Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi A4 B8 (Part II)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door dePAUL Bekijk Berichten
    Goede keuze. Mijn volgende is ook terug een bmw.
    Ik beslis elk geval apart. Vandaag lijkt een audi misschien de betere keuze (voor mij), maar wie weet wat de opvolger van de 3-reeks zal geven ? Wie weet nu al met zekerheid te zeggen dat de volgende 3-reeks niet beter, mooier, goedkoper enz.. zal zijn ? Of misschien ook niet. Ikke niet in elk geval... . dat is nu net een deel van de fun als het ogenblik voor vervanging is aangebroken.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door fdeville Bekijk Berichten
      Ik beslis elk geval apart. Vandaag lijkt een audi misschien de betere keuze (voor mij), maar wie weet wat de opvolger van de 3-reeks zal geven ? Wie weet nu al met zekerheid te zeggen dat de volgende 3-reeks niet beter, mooier, goedkoper enz.. zal zijn ? Of misschien ook niet. Ikke niet in elk geval... . dat is nu net een deel van de fun als het ogenblik voor vervanging is aangebroken.

ben het volledig met je eens....maar hier komen lullen hoe goed bmw wel is lijkt mij een beetje off topic en daar gaan hier niet veel mensen wat aan hebben...

Comment

• Ik had ook hetzelfde probleem. Ik ging mij een nieuwe wagen kopen, maar ik twijfelde tussen een Mercedes C-klasse Break, BMW 3-klasse Touring en Audi A4 Avant. De Mercedes is afgevallen, omdat ik de achterkant van een C-klasse Break niet zo schitterend vindt.
        Het ging uiteindelijk nog tussen de BMW en de Audi. Aangezien de basisprijs van de Audi minder is dan die van de BMW, maar de opties van de Audi dan weer duurder zijn dan die van de BMW kwamen beide auto's eigenlijk op dezelfde prijs te liggen. Na lange twijfel (omwille van de elektr. handrem) heb ik uiteindelijk voor de Audi gekozen, omwille van de promoties die er toen liepen + ook het feit dat de Audi ongeveer 15 cm groter is dan de BMW.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door KriBroX Bekijk Berichten
          + ook het feit dat de Audi ongeveer 15 cm groter is dan de BMW.
          Mannen willen altijd de grootste hebben

Klopt wel, heb ook al in de 3 touring gezeten en vind er persoonlijk net iets minder plaats in dan in de A4 avant. En de A4 ziet er ook beter uit, maar dat is natuurlijk kwestie van smaak!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door KriBroX Bekijk Berichten
            Na lange twijfel (omwille van de elektr. handrem) heb ik uiteindelijk voor de Audi gekozen,....
            Vandaag heb ik voor de eerste maal een foutmelding gehad 'Electronic parking brake failure';
            door tegelijkertijd de handrem manueel uit te schakelen terwijl de automatische uitschakeling al gestart was liep er wat mis denk ik.
            Aangezien de remmen vrijgegeven waren heb ik er maar mee verder gereden. Nadien de handrem eenmaal ingeschakeld en daarna weer zonder problemen uitgeschakeld, de foutmelding verdween ook.
            Heeft er nog iemand al dergelijke melding gehad?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door fdeville Bekijk Berichten
              Idem hier, heb gisteren een sd kaart gevuld met een aantal m3u's en bijhorende mp3's, maar de playlists blijven "grijs" dus onbeschikbaar. Iemand een idee wat het probleem kan zijn ?
              iemand die da spel is deftig kan uitleggen?
              Ik bedoel, ik zen ne frikking informaticus en ik krijg da spel hier ni aan de praat

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door cbriers Bekijk Berichten
                Mannen willen altijd de grootste hebben

Klopt wel, heb ook al in de 3 touring gezeten en vind er persoonlijk net iets minder plaats in dan in de A4 avant. En de A4 ziet er ook beter uit, maar dat is natuurlijk kwestie van smaak!
                heb deze melding ook gehad en ook manueel te overroolen.
                Nadien werkte ook crusecontrol niet meer.
                Conclusie : ontkoppelingssensor stuk en laten vervangen

dus opvolgen die handel en op tijd ingrijpen of ten minste melden aan uw garage
                vooraleer uw fabrieksgarantie vervalt

