Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi A4 B8 (Part II)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Multitronic Bekijk Berichten
    Vandaag is mijn Pano dak zowaar "ontploft " tijdens het rijden.....ik kan jullie verzekeren dat was even schrikken!!.....mijn nek vol met glas scherven, zonder erg...maar ook tussen mijn rug en de zetels...ben maar onmiddellijk gestopt om de scherven in de zetel te verwijderen....alle geluk regende het niet...en is de mogelijkheid om de hemel te sluiten mooi van pas gekomen om te vermijden dat er nog meer glas scherven in de wagen terrecht kwamen...in de toekomst ga ik wel een noodplastiek met stevige tape in de wagen voorzien voor in't geval het nog voorvalt en het regent dat ik me kan depaneren....ben is benieuwd wat dat lolleke gaat kosten...alle geluk gedekt door de verzekering....

Enig idee hoe dat gekomen is?

Comment

Vandaag is mijn Pano dak zowaar "ontploft " tijdens het rijden........
      welk deel was dat ?

Comment

Vandaag is mijn Pano dak zowaar "ontploft " tijdens het rijden.....ik kan jullie verzekeren dat was even schrikken!!.....mijn nek vol met glas scherven, zonder erg...maar ook tussen mijn rug en de zetels...ben maar onmiddellijk gestopt om de scherven in de zetel te verwijderen....alle geluk regende het niet...en is de mogelijkheid om de hemel te sluiten mooi van pas gekomen om te vermijden dat er nog meer glas scherven in de wagen terrecht kwamen...in de toekomst ga ik wel een noodplastiek met stevige tape in de wagen voorzien voor in't geval het nog voorvalt en het regent dat ik me kan depaneren....ben is benieuwd wat dat lolleke gaat kosten...alle geluk gedekt door de verzekering....
        Zal inderdaad wel ff schrikken zijn
        Ik heb nog zulke voorvallen gehoord bij panodaken van andere merken, was iets met drukverschil binnen en buiten. Volgens mij heeft Dragon van het forum het ook voorgehad met z'n 5 touring bvb

Comment

• Hoi allen,

Ik lees al enkele maanden mee in dit forum om te leren uit jullie ervaringen. Aangezien ik anderhalve week geleden mijne eigen A4 besteld heb werd het toch wel eens tijd om iets te posten.

Op de laatste dag (was al week verlengd) van de actie van het gratis pack lounge heb ik dan toch de knoop doorgehakt. Dit is het geworden:

A4 avant - 136PK

- Fantoomzwart
          - Radio concert
          - Xenon +
          - APS voor en achteraan (achteraan zat in lifestyle pakket)
          - Audi music interface- Ipod aansluiting
          - Audi soundsystem (voor net dat tikkeltje betere muziek)
          - Servotronic
          - Pack lifestyle
          - Pack lounge
          -kentekens verwijderd

Als extra zijn er ook nog de winterbanden op alu velgen die er tevens gratis bij waren.

Verwachte leverdatum: eind februari hoewel hier op het forum duidelijk blijkt dat dit vaak kan uitlopen.

Ik wou nog wachten tot het autosalon, maar met die promotie van het gratis pack lounge en de winterbanden plus de korting die ik kreeg kon ik echt niet anders dan de bestelling plaatsen .

Iemand trouwens enig idee welke de alu-velgen zijn waarop de winterbanden zitten? De verkoper wist enkel dat het 5-spakige 16 duims velgen waren, hij had geen foto beschikbaar.

Kan al niet wachten, elke dag met mijne golf is een dag teveel nu ik de A4 getest heb

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door cbriers Bekijk Berichten
            Hoi allen,

A4 avant - 136PK

- Fantoomzwart
            - Radio concert
            - Xenon +
            - Servotronic
            - Pack lifestyle
            - Pack lounge
            -kentekens verwijderd

Kan al niet wachten, elke dag met mijne golf is een dag teveel nu ik de A4 getest heb
            Proficiat met de aankoop!

Ik had net hetzelfde gevoel als jij na m'n testrit, toen ik weer in mijne ford c-max kroop dacht ik bij mezelf dat het maar vlug oktober is... ondertussen zit ik nog op m'n honger

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Schnippy Bekijk Berichten
              Proficiat met de aankoop!

Ik had net hetzelfde gevoel als jij na m'n testrit, toen ik weer in mijne ford c-max kroop dacht ik bij mezelf dat het maar vlug oktober is... ondertussen zit ik nog op m'n honger
              Ik mag er donderdag om.
              Vandaag kreeg ik wel de melding dat de tuning van 136 naar 170pk nog niet zal gebeurd zijn. Ze moeten dit blijkbaar aanvragen aan d'ieteren en dit kan pas bij levering bij de dealer (??).
              Ik ga dus eerst korte tijd met de originele pk's rondbollen. Misschien wel leuk dat ik dan toch het verschil ga kunnen waarnemen.

