Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi A4 B8 (Part II)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door A4AvantB7 Bekijk Berichten
    Na de "gepeperde" verbruikswaardes tijdens de eerste 6000km, heb ik gisteren 300km snelweg gereden aan een gemiddelde van 5.2L/100 (2.0 TDI).
    Het kan dus toch
    Mijn laatste tankbeurt had ik 995km gereden en 60L moeten tanken. (BC gaf nog 10km aan)
    BC gaf 5,9L/100km aan en uitgerekend is het 6.04 L/100km (verschil valt heel goed mee deze keer)

....nu wil ik wel eens normaal doorrijden en niet rijden gelijk een bomma....schakeladvies gaat ook af...bwijk...
    Last edited by ; 10/10/2009, 08:44. Reden: toevoeging

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door A4AvantB7 Bekijk Berichten
      Na de "gepeperde" verbruikswaardes tijdens de eerste 6000km, heb ik gisteren 300km snelweg gereden aan een gemiddelde van 5.2L/100 (2.0 TDI).
      Het kan dus toch
      gestabiliseerde snelheid van ??

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door plex Bekijk Berichten
        Mijn laatste tankbeurt had ik 995km gereden en 60L moeten tanken. (BC gaf nog 10km aan)
        BC gaf 5,9L/100km aan en uitgerekend is het 6.04 L/100km (verschil valt heel goed mee deze keer)

....nu wil ik wel eens normaal doorrijden en niet rijden gelijk een bomma....schakeladvies gaat ook af...bwijk...
        als ik het schakeladvies zou volgen draait mijn motor precies altijd onder zijn toeren en beeft
        kan volgens mij toch niet bevorderlijk zijn wegens de extra-spanningen die dan ontstaan
        van vlot accelereren kan dan ook niet meer gesproken worden
        ik kom nooit beneden de 1800 t/m, dat is trouwens de benedengrens van de max. koppel
        met rond de 2000/2200 t/m rijden haalt men uiteraard niet het laagst verbruik, maar de wagen is dan wel aangenamer te gebruiken
        als ik het verkeer van vandaag observeer denk ik dat er veel mensen zijn die zich concentreren op hun verbruikstellertje !

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
          gestabiliseerde snelheid van ??
          126km/h

Comment

• weet iemand waar je de mmi plus handleiding kan downloaden?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door eskimo1973 Bekijk Berichten
              weet iemand waar je de mmi plus handleiding kan downloaden?
              Nog nergens tegengekomen op een officiële site, wel op betalende download sites maar ik betwijfel of dat dan wel echt de MMI+ handleiding is. Als die zou bestaan, zou ik verwachten dat Audi ze gratis ter beschikking stelt op hun website (hoewel ik ze in staat acht om zelfs daarvoor te laten betalen). Kan je niet bij een dealer terecht?

Vanavond trouwens nog eens gemerkt dat de auto volledig moet stilstaan voordat het contact uitgeschakeld kan worden. Een paar keer na elkaar op de sleutel drukken leek precies wel te werken

Comment

• Ik heb op dit forum al vaak lovende woorden gehoord van mensen die zeggen dat ze op hun A4 nog geen piepje of kraakje gehoord hebben.

Ik vrees dan ook dat mijn A4 op een vrijdagavond gemaakt moet zijn, want hij vertoont menig piepje en kraakje.
                Wanneer ik over een oneffen wegdek rijdt tegen snelheden hoger dan 100 begint mijn dashboard licht te trillen aan de zijkanten (het lijkt te komen van ter hoogte van de buitenste ventilatorgaten).
                Wanneer ik iets in de deur leg (een flesje of zo), begint dat ook al vrij snel te trillen.
                Vanmorgen begon de wagen zelfs continu te trillen boven 100 km/h. Het leek wel of iemand iets op mijn motorkap gelegd had.

De trillingen zijn niet super luid, maar beginnen wel te storen. Het nadeel van een stille wagen is dat je elk kraakje hoort.

Zijn er anderen met gelijkaardige 'probleempjes'?

