Oorspronkelijk geplaatst door auweray
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Audi A4 B8 (Part II)
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door MMVV Bekijk Berichtenchroom moet er altijd op voor mij. Het maakt de wagen "af"
Behalve misschien bij een witte ;-) waar de accenten dan contrasterend zwart worden (rooster, dakrails, velgen)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door laue Bekijk BerichtenZowel de 2.0TDI 120pk als de 2.0TDIe 136pk hebben langere versnellingsbakspreiding om het verbruik en de uitstoot te beperken.
Ik zou hem ook wel laten tunen, maar wil op termijn geen brokken maken in de versnellingsbak.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door eskimo1973 Bekijk BerichtenVolledig mee eens...
Behalve misschien bij een witte ;-) waar de accenten dan contrasterend zwart worden (rooster, dakrails, velgen)
Moest er toch nog iemand ergens een foto hebben van het kwartsgrijs...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door auweray Bekijk BerichtenThanks, maar ik bedoelde niet de spreiding, maar de sterkte van de bak.
Ik zou hem ook wel laten tunen, maar wil op termijn geen brokken maken in de versnellingsbak.
Iemand die dit "echt" correct weet?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door plex Bekijk BerichtenBen ook heel geintresseerd of dit effectief zo is....
Iemand die dit "echt" correct weet?; hij zal je ook kunnen (willen is nog een andere zaak...) vertellen of er veel / regelmatig schaden geconstateerd worden op niveau van de versnellingsbakken, en of dat kan te maken hebben met tuning
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door plex Bekijk BerichtenBen ook heel geintresseerd of dit effectief zo is....
Iemand die dit "echt" correct weet?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door fdeville Bekijk BerichtenIk weet het niet "echt", maar ik heb een zeer sterk vermoeden dat ze niet zomaar , heel speciaal voor de 120pk versie, de moeite gedaan hebben om een andere (minder sterke) versnellingsbak te maken/ontwikkelen. Ze hebben volgens mij gewoon de 136/143pk bak genomen en de verhoudingen van sommige versnellingen veranderd, no more. Tegenwoordig willen zo toch altijd alles zoveel mogelijk consolideren en zoveel mogelijk van hetzelfde produceren.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Toshikat Bekijk BerichtenIemand soms een foto van een kwartsgrijze Avant met zwarte- of verchroomde dakreling?
Monza:
zonder twijfel: alu-dakrails en verchroomde vensteromlijsting nemen.
zie ook http://www.audizine.com/forum/showthread.php?t=316573 (Monza)
Comment
-
Ik vermoed dat velen onder jullie Audi drive select hebben met hydrolische demping, nu is mijn vraag op welke stand rijden jullie?
Ik denk van mezelf dat ik altijd op dynamic zal rijden enkel als we eens op reis gaan ofzo en het zijn lange autostrades dan misschien eens comfort.
Ik heb dit jammergenoeg niet kunnen testen om de testrit met een audi. Wel al getest met een bmw maarja het was ne Z4 35i enja sport+ stand was gewoon niet meer normaal, alle veiligheidssystemen uitgeschakeld en trekken gelijk ne zot.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Schnippy Bekijk BerichtenIk vermoed dat velen onder jullie Audi drive select hebben met hydrolische demping, nu is mijn vraag op welke stand rijden jullie?
Ik denk van mezelf dat ik altijd op dynamic zal rijden enkel als we eens op reis gaan ofzo en het zijn lange autostrades dan misschien eens comfort.
.
op dynamic zal de wagen zich ongeveer als een S-line gedragen, misschien iets harder
op confort zal de wagen rijden als op een normale vering
op auto zal het afhankelijk zijn van je rijstijl (dus op normaal -druk- verkeer opnieuw een beetje hetzelfde als een normale vering...)
op individual kan je alles regelen naar smaak, maar het veronderstelt MMI 3G
bijkomend voordeel van de ADS is dat je dan wel de management van de motor en van de transmissie hebt, maar hier moet opnieuw de weg vrij zijn om de verschillen tot uiting te laten komen
lastig is dat je wagen steeds terugvalt op auto als je de motor aflegt
of er zoveel rondrijden met ADS betwijfel ik
Comment
-
Awel ik moet eerlijk toegeven dat ik deze keer ook twijfelde. Ik ging eerst de raamomlijsting zwart laten, maar ben toch blij dat ik chroom nam.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door A4AvantB7 Bekijk BerichtenKwartsgrijs:
zonder twijfel: alu-dakrails en verchroomde vensteromlijsting nemen.
zie ook http://www.audizine.com/forum/showthread.php?t=316573 (Monza)
Echt wel met alu dus.
Thx!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichtenkort samengevat :
op dynamic zal de wagen zich ongeveer als een S-line gedragen, misschien iets harder
op confort zal de wagen rijden als op een normale vering
op auto zal het afhankelijk zijn van je rijstijl (dus op normaal -druk- verkeer opnieuw een beetje hetzelfde als een normale vering...)
op individual kan je alles regelen naar smaak, maar het veronderstelt MMI 3G
bijkomend voordeel van de ADS is dat je dan wel de management van de motor en van de transmissie hebt, maar hier moet opnieuw de weg vrij zijn om de verschillen tot uiting te laten komen
lastig is dat je wagen steeds terugvalt op auto als je de motor aflegt
of er zoveel rondrijden met ADS betwijfel ik
Comment
-
Succes met de keuze!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door sirnosed Bekijk BerichtenIk vind persoonlijk erg mooi als de lakkleur en de details contrasteren. Daarom heb ik op mijn IJszilveren Avant de details zwart gekozen. Daytonagrijs met chromen details was m'n 2e keus...
Succes met de keuze!
Erg nette wagen! Heb je ook foto's van de zijkant? Zijn dit standaard 19" velgen dus 20mm verlaagd ipv 30mm met standaard 18"?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door MurdahG Bekijk BerichtenErg nette wagen! Heb je ook foto's van de zijkant? Zijn dit standaard 19" velgen dus 20mm verlaagd ipv 30mm met standaard 18"?
Dat zijn 19'' velgen. Die zijn optioneel. Standaard op de S4 zijn deze 18'' die ik nu gebruik als winterset. Er zit volgens mij geen verschil in verlaging, ongeacht welke velg je af fabriek kiest bij de S4.Bijgevoegde Bestanden
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door sirnosed Bekijk BerichtenDat zijn 19'' velgen. Die zijn optioneel. Standaard op de S4 zijn deze 18'' die ik nu gebruik als winterset. Er zit volgens mij geen verschil in verlaging, ongeacht welke velg je af fabriek kiest bij de S4.deze wagen moest ik hebben ipv. m'n s-line, grrr een keuze die ik me lang zal beklagen...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door sirnosed Bekijk BerichtenDat zijn 19'' velgen. Die zijn optioneel. Standaard op de S4 zijn deze 18'' die ik nu gebruik als winterset. Er zit volgens mij geen verschil in verlaging, ongeacht welke velg je af fabriek kiest bij de S4.
Als je de 19" er standaard erbij hebt besteld, ben je waarschijnlijk toch automatisch terug naar 20mm verlaging gegaan. In Duitsland blijf je de 30mm behouden.
Als je hem met 18" hebt besteld en later pas de 19" erop hebt gezet dan blijf je natuurlijk de 30mm verlaging houden.
Heb je ook een foto van de zijkant met de 19"?
Comment
-
Comment