Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi A4 B8 (Part II)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door venteke Bekijk Berichten
    Vraagje voor de Multitronic-rijders onder ons: wat is nu eigenlijk het snelste, bak in S of D? Ik geraak er maar niet aan uit, en heb het gevoel dat, ondanks het totaal andere gevoel, er eigenlijk cijfermatig heel weinig verschil op zit bij het optrekken van 0-100. Vooral in S lijkt het soms beter niet helemaal planché te geven, maar hem te laten opschakelen bij 3500 tpm.

Idem op de autostrade, typisch hernemen van 100 tot 140: best in D, of sneller in S, waarbij de motor dan wel veel meer in de toeren gaat? D is naar mijn gevoel aangenamer, maar S geeft het gevoel van sneller te zijn, ondanks het 'bruuskere' effect (gesimuleerde kick-down).

Benieuwd naar jullie ideeën en ervaringen hierover.
    ik heb bijna een half miljoen kilometers met een multitronic...eerst 2.0 nu 2.7
    Mijn ervaring is de volgende:
    gezien die bakken softwarematig "leren" houd dit in wanneer je de S stand gebruikt om enkel maar plankgas te geven hij ook altijd zo zal reageren..bij het minste gas onmiddellijk hoog in in toeren gaan....wanneer je in S een tijdje kalm rijd zal hij niet onmiddellijk hoog in toeren gaan wanneer je veel gas bijgeeft....dit heeft als nadeel dat je bijna nooit op opvoorrand zeker weet hoe je wagen zal reageren wanneer je eens goed gas geeft....of je moet het pedaal altijd tot op de plank duwen...ik denk dat voor het optrekken zelf het niet zo veel verschil maakt, op het motergeluid na dan....misschien wel na de komma....het echte leuke aan de S stand is dat hij veel sneller reageerd.....niet tegenstaande wanneer je met een multitronic alles open geeft je al behoorlijk wat auto mag bij hebben om hem te volgen....je moet tegen 120 eens manueel in 6de zetten en dan plankgas geven...zie wel dat je ruimte voor je wagen hebt want hij gaat er als een speer snel vandoor, kijk daarvoor in je achteruitspiegel hoe het andere verkeer blijft stilstaan.....algemeen voor het dag dagelijkse verkeer rij ik gewoon in D ....het comfort dat een multitronic je dan geeft is niet te evenaren....wanneer het wat vlotter mag zet ik in S maar rij niet plankgas ik geef gewoon evenveel gas als in D...hij trekt dan gewoon wat verder door en reageerd pittiger en je gaat dan lekker vlot hoor....indien dat niet genoeg is, ABT biedt nu ook een tuning voor de multitronic 2.7 aan: 210 pk en 430 nm..ik weet er zullen er anderen zijn die meer vermogen bieden maar ik zou daar maar ZEER voorzichtig mee zijn...ABT is de huistuner van audi en die zullen wel beter weten hoe ver ze mogen gaan..dat is de reden waarom ik voor de 2.7 ben gegaan...ik wou wat meer vermogen dan mijn 2.0 maar wou niet tunen...daarom ben ik fabriek af voor de 190 pk gegaan...voor de dromers onder ons, de multitronic van de 2.0 is NIET dezelfde als die van de 2.7...de bak van de 2.7 is veel korter speciaal voor de V6 moter zodat het merendeel van het gewicht OP de vooras rust en de voortrein het hoge koppel gemakkelijker op de weg kan zetten...integenstelling van de 2.0 die zou met een hetzelfde vermogen steeds het ESP moeten laten tussenkomen om doorspinnende wielen te vermijden....het is spijtig dat men dergelijke aandrijving (nog) niet aanbied met een quattro aandrijving...Nissan biedt sinds kort één van zijn grote jeeps aan met 4 wiel aandrijving en een CVT bak...kijken waar dit naartoe gaat....ik heb met zowel de S tronic als de multi bakken gereden en vind voor het dag dagelijkse verkeer de multitronic subliem.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Multitronic Bekijk Berichten
      Vandaag is mijn Pano dak zowaar "ontploft " tijdens het rijden.....ik kan jullie verzekeren dat was even schrikken!!.....mijn nek vol met glas scherven, zonder erg...maar ook tussen mijn rug en de zetels...ben maar onmiddellijk gestopt om de scherven in de zetel te verwijderen....alle geluk regende het niet...en is de mogelijkheid om de hemel te sluiten mooi van pas gekomen om te vermijden dat er nog meer glas scherven in de wagen terrecht kwamen...in de toekomst ga ik wel een noodplastiek met stevige tape in de wagen voorzien voor in't geval het nog voorvalt en het regent dat ik me kan depaneren....ben is benieuwd wat dat lolleke gaat kosten...alle geluk gedekt door de verzekering....
      Oei! oe! mijn vader heeft ook zo'n open sky glazen dak genomen op zijn A3!
      kwam het door in een put te rijden?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Thompson Bekijk Berichten
        Oei! oe! mijn vader heeft ook zo'n open sky glazen dak genomen op zijn A3!
        kwam het door in een put te rijden?
        nee ik rij naast de putten
        inééns zonder enige aanleiding op de autosnelweg.....leuk is anders...tip: laat je pa maar een plastieck met sterke tape in de koffer leggen...."het zal je maar overkomen om 22 uur in de gietende regen op 400 km van je thuis, daar sta je dan...alle geluk was dit niet het geval bij mij...maar ik voorzie in de toekomst toch een "nood dak " in de wagen...