PS: ik heb de standaard 16'' velgen (bweurk ), dus daar zal het niet aan liggen

Comment

• Dit doet me meer denken aan het algemene trillingen-probleem dat sommigen helaas hebben met hun A4.
                  Heb je het probleem ook als je op effe weg (snelweg) 120 rijdt?

Comment

• Ik vraag me af hoe groot dit trillingsprobleem in werkelijkheid is...

Op dit forum hoor je er weinig van, op de nederlandse zijn er wel wat meer discussies over...

Zelf ervaar ik ook trillingen maar dan vooral bij 60~70km/u en vooral als de wagen koud staat...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door qualifire Bekijk Berichten
                      Ik heb op dit forum al vaak lovende woorden gehoord van mensen die zeggen dat ze op hun A4 nog geen piepje of kraakje gehoord hebben.

Ik vrees dan ook dat mijn A4 op een vrijdagavond gemaakt moet zijn, want hij vertoont menig piepje en kraakje.
                      Wanneer ik over een oneffen wegdek rijdt tegen snelheden hoger dan 100 begint mijn dashboard licht te trillen aan de zijkanten (het lijkt te komen van ter hoogte van de buitenste ventilatorgaten).
                      Wanneer ik iets in de deur leg (een flesje of zo), begint dat ook al vrij snel te trillen.
                      Vanmorgen begon de wagen zelfs continu te trillen boven 100 km/h. Het leek wel of iemand iets op mijn motorkap gelegd had.

De trillingen zijn niet super luid, maar beginnen wel te storen. Het nadeel van een stille wagen is dat je elk kraakje hoort.

Zijn er anderen met gelijkaardige 'probleempjes'?

PS: ik heb de standaard 16'' velgen (bweurk ), dus daar zal het niet aan liggen
                      Klinkt bekend. Bij mij is dat net hetzelfde. Het matzwart plastieken stukje tussen het stuur en de wijzerplaat kraakt, het dashboard in zijn gehaal kraakt en delen van de deuren kraken ook. Dan zijn er nog de gordels (meerbepaald het ding waar je de gordel inklikt) dat tegen de zetels aanwrijft en daardoor ook een geluid produceert.

Het kraken van het dasboard gebeurt uiteraard bij het rijden over betonplaten, maar ook bvb wanneer je pakweg 60 km/h over een zebrapad rijdt (zo met van die dikke slijtvaste verf).

Ik heb standaard ophanging en 16" wielen, ik kan mij niet voorstellen wat het moet zijn na pakweg 150.000 km, en zeker indien je sportophanging en sportwielen hebt. Anderzijds is het wel zo dat de A4 (zeker zoals bij mij in benzineversie) een stille auto is waardoor elk ander geluidje verhoudingsgewijs erg opvalt. Ik ben wel iemand die zich enorm stoort aan dit soort zaken. De beste remedie hiervoor is af en toe een ritje maken in de Renault van mijn madame, dan ga je dat plots enorm relativeren

Het grootste probleem is dat, eens je erop begint te letten, het steeds harder opvalt.

Comment

• *hout vasthouden*
                        Geen last van piepjes of kraakjes. Ook geen trillingen (18 inch originele Audi-velgen)
                        Ga er volgende week weer veel mee kunnen rijden. (de mama is op vakantie dan )

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dePAUL Bekijk Berichten
                          Klinkt bekend. Bij mij is dat net hetzelfde. Het matzwart plastieken stukje tussen het stuur en de wijzerplaat kraakt, het dashboard in zijn gehaal kraakt en delen van de deuren kraken ook. Dan zijn er nog de gordels (meerbepaald het ding waar je de gordel inklikt) dat tegen de zetels aanwrijft en daardoor ook een geluid produceert.

Het kraken van het dasboard gebeurt uiteraard bij het rijden over betonplaten, maar ook bvb wanneer je pakweg 60 km/h over een zebrapad rijdt (zo met van die dikke slijtvaste verf).

