Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi A4 B8 (Part II)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Volgens mij maakt dat (Bose of B&W of andere) in een doorsnee wagen allemaal niet zoveel uit, er is immers zoveel omgevingsgeluid (banden, wind, soms regen, ...) dat je het waarschijnlijk al heel luid moet zetten om dat omgevingsgeluid te elimineren en om een verschil te kunnen horen. Tenzij je misschien met een Rolls Royce rijdt.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door fdeville Bekijk Berichten
      Volgens mij maakt dat (Bose of B&W of andere) in een doorsnee wagen allemaal niet zoveel uit, er is immers zoveel omgevingsgeluid (banden, wind, soms regen, ...) dat je het waarschijnlijk al heel luid moet zetten om dat omgevingsgeluid te elimineren en om een verschil te kunnen horen. Tenzij je misschien met een Rolls Royce rijdt.
      juist omdat de omgeving ondankbaar is kan een betere geluidsinstallatie helpen, maar het moet ook betaalbaar blijven anders wordt de optie niet weerhouden
      blijbaar zijn geraffineerde geluidstechnieken (bv het injekteren van "tegen-geluiden" om de achtergrond te dempen) nog te duur
      dus roeien met de bestaande riemen... zoals een gala die enkel het volume versterkt

Comment

• B&O

Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
        juist omdat de omgeving ondankbaar is kan een betere geluidsinstallatie helpen, maar het moet ook betaalbaar blijven anders wordt de optie niet weerhouden
        blijbaar zijn geraffineerde geluidstechnieken (bv het injekteren van "tegen-geluiden" om de achtergrond te dempen) nog te duur
        dus roeien met de bestaande riemen... zoals een gala die enkel het volume versterkt
        Ik ben best tevreden over mijn B&O als je naar de prestaties kijkt...minder als je naar de prijs kijkt....voor die prijs leverd elke leverancier een degelijke instalatie af...alleen hebben we niet meer de mogelijkheid om vrij te kiezen....stel dat we de B&O niet konden kiezen, welke mogelijkheden hadden we dan nog? En dit is zo bij alle merken...je kiest tussen de fabriek af radio's...Ok op het vlak van diefstal zit het daar goed...je breekt die toestellen er niet in 1..2..3 uit...maar onze keuze vrijheid word wel beknod

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Multitronic Bekijk Berichten
          Ik ben best tevreden over mijn B&O als je naar de prestaties kijkt...minder als je naar de prijs kijkt....voor die prijs leverd elke leverancier een degelijke instalatie af...alleen hebben we niet meer de mogelijkheid om vrij te kiezen....stel dat we de B&O niet konden kiezen, welke mogelijkheden hadden we dan nog? En dit is zo bij alle merken...je kiest tussen de fabriek af radio's...Ok op het vlak van diefstal zit het daar goed...je breekt die toestellen er niet in 1..2..3 uit...maar onze keuze vrijheid word wel beknod
          bijna alle A4 en Q5 die ik testgereden heb hadden de B&O. Ik vond het systeem verre van slecht, maar vrij duur. De stock-Q5 die ik kocht had maar de Audi Sound, maar ik kon nog beide vergelijken in de show-room. Dat er een merkelijk verschil is staat buiten kijf, maar als ik naar de prijs kijk merkt ik nog een groter verschil !!

Comment

• Deze week de stoelverwarming eens gebruikt ( Lounge pack)

Viel er goed mee... snel warm en dus ook snel een warm gevoel...
            Wat me wel tegenvalt is de bediening. Je moet die elke keer instellen als ge die wilt op/afzetten...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door plex Bekijk Berichten
              Je moet die elke keer instellen als ge die wilt op/afzetten...
              Dat was bij de vorige A4 ook zo, maar dan wel met afzonderlijk rolschakelaars en niet via MMI.
              Na 300m rijden voel je de zetelverwarming al, qua opwarmsnelheid is er zeker niet te klagen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door plex Bekijk Berichten
                Deze week de stoelverwarming eens gebruikt ( Lounge pack)

Viel er goed mee... snel warm en dus ook snel een warm gevoel...
                Wat me wel tegenvalt is de bediening. Je moet die elke keer instellen als ge die wilt op/afzetten...
                Ben er niet zo'n fan van en gebruik het alleen als auto buiten gestaan heeft en het koud is 's morgens, in afwachting van de "echte" verwarming. Ik word er namelijk zo moe als een hond van...