Comment

• misschien wat off topic, maar waar kan je je 2e nummerplaat halen ?
          papieren zijn binnen van gisterenochtend dus normaal de officiele versie morgen op de bus,
          maar moet nog een 2e plaat hebben. Zou de dealer hier voor kunnen zorgen ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door eskimo1973 Bekijk Berichten
            misschien wat off topic, maar waar kan je je 2e nummerplaat halen ?
            papieren zijn binnen van gisterenochtend dus normaal de officiele versie morgen op de bus,
            maar moet nog een 2e plaat hebben. Zou de dealer hier voor kunnen zorgen ?
            Mijn dealer zorgt altijd zelf voor de tweede plaat. Hij staat er netjes op geschroefd als ik de wagen ophaal.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door El Capitan Bekijk Berichten
              Leuke configuratie, meer moet dat echt niet zijn.
              Hoeveel %korting heb je gekregen?
              7% maar aangezien ze toeslag moeten rekenen voor alle a4's vanaf 2010 moest er ook procentje bij geteld worden op de kostprijs zonder opties. Alles bij elkaar dus iets meer dan 6% korting.

Oorspronkelijk geplaatst door A4AvantB7 Bekijk Berichten
              Yep, ik rijd er sinds vorige week mee, zal eens wat foto's maken en plaatsen (als het terug licht is )
              Ik ben benieuwd!

Comment

• Ik heb me vanmiddag dus maar eens geamuseerd met wat foto's...
                Bijgevoegde Bestanden
                Last edited by ; 12/11/2009, 23:20.

Comment

• Niet bepaald de meest exclusieve velgen, maar als wintervelg kan het er nog wel door.
                  Bijgevoegde Bestanden
                  Last edited by ; 11/11/2009, 18:49.

Comment

• Very nice, op de 90's velgen na dan ;-)

Welke velgen liggen er 'normaal' op? Waarom neem je andere velgen? Ik heb m'n velgen behouden en gewoon winterbanden laten opleggen paar weken terug.
                    1988 MB 500 SL R107 (245 PK) http://www.autoforum.be/showthread.php?t=54051
                    1989 MB 500 SL R129 (326 PK) http://www.autoforum.be/showthread.p...-500-SL-(R129)
                    1992 MB 300 CE-24 Cabriolet A124 (220 PK) zilver

1993 MB 300 CE-24 Cabriolet A124 (220 PK) blauw
                    http://www.autoforum.be/showthread.php?t=28543

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Schnippy Bekijk Berichten
                      Enige dat ik gekregen heb is chassienummer zodat ik kan zien hoe m'n auto de fabriek verlaten heeft, en waar kunt ge dan met uw code de levering volgen?
                      da is een code van 6 cijfers die ik via D'Ieteren had gekregen ;-)
                      Sintruin till I die

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door cbriers Bekijk Berichten
                        7% maar aangezien ze toeslag moeten rekenen voor alle a4's vanaf 2010 moest er ook procentje bij geteld worden op de kostprijs zonder opties. Alles bij elkaar dus iets meer dan 6% korting.

Ik ben benieuwd!

bij een dealer waar ik géén klant ben krijg ik al onmiddellijk 8,5% korting zonder te onderhandelen
                        Sintruin till I die

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door E90N Bekijk Berichten
                          bij een dealer waar ik géén klant ben krijg ik al onmiddellijk 8,5% korting zonder te onderhandelen
                          Ben nochtans bij vijf garages langs geweest, en na onderhandelen kreeg ik de korting meestal maar tot 6%. Heb net even op mijn bestelbon nagerekend, heb 7% korting gehad, en dit bij mijn huidige garage.
                          Hangt ook veel af van type wagen en motorversie enzo denk ik. Nuja, hij is besteld en er is toch geen weg terug meer

Oorspronkelijk geplaatst door A4AvantB7 Bekijk Berichten
                          Niet bepaald de meest exclusieve velgen, maar als wintervelg kan het er nog wel door.
                          Hartelijk bedankt voor de foto's! Inderdaad, niet de knapste audi velgen in het gamma, maar valt toch nog goed mee. Ik zou zelfs nog twijfelen om de banden te laten wisselen (winter op de aero-velgen, zomer op deze). We zullen wel zien als het zover is .
                          Prachtige locatie om foto's te maken trouwens.

