Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Ik gebruik het systeem nu een aantal weken vrij frequent en de mmi herkent wat ik zeg zonder problemen, net als de stem van m'n vriendin.. en dit zonder calibreren.
Ik heb het gedaan omdat het systeem het me voorstelde, dus ik weet niet in hoeverre dat al dan niet nodig was. Maar bij jou lukt het blijkbaar zonder, dus misschien heb je een danig heldere stem dat het niet nodig is. In elk geval was het calibreren maar een kleine moeite, gewoon 40 woorden nazeggen (één voor één )
Mooi hoor boo-lee!! Veel succes ermee! (hopelijk iets meer dan ik...)
Wat mij hier ook weer opvalt: ik heb ook de atrium-stof maar in zwarte uitvoering, en in de realiteit is ze 100x mooier dan op foto. Op de alle foto's ziet het er zo kotjes-achtig uit, terwijl dat dat eigenlijk helemaal niet zo is.
Het enige waarvan ik kippenvel krijg is het beige interieur... Prachtig hoor, maar ik zou het niet durven...
Begrijp je vrees, maar ik ben al aan mijn derde audi toe met beige interieur en je hoeft niet te vrezen. Gewoon door een professional een beschermlaagje laten leggen op de stof. na 120 000 eens professioneel laten reinigen, en hij is mooier dan nieuw. Een veel klaarder binnenin, dan een depri zwart interieur. Marr ieder zijn smaak hé.
Begrijp je vrees, maar ik ben al aan mijn derde audi toe met beige interieur en je hoeft niet te vrezen. Gewoon door een professional een beschermlaagje laten leggen op de stof. na 120 000 eens professioneel laten reinigen, en hij is mooier dan nieuw. Een veel klaarder binnenin, dan een depri zwart interieur. Marr ieder zijn smaak hé.
Ik word alles behalve depri in mijn wagen, maar soit...
Ziet er inderdaad nog goed uit, maar dat is een lederen interieur natuurlijk. Ik heb een stoffen interieur.
stoffen interieur zijn nog gemakkelijker te onderhouden, er bestaan nog veel meer goede produkten hiervoor
ik heb geen foto van mijn oude Saab 900 T16, maar ook na 175.000km en 17 jaar was het fluweel daar nog echt als nieuw, bestuurderzetel inbegrepen
niet vrezen dus voor een lichte kleur, tenzij je nu al weet dat de wagen echt zal afzien
met een beetje zorg (ik gebruik gewoon zadelzeep...) blijft een licht interieur heel lang mooi
hier het resultaat na 180.000km/ 12 jaar op mijn ex-A4
Zadelzeep is niet echt wat je op een autozetel wil gaan gebruiken.
Een autozetel moet je net van zijn glans ontdoen, en de zadelzeep gaat net het leder glanzend maken.
Het is een heel andere toepassing van leder en ook een heel andere afwerking ervan !
Maar opnieuw, als jij dit ok vindt, wie ben ik om u tegen te spreken.
Maar toch een kleine opmerking hierover. Ik zat ooit eens in de wagen van een ruiter die ook de zadelzeep gebruikte, en toen ik instapte zat ik bijna in de beenruimte ! ZO GLAD WAS DIE ZETEL !!!!
Ik doe er net alles aan om de zetel van zijn glans , vettigheid en gladheid te ontdoen zodat je lekker vast zit
Een autozetel moet je net van zijn glans ontdoen, en de zadelzeep gaat net het leder glanzend maken.
(...)
Ik doe er net alles aan om de zetel van zijn glans , vettigheid en gladheid te ontdoen zodat je lekker vast zit
Volledig mee akkoord. Hetzelfde geldt trouwens voor het dashboard. Er bestaat zo van die sprays maar die maken het glanzend als de pest. Lederen zetels en dashboard moeten voor mij volledig mat zijn (uitgezond oppervlakten die van nature uit glanzend zijn uiteraard).
Een x aantal post terug heb ik melding gemaakt van het vuil dat zich in mijn koplampen bevindt en wat mij stoorde. Na hevig aandringen bij de Audi garage en bellen met PON is het dan toch gelukt om middels een garantie regeling 2 geheel nieuwe koplamp unit te krijgen.
Ik heb nog even wat foto's toegevoegd van de vlekken die zich op mijn koplampen bevinden.
Het is een heel andere toepassing van leder en ook een heel andere afwerking ervan !
Maar opnieuw, als jij dit ok vindt, wie ben ik om u tegen te spreken.
