Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi A4 B8 (Part II)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
    geen vraag, weinig produktie, later weinig aanbod, maar geen nood daar er later nog steeds geen vraag is : dit is het Belgisch sydroom...
    Inderdaad, in duitsland bvb is precies bij de 2de handswagens veel vraag naar benzine. Wat op zich natuurlijk logisch is. In Belgie koopt iedereen een diesel omdat iedereen een diesel koopt. Een uitrekenen hoeveel km je moet doen vooraleer je profijt doet wordt niet meer gedaan. De garagisten danken u. Ze maken meer winst bij de verkoop van de wagen, en na een tijdje maken ze nog eens winst wanneer de roetfilter vol zit.

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door johnver Bekijk Berichten
      Dat er veel diesels rijden in belgie klopt wel, daarom mogen we nu nog maar 90 km per uur op de snelwegen! fijn stof.
      Na 10 jaar diesel te hebben gereden heb ik nu weer voor benzine gekozen [TFSI] rijdt als een diesel [wat betreft koppel] maar nog aangenamer.
      Eigenlijk zou die beperking tot 90 km/h alleen voor dieselwagens mogen gelden. Natuurlijk rijdt een benzine aangenamer. Stiller, trillingsarmer, aangename sound, veel koppel onderin, een langere adem. Voor mij was de keuze zeer snel gemaakt. Aan die kudde-mentaliteit daar doe ik niet aan mee.

      Comment


      • Het smog-alarm heeft toch ook zijn voordelen, gisteren een ritje naar Gent van 100 km, gemiddeld verbruik bij aankomst: 4,7 l/100 km. Nooit eerder gezien

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door dePAUL Bekijk Berichten
          Eigenlijk zou die beperking tot 90 km/h alleen voor dieselwagens mogen gelden. Natuurlijk rijdt een benzine aangenamer. Stiller, trillingsarmer, aangename sound, veel koppel onderin, een langere adem. Voor mij was de keuze zeer snel gemaakt. Aan die kudde-mentaliteit daar doe ik niet aan mee.
          een jaar geleden was ik net hetzelfde aan het schrijven, verifiëer mijn oude boodschappen
          wat ik toen schreef heb ik al -eerlijkheidshalve- grotendeels moeten inslikken
          telkens al ik in mijn Saab Cabrio 9,3 rijd (150pk, 215Nm) moet ik constateren dat de motor een even lelijke sound heeft als de Q5 als de grens van 3500 toeren overschreden worden, en vooral wat slap is. Gelukkig is dat met een cabrio eerder bijzaak.
          het verschil is wel dat ik met de Q5 veel minder moet optrekken om een zelfde acceleratie te bekomen, en dan is de sound van de Q5 niet eens luider dan deze van de Saab op een zelfde tempo. En van trillingen op ralenti had ik meer last met met A4 V6 dan met de Q5.
          Natuurlijk zou i een 3,2 V6 benzine verkiezen in de plaats van mijn mazoutketel...maar ik kan dat niet meer verwerken in mijn onkosten ! In een volgende leven misschien ?

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door dePAUL Bekijk Berichten
            Eigenlijk zou die beperking tot 90 km/h alleen voor dieselwagens mogen gelden. Natuurlijk rijdt een benzine aangenamer. Stiller, trillingsarmer, aangename sound, veel koppel onderin, een langere adem. Voor mij was de keuze zeer snel gemaakt. Aan die kudde-mentaliteit daar doe ik niet aan mee.
            Beste,

            Ik kan je grotendeels volgen in jouw manier van denken.
            Bij de aankoop van mijn A5SB een klein half jaar geleden, heb ik de benzinemotor overwogen. De zachtere loopcultuur, beter acoustisch comfort deden mij in die richting denken, ook al doe ik jaarlijks ongeveer 28000km.
            Wat mij echter wel tegenviel, is dat de aankoopprijs van de A5 op benzine wel wat hoger uitkwam.
            Waar is de tijd dat je voor een auto met diesel-motor makkelijk 1500 euro meer moest betalen.
            Nu rijd ik dus met de 2.0tdi van 163 pk, en uiteindelijk valt het acoustisch comfort goed mee. Trillingen, tja, die voel je natuurlijk nog wel een beetje hé. Maar graag meegenomen: mijnen auto is nu superzuinig.
            En die zuinigheid helpt toch ook wel een beetje om die uitstoot van fijne deeltjes in te perken, denk ik toch. Vroeger verstookte een diesel toch ook makkelijk 9 liter per 100km, en er vloog nogal 't één en 't ander uit die uitlaat!

