Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi A4 B8 (Part II)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door venteke Bekijk Berichten
    Welkom op het forum & gefeliciteerd met je bestelling, mooie config!

Wat is "tyre mobility system" ook weer? Is dit gewoon een normaal reservewiel?
    Nope, is geen (normaal) reservewiel. Is dacht ik zo'n systeem om een lekke band 'tijdelijk op te lappen' zodat je nog thuis raakt. Hoe het precies werkt, weet ik niet exact. Zal dat bij levering eens navragen

Nadeel van een reservewiel te hebben is vaak dat het wiel qua maat niet overeenstemt met de wielen die ik als optie heb genomen (ik heb 17-inch besteld en vermoed dat een reservewiel een 16 inch zal zijn... ) en helemaal tricky wordt het als de fabriek er zo een klein 'thuiskomertje' in legt... Of worden dergelijke wielen niet meer gebruikt in auto's van deze klasse?

Iemand al eens in de koffer van zijn/haar A4 gekeken naar het type reservewiel dat daar in ligt? Iemand al ervaringen met het Tyre Mobility System?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Nuvolari Bekijk Berichten

Iemand al eens in de koffer van zijn/haar A4 gekeken naar het type reservewiel dat daar in ligt? Iemand al ervaringen met het Tyre Mobility System?
      Tyre Mobility is een fles vukaniserend produkt dat in een lekke band gespoten wordt; daarna wordt opnieuw lucht erin geblazen met de geleverde compressor(ke) ; vervangt het reservewiel en werkt enkel voor kleine gaten, anders moet je je wagen laten wegslepen; wel handig als je op een snelweg strandt en geen zin hebt om te spelen met de jack
      Anderzijds bestaat het opblaasbaar wiel met speciale band die je (met dezelfde compressor) oppompt; na reparatie van de lekke band neemt het opblaasbaar wiel zijn oorspronkelijke vorm (en plaats )terug
      Beide oplossingen zijn omslachtig vergeleken met een runflat-systeem, maar dan moet je het gering comfort en de hogere prijs aanvaarden (meestal bent je goed voor een nieuwe band (of twee als reeds wat versleten...) na een lekkage
      Nothing is perfect !!!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door laue Bekijk Berichten
        Dit wordt gebaseerd op een persoonlijke mening van een forumbezoeker. Ik dacht dat forums daar net toe dienden.
        Het feit dat de vorige wagen een golf met 105pk was wordt expliciet vermeld zodat de kritische lezer de post in perspectief kan zien.
        De bronnen voor het cijfermateriaal worden duidelijk vermeld.
        Jammer dat je dit deel: "dus je ziet maar, het is erg persoonsgebonden en ik ben dan ook van meneing dat niemand een goed antwoord kan geven op een dergelijke vraag. je moet zelf uit proberen of je tevreden bent met het vermogen of dat je voor een betere (lees duurdere) versie gaat" weg laat, was namelijk eigenlijk gewoon mijn standpunt cijfer materiaal en bronnen, daar heeft niemand wat aan als het om power/kracht gaat, nogmaals dit is echt zo persoonlijk dat kan een ander je niet vertellen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door fdeville Bekijk Berichten
          Toch wel, alles went, zelfs een "trage" auto... . Ik heb naast mijn A4 (136pk) een wagen met 300pk's...als ik van die naar de "trage" A4 overstap dan duurt het enkele km's en dan ben ik het alweer vergeten... . Idem in de omgekeerde richting trouwens.
          Maar akkoord met je stelling, men moet gewoon zelf met beide rijden om te voelen of de kracht voldoende is.

Haha, 300PK TOP!! daar zeg je het zelf al (ik kom met mijn 2de auto niet verder dan 193 pk), je hebt hem ernaast. Als je zoals ik 80.000km per jaar in een auto rijdt dan went een trage auto niet, oke je leert ermee leven maar dat is wat anders vind ik.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Nuvolari Bekijk Berichten
            Yep, vorige week lekke band gehad, en blijkt idd thuiskomer te zijn... Gezien ik weiger van met zoiets rond te rijden, heb ik de leasingbijstand gebeld: binnen het half uur stond VAB er (op een zondag!), de brave man heeft m'n band hersteld (er zat een nagel in) en problem solved... Dus met of zonder leasing, ik zou sowieso de wegenhulp inschakelen.
            1988 MB 500 SL R107 (245 PK) http://www.autoforum.be/showthread.php?t=54051
            1989 MB 500 SL R129 (326 PK) http://www.autoforum.be/showthread.p...-500-SL-(R129)
            1992 MB 300 CE-24 Cabriolet A124 (220 PK) zilver

1993 MB 300 CE-24 Cabriolet A124 (220 PK) blauw
            http://www.autoforum.be/showthread.php?t=28543

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door venteke Bekijk Berichten
              Yep, vorige week lekke band gehad, en blijkt idd thuiskomer te zijn... Gezien ik weiger van met zoiets rond te rijden, heb ik de leasingbijstand gebeld: binnen het half uur stond VAB er (op een zondag!), de brave man heeft m'n band hersteld (er zat een nagel in) en problem solved... Dus met of zonder leasing, ik zou sowieso de wegenhulp inschakelen.
              uit gemak zou ik dat ook doen, is het maar om mij niet in gevaar te brengen
              van wiel veranderen is geen lachertje meer, zelfs op zijn eigen oprit
              wat zal dat dan betekenen op de pechstrook met het gerij van de vrachtwagens op een halve meter van ons gxx !
              het neemt niet weg dat ik uit voorzorg én de reparatiekit in de wagen heb, én die opblaasbare onding ...voor het geval
              Last edited by guyugy; 04/11/2009, 18:15.

