Oorspronkelijk geplaatst door boo-lee
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Audi A4 B8 (Part II)
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Multitronic Bekijk BerichtenAls het in de ene richting werkt, werkt het ook in de andere richting.....
Alleen bij moderne wagens niet zomaar startkabels gebruiken....men verkoopt beveiligde startkabels....dat zijn kabels waar op elke kabel een piekstroom beveiliging opzit....wanneer het verschil tussen beide batterijien groot is kan bij het aankoppelen een stroomstoot optreden...en dat is nefast voor gevoelige electronica...vandaar de beveiliging op de kabels...deze kosten iets meer maar zijn het dubbel en dik waard...
TIP: zijt niet te gewillig om een VOLLEDIG platte batterij aan te koppelen op een volle batterij...bij de volle batterij is er ineens zo een grote stroomafname dat de platen in de batterij kunnen scheef trekken en elkaar raken...in dat geval vormt er zich een kortsluiting in de batterij en is ze rijp voor de schroothoop...je zal de eerste niet zijn die iemand verder helpt en 's anderendaags zelf met een platte batterij staat...en in dat geval kan je ze zelfs niet meer laden, ze is onmiddellijk terug plat...
ik had een batterij oplader maar ik denk niet dat ik m'n batterij makkelijk uit de wagen zou gekregen hebben (Vw touran facelift). als ik een oprit had, kon ik gewoon de batterij afkoppelen van de wagen en zo opladen.
tip voor de toekomst (aan de madam dan) : lichten niet laten branden :dThere's no such thing as too much snow
BMW 318d Touring 136pk (donkerblauw)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door dragonfly Bekijk BerichtenInderdaad, de A6 e is ook 136pk maar idd veel te traag voor zo'n auto, goed voor stad maar niet voor autosnelweg. De 120pk versie in de A4 zou gemaakt zijn voor de leasingmarkt maar ik denk niet dat er veel rondrijden
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door dragonfly Bekijk BerichtenDe 120pk versie in de A4 zou gemaakt zijn voor de leasingmarkt maar ik denk niet dat er veel rondrijden
Maar wees maar gerust dat er MASSAAL veel 120 pk's worden besteld als firmawagen. Zéker in deze crisistijden mag je al héél blij zijn dat je nog een Audi mag kiezen als leasing auto... Trouwens, mocht ik extra leasing budget hebben dan zou ik dat eerder besteden aan alcantara zetels of Xenon-lampen dan aan een zwaardere motor. Niet iedereen wil per se aan de verkeerslichten na 9 sec. of minder aan 100 km/u zitten... 't Hangt allemaal af van wat je referentiepunt is en waar je belang aan hecht.Last edited by boo-lee; 10/05/2009, 19:33.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door boo-lee Bekijk BerichtenIk heb een 120 pk besteld als leasing auto, had ook geen andere keuze, 't was die motor of geen A4. Overigens ben ik daar meer dan tevreden mee, ik rij nu met een Volvo V50 1.6d 110 pk en die vond ik al voldoende vlot.
Maar wees maar gerust dat er MASSAAL veel 120 pk's worden besteld als firmawagen. Zéker in deze crisistijden mag je al héél blij zijn dat je nog een Audi mag kiezen als leasing auto... Trouwens, mocht ik extra leasing budget hebben dan zou ik dat eerder besteden aan alcantara zetels of Xenon-lampen dan aan een zwaardere motor. Niet iedereen wil per se aan de verkeerslichten na 9 sec. of minder aan 100 km/u zitten... 't Hangt allemaal af van wat je referentiepunt is en waar je belang aan hecht.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Multitronic Bekijk BerichtenHet is idd ieder zijn persoonlijke keuze...maar toch veroordeel je onmiddellijk diegene met een zware motor tot roodlicht racers...Ik heb mijn berichtje nog eens gelezen en ik zie in elk geval nergens een "veroordeling" staan.
Mocht mijn budget ongelimiteerd zijn dan zou ik ook wel een 3.0 TDI of een dikke benzineversie kiezen. Ik wou gewoon aangeven dat ieders prioriteiten anders liggen en de verhalen dat een 2.0 TDI 120 pk niet vooruit gaat nuanceren ...Last edited by boo-lee; 11/05/2009, 09:25.
Comment
-
120pk vs 136pk
Als ik goed ben ingelicht is die 120pk gewoon een toegeknepen versie van de 136pk, die op zijn beurt dan weer een toegekepen versie van de 143pk is. De motor is steeds dezelfde 2.0TDI. Het lijkt mij dan ook niet echt een probleem om die120pk te laten chippen.
Ikzelf rij momenteel met een MB 220CDI 136pk en heb een A4 Avant 136pk Multitronic besteld en dit is volgens mij meer dan voldoende om je vlot door het verkeer mee te begeven.
