Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi A4 B8 (Part II)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door TheAccountant Bekijk Berichten
    en is dat normaal dat die zo verbrand ruikt? ik heb hetzelfde op m'n VW Touran.

wat ik heel raar vind is dat het zo lang kan duren vooraleer het stopt met draaien. nu bon, zolang m'n auto niet in brand vliegt is het goed, maar ik ga het morgen wel eens navragen bij de garage.
    Vanavond heb ik dit nagevraagd in de garage, omdat ik dit vooral in de zomer al eens merkte. (Ik heb het toen zelfs een keertje getimed en kwam uit op 10minuten)
    De mechaniciën heeft het opgezocht in het systeem en deze procedure staat beschreven als automatische reiniging (regeneratie) van de dieselpartikelfilter, er was zelfs melding van de specifieke geur.
    Allemaal normaal dus

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door A4AvantB7 Bekijk Berichten
      Vanavond heb ik dit nagevraagd in de garage, omdat ik dit vooral in de zomer al eens merkte. (Ik heb het toen zelfs een keertje getimed en kwam uit op 10minuten)
      De mechaniciën heeft het opgezocht in het systeem en deze procedure staat beschreven als automatische reiniging (regeneratie) van de dieselpartikelfilter, er was zelfs melding van de specifieke geur.
      Allemaal normaal dus

thx..dit wist ik ook niet...ik heb het dan ook nog niet tegen gekomen daar ik 90% autosnelweg rij en mijn filter wel alle kansen heeft om zich te reinigen tijdens het rijden..maar toch...nuttige info!

Comment

• godver, deze morgen weigerde mijn cd wisselaar dienst enhad ik nogmaals dat probleem met de rechter buitenspiegel.

vanavond toch eens langs de garage passeren

thx voor de info AvantB7
        There's no such thing as too much snow

BMW 318d Touring 136pk (donkerblauw)

Comment

• @TheAccountant; Ik had deze morgen ook hetzelfde probleem met mijn spiegel. Ik ben er wel niet mee naar de garage geweest. Misschien kan je hier laten weten of het nodig is om naar de garage te gaan?

Frank

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door plex Bekijk Berichten
            Heb voorlopig toch maar besloten om winterbanden te leggen op de 16" Lifrstyle pack velgen...
            Ik heb Continental Wintercontact 255/55R16 TS 830 genomen...

Wat een verschil tov die zomerbandjes zeg....

255, is dat niet erg breed als winterband voor op de 16''? Of bedoel je de standaard 225?

Comment

• Aangezien iedereen hier nu toch over die winterbanden begint.

Ik heb mij Audi besteld tijdens de Audi Days in oktober. En ik kreeg er toen winterbanden en velgen bij. Weet er soms iemand welke deze zijn?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Frank-Audi Bekijk Berichten
                @TheAccountant; Ik had deze morgen ook hetzelfde probleem met mijn spiegel. Ik ben er wel niet mee naar de garage geweest. Misschien kan je hier laten weten of het nodig is om naar de garage te gaan?

Frank
                ik laat het je weten. Als ze mij vandaag niet kunnen helpen (want ik heb niet veel tijd om langs de garage te gaan) dan ga ik morgen zeker langs want ik heb dan toch een halve dag verlof en dan laat ik zeker iets weten.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door KriBroX Bekijk Berichten
                  Aangezien iedereen hier nu toch over die winterbanden begint.

Ik heb mij Audi besteld tijdens de Audi Days in oktober. En ik kreeg er toen winterbanden en velgen bij. Weet er soms iemand welke deze zijn?
                  Ja, degene die ik er nu heb opliggen. Enkele pagina's terug heb ik foto's gepost.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door TheAccountant Bekijk Berichten
                    ik laat het je weten. Als ze mij vandaag niet kunnen helpen (want ik heb niet veel tijd om langs de garage te gaan) dan ga ik morgen zeker langs want ik heb dan toch een halve dag verlof en dan laat ik zeker iets weten.
                    't zal dus voor morgen zijn. direct na het werk ga ik erheen (11u30)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door fdeville Bekijk Berichten
                      Hoeveel heb je er voor betaald ? Ik ga dit ook doen de komende dagen denk ik.
                      Donckers 159€/band

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door A4AvantB7 Bekijk Berichten
                        dat wordt waarschijnlijk aanschuiven op de wachtlijst bij de bandenboer.
                        Plots heeft iedereen de winterband ontdekt
                        Inderdaad erg lang aanschuiven... maar het is wel de moeite geweest...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door laue Bekijk Berichten
                          255, is dat niet erg breed als winterband voor op de 16''? Of bedoel je de standaard 225?
                          moet inderdaad 225/55 zijn.... hoe smaller hoe beter blijkbaar....

Comment

• @TheAccountant; Oké, bedankt! Ja tijd kan soms een probleem zijn eh. Ik had het vandaag weer aan de hand. Wel alleen 's morgens als'k de wagen voor de eerste keer start. Maar ik zie wel in je antwoord wat ik moet doen.