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door A4AvantB7 Bekijk Berichten
                  Vandaag heb ik voor de eerste maal een foutmelding gehad 'Electronic parking brake failure';
                  door tegelijkertijd de handrem manueel uit te schakelen terwijl de automatische uitschakeling al gestart was liep er wat mis denk ik.
                  Aangezien de remmen vrijgegeven waren heb ik er maar mee verder gereden. Nadien de handrem eenmaal ingeschakeld en daarna weer zonder problemen uitgeschakeld, de foutmelding verdween ook.

sorry verkeerde quote gebruikt hierboven

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door CAMAROSA Bekijk Berichten
                    heb deze melding ook gehad en ook manueel te overroolen.
                    Nadien werkte ook crusecontrol niet meer.
                    Conclusie : ontkoppelingssensor stuk en laten vervangen

dus opvolgen die handel en op tijd ingrijpen of ten minste melden aan uw garage
                    vooraleer uw fabrieksgarantie vervalt
                    OK, thanx!
                    Ik denk wel dat de Cc het nog doet, 'k ben er niet 100% zeker van omdat het zo een automatisme geworden is om op Cc te rijden dat ik eigenlijk niet bij stilsta.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door A4AvantB7 Bekijk Berichten
                      Dat nog niet.
                      Wel heb ik eens op een helling gestaan waarvan de BC zei: 'attention, too steep for parking brake' of zoiets. Dat was wel even schrikken. Ben dan maar snel terug op m'n rem gaan staan (hoewel hij wel bleeft staan hoor, maar ik durfde het er toch niet op wagen). Op die zelfde helling ben ik ook al eens stilgevallen. Niet omdat ik een fout manouver maakte, maar gewoon omdat de motor het niet kon trekken viel hij stil in het midden van de helling.

Comment

• TP-memo

Kan er iemand mij uitleggen hoe de TP-Memo functie werkt (zowel de dealer als de handleiding geven me geen deftig antwoord).

Ik veronderstel dat deze functie ervoor kan zorgen dat als je smorgens in je wagen stapt, je de verkeersinfo van x tijd terug kan horen. Maar hoe stel je in welke zender hij moet monitorren, en hoe werkt de timer zelf, aangezien ik blijkbaar enkel een begintijd kan ingeven...

Iemand een idee?

Thanks,
                        Wodan

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Wodan Bekijk Berichten
                          Kan er iemand mij uitleggen hoe de TP-Memo functie werkt (zowel de dealer als de handleiding geven me geen deftig antwoord).

Ik veronderstel dat deze functie ervoor kan zorgen dat als je smorgens in je wagen stapt, je de verkeersinfo van x tijd terug kan horen. Maar hoe stel je in welke zender hij moet monitorren, en hoe werkt de timer zelf, aangezien ik blijkbaar enkel een begintijd kan ingeven...

Iemand een idee?

Thanks,
                          Wodan
                          voor MMI(2G) kan je 2 tijdstippen ingeven (bvb 1 's morgens & 1 's avonds) en vanaf beide tijdstippen wordt door MMI gedurende 1h alle nieuwe meldingen bewaard.
                          INFO >> SETUP >> TP-MEMO-TIMER >> TIMERSTATUS >> Beide...
                          en timers natuurlijk instellen, best ruim voordat je dagelijks vertrekt (tenminste als dat op regelmatige tijdstippen is). Zenders worden automatisch geselecteerd, alle zenders die TP-RDS-signaal uitzenden komen in aanmerking. Voor TMC kan je wel kiezen welke stations dat er weergegeven mogen worden.