Als je hoort aan welk tempo ze tegenwoordig overal cameraatjes aan het plaatsen zijn...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Markvdj Bekijk BerichtenAls ik goed ben ingelicht is die 120pk gewoon een toegeknepen versie van de 136pk, die op zijn beurt dan weer een toegekepen versie van de 143pk is. De motor is steeds dezelfde 2.0TDI. Het lijkt mij dan ook niet echt een probleem om die120pk te laten chippen.
Ikzelf rij momenteel met een MB 220CDI 136pk en heb een A4 Avant 136pk Multitronic besteld en dit is volgens mij meer dan voldoende om je vlot door het verkeer mee te begeven.
Als je hoort aan welk tempo ze tegenwoordig overal cameraatjes aan het plaatsen zijn...
En inderdaad: op de site van ING car lease kan je zien (als je ingelogd bent wel te verstaan) hoeveel berekeningen er gemaakt worden, en de A4 met 120pk staat op kop!! Er zullen er dus wel degelijk veel van dit type besteld worden.
Comment
-
ik volg al een tijdje dit forum en ben sinds vorige week ook een trotse bezitter van een A4 Avant B8 (ibiswit ) weleens maar een "120PK" , had geen andere keuze bij ons op de firma . Mijn vorige wagen was een passat 105 PK en kwa prestatie moet de A4 zeker niet onderdoen .
Kwestie rijcomfort en afwerking is toch wel een klasse hoger ,naar mijn persoonlijke mening, daarom ben ik zeer tevreden dat ik geen full option Passat heb genomen maar een iets kalere auto .
Configuratie: Lifestyle Plus model 2009, aut Lichten, trekhaakvoorbereiding .
trekhaakvoorbereiding zou ik wel niet meer nemen , buiten een stekker achteraan zie ik geen verschil ( zelfs geen uitsparing in de bumper) en volgens de trekhaakinstallateur maakt het niet uit .
daarmee heb ik het gezegd , voelde mij altijd een beetje beschaamd met mijn 120 PK hier op het forum maar nu dat ik niet meer alleen ben wou ik toch ook eens reageren
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door laroman Bekijk Berichtenvoelde mij altijd een beetje beschaamd met mijn 120 PK hier op het forum maar nu dat ik niet meer alleen ben wou ik toch ook eens reageren
Staar je niet blind op de bommetjes die hier rondrijden, ik kan ook niet aan hen tippen, maar dit is nog altijd een minderheid hoor.
Post eens wat foto's aub van de uwe? Altijd leuk om zien!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door boo-lee Bekijk BerichtenDat klopt. De A4 krijgt dezelfde spiegels als de A5 cabrio (de gewone A5 krijgt die ook):
Het lijkt mij erop dat sommige wijzigingen voor modeljaar 2010 eerder als doelstelling hebben om de marges te beouden/verhogen eerder dan het model te verbeteren...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door laroman Bekijk Berichtenik volg al een tijdje dit forum en ben sinds vorige week ook een trotse bezitter van een A4 Avant B8 (ibiswit ) weleens maar een "120PK" , had geen andere keuze bij ons op de firma . Mijn vorige wagen was een passat 105 PK en kwa prestatie moet de A4 zeker niet onderdoen .
Kwestie rijcomfort en afwerking is toch wel een klasse hoger ,naar mijn persoonlijke mening, daarom ben ik zeer tevreden dat ik geen full option Passat heb genomen maar een iets kalere auto .
Configuratie: Lifestyle Plus model 2009, aut Lichten, trekhaakvoorbereiding .
trekhaakvoorbereiding zou ik wel niet meer nemen , buiten een stekker achteraan zie ik geen verschil ( zelfs geen uitsparing in de bumper) en volgens de trekhaakinstallateur maakt het niet uit .
daarmee heb ik het gezegd , voelde mij altijd een beetje beschaamd met mijn 120 PK hier op het forum maar nu dat ik niet meer alleen ben wou ik toch ook eens reageren
Der zijn er veel die een A4 in 50pk uitvoering zouden moeten hebben eer ze die zouden kunnen aanschaffen en dan nog zijn die hier welkom want op de foto's staat em toch stil zenne.
Die opmerkingen zoals de mijne over de 120pk versie zijn puur uit verwend zijn. Ik was op mijn werk altijd content met de (5!) parkingwagens die ik kreeg. Toyota corolla verso 2.0 d4d, 105pk, Peugeot 307 2.0 105pk, Ford Fiesta 1.4DTi 85pk, Golf Plus 1.9TDi 105pk.