Comment

• Komaan mannen... een wiel vervangen is nu toch geen probleem zeker? In de tijd dat die mannen er zijn ben ik al thuis van de warme soep aan het slurpen...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Wax-it.be Bekijk Berichten

Volgende week magk hem ophalen zi, identiek zoals op deze foto maar andere velgen de 20 spaken

Comment

• Proficiat!!!! Het blijft nen fFermen bak hee...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door MMVV Bekijk Berichten
                      Komaan mannen... een wiel vervangen is nu toch geen probleem zeker? In de tijd dat die mannen er zijn ben ik al thuis van de warme soep aan het slurpen...
                      als je maar de bouten hebt kunnen losdraaien, welke in garage met een pistool werden aangespannen, en dit met het geleverd hendeltje
                      voorzie er maar een met verlengstuk !

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
                        als je maar de bouten hebt kunnen losdraaien, welke in garage met een pistool werden aangespannen, en dit met het geleverd hendeltje
                        Goh, met de vorige A4 heb ik toch een paar keer mijn wiel eraf mogen halen door lekke band en nooit een probleem gehad hoor.

Maar ja, ik ben dan natuurlijk ook een boom van een vent...

NOT...

Comment

ik zie niet meteen waarom de koppel bij deze tuning (120 >170) niet de dezelfde waarde zou bereiken als een normale (originele) 170pk
                          bij ABT wordt de verhoging welliswaar beperkt, maar denk ik om afgesproken commerciële overwegingen tussen Audi en ABT . In andere woorden om niet te duidelijk te maken dat de basis motor steeds dezelfde blijft ondanks de verschillende afstellingen. Wie zou dan nog de hogere motorisatie kopen ? Daar een 163 pk naar 190 pk kan gebracht worden, denk ik zelfs dat een 120 pk technisch dat ook zou kunnen. Blijft te weten of er niet op lagere versie op de uitrusting bespaard wordt (remmen... koppeling...)
                          Leaserijders die bijvoorbeeld toch niet durfen te chippen ivm garantie bijvoorbeeld.
                          Het verschil zit em in de versnellingsbak schijnt. De 120pk heeft dus een 'minder sterke' versnellingsbak.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door MurdahG Bekijk Berichten
                            Leaserijders die bijvoorbeeld toch niet durfen te chippen ivm garantie bijvoorbeeld.
                            Het verschil zit em in de versnellingsbak schijnt. De 120pk heeft dus een 'minder sterke' versnellingsbak.
                            ik zou eerder denken aan kortere eindoverbrengingen (5de, 6de) om toch wat pep te behouden
                            na tuning zou dat dan een gunstig effekt kunnen hebben

Comment

Ik heb 3 weken geleden mijn reservewiel erop gezet, en met krik en moersleutel uit de koffer is er geen enkel probleem hoor! 'k Denk dat het eerder aan luiheid ligt, of aan het niet willen vuilmaken van de handen.
                              Last edited by ; 05/11/2009, 10:21.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door MurdahG Bekijk Berichten
                                Is er iemand die dit met zekerheid kan bevestigen?

Comment

• Hallo iedereen,

Ik ben nieuw op het forum en ben de voorbije dagen druk aan het lezen.
                                  Fantastisch wat een schat aan informatie dat je hier kan vinden!

Mijn nieuwe wagen is ondertussen besteld:
                                  Audi A4 (uiteraard) Avant 120pk kwartsgrijs.

Ik twijfel alleen aan de verchroomde dakreling en ruitomlijsting.
                                  Momenteel heb ik die niet, maar vrees dat de zwarte variant lelijk gaat zijn.

Iemand soms een foto van een kwartsgrijze Avant met zwarte- of verchroomde dakreling?
                                  Google geeft me niet veel resultaat (ook niet met quartzgray of grau).

Alvast bedankt!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Toshikat Bekijk Berichten
                                    Hallo iedereen,

Iemand soms een foto van een kwartsgrijze Avant met zwarte- of verchroomde dakreling?
                                    Google geeft me niet veel resultaat (ook niet met quartzgray of grau).

Alvast bedankt!
                                    op kwartsgrijs zullen zwarte dakrails zeker niet lelijk zijn
                                    enkel op zeer donkere kleuren (lava, fantom,...) is chrom echt nodig om het geheel wat op te fleuren
                                    van kleuren en geuren...

Comment

• *ahum* Chroom hoeft zelfs niet op een lava

:p

Maar idd, smaken en kleuren...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Cyrano.ak Bekijk Berichten
                                        *ahum* Chroom hoeft zelfs niet op een lava

:p

Maar idd, smaken en kleuren...
                                        TOCH wel

Comment

• chroom moet er altijd op voor mij. Het maakt de wagen "af"

Comment

Working...
                                          X