Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi A4 B8 (Part II)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door plex Bekijk Berichten
    Hoe kan je de regensensor uitschakelen? (vind die meestal ofwel te laat beginnen of niet snel genoeg,...)
    Ik veronderstel dat als je de lichten uit de automatische stand zet de regensensor ook niet meer werkt?

Ik heb nog nooit die automatische stand uitgezet, begrijp ook niet goed waarom je dat zou doen...

De gevoeligheid van de sensor kun je wel aanpassen: de schuif-draai-whatever-knop op de hendel voor de wisser verdraaien-verschuiven...whatever...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door MMVV Bekijk Berichten
      Ik veronderstel dat als je de lichten uit de automatische stand zet de regensensor ook niet meer werkt?

De gevoeligheid van de sensor kun je wel aanpassen: de schuif-draai-whatever-knop op de hendel voor de wisser verdraaien-verschuiven...whatever...
      Licht & regensensor zit wel in 't zelfde pack, maar is apart te regelen he.

Regensensor wordt geactiveerd door de hendel van de ruitenwissers op de 1e stand te zetten (zonder regensensor is dat de interval-wisser denk ik).
      Gevoeligheid is idd te regelen dan met dat schuifdingetje bovenop de hendel.

Lichtsensor regel je daar waar je de lichten op/afzet (en daar dus in stand auto).
      Via de MMI kan je nog instellen of de lichtsensor snel/traag/middel moet reageren

Vind wel dat de snelheid van het wissen op de vorige A4s precies sneller ging...
      (of 't regent nu harder dan toen )

Comment

• maten winterbanden

Bij de bestelling van een nieuwe A4 (1,8TFSI) heb ik omwille van de promotie "audi days" een set winterbanden op velg bij gekregen. Ik heb hier nog een stel sneeuwkettingen in de kast liggen en wou weten welke maat / merk de winterbanden zullen hebben ? Iemand een idee vooraleer ik mijn dealer kontakteer ? Marc

Comment

• 225/55r16

Last edited by ; 10/12/2009, 18:03.

Comment

• Dat is snel. Bedankt. Marc

Oorspronkelijk geplaatst door A4AvantB7 Bekijk Berichten
            225/55r16

Comment

• Kheb ook nog winterbanden liggen de vraag is alleen wanneer moet ik deze erop plaatsen?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Schnippy Bekijk Berichten
                Kheb ook nog winterbanden liggen de vraag is alleen wanneer moet ik deze erop plaatsen?

nu...

Comment

• vanaf temperaturen onder de 7°C bieden winterbanden voordelen.
                  Ik dacht dus eens op tijd te zijn, en toen steeg de temperatuur weer.

F#cking global warming...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door A4AvantB7 Bekijk Berichten
                    vanaf temperaturen onder de 7°C bieden winterbanden voordelen.
                    Ik dacht dus eens op tijd te zijn, en toen steeg de temperatuur weer.

F#cking global warming...
                    Oorspronkelijk geplaatst door Multitronic Bekijk Berichten
                    nu...
                    Hm tegenstrijdige berichte

Comment

• dan zaterdag avond...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door MMVV Bekijk Berichten
                        De automatische lichten werken samen met de regensensor.
                        Is dat zo? Bedoel je dat de lichten automatisch aangaan als de regensensor geactiveerd wordt, zelfs al zou het op dat ogenblik helder zijn?
                        1988 MB 500 SL R107 (245 PK) http://www.autoforum.be/showthread.php?t=54051
                        1989 MB 500 SL R129 (326 PK) http://www.autoforum.be/showthread.p...-500-SL-(R129)
                        1992 MB 300 CE-24 Cabriolet A124 (220 PK) zilver

1993 MB 300 CE-24 Cabriolet A124 (220 PK) blauw
                        http://www.autoforum.be/showthread.php?t=28543

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door venteke Bekijk Berichten
                          Is dat zo? Bedoel je dat de lichten automatisch aangaan als de regensensor geactiveerd wordt, zelfs al zou het op dat ogenblik helder zijn?
                          nono...als je het ene neemt zit het andere er automatisch bij....je kan ze niet individueel bestellen...

