Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi A4 B8 (Part II)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Pano dak

Oorspronkelijk geplaatst door Stelo Bekijk Berichten
    Hey,

Laat je nog eens weten of er een vrijstelling zal toegepast worden in jouw omniumverzekering?
    Op de ruiten normaal gezien geen vrijstelling, maar het dak beschouwen ze vaak niet als een ruit, maar eerder als een deel van het koetswerk.... een ruit is iets waar je doorheen kijkt als je aan het rijden bent.... rare redenering, maar het kan een pak euro's verschil maken...

Greetz,

Stelo
    Mijn verzekering is niet moeten tussenkomen..Audi neemt het voor zijn rekening, daar er geen aanwijzingen waren van steenslag...mijn dealer had een dossierke opgemaakt en Audi heeft het aanvaard. TOP

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kijkesaan Bekijk Berichten
      wpl = Windows PlayList file. dat is geen universeel formaat maar een windowsformaat. m3u is beter denk ik, want meer universeel

edit: en mijn eerste reply moest @schnippy zijn, niet aan daffeh gericht dus
      zelfs met nen m3u blijft da menu van afspeellijsten niet toegankelijk...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door daffeh Bekijk Berichten
        zelfs met nen m3u blijft da menu van afspeellijsten niet toegankelijk...
        Idem hier, heb gisteren een sd kaart gevuld met een aantal m3u's en bijhorende mp3's, maar de playlists blijven "grijs" dus onbeschikbaar. Iemand een idee wat het probleem kan zijn ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door fdeville Bekijk Berichten
          Idem hier, heb gisteren een sd kaart gevuld met een aantal m3u's en bijhorende mp3's, maar de playlists blijven "grijs" dus onbeschikbaar. Iemand een idee wat het probleem kan zijn ?
          ik denk dat het probleem is dat de SD-kaarten hun inhoud steeds naar alfabetische orde afspelen
          voor mij is dat niet zozeer een probleem, het zorgt voor "onvoorspelbare" afwisseling
          de SD kaart gebruik ik toch enkel als er echt niets te vinden is op de FM-zenders, en dat is niet vaak...

Comment

• Boordcomputer in kleur

Een vraagje, was zonet uit verveling nog eens op de audi site aan het configureren en kwam nog een optie tegen die ik tijdens het bestellen van mijn nieuwe A4 blijkbaar over het oog gezien heb: Boordcomputer in kleur met efficiency programma.

Weet iemand wat dit exact betekent? Ik heb radio Concert als extra genomen aangezien er dan het kleurenscherm voorzien wordt in de wagen. Wat is dan deze boordcomputer in kleur?
            Waarschijnlijk gaat dit over de display tussen de wijzerplaten?!

Is deze optie de €180 waard? Wat is het verschil als je deze niet neemt?

Alvast merci!

Comment

• boordcomputer in kleur gaat idd over het scherm op het dashboard zelf, standaard is dat in monochroom rood
              Bijgevoegde Bestanden

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door A4AvantB7 Bekijk Berichten
                boordcomputer in kleur gaat idd over het scherm op het dashboard zelf, standaard is dat in monochroom rood
                Merci voor de foto's, is inderdaad wat ik dacht. Het efficiency ding is onbelangrijk, efficient rijden is niet mijn hoofdbedoeling .
                Info van de radio zal waarschijnlijk niet verschijnen op het monochroom display verwacht ik, maar aangezien er nog het grote scherm is lijkt me die 180 euro voor enkel een kleurtje tussen de displays overdreven...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door cbriers Bekijk Berichten
                  Merci voor de foto's, is inderdaad wat ik dacht. Het efficiency ding is onbelangrijk, efficient rijden is niet mijn hoofdbedoeling .
                  Info van de radio zal waarschijnlijk niet verschijnen op het monochroom display verwacht ik, maar aangezien er nog het grote scherm is lijkt me die 180 euro voor enkel een kleurtje tussen de displays overdreven...