Comment

Very nice, op de 90's velgen na dan ;-)

Welke velgen liggen er 'normaal' op? Waarom neem je andere velgen? Ik heb m'n velgen behouden en gewoon winterbanden laten opleggen paar weken terug.
                            De zomerbanden liggen op originele 7-spaak Audi velgen. Het was oorspronkelijk de bedoeling om winterbanden op de zomervelgen te leggen en dan volgend voorjaar voor nieuwe zomervelgen te gaan (S-line replica => zie bijlage), maar gezien de onduidelijkheid omtrent mogelijke trillingen had ik geen zin in dat avontuur. Mijn rijstijl is bij momenten ook absoluut niet geschikt voor 18"-ers

Het wisselen van banden op eenzelfde set velgen was ook mogelijk, maar dan moet je telkens via de garage passeren en opnieuw laten balanceren, nu kan ik dat in principe zelf.

Deze wintervelgen vind ik persoonlijk toch beter geslaagd dan de aero-velg die bij het Lifestyle-pack hoort, dus wat dat betreft kan ik cbriers wel volgen.

@E90N: 8.5% op A4 of A5?
                            Bijgevoegde Bestanden

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door cbriers Bekijk Berichten

Ik ben benieuwd!

Ik heb model 2010 A4 avant 2.7tdi en kreeg direct 8% na onderhandelen nog ietsje meer. Daarmee dan nog paar opties toegevoegd :p

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door A4AvantB7 Bekijk Berichten
                                @E90N: 8.5% op A4 of A5?
                                Op de A4 Avant (pas bij dealer geweest)

[Stilaan aan het uitkijken voor iets nieuws wegens uitbreiding (Q5-A4 Avant-A6 Avant)]
                                Sintruin till I die

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Schnippy Bekijk Berichten
                                  Ik heb model 2010 A4 avant 2.7tdi en kreeg direct 8% na onderhandelen nog ietsje meer. Daarmee dan nog paar opties toegevoegd :p
                                  Jawadde vandaag geweest gaan kijken ne stond in de garage ze waren hem aan't kuisen.. d'jezus ik zal nie meer kunne slapen nu, papieren morgen binnen met geluk maandag de nummerplaat en maandagnamiddag gaan halen...

wel jammer dat het S4 logo op de grille staat.
                                  Last edited by Schnippy; 12/11/2009, 17:19.

Comment

• 1ste keer op onderhoud

Vandaag na 6 maanden / 30.000 km eerste keer op onderhoud (en sowieso 1ste keer in garage) geweest... Zelf niets van gemerkt maar blijkt dat de waterpomp zou kapot zijn, 't is te zeggen één van de twee, want ik heb er blijkbaar 2. Heb niets gemerkt van hogere temperaturen ofzo, maar neem aan dat het wel zo zal zijn. Iemand toevallig ook al voorgehad?
                                    1989 MB 500 SL R129 (326 PK) http://www.autoforum.be/showthread.p...-500-SL-(R129)

Comment

Iemand toevallig ook al voorgehad?
                                      Yup, bij hebben hebben ze die ook al eens vervangen (6 maanden geleden ofzo), ja kan daar idd gewoon mee verder rijden en is een gekend probleem.
                                      Denk ook niet dat die pomp echt kapot is, dit is wat ik zie via VCDS:
                                      1 Fault Found:
                                      4875 - Coolant Pump 2: Open Circuit
                                      P261A 00 [100] - Open Circuit
                                      Freeze Frame:
                                      Fault Status: 00000001
                                      Fault Priority: 2
                                      Fault Frequency: 1
                                      Mileage: 11451 km
                                      Date: 2009.09.17
                                      Time: 20:17:01
                                      ----
                                      Zoals je ziet, geeft diezelfde pomp (allé, de nieuwe) weeral een foutcode, nog maar eens laten vervangen als ik eens tijd heb.
                                      Audi A5 2.7TDI Multitronic

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door viperman Bekijk Berichten
                                        Yup, bij hebben hebben ze die ook al eens vervangen (6 maanden geleden ofzo), ja kan daar idd gewoon mee verder rijden en is een gekend probleem.
                                        Denk ook niet dat die pomp echt kapot is, dit is wat ik zie via VCDS:
                                        1 Fault Found:

Zoals je ziet, geeft diezelfde pomp (allé, de nieuwe) weeral een foutcode, nog maar eens laten vervangen als ik eens tijd heb.
                                        Fantastisch forum hier toch hé! Bedankt voor de info, mijn wantrouwige natuur was er niet gerust in, maar dat is bij deze verholpen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door E90N Bekijk Berichten
                                          Op de A4 Avant (pas bij dealer geweest)

[Stilaan aan het uitkijken voor iets nieuws wegens uitbreiding (Q5-A4 Avant-A6 Avant)]
                                          Kortingen zijn bij Audi wel modelgebonden, hoor. Bij mijn A6 was de korting 10 % op de catalogusprijs (niet op de opties).
                                          2004-2008 : VW Golf IV variant rabbit SDI 68 PK
                                          2008-2013 : Audi A6 avant 2.0 TDI 136 PK
                                          2013-201x : BMW 5 touring 530D 258 PK

Comment

Working...
                                          X