Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi A4 B8 (Part II)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Multitronic Bekijk Berichten
    verbruik jij 9.8 liter?? ik heb nu 25.000km en zit aan een gemiddelde van 6.5 liter ( 2.7 tdi a4 avant 190 pk multitronic ) 90% autostrade...
    Ja ik snap er ook niets van, zelfde rijstijl als met de A4 van 6j oud en die verbruikte maar 8L

Hoe rap rijdt jij op de snelweg?? Ik doe ook alleen autosnelweg, heb 13.000km op 2 maanden

Comment

• verbruik

Oorspronkelijk geplaatst door dragonfly Bekijk Berichten
      Ja ik snap er ook niets van, zelfde rijstijl als met de A4 van 6j oud en die verbruikte maar 8L

Hoe rap rijdt jij op de snelweg?? Ik doe ook alleen autosnelweg, heb 13.000km op 2 maanden
      ik rij meestal 130 op cruisecontrol ( zo word je net niet geflitst ), in duitsland cruise ik 160 waar het mag ( 1 maal per maand ) wat niet weg neemt dat bij het oprijden van een andere autosnelweg ik hem wel lekker laat door trekken, tot mijn eigen verbazing blijft hij zeer zuinig, zelfs zuiniger dan mijn vorige audi A4 2.0 tdi 140 pk multitronic, misschien heb jij extra brede banden ( ik de standaard banden ) maar 9.8 voor een A5 met dezelfde motor die nog platter is dan de mijn A4 ( betere cx waarden ) vind ik ook vrij veel.....

Comment

ik rij meestal 130 op cruisecontrol ( zo word je net niet geflitst ), in duitsland cruise ik 160 waar het mag ( 1 maal per maand ) wat niet weg neemt dat bij het oprijden van een andere autosnelweg ik hem wel lekker laat door trekken, tot mijn eigen verbazing blijft hij zeer zuinig, zelfs zuiniger dan mijn vorige audi A4 2.0 tdi 140 pk multitronic, misschien heb jij extra brede banden ( ik de standaard banden ) maar 9.8 voor een A5 met dezelfde motor die nog platter is dan de mijn A4 ( betere cx waarden ) vind ik ook vrij veel.....
        Ja die 255 19" zal niet helpen

Ik rijdt meestal wel 160 maar dan nog, voor de winterbanden zou ik 18" 225 willen leggen, dan eens zien als het verbruik daalt.

Ofwel is er iets mis met mijn motor???

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Kristof S. Bekijk Berichten

Heb net met de garage gebeld, de A4 Avant kan elk moment toekomen!
          Met een beetje geluk rijden we dit weekend in een nieuwe auto.

Pfff, ik heb de mijne twee weken later besteld en ik heb vandaag te horen gekregen dat het voor halverwege oktober zal zijn.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Pietervdb Bekijk Berichten
            Pfff, ik heb de mijne twee weken later besteld en ik heb vandaag te horen gekregen dat het voor halverwege oktober zal zijn.
            Half oktober leveren voor een bestelling van half mei? Dat is wel echt lang wachten. Hopelijk komt hij wat vroeger.

De mijne is intussen aangekomen in de garage, morgen papieren en vrijdag testen maar

Comment

• Ik heb mijn A4 Avant TDI 120 PK ook sinds een week. Foto's volgen binnenkort ...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Kristof S. Bekijk Berichten
                Half oktober leveren voor een bestelling van half mei? Dat is wel echt lang wachten. Hopelijk komt hij wat vroeger.

De mijne is intussen aangekomen in de garage, morgen papieren en vrijdag testen maar
                Ik heb wel de 2.0 Quattro 143pk genomen, misschien is het daar door?

Veel plezier vrijdag.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Pietervdb Bekijk Berichten
                  Ik heb wel de 2.0 Quattro 143pk genomen, misschien is het daar door?