Het is een toegevoegde waarde aan het interieur van je wagen enja wat zijn die 180€'tjes op een wagen van ongvr. 40.000€ ? Voor mij een absolute must maar t'zat bij m'n navigatiesysteem dusja..

ps: kvind het op de foto's dat het goedkoop oogt indien je geen kleurenscherm hebt...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Schnippy Bekijk Berichten
                    Het is een toegevoegde waarde aan het interieur van je wagen enja wat zijn die 180€'tjes op een wagen van ongvr. 40.000€ ? Voor mij een absolute must maar t'zat bij m'n navigatiesysteem dusja..

ps: kvind het op de foto's dat het goedkoop oogt indien je geen kleurenscherm hebt...
                    Dat vind ik ook. De auto oogt meteen 5 jaar ouder met die monochrome displays. Ik vind het er echt cheapo uitzien, die 180 EUR vind ik dan ook goed besteed.

Comment

• eigenlijk vind ik dat er al genoeg rood is op de vele knopjes van het dashbord (een kleur die in de donker weinig leesbaar is : rood op zwart is totaal afgeraden in computer design en programmatie van user-interfaces). Ik heb trouwens de keuze van Audi voor rood op het dashbord nooit erg op prijs gesteld, ik vind het niet rustig. Het groen of wit is m.i. beter geschikt, blauw heb ik helemaal niet graag (te "koud" en ook niet zo leesbaar).
                      de resolutie van de kleurschermen hoger is en dus scherper, dit maakt voor mij een verschil daar er veel kleine cijfers verschijnen op de BC
                      's avonds maakt het kleurenscherm een visueel geheel met de 2 grote klokken, die wit op zwart schijnen, met enkel de wijzers zijn rood
                      Last edited by guyugy; 30/11/2009, 09:24.

Comment

• Banden snelheidscodes

Vraagje ivm banden...:

-mijn zomerbanden waren code Y (300 km/u)
                        -mijn winterbanden zijn blijkbaar code V (240 km/u)

Iemand enige verklaring voor dit verschil? Gezien de topsnelheid van m'n wagen (ca. 230), in principe V geen probleem, maar waarom dan code Y vanaf fabriek?
                        1988 MB 500 SL R107 (245 PK) http://www.autoforum.be/showthread.php?t=54051
                        1989 MB 500 SL R129 (326 PK) http://www.autoforum.be/showthread.p...-500-SL-(R129)
                        1992 MB 300 CE-24 Cabriolet A124 (220 PK) zilver

1993 MB 300 CE-24 Cabriolet A124 (220 PK) blauw
                        http://www.autoforum.be/showthread.php?t=28543

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door venteke Bekijk Berichten
                          Vraagje ivm banden...:

-mijn zomerbanden waren code Y (300 km/u)
                          -mijn winterbanden zijn blijkbaar code V (240 km/u)

Iemand enige verklaring voor dit verschil? Gezien de topsnelheid van m'n wagen (ca. 230), in principe V geen probleem, maar waarom dan code Y vanaf fabriek?
                          de autoconstructeurs maken afspraken met bandenfabrikanten, en krijgen uiteraard gunstvoorwaarden én wegens het groot aantal bestelde banden, én omdat de bandenfabrikanten bate hebben (voor hun imago) grote merken "af fabriek" te mogen uitrusten; vandaar dat er meestal op grotere velgen ook duurdere banden met hogere index geplaatst worden : het merk betaalt de volle prijs van deze banden niet, en de bandenfabrikant hoopt later verder dezelfde dure banden te kunnen slijten aan de gebruiker.
                          Een Y-band is zeker niet verplicht op een A4, de andere gehomologeerde banden (maten en type) staan op een lijst op het gelijkvormigheidsattest.
                          Bij zeer lage profielen worden uiteraard eerder hogere indexen aangeboden, het blijft een handel, hé...
                          Een grotere marge verhoogt wel de veiligheid, want korte banden zullen eventueel vlugger gaan opwarmen in slechte omstandigheden (te lage spanning bv)
                          Ik zou dus wel twee keer nadenken vooralleer op de banden te sparen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
                            Ik zou dus wel twee keer nadenken vooralleer op de banden te sparen
                            Volledig akkoord, maar met 'leasingbak' heb je hier natuurlijk geen vat op. Enfin, ik begrijp uit je bericht dat van Y naar V (ondanks lagere veiligheidsmarge) geen echt veiligheidsrisico inhoudt, wegens nog steeds voldoende marge.