Met vriendelijke groet
                            Frank

Comment

• korting

hallo , heb vandaag enkele garages gedaan om een prijsbestek te laten maken .
                              Audi A4 avant S-line 2.0 tdi multitronic
                              phantoomzwart ( gratis salonconditie )
                              volledig leder
                              velgen 5 armen segment 19"
                              antidiefstalmoeren
                              dakreling chroom
                              vensteromijsting chroom
                              hill hold assist
                              isofix
                              xenon +
                              pack lifestyle plus ( salonconditie -2000euro )
                              S-line exterieur
                              afneembare trekhaak
                              verlichtingspakket
                              verwarmde zetels VR

Dit zou gaan om een bedrijfswagen en kreeg als kortin slechts 6,5 percent .Ze vertelden me dat dit een vaste dealerkorting is( maw willen niets extra doen) Ik vind dit aan de lage kant en had toch graag 8 a 9 percent gekregen , heeft er iemand tips met dealers die betere kortingen geven ? Misschien bij D'Ieteren , Beerens , of een andere grote dealer ?

Comment

• Als het een bedrijfswagen is, dan heb je normaal al recht op een minimale korting. De dealer kan daar dan extra korting bij geven, op zijn eigen kosten. Ik heb bvb voor de mijn 6,5% + 2% gekregen, de 6,5% + 1% kreeg ik zo zonder discussie, voor de extra 1% ben ik eens moeten langsgaan bij een andere dealer... . En misschien kan het nog beter....maar 'k was al blij met de 8,5%.
                                PS Goede keuze om een multitronic te nemen, je gaat er geen spijt van hebben !

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door plex Bekijk Berichten
                                  Donckers 159€/band

kapaza: 225 / 50 / 17 4 originele audi velgen, geen replica's, 6 spaaks alu , met 4 pirelli winterbanden 420 € ( voor de 4 hé )

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Figo Bekijk Berichten
                                    Dit zou gaan om een bedrijfswagen en kreeg als kortin slechts 6,5 percent .Ze vertelden me dat dit een vaste dealerkorting is( maw willen niets extra doen) Ik vind dit aan de lage kant en had toch graag 8 a 9 percent gekregen , heeft er iemand tips met dealers die betere kortingen geven ? Misschien bij D'Ieteren , Beerens , of een andere grote dealer ?
                                    Volgens mij krijg je als Fleet min. 5.5%.
                                    En dan val je in verschillende klassen afhankelijk van het aantal wagens dat je baas (per jaar?) afneemt.

x>10 = 5.5 +2 %
                                    >10 - x = 5.5% + 3%

Ik ken de kortingen niet meer van buiten, maar de verkoper heeft me het overzicht eens laten zien.

Zelf heb ik 7.5 % gekregen, mijn baas heeft er dan nog wat vanaf gediscussieerd zodat de wagen binnen mijn budget zou vallen, maar ging over een 10tal euro's, dus niets speciaals.
                                    Persoonlijk vind ik de kortingen zowiezo hard tegen vallen op een A4.

Comment

• is er dan enig verschil tussen korting voor fleet en particulier?

Op welke wijze krijg je het meeste korting?

Ik zit nu op 7.5% korting particulier, kan ik nog stijgen?

greetz

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Fosgate Bekijk Berichten
                                        is er dan enig verschil tussen korting voor fleet en particulier?

Op welke wijze krijg je het meeste korting?

Ik zit nu op 7.5% korting particulier, kan ik nog stijgen?

greetz
                                        De fleet korting hangt af van het aantal audi's je bestelt per jaar geloof ik.

Genre: als je > 40 audi's bestelt per jaar val je in categorie D, met hoogste fleet korting tot gevolg (9.5% geloof ik).
                                        Hier bovenop krijg je de kortingen van dat moment die d'ieteren zowieso geeft (xenon+ gratis, gps gratis, ...)

De korting hangt ook af van het model (op A6 krijg je meer korting dan op A4).

Het is een korting die D'Ieteren geeft en niet de dealer als ik me niet vergis. Een korting bij de dealer kan je nog apart proberen onderhandelen. Echter zijn ze hier niet zo happig op als je reeds een fikse korting hebt bij d'ieteren, aangezien ze dan zowieso al minder marge hebben per wagen.

Wellicht ben je beter af met fleet deal indien je wagenpark voldoende groot is om te onderhandelen.

Ik ben van dit alles niet 100% zeker. Kan iemand bevestigen / weerleggen?

Comment

• Bij ons op de firma krijgen wij bij de audi dealer 9,5 % op de A4 en 13,5 % op de A6

Moet wel toegeven dat wij redelijk wat audi's in ons park hebben
                                          Audi A6 Avant 2.0 tdie - Avonturienblauw - 2010

Comment

Working...
                                          X