Ik heb standaard ophanging en 16" wielen, ik kan mij niet voorstellen wat het moet zijn na pakweg 150.000 km, en zeker indien je sportophanging en sportwielen hebt. Anderzijds is het wel zo dat de A4 (zeker zoals bij mij in benzineversie) een stille auto is waardoor elk ander geluidje verhoudingsgewijs erg opvalt. Ik ben wel iemand die zich enorm stoort aan dit soort zaken. De beste remedie hiervoor is af en toe een ritje maken in de Renault van mijn madame, dan ga je dat plots enorm relativeren

Het grootste probleem is dat, eens je erop begint te letten, het steeds harder opvalt.
                          al dat meubilairgekraak komt in de meeste gevallen van plastic-onderdelen die door de onvermijdelijke torsies en trillingen in een wagen op mekaar vrijven. Dan is het verschijnsel ook afhankelijk van de temperatuur (komt en gaat naargelang het interieur opwarmt). Mijn vroegere A4 was ook eraan gevoelig en naar veel uitgeprobeerd te hebben heb ik dat probleem grotendeels opgelost met silicone te spuiten in de spleten tussen de plastic-onderdelen, en stukjes rubber (van een afgedankte fietsbinnenband) ertussen te steken waar nodig. Silicone doet geen vlekken, zijn nadeel is dat het de oppervlakten die niet behandeld moeten worden glad maakt en dat het niet zo gemakkelijk is weg te vrijven.
                          Silicone werkt maar een beperkte tijd, waar het terug begint te kraken kan dan ook vloeibare paraffine gebruikt worden, maar dat is lastiger te laten druppen in fijne spleten, daar gebruik ik een kleine spuit
                          Siliconespray op de rubbers van de deuren doet ook wonderen, ik spuit het produkt eerst op een doek, en dan breng ik het aan op de rubbers
                          en als dat allemaal niet werkt, de radio dan iets luider ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Cyrano.ak Bekijk Berichten
                            *hout vasthouden*
                            Geen last van piepjes of kraakjes. Ook geen trillingen
                            Idem hier, geen piepje of kraakje te horen. De stilste wagen die ik ooit heb gehad, de motor is bijna onhoorbaar, zeker bij normaal rijgedrag (multitronic). Wel met standaard 16" velgen en normale ophanging.

Comment

• Sta op het punt een A4 TDI 120 te kopen maar twijfel nog tussen een paar opties.
                              Zou graag de adaptieve cruise control erbij hebben maar die vind ik wat te duur.
                              Daar ik nogal veel van muziek hou, zou ik ook graag het audi soundsytem erbij nemen.
                              Iemand ervaring hiermee? Het b&o-systeem vind ik ook te duur.
                              En servotronic ipv lichtmodule?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door nolke Bekijk Berichten
                                Sta op het punt een A4 TDI 120 te kopen maar twijfel nog tussen een paar opties.
                                Zou graag de adaptieve cruise control erbij hebben maar die vind ik wat te duur.
                                Daar ik nogal veel van muziek hou, zou ik ook graag het audi soundsytem erbij nemen.
                                Audi Sound ervaar ik als redelijk goed, het is zeker zijn geld waard vergeleken met de basisinstallatie
                                adaptatieve CC vind ik van minder nut in ons druk verkeer : als het systeem vaak moet ingrijpen, dan is dat (m.i.) een teken dat er teveel verkeer is... om de CC in te schakelen
                                servotronic is funktioneel een aanrader
                                lichtmodule is esthetisch mooi

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
                                  Audi Sound ervaar ik als redelijk goed, het is zeker zijn geld waard vergeleken met de basisinstallatie
                                  adaptatieve CC vind ik van minder nut in ons druk verkeer : als het systeem vaak moet ingrijpen, dan is dat (m.i.) een teken dat er teveel verkeer is... om de CC in te schakelen
                                  servotronic is funktioneel een aanrader
                                  lichtmodule is esthetisch mooi
                                  En ik vind de basisinstallatie al heel goed eigenlijk... (heb Lifestyle+ pack met GPS DVD)
                                  Ik zou eerder volgende keer nadenken om toch maar 136Pk te nemen...120Pk is goed maar niet echt sportief...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door nolke Bekijk Berichten
                                    Sta op het punt een A4 TDI 120 te kopen maar twijfel nog tussen een paar opties.
                                    Als ik vandaag opnieuw moest kiezen zou ik toch een aantal zaken veranderen:
                                    -geen lichtpakket en andere prullen meer (opbergpakket, automatische grote lichten, ...)
                                    -zou absoluut die Adaptieve CC willen gehad hebben, vraag me zelfs af of dit nog kan ingebouwd worden achteraf gezien de automatisch remmende cruise control er toch ook al inzit

