Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Ik zou eerlijuk gezegd niet weten waar dat ding ligt... dus ergens verstopt in de koffer waarschijnlijk...
in mijn A4 lag de brandblusser in de opbergplaats achter het linker achterwiel, met een sticker op het poortje; op 1 jaar werd ik nooit hierop gecontroleerd, noch bij baancontroles, noch op de keuring
een brand ontstaat zeldzamer in de cabine dan in de motor, en het grijpen naar het apparaat is even gemakkelijk als de blusser in de koffer zit, vergeleken met aan de voeten van de passagier
was ik eerst zou doen als het brandt, is uit de wagen te stappen. Dan kan ik nog evalueren of mijn eigen veiligheid een bluspoging verantwoordt; zoniet laat ik mijn wagen afbranden en wordt het het probleem van de verzekeraar...
Strikt wettelijk gezien moet in België de brandblusser binnen handbereik van de chauffeur op een houder gemonteerd zijn, wat bij Audi blijkbaar maar zelden gebeurt. Praktisch gezien niet zo makkelijk om een plaats te vinden die én goed bereikbaar is én waar de blusser niet in de weg zit én ook qua zicht nog ergens op lijkt.
Ik heb een noodhamer/gordelsnijder binnen handbereik, qua praktisch nut voor eigen veiligheid lijkt me dat zinvoller. (en is zeker zo makkelijk te bevestigen )
Niet enkel bij Audi. In m'n vorige auto (BMW) lag dat ding ook in de koffer.
Wil enkel de volgende situatie nooit meemaken: langs achter worden aangereden, de koffer niet openkrijgen en toch de brandblusser nodig hebben.
'k Volg al 2 jaar enkele autofora. Nu toch beslist om ervaringen met anderen te delen en me te registreren.
Strikt wettelijk gezien moet in België de brandblusser binnen handbereik van de chauffeur op een houder gemonteerd zijn, wat bij Audi blijkbaar maar zelden gebeurt. Praktisch gezien niet zo makkelijk om een plaats te vinden die én goed bereikbaar is én waar de blusser niet in de weg zit én ook qua zicht nog ergens op lijkt.
Ik heb een noodhamer/gordelsnijder binnen handbereik, qua praktisch nut voor eigen veiligheid lijkt me dat zinvoller. (en is zeker zo makkelijk te bevestigen )
idem hier...ik heb ook een noodhamer met gordel snijder binnen handbereik...lijkt mij veel nuttiger....als hij brand laat je hem best gewoon doen ipv de held te gaan uithangen.....daar dienen verzekeringen voor.....trouwens als uw kar goed aan het fikken is haalt dat speelgoed blussertje niets uit.....
Ik heb dus een A4 besteld met MMI GPS met HD. Dit zou de 3G moeten zijn?
Ik heb ook de bluetooth pre-installatie erbij genomen.
Ik heb me al suf gezocht hoe het zit om PDA's hiermee te verbinden, PDA's die werken met Windows Mobile 6.0, 6.5, ...
Er wordt verwezen naar de lijst die Audi ter beschikking stelt, maar dat is sterk ontgoochelend, enkel oudere toestellen zijn erin opgenomen.
Het kan toch niet dat nieuwe toestel niet gepaired kunnen worden.. of toch?
Audi A3 Sportback S-line 2013 daytona
Audi A3 Sportback Amibition 2013
Is Audi up-to-date mbt de firmware van de bluetooth of hollen ze achter bij de nieuwere toestellen?
het is vooral met de interface-platen (onder de armsteun) voor de nieuwe toestellen dat Audi achter holt; de toestellen zelf werken meestal prima vanuit je broek/vest/hemdzak
Ik heb dus een A4 besteld met MMI GPS met HD. Dit zou de 3G moeten zijn?
Ik heb ook de bluetooth pre-installatie erbij genomen.
Ik heb me al suf gezocht hoe het zit om PDA's hiermee te verbinden, PDA's die werken met Windows Mobile 6.0, 6.5, ...
Er wordt verwezen naar de lijst die Audi ter beschikking stelt, maar dat is sterk ontgoochelend, enkel oudere toestellen zijn erin opgenomen.
Het kan toch niet dat nieuwe toestel niet gepaired kunnen worden.. of toch?
Yo!,
Zelf heb ik dezelfde config in mijn wagen.
Geen probleem om te pairen met PDA van Nokia, en nu ook met mijn nieuwe PDA van Samsung.
Als je het niet zeker weet, vragen aan de garagist om eens te mogen proberen met een wagen die ze in stock hebben staan.
Ik ben nieuw op dit forum, en ik heb deze week hetvolgende besteld:
Audi A4 Avant Multitronic 136 pk 2,0 TDI
Lavagrijs
Zwart interieur
Pack Lifestyle Plus
Audi Soundsystem
Bandenspanningscontrole
Koplampen automatische aanschakeling
Getinte ruiten
5 j gratis onderhoud
Levering: eind april
Bestelling moest deze maand gebeuren (ivm actie onderhoud), maar twijfel nog aan kleur (eventueel meteoorgrijs), en al dan niet de chromé afwerking.
Opties kunnen nog veranderd worden in vroege fase.
Iemand suggesties, foto's?
...maar twijfel nog aan kleur (eventueel meteoorgrijs), en al dan niet de chromé afwerking
meteoorgrijs is wat triestig op een A4 als de zon niet schijnt (dus in België....)
voor de rest schitterende lichteffekten in helder weer, en redelijk weinig vervuilend
op een donkere wagen zijn chrom-accenten nuttig om de lijn van de wagen uit te rekken; probeer er twee te vergelijken in een showroom
Inderdaad heel gevaarlijke situatie deze ochtend.
Op een nat wegdek dat vervroren raakte, een fijn laagje sneeuw.
Zelfs met winterbanden was het opletten, maar mensen met zomerbanden gleden aan 5km/u zomaar de gracht in.
(althans hier in de streek van Menen).
Volgens de weerkaarten op verschillende meteo-sites zie ik dat huidige situatie toch nog de volgende 2 weken aanhoudt. Wat daarna komt moeten we nog effenaan zien.
tip: laat die banden gewoon liggen tot begin maart.
Comment