Veel plezier vrijdag.
                  Zou kunnen dat ze aan het wachten zijn op quattro parts

Comment

• Een tijdje geleden is bekend gemaakt dat de Q5 en A4 allroad ook kunnen beschikken over de 143PK versie van de 2.0 diesel motor. Zijn hier al prijzen voor bekend?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Wes Bekijk Berichten
                      Een tijdje geleden is bekend gemaakt dat de Q5 en A4 allroad ook kunnen beschikken over de 143PK versie van de 2.0 diesel motor. Zijn hier al prijzen voor bekend?
                      Ik zou eerlijk gezegd geen Q5 nemen met 143PK. De 163PK was al geen sensatie om met te rijden, dus de 143 zal teleurstellen vrees ik.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door A4AvantB7 Bekijk Berichten
                        Heeft er iemand met adaptieve xenons al opmerkingen gehad ivm de afregeling van de lampen?
                        Vanavond reed ik een tijdje achter een kameraad, nadien vertelde hij dat de linkerlamp naar zijn idee te hoog scheen. Zonet dan nog een tegenligger gehad die met de grootlichten knipperde (vermoedelijk om hetzelfde duidelijk te maken?)

De regeling van xenons is bij mijn weten automatisch, eenmaal thuisgekomen heb ik de wagen herstart (zelftest van hoogteregeling verliep zonder probleem) en vond ik niet dat er een verschil merkbaar was tussen links en rechts, voor zover dat met het blote oog al merkbaar is.
                        Tot mijn grote verbazing kan het dus wel dat originele xenons verkeerd afgeregeld zijn. In de garage is de hoogteregeling opnieuw ingesteld en nu schijnen ze inderdaad iets minder ver.
                        Ik was al verbaasd dat de xenons zo enorm veel licht gaven

Comment

• Heb juist hetzelfde voor gehad toen ik de wagen van het werk overkocht en bij de keuring bijna een rode kaart kreeg omdat de xenon lichten te hoog stonden. Gelukkig hadden ze begrip omdat het nog een nieuwe wagen was.

Comment

• Ondertussen ook een audi besteld nl.

Audi A4 avant s-line 2.7TDI 140kw 190pk.

Al maand geleden en normaal begin oktober, gisteren garage gebeld ma tzou ma begin november zijn ergens problemen bij de levering van onderdelen van een optie...

Op contract staat nogthans levertijd max. 25% overschrijden...

Nuja nog eventjes langer verlangen heb nog nooit met een 2.7tdi gereden wel al met een fordje 1.6 TDSi , renault 2.0 benzine, Bwm 523i (jaar 199 maar ik weet niet of je het kan vergelijken met deze bmw? ... ondertussen wel al testrit gemaakt met 2.0TDi 116kw . Ma in eerste en tweede trok ie niet volgens m'n zin, zou normaal 120kw genomen hebben maar uiteindelijk toch laten verleiden om de 2.7 te bestellen. (iemand die me een beetje wijzer kan maken of dit nu een groot verschil is of niet ik ken erg weinig van motor.)

Mvg

Schnippy

Comment

Ik ben 3 maanden geleden bij aflevering gestart met een vrij hoog verbruik (te vlot ingereden?), maar ondertussen blijft dit alleen maar zakken, zit nu aan 16.000 km. Als recent voorbeeld: gisterenmorgen om 9u in Toscane vertrokken, en gisterenavond om 21u30 thuisgekomen, 1320 km gereden, gemiddelde 110 km/u (is tamelijk vlot op zo'n lange afstand, wie gewoon is lange afstanden te doen zal dit bevestigen), gemiddeld verbruik slechts 7,4 liter (2 volwassenen, 1 kleine, auto volgeladen, kruissnelheid 160-180 km/u indien mogelijk, vooral Italië/Duitsland).
                              1988 MB 500 SL R107 (245 PK) http://www.autoforum.be/showthread.php?t=54051
                              1989 MB 500 SL R129 (326 PK) http://www.autoforum.be/showthread.p...-500-SL-(R129)
                              1992 MB 300 CE-24 Cabriolet A124 (220 PK) zilver

