Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi A4 B8 (Part II)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door auweray Bekijk Berichten
    Is er iemand die dit met zekerheid kan bevestigen?
    Zowel de 2.0TDI 120pk als de 2.0TDIe 136pk hebben langere versnellingsbakspreiding om het verbruik en de uitstoot te beperken.

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door MMVV Bekijk Berichten
      chroom moet er altijd op voor mij. Het maakt de wagen "af"
      Volledig mee eens...
      Behalve misschien bij een witte ;-) waar de accenten dan contrasterend zwart worden (rooster, dakrails, velgen)

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door laue Bekijk Berichten
        Zowel de 2.0TDI 120pk als de 2.0TDIe 136pk hebben langere versnellingsbakspreiding om het verbruik en de uitstoot te beperken.
        Thanks, maar ik bedoelde niet de spreiding, maar de sterkte van de bak.
        Ik zou hem ook wel laten tunen, maar wil op termijn geen brokken maken in de versnellingsbak.

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door eskimo1973 Bekijk Berichten
          Volledig mee eens...
          Behalve misschien bij een witte ;-) waar de accenten dan contrasterend zwart worden (rooster, dakrails, velgen)
          Ik denk dat ik dus voor het chroom ga.
          Moest er toch nog iemand ergens een foto hebben van het kwartsgrijs...

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door auweray Bekijk Berichten
            Thanks, maar ik bedoelde niet de spreiding, maar de sterkte van de bak.
            Ik zou hem ook wel laten tunen, maar wil op termijn geen brokken maken in de versnellingsbak.
            Ben ook heel geintresseerd of dit effectief zo is....
            Iemand die dit "echt" correct weet?

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door plex Bekijk Berichten
              Ben ook heel geintresseerd of dit effectief zo is....
              Iemand die dit "echt" correct weet?
              ja, de atelierchef van een officiële dealer ; hij zal je ook kunnen (willen is nog een andere zaak...) vertellen of er veel / regelmatig schaden geconstateerd worden op niveau van de versnellingsbakken, en of dat kan te maken hebben met tuning

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door plex Bekijk Berichten
                Ben ook heel geintresseerd of dit effectief zo is....
                Iemand die dit "echt" correct weet?
                Ik weet het niet "echt", maar ik heb een zeer sterk vermoeden dat ze niet zomaar , heel speciaal voor de 120pk versie, de moeite gedaan hebben om een andere (minder sterke) versnellingsbak te maken/ontwikkelen. Ze hebben volgens mij gewoon de 136/143pk bak genomen en de verhoudingen van sommige versnellingen veranderd, no more. Tegenwoordig willen zo toch altijd alles zoveel mogelijk consolideren en zoveel mogelijk van hetzelfde produceren.

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door fdeville Bekijk Berichten
                  Ik weet het niet "echt", maar ik heb een zeer sterk vermoeden dat ze niet zomaar , heel speciaal voor de 120pk versie, de moeite gedaan hebben om een andere (minder sterke) versnellingsbak te maken/ontwikkelen. Ze hebben volgens mij gewoon de 136/143pk bak genomen en de verhoudingen van sommige versnellingen veranderd, no more. Tegenwoordig willen zo toch altijd alles zoveel mogelijk consolideren en zoveel mogelijk van hetzelfde produceren.
                  De dealer heeft inderdaad het antwoord. Hoogstwaarschijnlijk zeggen ze dat de versnellingsbak zwakker is.

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door Toshikat Bekijk Berichten
                    Iemand soms een foto van een kwartsgrijze Avant met zwarte- of verchroomde dakreling?
                    Kwartsgrijs:


                    Monza:

                    zonder twijfel: alu-dakrails en verchroomde vensteromlijsting nemen.

                    zie ook http://www.audizine.com/forum/showthread.php?t=316573 (Monza)
                    Last edited by ; 06/11/2009, 01:23. Reden: extra foto

                    Comment


                    • Ik vermoed dat velen onder jullie Audi drive select hebben met hydrolische demping, nu is mijn vraag op welke stand rijden jullie?

                      Ik denk van mezelf dat ik altijd op dynamic zal rijden enkel als we eens op reis gaan ofzo en het zijn lange autostrades dan misschien eens comfort.

                      Ik heb dit jammergenoeg niet kunnen testen om de testrit met een audi. Wel al getest met een bmw maarja het was ne Z4 35i enja sport+ stand was gewoon niet meer normaal, alle veiligheidssystemen uitgeschakeld en trekken gelijk ne zot.