Dat terzijde gelaten, is er wel een probleem mee: als ik namelijk via bluetooth aan het bellen ben, krijg ik die verdomde zetelverwarming niet afgezet, héél vervelend... Of zie ik iets over het hoofd?
                1988 MB 500 SL R107 (245 PK) http://www.autoforum.be/showthread.php?t=54051
                1989 MB 500 SL R129 (326 PK) http://www.autoforum.be/showthread.p...-500-SL-(R129)
                1992 MB 300 CE-24 Cabriolet A124 (220 PK) zilver

1993 MB 300 CE-24 Cabriolet A124 (220 PK) blauw
                http://www.autoforum.be/showthread.php?t=28543

Comment

• lol, da zou ne grappige bug zijn

Ik vind de zetelverwarming heel plezant. Alleen heb ik dan schrik voor mijn zaad

Comment

• Ik twijfel om mij een nieuwe Audi A4 Avant te bestellen. Kunnen jullie mij deze wagen aanraden en wat zijn de dingen waar ik zoal moet op letten?

Er zijn toch nog enkele zaken die door mijn hoofd spelen. Is zo'n elektromechanische handrem handig? Heeft er al iemand problemen mee gehad? En het brandblusapparaat? Ik heb al gezien dat die gewoon naast de voeten van de passagier ligt...

Graag reactie...

Comment

• Ik ben er tot op heden (na 4maand) tevreden van, zou meteen dezelfde keuze opnieuw maken.
                      De elektromechanische handrem vind ik in het gebruik soms wat lastig (gordel moet ingeklikt zijn om te automatisch te ontgrendelen ofwel op rempedaal blijven drukken). Beetje omslachtig, vooral als het snel moet gaan. Vandaar dat ik deze meestal niet gebruik (tenzij op een helling) maar problemen: neen.

De brandblusser? da's typisch Belgische materie en vandaar ook niet deftige geïntegreerd in het geheel. De plaats waar de dealer deze plaatst wil al eens verschillen. Bij mij hebben ze die netjes in de doos in het koffer gesmeten...

Comment

• de elektronische handrem is even wennen: eens je 't gewoon bent kan je heel eenvoudig (zonder gordel om te doen, als je bv je wagen maar een klein stukje verder wil rijden) door je rempedaal in te drukken en ondertussen de handrem-knop te hanteren de handrem doen lossen. Ik ervaar die elektronische handrem als veel comfortabeler en handiger dan een mechanische handrem.

Brandblusser ligt in mijn geval ook in een zijvakje in de koffer.

Comment

• zou het zeker terug doen en zou terug zeker een multitronic nemen. die handrem is heel handig, zeker met automaat: ontgrendelen doet ie zelf als je vertrekt. brandblusser: moet effe nadenken waar die zit, ik denk ik de koffer. voor de rest zalig om mee te rijden, niet te vergelijken met de vorige A4.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door fdeville Bekijk Berichten
                            die handrem is heel handig, zeker met automaat: ontgrendelen doet ie zelf als je vertrekt.
                            Idem dito voor de handbak hoor, werkt op dezelfde manier.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door KriBroX Bekijk Berichten
                              Ik twijfel om mij een nieuwe Audi A4 Avant te bestellen. Kunnen jullie mij deze wagen aanraden en wat zijn de dingen waar ik zoal moet op letten?

Er zijn toch nog enkele zaken die door mijn hoofd spelen. Is zo'n elektromechanische handrem handig? Heeft er al iemand problemen mee gehad? En het brandblusapparaat? Ik heb al gezien dat die gewoon naast de voeten van de passagier ligt...

Graag reactie...
                              De fabrikant levert de auto af aan de garagist, al dan niet met een brandblusser erbij. Deze wordt los geleverd in een doos. Dan is het in principe aan de dealer om de auto conform de Belgische wet te maken. Dat houdt in dat het brandblusapparaat toegankelijk moet zijn voor de chauffeur. Hoe de garagist dat oplost hangt van hemzelf af. Het kan dus zijn dat de ene dat met een houder doet, de andere het gewoon los in de auto smijt etc. In de A4 zal je bijna nooit een houder vinden omdat de dealers van Audi niet in de bodem van de auto mogen boren (daar ligeen te veel kabels in).
                              Waarom Audi niet dezelfde oplossig als BMW levert is mij een raadsel. (= een houder die aan de passagierszetel is bevestigd).