Het Audi Soundsystem is zeker een aanrader, maar als ik moest kiezen, zou ik die laten vallen voor de ACC...
                                    Last edited by venteke; 18/10/2009, 09:41.
                                    1988 MB 500 SL R107 (245 PK) http://www.autoforum.be/showthread.php?t=54051
                                    1989 MB 500 SL R129 (326 PK) http://www.autoforum.be/showthread.p...-500-SL-(R129)
                                    1992 MB 300 CE-24 Cabriolet A124 (220 PK) zilver

1993 MB 300 CE-24 Cabriolet A124 (220 PK) blauw
                                    http://www.autoforum.be/showthread.php?t=28543

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door venteke Bekijk Berichten
                                      zou absoluut die Adaptieve CC willen gehad hebben.
                                      misschien kunnen hier vragen aan degenen die het wel hebben of ze hun ACC constant gebruiken en erover tevreden zijn ?

Comment

• ACC

Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
                                        misschien kunnen hier vragen aan degenen die het wel hebben of ze hun ACC constant gebruiken en erover tevreden zijn ?
                                        Ik heb proefgereden met een ACC...ik rij reeds 15 jaar 100.000km per jaar waarvan 90% op autosnelweg en steeds heb ik CC op mijn wagens gehad....het ACC systeem is GEEN aanrader...in Belgie is het veel te druk en komt hij steeds tussen wat ook niet aangenaam rijden is...iemand die op de snelweg vlug terug invoegt en lap je wagen remt af....wanneer je op het tweede vak inhaalt en de autosnelweg draaid ligt naar links ziet hij de voertuigen op de eerste band en remt af....op een mooie winterdag richting de ardennen zou het nog kunnen...ga dan eerder voor het B&O systeem...daar ga je meer geniet van hebben...de prijs..tja...koken kost geld...zeker bij audi...en 120 pk ok je geraakt van A naar B uiteraard...maar ik zou toch minimum voor de 136 pk gaan..want die 120 paarden ben je ook vlug gewoon hoor...maja das ieder zijn mening natuurlijk...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Multitronic Bekijk Berichten
                                          Ik heb proefgereden met een ACC...ik rij reeds 15 jaar 100.000km per jaar waarvan 90% op autosnelweg en steeds heb ik CC op mijn wagens gehad....het ACC systeem is GEEN aanrader...in Belgie is het veel te druk en komt hij steeds tussen wat ook niet aangenaam rijden is...iemand die op de snelweg vlug terug invoegt en lap je wagen remt af....wanneer je op het tweede vak inhaalt en de autosnelweg draaid ligt naar links ziet hij de voertuigen op de eerste band en remt af....op een mooie winterdag richting de ardennen zou het nog kunnen...ga dan eerder voor het B&O systeem...daar ga je meer geniet van hebben...de prijs..tja...koken kost geld...zeker bij audi...en 120 pk ok je geraakt van A naar B uiteraard...maar ik zou toch minimum voor de 136 pk gaan..want die 120 paarden ben je ook vlug gewoon hoor...maja das ieder zijn mening natuurlijk...
                                          het een beetje mij boodschap ook...
                                          het is niet omdat iets (technologisch) bestaat dat wij erop moeten springen
                                          eerst overwegen of wij het gaan gebruiken
                                          cruise control is zoals zijn naam zegt om te cruisen, en dat is als er weinig verkeer is en krampen krijgen van steeds de voet op dezelfde hoek aanhouden, ofwel natuurlijk om de limietsnelheid niet te overschrijden
                                          in die zin in ACC een brug te ver in onze drukke België

Comment

Working...
                                          X