Mijn handrem werkt nog steeds normaal (geen failure melding meer gezien). Wel heb ik nog steeds een hekel aan dat f#cking remgedrag van de CC. Is er iemand die thuis is in het VAGCOM-tweaken die me kan zeggen of het actief remmen kan weggeprogrammeerd worden?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door laue Bekijk Berichten
                            Dat nog niet.
                            Wel heb ik eens op een helling gestaan waarvan de BC zei: 'attention, too steep for parking brake' of zoiets. Dat was wel even schrikken. Ben dan maar snel terug op m'n rem gaan staan (hoewel hij wel bleeft staan hoor, maar ik durfde het er toch niet op wagen). Op die zelfde helling ben ik ook al eens stilgevallen. Niet omdat ik een fout manouver maakte, maar gewoon omdat de motor het niet kon trekken viel hij stil in het midden van de helling.
                            Amai deez heb ik nog nooit gehoord ne wagen die stilvalt op de belgische wegen omdat het een te stijle helling is??? Ge reed misschien 40km/u in 5de bergop ofzo ja dan kan het gebeuren maar t.e.m 3de versnelling zeker niet

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Schnippy Bekijk Berichten
                              Amai deez heb ik nog nooit gehoord ne wagen die stilvalt op de belgische wegen omdat het een te stijle helling is??? Ge reed misschien 40km/u in 5de bergop ofzo ja dan kan het gebeuren maar t.e.m 3de versnelling zeker niet
                              Ik reed uit een ondergrondse parking die nogal stuntelig is ontworpen. Om plaats te besparen heeft men de inrit te kort en dus te steil gemaakt.

De wagen viel stil in eerste halverwege. De handrem waarschuwde me dat de helling zelfs te steil was om stil te staan.

Ook anderen zijn reeds stilgevallen op deze helling (BMW, VW, ...).

Echter verwacht ik van een wagen als een A4 toch dat hij niet stilvalt op een helling... weeral een illusie minder.

Comment

Op die zelfde helling ben ik ook al eens stilgevallen. Niet omdat ik een fout manouver maakte, maar gewoon omdat de motor het niet kon trekken viel hij stil in het midden van de helling.
                                hoe ben je dan uit de parking geraakt ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
                                  Hoi,

Misschien ietske offensiever, en het toerental zeker niet onder de 1500 rpm laten komen?

Hoedanook, dat moet wat geven met een auto met een kleinere benzinemotor...

:-)

Comment

Ik reed uit een ondergrondse parking die nogal stuntelig is ontworpen. Om plaats te besparen heeft men de inrit te kort en dus te steil gemaakt.

De wagen viel stil in eerste halverwege. De handrem waarschuwde me dat de helling zelfs te steil was om stil te staan.

Ook anderen zijn reeds stilgevallen op deze helling (BMW, VW, ...).

Echter verwacht ik van een wagen als een A4 toch dat hij niet stilvalt op een helling... weeral een illusie minder.
                                    Moest ik uit zo'n parking rijden kzou moeten opletten dat ik er niet uit gevlogen kom want als't stijl is en kgeef gas met m'n 2.7 :p tzal wa geven dan hebk zelfs geen red bull nodig.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
                                      Rem ingedrukt en de situatie eens overschouwd.
                                      Vervolgens mezelf achteruit terug naar beneden laten glijden.
                                      Tenslotte met een flinke stoot gas de helling opnieuw opgereden. Niet zonder gevaar, gezien het feit dat de helling meteen uitkomt op de stoep langs een drukke straat in hartje brussel.

Comment

Rem ingedrukt en de situatie eens overschouwd.
                                        Vervolgens mezelf achteruit terug naar beneden laten glijden.
                                        Tenslotte met een flinke stoot gas de helling opnieuw opgereden. Niet zonder gevaar, gezien het feit dat de helling meteen uitkomt op de stoep langs een drukke straat in hartje brussel.

Hill hold in combinatie met multitronic........... ..................no problem.........

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Multitronic Bekijk Berichten
                                          Hill hold in combinatie met multitronic........... ..................no problem.........

Inderdaad....;-)

Comment

Working...
                                          X