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dePAUL Bekijk Berichten
                                De fabrikant levert de auto af aan de garagist, al dan niet met een brandblusser erbij. Deze wordt los geleverd in een doos. Dan is het in principe aan de dealer om de auto conform de Belgische wet te maken. Dat houdt in dat het brandblusapparaat toegankelijk moet zijn voor de chauffeur. Hoe de garagist dat oplost hangt van hemzelf af. Het kan dus zijn dat de ene dat met een houder doet, de andere het gewoon los in de auto smijt etc. In de A4 zal je bijna nooit een houder vinden omdat de dealers van Audi niet in de bodem van de auto mogen boren (daar ligeen te veel kabels in).
                                Waarom Audi niet dezelfde oplossig als BMW levert is mij een raadsel. (= een houder die aan de passagierszetel is bevestigd).
                                Als uw auto in brand staat, kunt ge beter gaan lopen en niet den held uithangen met een brandblusser die na 2 seconden leeg is.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door janhuybs Bekijk Berichten
                                  Als uw auto in brand staat, kunt ge beter gaan lopen en niet den held uithangen met een brandblusser die na 2 seconden leeg is.
                                  juist !
                                  trouwens, ik kan mij niet meer herinneren wanneer mijn brandblussers op de keuring voor het laatst werden gecontroleerd, een teken dat dit een voorbijgestreefde maatregel is om dewelke niemand zich nog bekommert (behalve de leveranciers, natuurlijk !)
                                  ofwel dient een grotere blusser opgelgd te worden, die dan wel efficient kan zijn (maar waar die dan te plaatsen ???) ofwel mag de maatregel gewoon afgeschaft worden

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door MMVV Bekijk Berichten
                                    Idem dito voor de handbak hoor, werkt op dezelfde manier.
                                    in combinatie met hill hold, een zeer efficient systeem
                                    het is wel wennen, vooral met meerdere wagens in het huishouden

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door venteke Bekijk Berichten
                                      Dat terzijde gelaten, is er wel een probleem mee: als ik namelijk via bluetooth aan het bellen ben, krijg ik die verdomde zetelverwarming niet afgezet, héél vervelend... Of zie ik iets over het hoofd?
                                      Niemand oplossing voor?
                                      1988 MB 500 SL R107 (245 PK) http://www.autoforum.be/showthread.php?t=54051
                                      1989 MB 500 SL R129 (326 PK) http://www.autoforum.be/showthread.p...-500-SL-(R129)
                                      1992 MB 300 CE-24 Cabriolet A124 (220 PK) zilver

1993 MB 300 CE-24 Cabriolet A124 (220 PK) blauw
                                      http://www.autoforum.be/showthread.php?t=28543

Comment

• Brandblusser ligt bij ons ook in koffer.
                                        Ik ga ook niet proberen te blussen daarmee. Das direct leeg en weinig effectief.
                                        In onze B5 was het nog aan de voeten van de passagier, maar geregeld dat je het slotje hiervan lostrapte met je voet.

@KriBrox: Wij hebben hem nu 1 jaar en 4 maanden en zijn er 100% tevreden van. We waren één van de eerste leveringen in BE en hebben absoluut geen last van kinderziektes (hout vasthouden) .
                                        Geen gerammel/gekraak/gepiep. Enkel de rubberdichting van de portier linksachter was aan het uitrekken en loskomen. Gwn naar garage en op half uurtje was dat in orde.
                                        Verbruik ligt ondanks de 18'-velgen op 6-6,5l/100km.

Zou niet liever willen dan elektronische handrem. Is idd wel wat wennen int begin. Hill hold assist hebben we niet. Leek ons niet nodig als je al een elek handrem hebt.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Cyrano.ak Bekijk Berichten
                                          Hill hold assist hebben we niet. Leek ons niet nodig als je al een elek handrem hebt.
                                          wel aangenaam op heuvelachtig stedelijk parcours : je moet zelfs de handrem nooit meer manipuleren, daar zodra de wagen met de voetrem op stilstand komt, beweegt hij niet meer
                                          ook handig om te parkeren tussen twee wagens in een fel hellende straat

Comment

Working...
                                          X