Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi A4 B8 (Part II)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
    neen, elke sensor leeft zijn eigen leven
    wat in de praktijk gebeurt is dat er minder lichtintensiteit is bij regenweer, en dat de limiet voor het aansteken (overdag) dan vlugger bereikt wordt (zeker als afgesteld op "vroeg")
    dan krijgt men de illusie dat beide gekoppeld zijn
    Ik kan (nog) niet meespreken over de A4 maar op mijn Passat zijn die wel degelijk gelinkt.
    Vanaf het moment dat mijn wissers drie keer binnen een bepaalde tijd na elkaar wissen gaan de lichten aan. Het lijkt mij ook logisch, niet tijdens elke regenbui wordt het donker genoeg om ervoor te zorgen dat de lichtsensor geactiveerd wordt. Daarentegen is het wel aan te raden dat je dan altijd mét lichten rijdt.
    Volgens mij gaat dat op de A4 dus ook zijn...

Het enige nadeel is soms dat als het vochtig weer is (nevel, mist,...) de ruitenwissers soms als zot beginnen te wissen terwijl er in de verste verten geen druppel regen te bespeuren is.

Trouwens, nog een aardigheidje op de Passat dat samengaat met de lichtsensor (waarschijnlijk niet op de A4 wegens DRL): boven de 145km/u gaan de lichten ook automatisch aan.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door t-light Bekijk Berichten
      ... boven de 145km/u gaan de lichten ook automatisch aan.

Jama, da mag nie é...

Comment

• ben nog even gaan kijken in de manual : daar wordt nergens over een interaktie gesproken, noch op blz 57 (lichten) noch op blz 67 (ruitewissers)
        wel staat er dat de lichten aangestoken worden afhankelijk van de herderheid (die uiteraard kan afnemen bij regen)
        de regensensor zelf blijkt dus geen invloed op de lichten

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door t-light Bekijk Berichten
          Trouwens, nog een aardigheidje op de Passat dat samengaat met de lichtsensor (waarschijnlijk niet op de A4 wegens DRL): boven de 145km/u gaan de lichten ook automatisch aan.
          Ik denk dat dat voor de belgische versie vanaf 120km/u is ... handig voor politie

Comment

neen, elke sensor leeft zijn eigen leven
            wat in de praktijk gebeurt is dat er minder lichtintensiteit is bij regenweer, en dat de limiet voor het aansteken (overdag) dan vlugger bereikt wordt (zeker als afgesteld op "vroeg")
            dan krijgt men de illusie dat beide gekoppeld zijn
            deze automatismen werken m.i. zeer goed, ik moet bijna nooit tussenkomen (ook niet in de frekwentie van de ruitewissers)
            Om het verhaal van de sensoren compleet te maken, ik heb ook nog het aardigheidje "Headlight Assistant" wat eigenlijk verbazend goed werkt, maar als nadeel (zoals de Hill Hold) heeft dat je het telkens manueel terug moet activeren na een herstart...
            1988 MB 500 SL R107 (245 PK) http://www.autoforum.be/showthread.php?t=54051
            1989 MB 500 SL R129 (326 PK) http://www.autoforum.be/showthread.p...-500-SL-(R129)
            1992 MB 300 CE-24 Cabriolet A124 (220 PK) zilver

1993 MB 300 CE-24 Cabriolet A124 (220 PK) blauw
            http://www.autoforum.be/showthread.php?t=28543

Comment

• Pff massas miserie om m'n wielen te vervangen, kheb 20 spaken velgen en die 5 bouten zitten dus bloot en op elke bout zit een plastieken kapje pff krijg die er bijna nie af, kzit hier konstant met dat haakje te vissen ma kheb ze er nog niet allemaal af gekregen, iemand een beter idee om ze eraf te krijgen?

Ofwel hebk iets over het hoofd gezien ma kdenk niet dat het de bedoeling is dat hier zit te vissen, trouwens al een klein krasje in m'n velg grrr.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door venteke Bekijk Berichten
                Om het verhaal van de sensoren compleet te maken, ik heb ook nog het aardigheidje "Headlight Assistant" wat eigenlijk verbazend goed werkt, maar als nadeel (zoals de Hill Hold) heeft dat je het telkens manueel terug moet activeren na een herstart...
                ja, dat zijn funkties die hun plaats zouden moeten hebben via de SET UP van de MMI, want het zijn vaste gewoonten van de bestuurder
                als ik dat zeg aan mijn dealer, zucht hij maar eens "zou u weten wat wij allemaal suggereren aan verbeteringen, er komt meestal niets van in huis..." zei hij nog de laatste keer

Comment

• ruitewissers bij vriesweer

Oorspronkelijk geplaatst door Multitronic Bekijk Berichten
                  ...de veiligheid sprong onmiddellijk af zoals ze hoorde te doen...minuutje wachten of wagen terug starten...de veiligheid reset zich automatisch terug
                  bestaat deze veiligheid ook voor de ruitewisser van de achterklep ?
                  op andere forums las ik toch iets van verbrande motoren in dergelijke omstandigheden

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Schnippy Bekijk Berichten
                    Pff massas miserie om m'n wielen te vervangen, kheb 20 spaken velgen en die 5 bouten zitten dus bloot en op elke bout zit een plastieken kapje pff krijg die er bijna nie af, kzit hier konstant met dat haakje te vissen ma kheb ze er nog niet allemaal af gekregen, iemand een beter idee om ze eraf te krijgen?

Ofwel hebk iets over het hoofd gezien ma kdenk niet dat het de bedoeling is dat hier zit te vissen, trouwens al een klein krasje in m'n velg grrr.
                    Iemand een idee of laten jullie luierikken allemaal door de garage jullie wielen vervangen, terwijl jullie spammen op het forum?

