niet met de gewone sensoren, dan had je het 'betere' parkeersensoren pakket moeten nemen, met sensoren vooraan en indicatie op het MMI scherm
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Audi A4 B8 (Part II)
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door daffeh Bekijk BerichtenInderdaad, radio scherm is zo ewa triestig.... Gewoon allemaal zenderkes. Ik zet altijd terug de gps op.
Comment
-
Ivm DAB-tuner, weet iemand waarom de klank zo slecht is? Gewone FM is gvd 10x zuiverder dan DAB, en om dan nog te zwijgen van de basklanken.. djezus!
Weet iemand of je buiten belgië ook belgische zenders kan ontvangen via DAB.?
Momenteel luister ik FM omdat de kwaliteitsverschil enorm is alle instellingen waren nogthans hetzelfde maar DaB trekt op de ...ten!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichtenik zet op manual, dan zijn de lijnen met de zenders al weg (nutteloos voor mij daar ik toch bijna altijd dezelfde zender beluister...of mijn SD-kaarten) en is er een klokje in de plaats met de symbolen en de huidige frekwentie + naam
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Schnippy Bekijk BerichtenIvm DAB-tuner, weet iemand waarom de klank zo slecht is? Gewone FM is gvd 10x zuiverder dan DAB, en om dan nog te zwijgen van de basklanken.. djezus!
Weet iemand of je buiten belgië ook belgische zenders kan ontvangen via DAB.?
Momenteel luister ik FM omdat de kwaliteitsverschil enorm is alle instellingen waren nogthans hetzelfde maar DaB trekt op de ...ten!
Dju, ik was aan het twijfelen om dit ook te pakken maar nu is m'n goesting al wat over
Ik vind de FM antenne precies ook niet goed... Regelmatig last van ruis (nog nooit gehad met stubru in een andere auto)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door plex Bekijk BerichtenVroeger toen de dieren nog konden praten en ik nog zelf een deftige radio in mijn auto kon inbouwen had ik ook DAB (Blaupunkt) en vond dat toen veeeeel beter dan FM...(zuiver) en ook in Duitsland e.d. had ik DAB posten...
Dju, ik was aan het twijfelen om dit ook te pakken maar nu is m'n goesting al wat over
Ik vind de FM antenne precies ook niet goed... Regelmatig last van ruis (nog nooit gehad met stubru in een andere auto)
bij mij gaat FM echt zeer goed, nooit meer van die korte onderbrekingen als het signaal afzwakt
ik heb geen ervaring met DAB via ether maar het zou wel perfekt moeten zijn
checken met een andere wagen is niet zo evident, want het is wegens de prijs een zeldzame optie ik heb er nooit in showrooms gezien
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichtenraar...
bij mij gaat FM echt zeer goed, nooit meer van die korte onderbrekingen als het signaal afzwakt
ik heb geen ervaring met DAB via ether maar het zou wel perfekt moeten zijn
checken met een andere wagen is niet zo evident, want het is wegens de prijs een zeldzame optie ik heb er nooit in showrooms gezien
Dat is vreemd.
Bij mij werkt de DAB fenomenaal goed!
'k Heb die wel in combinatie met de B&O-versterking, en dit allemaal in een A5 Sportback.
Moest ik 'm opnieuw bestellen, dan zou ik net hetzelfde kiezen.
De radio geeft echt cd-kwaliteit, en is merkelijk beter dan dezelfde zenders via FM-ontvangst.
Heb je eigenlijk de toonregeling goed gezet als je de tuner op DAB-ontvanger zet?
Ter info: ik woon in de streek van Kortrijk.
Hier heb ik omzeggens overal goede ontvangst.
Greetz,
Stelo
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Stelo Bekijk BerichtenHey,
Dat is vreemd.
Bij mij werkt de DAB fenomenaal goed!
'k Heb die wel in combinatie met de B&O-versterking, en dit allemaal in een A5 Sportback.
Moest ik 'm opnieuw bestellen, dan zou ik net hetzelfde kiezen.
De radio geeft echt cd-kwaliteit, en is merkelijk beter dan dezelfde zenders via FM-ontvangst.
Heb je eigenlijk de toonregeling goed gezet als je de tuner op DAB-ontvanger zet?
Ter info: ik woon in de streek van Kortrijk.
Hier heb ik omzeggens overal goede ontvangst.
Greetz,
Stelo.