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door Schnippy Bekijk Berichten
                        Ik vermoed dat velen onder jullie Audi drive select hebben met hydrolische demping, nu is mijn vraag op welke stand rijden jullie?
                        Ik denk van mezelf dat ik altijd op dynamic zal rijden enkel als we eens op reis gaan ofzo en het zijn lange autostrades dan misschien eens comfort.
                        .
                        kort samengevat :
                        op dynamic zal de wagen zich ongeveer als een S-line gedragen, misschien iets harder
                        op confort zal de wagen rijden als op een normale vering
                        op auto zal het afhankelijk zijn van je rijstijl (dus op normaal -druk- verkeer opnieuw een beetje hetzelfde als een normale vering...)
                        op individual kan je alles regelen naar smaak, maar het veronderstelt MMI 3G
                        bijkomend voordeel van de ADS is dat je dan wel de management van de motor en van de transmissie hebt, maar hier moet opnieuw de weg vrij zijn om de verschillen tot uiting te laten komen
                        lastig is dat je wagen steeds terugvalt op auto als je de motor aflegt
                        of er zoveel rondrijden met ADS betwijfel ik

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door eskimo1973 Bekijk Berichten
                          Volledig mee eens...
                          Behalve misschien bij een witte ;-) waar de accenten dan contrasterend zwart worden (rooster, dakrails, velgen)
                          10 berichten en en tegen mijn schenen beginnen te schoppen, schone vent zijt ge...

                          Awel ik moet eerlijk toegeven dat ik deze keer ook twijfelde. Ik ging eerst de raamomlijsting zwart laten, maar ben toch blij dat ik chroom nam.

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door A4AvantB7 Bekijk Berichten
                            Kwartsgrijs:


                            zonder twijfel: alu-dakrails en verchroomde vensteromlijsting nemen.

                            zie ook http://www.audizine.com/forum/showthread.php?t=316573 (Monza)
                            Wow fantastisch!!
                            Echt wel met alu dus.

                            Thx!

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
                              kort samengevat :
                              op dynamic zal de wagen zich ongeveer als een S-line gedragen, misschien iets harder
                              op confort zal de wagen rijden als op een normale vering
                              op auto zal het afhankelijk zijn van je rijstijl (dus op normaal -druk- verkeer opnieuw een beetje hetzelfde als een normale vering...)
                              op individual kan je alles regelen naar smaak, maar het veronderstelt MMI 3G
                              bijkomend voordeel van de ADS is dat je dan wel de management van de motor en van de transmissie hebt, maar hier moet opnieuw de weg vrij zijn om de verschillen tot uiting te laten komen
                              lastig is dat je wagen steeds terugvalt op auto als je de motor aflegt
                              of er zoveel rondrijden met ADS betwijfel ik
                              Oja vergeten te vermelden dat het van mij ne s-line is dus op dynamic zal ik weinig verschil voelen?

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door eskimo1973 Bekijk Berichten
                                Volledig mee eens...
                                Behalve misschien bij een witte ;-) waar de accenten dan contrasterend zwart worden (rooster, dakrails, velgen)
                                Ik vind het persoonlijk erg mooi als de lakkleur en de details contrasteren. Daarom heb ik op mijn IJszilveren Avant de details zwart gekozen. Daytonagrijs met chromen details was m'n 2e keus...

                                Succes met de keuze!
                                Last edited by ; 22/02/2011, 11:04.

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door sirnosed Bekijk Berichten
                                  Ik vind persoonlijk erg mooi als de lakkleur en de details contrasteren. Daarom heb ik op mijn IJszilveren Avant de details zwart gekozen. Daytonagrijs met chromen details was m'n 2e keus...

                                  Succes met de keuze!

                                  Erg nette wagen! Heb je ook foto's van de zijkant? Zijn dit standaard 19" velgen dus 20mm verlaagd ipv 30mm met standaard 18"?

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door MurdahG Bekijk Berichten
                                    Erg nette wagen! Heb je ook foto's van de zijkant? Zijn dit standaard 19" velgen dus 20mm verlaagd ipv 30mm met standaard 18"?

                                    Dat zijn 19'' velgen. Die zijn optioneel. Standaard op de S4 zijn deze 18'' die ik nu gebruik als winterset. Er zit volgens mij geen verschil in verlaging, ongeacht welke velg je af fabriek kiest bij de S4.
                                    Bijgevoegde Bestanden

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door sirnosed Bekijk Berichten
                                      Dat zijn 19'' velgen. Die zijn optioneel. Standaard op de S4 zijn deze 18'' die ik nu gebruik als winterset. Er zit volgens mij geen verschil in verlaging, ongeacht welke velg je af fabriek kiest bij de S4.
                                      deze wagen moest ik hebben ipv. m'n s-line, grrr een keuze die ik me lang zal beklagen...

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door sirnosed Bekijk Berichten
                                        Dat zijn 19'' velgen. Die zijn optioneel. Standaard op de S4 zijn deze 18'' die ik nu gebruik als winterset. Er zit volgens mij geen verschil in verlaging, ongeacht welke velg je af fabriek kiest bij de S4.
                                        De 19" staan een stuk beter hoor!
                                        Als je de 19" er standaard erbij hebt besteld, ben je waarschijnlijk toch automatisch terug naar 20mm verlaging gegaan. In Duitsland blijf je de 30mm behouden.
                                        Als je hem met 18" hebt besteld en later pas de 19" erop hebt gezet dan blijf je natuurlijk de 30mm verlaging houden.
                                        Heb je ook een foto van de zijkant met de 19"?

                                        Comment


                                        • Komt 'ie
                                          Bijgevoegde Bestanden

                                          Comment

                                          Working...
                                          X