Comment

Iemand een idee of laten jullie luierikken allemaal door de garage jullie wielen vervangen, terwijl jullie spammen op het forum?
                      ik deed vroeger mijn plastic-kapjes (Ronal-velgen) uit door voorzichtig te trekken met een kleine tang (met wat karton ertussen)
                      het model van de tang moet uiteraard aangepast zijn aan de vlakken van de kapjes, anders zijn ze beschadigd
                      na een paar keren waren de kapjes dan toch naar de vaantjes, maar ik had er in reserve...
                      gewoon een slecht design, met de kleine deksel die alle bouten afdekt hebt je dat niet
                      Last edited by guyugy; 12/12/2009, 18:03.

Comment

ik deed vroeger mijn plastic-kapjes (Ronal-velgen) uit door voorzichtig te trekken met een kleine tang (met wat karton ertussen)
                        het model van de tang moet uiteraard aangepast zijn aan de vlakken van de kapjes, anders zijn ze beschadigd
                        na een paar keren waren de kapjes dan toch naar de vaantjes, maar ik had er in reserve...
                        gewoon een slecht design, met de kleine deksel die alle bouten afdekt hebt je dat dit

Winterbanden liggen erop
                        Last edited by Schnippy; 12/12/2009, 12:45.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door GeLLe Bekijk Berichten
                          @ Riddle: saloncondities zouden van kracht zijn vanaf 15/12/2009.

Weet iemand, of wil iemand daarenboven al zeggen wat de condities zullen zijn op de A4?
                          Pack Lounge? Pack Lifestyle Plus? Xenon+?

PS Bedankt voor de info m.b.t. de Bluetooth installatie, gaan we wel even bespreken bij onze dealer!

ML
                          Vandaag ook bij de dealer langs geweest. Ik moet terugbellen voor de saloncondities op 22/12. Hij wist in elk geval nog van niks wat betreft de komende acties. Blijkbaar worden de verkopers daar zelf ook nogal laat van op de hoogte gesteld. Iemand toevallig contacten bij d'ieteren?

Heb trouwens ook gevraagd naar de carkit zonder houder maar inderdaad niet te vinden in de configurator. Als ik mijn nieuwe offerte laat maken mét condities toch nog eens vragen naar de goedkopere versie...

Comment

bestaat deze veiligheid ook voor de ruitewisser van de achterklep ?
                            op andere forums las ik toch iets van verbrande motoren in dergelijke omstandigheden
                            Ik vermoed van wel daar elke elektrice verbruiker moet gezekerd zijn al dan niet automatisch.....maar ik denk dat de meeste wanneer de motor het laat afweten al vlug spreken van "verbrand"......

Comment

• Saloncondities idd pas vanaf 21/12
                              bij verschillende dealers geïnformeerd en ze verwachten ze rond 20/12
                              hopelijk idd pack lounge gratis + iets met de business of lifestyle packs... zou leuk zijn :-)
                              Audi A6 Avant 2.0 tdie - Avonturienblauw - 2010

Comment

Pff massas miserie om m'n wielen te vervangen, kheb 20 spaken velgen en die 5 bouten zitten dus bloot en op elke bout zit een plastieken kapje pff krijg die er bijna nie af, kzit hier konstant met dat haakje te vissen ma kheb ze er nog niet allemaal af gekregen, iemand een beter idee om ze eraf te krijgen?

Bij de krik ligt er normaal gezien een plastic klemmetje. Zo krijg je gemakkelijk die kapjes er van af .

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Willem-Jan Bekijk Berichten
                                  Bij de krik ligt er normaal gezien een plastic klemmetje. Zo krijg je gemakkelijk die kapjes er van af .

Gvd ge hebt gelijk en ik zo kijken wa steekt da hier tussen? ... Dacht dat was om iets vast te houden onder het reservewiel. Nu je het zegt idd t'zal da zijn..

THx

Comment

• Standverwarming

Eindelijk het begint lekker te vriezen....zijn er nog die kunnen beginnen te genieten van hun standverwarming?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Multitronic Bekijk Berichten
                                      Eindelijk het begint lekker te vriezen....zijn er nog die kunnen beginnen te genieten van hun standverwarming?
                                      Dat niet, mijne staat lekker binnen!
                                      1988 MB 500 SL R107 (245 PK) http://www.autoforum.be/showthread.php?t=54051
                                      1989 MB 500 SL R129 (326 PK) http://www.autoforum.be/showthread.p...-500-SL-(R129)
                                      1992 MB 300 CE-24 Cabriolet A124 (220 PK) zilver

1993 MB 300 CE-24 Cabriolet A124 (220 PK) blauw
                                      http://www.autoforum.be/showthread.php?t=28543

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door venteke Bekijk Berichten
                                        Dat niet, mijne staat lekker binnen!

ook op uw werk?...of na een cinemake?....of op skireis?....weekendje ardennen?....winter strandwandeling?.....zaaaaalig!

Ook in de zomer leuk ding....je zet je dak op kantelstand en laat 30 min voor je vertrekt de ventilatie opspringen...zo is alle warme lucht uit de wagen verdwenen als je instapt...

Comment

• Standverwarming is extra luxe, hoewel ik denk dat je er hier bijlange niet zoveel voordeel uithaalt als in 'het hoge noorden'. Zetelverwarming volstaat voor mij, het is me trouwens gisteren opgevallen dat bij verwarmde sportzetels het uitschuifbare gedeelte van de zitting (het gedeelte wat tot onder de knieholte schuift) zelfs verwarmd is, iets wat ik bij m'n vorige A4 niet opgemerkt heb.

Comment

Working...
                                          X