Comment

ok dan....vanaf dit weekend zakt de temperatuur.....en het is ook niet de bedoeling dat wanneer het is een minder koude dag is ( + 7 graden ) dat je de banden terug wisseld

Comment

neen, elke sensor leeft zijn eigen leven
                              wat in de praktijk gebeurt is dat er minder lichtintensiteit is bij regenweer, en dat de limiet voor het aansteken (overdag) dan vlugger bereikt wordt (zeker als afgesteld op "vroeg")
                              dan krijgt men de illusie dat beide gekoppeld zijn
                              deze automatismen werken m.i. zeer goed, ik moet bijna nooit tussenkomen (ook niet in de frekwentie van de ruitewissers)
                              beginnen opletten -wegens vrieskou in aankomst- dat de hendel van de ruitewissers op "off" staat bij het verlaten van de wagen voor de nacht : dit kan je de bladen sparen, zoniet de motor zelf

Comment

• [quote=guyugy;3771278
                                beginnen opletten -wegens vrieskou in aankomst- dat de hendel van de ruitewissers op "off" staat bij het verlaten van de wagen voor de nacht : dit kan je de bladen sparen, zoniet de motor zelf[/quote]

ik heb ooit voor gehad met mijn vorige Audi(2005) op wintersport dat de wissers opsprongen toen ze GOED vast zaten.....de veiligheid sprong onmiddellijk af zoals ze hoorde te doen...minuutje wachten of wagen terug starten...de veiligheid reset zich automatisch terug....om het lot niet te tarten kan je ze natuurlijk volledig afzetten...maar zoals de meesten het wel eens zullen vergeten, zal het zeker geen ramp te zijn....daarom...wanneer het zich voordoet, wissers stuk of zelfs ruitenwissermotor....bij de dealer voor een tussenkomst pleiten....omdat deze euvels zich voordoen omdat de beveiliging niet naar behoren heeft gewerkt.....

Comment

mja, ik bedoelde: vorig jaar heb ik een enorme wachttijd gehad voordat de winterbanden er waren, dit jaar dacht ik eens vroeg te zijn en heb ze er begin november bij de eerste koudeprikken al op laten leggen.
                                  Toen de winterbanden eenmaal oplagen werd het terug minder koud

Comment

• tja... in België (en nog meer in Vlaanderen) is het aantal dagen waarop men de sneeuwbanden echt nodig heeft beperkt
                                    meestal staan ze op snelle tempo te slijten door te rijden op temperaturen (en snelheden) waarvoor ze niet echt berekend worden
                                    voordeel blijft natuurlijk dat de zomerset dan niet slijt

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door A4AvantB7 Bekijk Berichten
                                      mja, ik bedoelde: vorig jaar heb ik een enorme wachttijd gehad voordat de winterbanden er waren, dit jaar dacht ik eens vroeg te zijn en heb ze er begin november bij de eerste koudeprikken al op laten leggen.
                                      Toen de winterbanden eenmaal oplagen werd het terug minder koud
                                      Yup,

Dat is niet erg hoor.
                                      Zolang je er niet mee blijft rijden als de temperatuur terug 15 à 20 graden wordt, en je niet als een rallypiloot tewerk gaat.
                                      Belangrijk is ook dat een winterband beter in staat is om het water op een wegdek beter te evacueren, zodat je minder snel last zult hebben van aquaplaning. En in november is dit wel een belangrijk gegeven geweest hé.

De mijne liggen er ook al meerdere weken op, en voor halfweg maart gaan ze er niet af.

Greetz,

Stelo

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Stelo Bekijk Berichten
                                        Belangrijk is ook dat een winterband beter in staat is om het water op een wegdek beter te evacueren, zodat je minder snel last zult hebben van aquaplaning.
                                        Ik heb mijn winterbanden er al van eind oktober op liggen (doordat m'n eerste stel zomerbanden vooraan versleten was, op 26.000 km), en daardoor met verhoogde aandacht allerlei testen gelezen, waarin de diverse types banden vergeleken worden.

Vreemd genoeg zou een winterband minder grip vertonen bij aquaplaning dan een zomerband.
                                        1988 MB 500 SL R107 (245 PK) http://www.autoforum.be/showthread.php?t=54051
                                        1989 MB 500 SL R129 (326 PK) http://www.autoforum.be/showthread.p...-500-SL-(R129)
                                        1992 MB 300 CE-24 Cabriolet A124 (220 PK) zilver

1993 MB 300 CE-24 Cabriolet A124 (220 PK) blauw
                                        http://www.autoforum.be/showthread.php?t=28543

Comment

Vreemd genoeg zou een winterband minder grip vertonen bij aquaplaning dan een zomerband.
                                          één van mijn vorige wagens heb ik eens uit laten rusten met echte sneeuwbanden ( zeer brede en diepe groeven ) die maakte een echt kabaal op de snelweg...maar als er een grote plas water lag ging je er als een mes door en je voelde niets in je stuur...als ze zoveel lawaai niet zouden maken liet ik mijn wagen er elke winter van voorzien.....

Comment

Working...
                                          X