Wel klote van songs da ge van originele cd overzet op pc en ge herbenoemt ze gewoon dat wanneer je ze overgezet hebt in de wagen toch Track1, ... erop komt en verdere gegevens kan ik niet aanpassen deze zijn beveiligd.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Schnippy Bekijk Berichten... maar natuurlijk de songs dak over gezet heb op de jukebox zijn PERFECT van kwaliteit dan kan ik eindelijk eens het uiterste uit mijn B&O boxkes halen.
wegens de compressie halen die files het kwaliteitsniveau (dynamiek) niet van een (goede) CD of van DAB
natuurlijk maken in een wagen goede (en veel !) boxen een groot verschil, en compenseren de begrensde kwalieteit van MP3 bestanden
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichtenop de jukebox komen -dacht ik- ook enkel MP3-files (en nog soortelijke formaten)
wegens de compressie halen die files het kwaliteitsniveau (dynamiek) niet van een (goede) CD of van DAB
natuurlijk maken in een wagen goede (en veel !) boxen een groot verschil, en compenseren de begrensde kwalieteit van MP3 bestanden
Hm ik zet mwa bestanden over en het werkt perfect+ betere kwaliteit
Comment
-
bij MP3 hangt veel natuurlijk af van de bitrate-conversie he. een 128kbps mp3'ke trekt op ni veel, dat verschil ga je duidelijk horen als je het luid zet.
Bij een MP3 van 320 kbps ga je het verschil niet horen met CD's (of je moet je er echt op gaan focussen én een echte audiofiel zijn;-))
@schnippy: met probleem geconverteerde mp3s: het is niet de bestandsnaam van de mp3 die je moet renamen, maar wel je ID-tag. Als je dat niet meer kan aanpassen heb je ze geïmporteerd met een slecht softwareprogrammaLast edited by kijkesaan; 27/11/2009, 14:22.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door kijkesaan Bekijk Berichten@daffeh: met probleem geconverteerde mp3s: het is niet de bestandsnaam van de mp3 die je moet renamen, maar wel je ID-tag. Als je dat niet meer kan aanpassen heb je ze geïmporteerd met een slecht softwareprogramma
In mediaplayer doe ik gewoon new playlist > drag & drop files
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door daffeh Bekijk BerichtenEuh gewoon met mediaplayer een een .wpl lijst gemaakt. Moet da m3u zijn ofzo?
In mediaplayer doe ik gewoon new playlist > drag & drop files
edit: en mijn eerste reply moest @schnippy zijn, niet aan daffeh gericht dus
Comment
-
leds
Oorspronkelijk geplaatst door patrik5903 Bekijk BerichtenMijn audi a4 dateert van maart 2008 met optie pakket xenonlichten, uiteraard zonder de ledlicthen achteraan, toen nog niet beschikbaar.
Heb navraag gedaan bij mijn garage en het zou onmogelijk zijn achteraan ledlichten te plaatsen, die nu wel op het nieuwe model beschikbaar zijn als optie.
Wie heeft dit antwoord 00k gekregen en is dit juist.
Heeft iemand reeds zijn achterlichten vervangen door de originele ledachterlichten van het nieuwe model, zo ja, waar en wat was de kostprijs montage inbegrepen.
Groetjes Patrik
Kosten van de led achterlichten 680 euro, werkuren 75 euro. De stuurdoos moet misschien ook vervangen worden 2 à 300 euro. Veel geld.....Rond de 1.000 euro.
Heeft er eigenlijk hier al iemand van het forum led achterlichten laten plaatsen? Klopt die prijs?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door patrik5903 Bekijk BerichtenHeb een audi dealer gevonden die de achterlichten met leds wel monteert.
Kosten van de led achterlichten 680 euro, werkuren 75 euro. De stuurdoos moet misschien ook vervangen worden 2 à 300 euro. Veel geld.....Rond de 1.000 euro.
Heeft er eigenlijk hier al iemand van het forum led achterlichten laten plaatsen? Klopt die prijs?
of
Grtz.
Nick
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door patrik5903 Bekijk BerichtenHeb een audi dealer gevonden die de achterlichten met leds wel monteert.
de achterlichten vervangen op een Saab 9,3 kost dubbel zoveel !
(heb ik dan ook niet laten doen...)
los van de prijs : wie merkt echt dat je achterlichten met led's hebt ?
het is wel anders (en "in") maar de gewone lichten zijn toch niet zo lelijk, en uit bepalde hoeken beter zichtbaar
ik zou het geld sparen voor een optie meer op de volgende wagen !
maar als je het een must vindt, doen !
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door kijkesaan Bekijk Berichtenbij MP3 hangt veel natuurlijk af van de bitrate-conversie he. een 128kbps mp3'ke trekt op ni veel, dat verschil ga je duidelijk horen als je het luid zet.
Bij een MP3 van 320 kbps ga je het verschil niet horen met CD's (of je moet je er echt op gaan focussen én een echte audiofiel zijn;-))
@schnippy: met probleem geconverteerde mp3s: het is niet de bestandsnaam van de mp3 die je moet renamen, maar wel je ID-tag. Als je dat niet meer kan aanpassen heb je ze geïmporteerd met een slecht softwareprogramma
Trouwens al m'n mp3's zijn 320 kbps met minder ben ik idd niet tevreden./
Comment
-
led
Oorspronkelijk geplaatst door H.Nick Bekijk Berichten
Zou ze ook graag laten plaasten bij een dealer die er al geplaatst heeft op een a4b8, dan is het zeker in orde, bij de dealer waar ik nu een positief antwoord gekregen heb, wisten ze alleen niet hoe de stuurdoos zou reageren en of ie zou moeten vervangen worden.
Groetjes p
Comment
Comment