Comment

Hoi allen,

Ik lees al enkele maanden mee in dit forum om te leren uit jullie ervaringen. Aangezien ik anderhalve week geleden mijne eigen A4 besteld heb werd het toch wel eens tijd om iets te posten.

Op de laatste dag (was al week verlengd) van de actie van het gratis pack lounge heb ik dan toch de knoop doorgehakt. Dit is het geworden:

A4 avant - 136PK

- Fantoomzwart
                - Radio concert
                - Xenon +
                - Servotronic
                - Pack lifestyle
                - Pack lounge
                -kentekens verwijderd
                Leuke configuratie, meer moet dat echt niet zijn.
                Hoeveel %korting heb je gekregen?

Comment

• Pano dak

Oorspronkelijk geplaatst door Cyrano.ak Bekijk Berichten
                  Enig idee hoe dat gekomen is?
                  Geen idee...het dak stond opengekantelt...ik heb geen steen of zo zien vliegen of het dak horen raken...de garage sprak dat het ook mogelijk is dat er teveel spanning op het glas zat...

Comment

• Pano dak

Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
                    welk deel was dat ?
                    het voorste beweegbare deel.....

Comment

• Pano dak

Oorspronkelijk geplaatst door stradge Bekijk Berichten
                      Zal inderdaad wel ff schrikken zijn
                      Ik heb nog zulke voorvallen gehoord bij panodaken van andere merken, was iets met drukverschil binnen en buiten. Volgens mij heeft Dragon van het forum het ook voorgehad met z'n 5 touring bvb
                      mmm...ik denk niet dat het veel met druk verschil kan te maken hebben....zo'n dak kan veel hebben hoor...hij heeft hier in limburg ook de fameuze hagelbollen storm overleeft....volgens mij zal er van in't begin een te hoge spanning in't glas zijn geweest...of zal er zonder dat ik het heb opgemerkt misschien toch een steen zijn tegen gevlogen....ik hoop dat ik hem vlug terug heb....

Comment

• Zie maar dat je een versterkte koppeling laat steken;ander houd je wagen het amper een paar maanden uit

Comment

• dieseltuning

Oorspronkelijk geplaatst door Cyrano.ak Bekijk Berichten
                          multitronic? ^^
                          neen, mijne is een man 6 bak.
                          trouwens net dezelfde wagen als jullie car maar dan met crome vensterranden en dakrails

Comment

mmm...ik denk niet dat het veel met druk verschil kan te maken hebben....zo'n dak kan veel hebben hoor...hij heeft hier in limburg ook de fameuze hagelbollen storm overleeft....volgens mij zal er van in't begin een te hoge spanning in't glas zijn geweest...of zal er zonder dat ik het heb opgemerkt misschien toch een steen zijn tegen gevlogen....ik hoop dat ik hem vlug terug heb....
                            Kan je ook zien van welk merk het pano-dak is? (zit in glasbizz, vandaar de interesse)
                            Gaat Carglass dit herstellen of de officiële dealer?
                            1988 MB 500 SL R107 (245 PK) http://www.autoforum.be/showthread.php?t=54051
                            1989 MB 500 SL R129 (326 PK) http://www.autoforum.be/showthread.p...-500-SL-(R129)
                            1992 MB 300 CE-24 Cabriolet A124 (220 PK) zilver

1993 MB 300 CE-24 Cabriolet A124 (220 PK) blauw
                            http://www.autoforum.be/showthread.php?t=28543

Comment

• MULTITRONIC: S of D?

Vraagje voor de Multitronic-rijders onder ons: wat is nu eigenlijk het snelste, bak in S of D? Ik geraak er maar niet aan uit, en heb het gevoel dat, ondanks het totaal andere gevoel, er eigenlijk cijfermatig heel weinig verschil op zit bij het optrekken van 0-100. Vooral in S lijkt het soms beter niet helemaal planché te geven, maar hem te laten opschakelen bij 3500 tpm.

Idem op de autostrade, typisch hernemen van 100 tot 140: best in D, of sneller in S, waarbij de motor dan wel veel meer in de toeren gaat? D is naar mijn gevoel aangenamer, maar S geeft het gevoel van sneller te zijn, ondanks het 'bruuskere' effect (gesimuleerde kick-down).

Benieuwd naar jullie ideeën en ervaringen hierover.
                              1989 MB 500 SL R129 (326 PK) http://www.autoforum.be/showthread.p...-500-SL-(R129)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door venteke Bekijk Berichten
                                Vraagje voor de Multitronic-rijders onder ons: wat is nu eigenlijk het snelste, bak in S of D? Ik geraak er maar niet aan uit, en heb het gevoel dat, ondanks het totaal andere gevoel, er eigenlijk cijfermatig heel weinig verschil op zit bij het optrekken van 0-100. Vooral in S lijkt het soms beter niet helemaal planché te geven, maar hem te laten opschakelen bij 3500 tpm.

Idem op de autostrade, typisch hernemen van 100 tot 140: best in D, of sneller in S, waarbij de motor dan wel veel meer in de toeren gaat? D is naar mijn gevoel aangenamer, maar S geeft het gevoel van sneller te zijn, ondanks het 'bruuskere' effect (gesimuleerde kick-down).