Maar toch een kleine opmerking hierover. Ik zat ooit eens in de wagen van een ruiter die ook de zadelzeep gebruikte, en toen ik instapte zat ik bijna in de beenruimte ! ZO GLAD WAS DIE ZETEL !!!!
ik had altijd de aanbevolen produkten van Audi-VW gebruikt, maar ikvond dat ze juist de zetels deden glanzen, wat ik niet graag heb. Met zadelzeep kreeg ik mijn zetels terug als nieuw (dus dof..) Natuurlijk beginnen ze na tijd opnieuw te glanzen, gewoon door de vrijvingen
dan opnieuw wat zadelzeep, en het komt in orde. Let wel, op 12 jaar geen enkel verkleuring noch barstje in het leder...
iedere zijn methode, uiteraard...
met mijn salon doe ik net hetzelfde !
ik had altijd de aanbevolen produkten van Audi-VW gebruikt, maar ikvond dat ze juist de zetels deden glanzen, wat ik niet graag heb. Met zadelzeep kreeg ik mijn zetels terug als nieuw (dus dof..) Natuurlijk beginnen ze na tijd opnieuw te glanzen, gewoon door de vrijvingen
dan opnieuw wat zadelzeep, en het komt in orde. Let wel, op 12 jaar geen enkel verkleuring noch barstje in het leder...
iedere zijn methode, uiteraard...
met mijn salon doe ik net hetzelfde !
Kan ik onderschrijven.
Ben zelf ook al 35j ruiter en zadelzeep (géén ledervet dus), dient precies om leer te reinigen en niet vet of glanzend te maken. In een rijzadel zit je namelijk ook best zo vast mogelijk in.
Bij de V50 van mijn vrouw (beige leder), gebruik ik het ook regelmatig, met zeer goed resultaat.£
Kan ik onderschrijven.
Ben zelf ook al 35j ruiter en zadelzeep (géén ledervet dus), dient precies om leer te reinigen en niet vet of glanzend te maken. In een rijzadel zit je namelijk ook best zo vast mogelijk in.
Bij de V50 van mijn vrouw (beige leder), gebruik ik het ook regelmatig, met zeer goed resultaat.£
dacht ik ook, 1 keer gebruiken en ik was overtuigd
de raad kwam trouwens van een ervaren ledersalons-firma, waarvan de baas een even ervaren ruiter was...
bovendien is zadelzeep onschadelijk voor gekleurd leder zoals vaak in een wagen
Weet er iemand of VAGcom de mogelijkheid heeft om de automatische resume van cruisecontrol uit te schakelen?
Bij de A4 B7 (en al mijn vorige auto's) schakelde cruisecontrol vanzelf uit als het ontkoppelingspedaal ingedrukt werd, bij de B8 is dat niet meer het geval.
Bij het nemen van een afrit heb ik de gewoonte om op de motor te remmen, maar CC valt niet uit waardoor bij het terugschakelen van 6 naar 4 de motor net meer koppel krijgt en wil versnellen, en da's al een paar keer schrikken geweest
Weet er iemand of VAGcom de mogelijkheid heeft om de automatische resume van cruisecontrol uit te schakelen?
Bij de A4 B7 (en al mijn vorige auto's) schakelde cruisecontrol vanzelf uit als het ontkoppelingspedaal ingedrukt werd, bij de B8 is dat niet meer het geval.
Bij het nemen van een afrit heb ik de gewoonte om op de motor te remmen, maar CC valt niet uit waardoor bij het terugschakelen van 6 naar 4 de motor net meer koppel krijgt en wil versnellen, en da's al een paar keer schrikken geweest
eigenlijk is het antwoord in de owner manual : als je met de koppelingspedal de werking van de CC wenst te neutraliseren, moet je "langer" deze pedaal intrappen (in italic geschreven)
bij gewoon 'vlug" schakelen onthoudt het systeem de geprogrammeerde snelheid, en hervat hij zijn werk in de nieuw geselkteerde gang (met de verschijnsel die je niet graag hebt)
het was blijkbaar een keuze om niet constant te moeten "resumen" na hoger of lager te hebben geschakeld; ik vind die keuze persoonlijk ook storend, want het stemt niet overeen met de meeste CC's, en dat is lastig voor mensen die frekwent van een wagen in een andere springen
Dat langer het ontkoppelingspedaal inhouden lijkt toch niet te werken, het groene ledje van CC blijft trouwens gewoon branden. Onder de 50km/h schakelt de CC zichzelf wel uit, maar da's normaal.
Misschien moet ik de procedure 'RTFM' dan toch maar eens doen
Dat langer het ontkoppelingspedaal inhouden lijkt toch niet te werken, het groene ledje van CC blijft trouwens gewoon branden. Onder de 50km/h schakelt de CC zichzelf wel uit, maar da's normaal.
Misschien moet ik de procedure 'RTFM' dan toch maar eens doen
bij mij werkt dat wel, maar het is zo lang de koppelingspedaal intrappen (zeker 5 of 6 seconden, waarna de led-indicatie verdwijnt)) dat het voor mij onbruikbaar is : ik heb het gevoel niet graag van een wagen die ontkoppeld blijft bollen
ik schakel het dan met de hand volledig uit om dezelfde reflexen te behouden in mijn beide wagens
wat bedoelt je met RTFM ?
elektomech handrem werkt erg goed (gewoon vertrekken met rem op en de rem lost) en 'hill hold' lijkt me dan ook niet nodig.
bij het vertrekken met handrem op heb ik al verschillende maal gehad dat deze niet lost, zou het kunnen zijn dat de manier van vertrekken een invloed heeft?
Comment