1993 MB 300 CE-24 Cabriolet A124 (220 PK) blauw
                              http://www.autoforum.be/showthread.php?t=28543

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door J3nkins Bekijk Berichten
                                Nog niet zo lang geleden dit exemplaar gezien aan 't ziekenhuis in Kortrijk... Eén van de mooiste A4 Avants die ik tot nu toe gezien heb

Welke kleur is dit ?
                                Mijn vrouw wil ijszilver
                                ikzelf twijfel tussen zwart en lavagrijs

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door eskimo1973 Bekijk Berichten
                                  Welke kleur is dit ?
                                  Mijn vrouw wil ijszilver
                                  ikzelf twijfel tussen zwart en lavagrijs
                                  Dit is lavagrijs. Mooi kleur maar wellicht lastig in het onderhoud.

Normaal vind ik ijszilver een saaie kleur maar op een A4 is het niet mis (mits je de verchroomde vensteromlijstingen en in het geval van de Avant de verchroomde dakrails erbij neemt). Al vind ik kwartsgrijs (een tikje donkerder dan ijszilver) nog mooier.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door boo-lee Bekijk Berichten
                                    Dit is lavagrijs. Mooi kleur maar wellicht lastig in het onderhoud.

Normaal vind ik ijszilver een saaie kleur maar op een A4 is het niet mis (mits je de verchroomde vensteromlijstingen en in het geval van de Avant de verchroomde dakrails erbij neemt). Al vind ik kwartsgrijs (een tikje donkerder dan ijszilver) nog mooier.

Is meteoorgrijs volgens mij.
                                    Lavagrijs (zie link in signature )

edit: welke "grijzen" heeft Audi eigenlijk allemaal?

- lavagrijs
                                    - meteoorgrijs
                                    - daytonagrijs
                                    - suzuka grijs
                                    - kwartsgrijs
                                    - monzagrijs

Mis ik nog eentje? Of meerdere?
                                    Last edited by Cyrano.ak; 15/08/2009, 14:04.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Cyrano.ak Bekijk Berichten
                                      Is meteoorgrijs volgens mij.
                                      Lavagrijs (zie link in signature )

edit: welke "grijzen" heeft Audi eigenlijk allemaal?

- lavagrijs
                                      - meteoorgrijs
                                      - daytonagrijs
                                      - suzuka grijs
                                      - kwartsgrijs
                                      - monzagrijs

Mis ik nog eentje? Of meerdere?

Ik heb monzagrijs besteld, maar heb er nog nooit ene gezien van da kleur, wel klote khad lifestyle plus pakket waarin metaalkleur zit maar nee monzagrijs telt nie dus 1100 extra mogen dokken.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Schnippy Bekijk Berichten
                                        "zou normaal 120kw genomen hebben maar uiteindelijk toch laten verleiden om de 2.7 te bestellen. (iemand die me een beetje wijzer kan maken of dit nu een groot verschil is of niet ik ken erg weinig van motor)"
                                        Schnippy
                                        ik had een 120Kw/163pk getest en heel vlot bevonden; vooral de zes cylinders maken een verschil in de wijze waarop het vermogen ontplooid is. Ik denk dat de multitronic het verschil met een 190pk in de gebruikelijke omstandigheden wat afvlakt, en dat de supplementaire pk's niet zo vaak uit hun stal kunnen gehaald worden zonder instantelijk je rijbewijs in gevaar te brengen.
                                        veel plezier met deze schitterende motorisatie
                                        PS : als de bedoeling was het meervermogen te benutten, kon je ook de 163pk-versie kopen en laten chippen ; financiëel komt het op hetzelfde neer (ofwel betaal je aan de Staat, of betaal je bij Heinz...) maar het verschil ligt bij een vroege overname van de wagen : een 190pk's-versie zal meer dan een koper schrikken wegens de BIV

Comment

• Dit is de mijne.... (dit is meteoorgrijs) :

Last edited by ; 16/08/2009, 09:42.

Comment

Working...
                                          X