Benieuwd naar jullie ideeën en ervaringen hierover.
                                S is uiteraard snelst. Duw gerust maar helemaal plankgas, de automaat schakelt zelf voor hij aan de rode zone komt.
                                2004-2008 : VW Golf IV variant rabbit SDI 68 PK
                                2008-2013 : Audi A6 avant 2.0 TDI 136 PK
                                2013-201x : BMW 5 touring 530D 258 PK

Comment

Iemand trouwens enig idee welke de alu-velgen zijn waarop de winterbanden zitten? De verkoper wist enkel dat het 5-spakige 16 duims velgen waren, hij had geen foto beschikbaar.
                                  Yep, ik rijd er sinds vorige week mee, zal eens wat foto's maken en plaatsen (als het terug licht is )

@Multitronic: er bestaan verschillende types transparante (kleurloze) veiligheidsfolie die aan de binnenkant van het glas aangebracht moet worden om te voorkomen dat je het versplinterd glas binnenkrijgt (oa. Foliatec Securlux)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door eskimo1973 Bekijk Berichten
                                    Ik mag er donderdag om.
                                    Vandaag kreeg ik wel de melding dat de tuning van 136 naar 170pk nog niet zal gebeurd zijn. Ze moeten dit blijkbaar aanvragen aan d'ieteren en dit kan pas bij levering bij de dealer (??).
                                    Ik ga dus eerst korte tijd met de originele pk's rondbollen. Misschien wel leuk dat ik dan toch het verschil ga kunnen waarnemen.
                                    Mss wachten tot de wagen gerodeerd is om te tunen?

De mijne is ne 2.7tdi 190pk moest ik die laten tunen dan zou het ten vroegste na 6000km zijn. btw. handgeschakelde bak.

Gisteren dan toch het verlossende telefoontje gehad, auto binnen maar wel 1 probleem de papieren zijn spoorloos verdwenen met als gevolg dat ze vrijdag ten vroegste opnieuw zullen binnenkomen en ik dus met véél geluk ze nog die dag kan aanvragen dan zal ik ze krijgen maandag of dinsdag. Wagen mocht in principe donderdagnamiddag afgehaald worden...

Enja zegt die verkoper nog aan de telefoon alle verkopers en de mechaniciens zijn efkes gestopt met werken om naar de wagen te gaan kijken.

Natuurlijk wordt het w8ten nu echt onhoudbaar kga donderdag toch al eens een kijkje gaan nemen, begrijp niet waarom iederéén speciaal naar mijne bak ging gaan kijken, tis tenslotte geen S of RS?
                                    Last edited by Schnippy; 11/11/2009, 04:14.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door charlesvdw Bekijk Berichten
                                      S is uiteraard snelst. Duw gerust maar helemaal plankgas, de automaat schakelt zelf voor hij aan de rode zone komt.
                                      Mijn eigen (weliswaar amateuristische) chrono-metingen tonen aan dat van 0-100 er nochtans quasi geen verschil is...
                                      Uiteraard schakelt hij zelf op als hij te hoog gaat, maar mijn punt is of je daar nog veel mee wint: het blijft een diesel, dus is het sneller/efficiënter om op koppel op te trekken (échte multitronic) of op toeren (in S - met gesimuleerde versnellingen)?

Comment

Mijn eigen (weliswaar amateuristische) chrono-metingen tonen aan dat van 0-100 er nochtans quasi geen verschil is...
                                        Uiteraard schakelt hij zelf op als hij te hoog gaat, maar mijn punt is of je daar nog veel mee wint: het blijft een diesel, dus is het sneller/efficiënter om op koppel op te trekken (échte multitronic) of op toeren (in S - met gesimuleerde versnellingen)?
                                        het lijkt mij wel logisch dat het verschil niet zo denderend is bij een spurt 0-100km/u : dan bent je plankgas, de multitronic blijft vrij hoog in de toeren en de transmissie blijft op een vrij kort verzet
                                        het werkelijk verschil ga eerder bij de hernemingen voelen, want dan blijft je altijd hoger in de toeren in S, en is er geen ( enfin, minder...) wachttijd tot de wagen versnelt, iets dat je altijd hebt met de D omdat de wagen dan steeds onderaan in de toeren vertoeft
                                        met een diesel is D aangenamer, vind ik, omdat het motorlawaai goed onderdrukt blijft vergeleken met de bekomen acceleratie

Comment

Kan je ook zien van welk merk het pano-dak is? (zit in glasbizz, vandaar de interesse)
                                          Gaat Carglass dit herstellen of de officiële dealer?
                                          ik denk dat die daken geproduceerd worden bij webasto.....op de IAA in frankfurt stond webasto met een stand om ze naderhand in te bouwen en die waren identiek aan de serie daken.....de herstelling zal gebeuren bij de dealer...

Comment

Working...
                                          X