'T is maar omdat mijn huidige wagen (ook afdankertje) een A3SB 2.0TDi 136 pk is dat ik dat echt ben beginnen merken. En eens je gewoon bent van met een iets wat krachtigere wagen te rijden (die A3 is echt wel een scheur machien) dan deed het voor mij heel raar om terug te gaan naar die 120pk tijdens de testrit. Na verloop van tijd wen je daar ook weer aan hoor en de 120pk is geen slechte moter, maar hij rijd wat meer gezapig in de eerste paar vitessen. Soit, ik had ongeveer alle opties die mij essentieel leken (lifestyle plus, lounge, xenon+, bluetooth, isofix, lichpakket, spiegelpakket) dat het voor mij een keuze werd tussen nog wat leuke opties (sportzetels, grotere velgen, ipod voorbereiding) en de motor. Ik zal het zo zeggen, had ik bij de 136pk versie geen LED drl's gehad, dan was het de 120pk versie geworden. Ging het niet op de 120pk versie, dan was het genen A4 geworden, simpel
Maar Pk's zijn niet alles, ik heb ook gereden met de insignia 160pk en ik vond dat dan weer te veel van het goeie voor mij, zeker gecombineerd met die actieve servo van opel die mij iets te 'touchy feely' is.
Het is hier een forum voor auto liefhebbers en ik denk ni dat er hier scheef gekeken wordt naar bepaalde merken of uitvoeringen... misschien naar Dacia, maar dat is dan de fout van Top Gear
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door daffeh Bekijk Berichtenop de foto's staat em toch stil zenne.
Ik rij nu ook met de 1.9TDI 115PK en ben vorige week de nieuwe 136PK gaan testen. Er zit uiteraard verschil op, maar ook niet zoveel. Ik zal de mijne waarschijnlijk wel naar 170 laten chippen, gewoon omdat ik nu soms wat tekort schiet tijdens het oversteken. Maar dat heeft natuurlijk allemaal te maken met uw eigen rijstijl.
Die topsnelheden heb ik niet nodig, dus daarvoor doe ik het niet, het hoger koppel daarentegen spreekt mij wel aan.
Als ik nu de totale kostprijs bekijk van de A4 die ik bestelde had ik evengoed een 2.7 kunnen nemen, maar dan met minder opties. Dus voor mij ook liever een ditje en datje ernaast... maar ieder maakt dat voor zijn eigen (portemonnee) uit.
Comment
-
Groot gelijk. En dit gaat nog meer op als het een leasing wagen betreft. Of het nu een 100pk of een 160pk versie betreft, je krijgt toch maar mooi de kans om met een knappe, relatief dure wagen rond te rijden voor bijna niets aan eigen bijdrage. Ik durf grif toe te geven dat als ik mijn wagen uit eigen zak zou moeten betalen, het nog veel minder zou zijn dan een A4 120pk. :-(
Daarbij komt dan nog dat het alsmaar moeilijker wordt om ongestoord goed door te gassen op onze wegen. Ofwel zijn ze in slechte staat ofwel staat er wel ergens een fototoestelleke.
(het laatste pronkstuk dat ze in gebruik gaan nemen zijn "mobiele" vaste camera's. bey bey voordeel van een GPS-systeem met radarmelding)
Comment
-
merci
Ik volg dit forum sinds ik vorig jaar besloten heb een A4 avant aan te schaffen.
Na vijf jaar is mijn Volvo V40 1.9 afgeschreven.
Op 14 febr heb ik dan volgende avant besteld :
Audi A4 Avant 136PK manueel lavagrijs
Pack Lounge
Pack Lifestyle plus
sportzetels (zwart)
servotronic
verschroomde vensteromlijsting
verchroomde dakrails
advanced key
multifunctioneel sportstuur
audi music interface
GSM pre-installatie
opbergmodule
Week 21 was toen de beloofde leveringsweek maar is ondertussen verlengd tot week 23.
Graag had ik multitronic gekozen, maar die is slechts 70 % aftrekbaar ipv 75 % zoals de manuele bak. 5 % verschil slechts, ik weet het, maar toch, dat scheelt.
Bewust geen Xenons, vond ik te duur,
Zoals steeds ieder z'n keuzes en prioriteiten.
Maar bij deze, bedankt allemaal, dit forum was een belangrijk naslagwerk bij m'n keuzes.
Fotografie is m'n hobby, ik beloof foto's up te loaden zodra hij geleverd is
Comment
-
Hallo,
Rijd sinds 826 km met een B8 Avant 120 pk en het moet gezegd, ik betrap er mij op dat ik nu overal al te snel rijd.
Daarbuiten vind ik het een fantastische wagen waarbij ik meer voor de uitrusting heb gekozen dan de motorisatie.
Ik kwam tenslotte van een 75 pk..
En wil ik chille, neem ik schoonvader zijn 400 Nm sterke Benz wel ff
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door kdb Bekijk BerichtenIk volg dit forum sinds ik vorig jaar besloten heb een A4 avant aan te schaffen.
Na vijf jaar is mijn Volvo V40 1.9 afgeschreven.
Pack Lounge
Pack Lifestyle plus
sportzetels (zwart)
servotronic
verchroomde dakrails
advanced key
audi music interface
GSM pre-installatie
opbergmodule
Comment
-
Pack Lounge
Pack Lifestyle plus
sportzetels (zwart)
servotronic
verchroomde dakrails
advanced key
audi music interface
GSM pre-installatie
opbergmodule
Week 21 was toen de beloofde leveringsweek maar is ondertussen verlengd tot week 23.
Comment
Comment