant kan elk moment toekomen!
                          Met een beetje geluk rijden we dit weekend in een nieuwe auto.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door laue Bekijk Berichten
                            Staat zeker op het verlanglijstje voor een volgende wagen. Moet heerlijk zijn in combinatie met een goeie advanced cruise control (lazy )
                            tegen dan zal blijkbaar de Multitronic outphased zijn ten voordele van de S-tronic, ook voor de A4
                            dit uit hoofde van rationalisatie en uniformiteit binnen de VAG-concern
                            als dat een jaar geleden aan de verkopers zei, deden als hun neus bloedde
                            sindsdien is elk nieuw model uitgerust met ... een S-tronic
                            die kan trouwens meer koppel en vermogen slikken

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door auweray Bekijk Berichten
                              correct; nooit anders gedaan, ook tijdens de vrieskoude deze winter (-15°C buiten) zo de wagen gestart, vanaf de eerste keer, zonder problemen, koppeling induwen en sleutel indrukken

Comment

• Bedankt voor jullie reakties... zal ik dan ook doen vanaf nu....

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Kristof S. Bekijk Berichten

Heb net met de garage gebeld, de A4 Avant kan elk moment toekomen!
                                  Met een beetje geluk rijden we dit weekend in een nieuwe auto.
                                  Hopelijk heb je hem snel.... Lavagrijs is een knappe kleur trouwens!!!

Comment

Hopelijk heb je hem snel.... Lavagrijs is een knappe kleur trouwens!!!
                                    Lavagrijs is de ideale showroom kleur. Zwart met da tikje bruin-grijs. Ik heb op dees moment een A3SB in die kleur en die is echt machtig de eerste 15 minute nadat hij gewassen is. Twee dagen later lijkt het alsof ge in de Sahara woont.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door daffeh Bekijk Berichten
                                      Lavagrijs is de ideale showroom kleur. Zwart met da tikje bruin-grijs. Ik heb op dees moment een A3SB in die kleur en die is echt machtig de eerste 15 minute nadat hij gewassen is. Twee dagen later lijkt het alsof ge in de Sahara woont.
                                      idem hier, sahara mode na enkele dagen. Nuja, die 2 blinkende dagen maken alles goed ;-)

Comment

• verbruik?

Oorspronkelijk geplaatst door dragonfly Bekijk Berichten
                                        Heb ik gedaan en nog geen seconde spijt van gehad (behalve van het verbruik).
                                        Zalig als je veel km's doet zoals ik
                                        verbruik jij 9.8 liter?? ik heb nu 25.000km en zit aan een gemiddelde van 6.5 liter ( 2.7 tdi a4 avant 190 pk multitronic ) 90% autostrade...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kdb Bekijk Berichten
                                          idem hier, sahara mode na enkele dagen. Nuja, die 2 blinkende dagen maken alles goed ;-)
                                          ik weet niet waar jullie overal rondrijden, maar bij ons blijft het lavagrijs er redelijk zwart uitzien!

Comment

Working...
                                          X