Bovendien gebeurt het (jammer genoeg ;-)) enkel sporadisch bij trips in Duitsland dat ik de gelegenheid heb de 'pedal' echt 'to the metal te pushen'...
                            1988 MB 500 SL R107 (245 PK) http://www.autoforum.be/showthread.php?t=54051
                            1989 MB 500 SL R129 (326 PK) http://www.autoforum.be/showthread.p...-500-SL-(R129)
                            1992 MB 300 CE-24 Cabriolet A124 (220 PK) zilver

1993 MB 300 CE-24 Cabriolet A124 (220 PK) blauw
                            http://www.autoforum.be/showthread.php?t=28543

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Schnippy Bekijk Berichten

Ik heb gisteren toevallig een A4 gezien die het monochrome display had, en inderdaad het is niet wat het moet zijn.
                              Heb de garage gevraagd of deze optie nog toegevoegd kan worden aan mijn bestelling (besteld op 30 oktober) en ze gingen zien wat ze konden doen. Laat ons hopen dat het nog mogelijk is!

Heb die optie echt over het hoofd gezien, stom mja .

Comment

• Iemand die weet wat de komende saloncondities op de A4 gaan zijn?
                                Voorlopig is het enkel 750€ korting op het Lifestyle+ pakket (geldig tot 18/12)...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door t-light Bekijk Berichten
                                  Iemand die weet wat de komende saloncondities op de A4 gaan zijn?
                                  Voorlopig is het enkel 750€ korting op het Lifestyle+ pakket (geldig tot 18/12)...
                                  dat interesseert mij ook wel, ik ga rond die periode ook eens rondneuzen.
                                  denk dat het eerder richting bmw zal gaan...
                                  4 rings driver

Comment

• bmw

Oorspronkelijk geplaatst door hoebeltje Bekijk Berichten
                                    innige deelneming......

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door hoebeltje Bekijk Berichten
                                      Goede keuze. Mijn volgende is ook terug een bmw.

Comment

• rare keuze

Oorspronkelijk geplaatst door dePAUL Bekijk Berichten
                                        Goede keuze. Mijn volgende is ook terug een bmw.
                                        rare keuze om in het audi topic komen te vertellen dat je terug een bmw zou kiezen
                                        bij deze....
                                        ik zal nooit meer voor bmw kiezen....of moet ik dit in een bmw boxken gaan vertellen...om wat brandjes te stichten....

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Multitronic Bekijk Berichten
                                          rare keuze om in het audi topic komen te vertellen dat je terug een bmw zou kiezen
                                          bij deze....
                                          ik zal nooit meer voor bmw kiezen....of moet ik dit in een bmw boxken gaan vertellen...om wat brandjes te stichten....
                                          Ik twijfelde ook destijds juli 2009 welke ik zou nemen de bwm touring 325tdi of A4 avant 2.7tdi

Na prijs vergelijking bleek dat de bmw ietsje goedkoper was, mijn vrouw wilde de bwm en ik de audi dus moest een testrit uitsluitsel brengen... (ik was echt zot van deze audi)

Dusja testritje geboekt... beide wagens gewikt en gewogen, bij mij was de keuze al gemaakt voor de testrit en erna nog méér. Voor mijn vrouw was het na de testrit ook duidelijk en hebben we direct de A4 gaan bestellen. Ze vond het rijden toffer, het interieur mooier en kwa exterieur vond ze beide wagens van hetzelfde niveau.

Nu heb ik hem en ben er 100% tevreden van hadden we toch de bwm gekozen dan zou ik nu lichtjes depressief zijn om zovéél geld uitgegeven te hebben aan de verkeerde wagen.

Enige minpuntje is dan de audi-dealer, maarja dit kan even slecht zijn bij bwm, kheb er geen ervaring mee.

Enja idd een slecht idee om in een audi topic over bmw te komen lullen.

Comment

Working...
                                          X