            Met belangstelling volg ik dus de evoluties die er gemaakt worden om een wagen te laten rijden op waterstof. Want dat zal pas een echte vooruitgang zijn!

            Beste groeten,

            Stefaan.

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door Stelo Bekijk Berichten
              Beste,

              Ik kan je grotendeels volgen in jouw manier van denken.
              Bij de aankoop van mijn A5SB een klein half jaar geleden, heb ik de benzinemotor overwogen. De zachtere loopcultuur, beter acoustisch comfort deden mij in die richting denken, ook al doe ik jaarlijks ongeveer 28000km.
              Wat mij echter wel tegenviel, is dat de aankoopprijs van de A5 op benzine wel wat hoger uitkwam.
              Waar is de tijd dat je voor een auto met diesel-motor makkelijk 1500 euro meer moest betalen.
              Nu rijd ik dus met de 2.0tdi van 163 pk, en uiteindelijk valt het acoustisch comfort goed mee. Trillingen, tja, die voel je natuurlijk nog wel een beetje hé. Maar graag meegenomen: mijnen auto is nu superzuinig.
              En die zuinigheid helpt toch ook wel een beetje om die uitstoot van fijne deeltjes in te perken, denk ik toch. Vroeger verstookte een diesel toch ook makkelijk 9 liter per 100km, en er vloog nogal 't één en 't ander uit die uitlaat!

              Met belangstelling volg ik dus de evoluties die er gemaakt worden om een wagen te laten rijden op waterstof. Want dat zal pas een echte vooruitgang zijn!

              Beste groeten,

              Stefaan.
              In mijn geval: A4 180TFSI 160 vs 2.0 TDI 143 was het prijsverschil ongeveer 2000 EUR in het voordeel van de benzine. Met de 15 a 20.000 km die ik per jaar doe is het dan rationeel neit te verantwoorden om voor diesel te kiezen.

              Bezine stoot helemaal geen stoefdeeltjes uit, dat doet alleen diesel. Benzine stoot natuurlijk wel andere dingen uit die ook niet gezond zijn.

              Waterstof moet ook geproduceerd worden, dat komt niet gratis voor in de natuur. M.a.w. je hebt kernenergie of verbranding van fosiele brandstoffen nodig om waterstof te maken. Uiteraard kun je ook alternatieve energievormen gaan gebruiken zoals zonne-energie om die waterstof te produceren. Maar we slagen er nu al niet in om een substantieel deel van onze energiebehoefte te voldoen dmv duurzame ebergieopwekking. Kortom, dit duurt nog jaaaaaaaaaaaaaaren. En tot die tijd zou de overheid, met name de belgische, moeten ophouden met diesel te promoten.

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door dePAUL Bekijk Berichten
                Bezine stoot helemaal geen stoefdeeltjes uit, dat doet alleen diesel. Benzine stoot natuurlijk wel andere dingen uit die ook niet gezond zijn.
                Uw banden slijten en veroorzaken fijnstof, uw remmen slijten, idem. Dacht zelfs dat een FSI (dus motoren met directe injectie) ook zeer fijne stofdeeltjes uitstoten, dat kan misschien een Indianenverhaal zijn, dus dat zeg ik er met de nodige voorzichtigheid bij. Maar, als ik effe op ecoscore.be kijk, dan zie ik dat mijn diesel inderdaad 0,001g/km fijnstof uitstoot. Ik zal vanavond ter compensatie 1 gram zout op de weg leggen, want het gaat weer vriezen vannacht.

                Comment


                • Dat is dus ook een reden waarom ik nu eens een benzine heb genomen,

                  Ik heb altijd diesel gehad, maar nu doe ik ong een 15.000km per jaar,
                  Dus ik heb besloten een benzine te nemen, testrit gedaan en njammie , dat smaakte naar meer...


                  Kostprijs scheelde ong een 2000 euro in aankoop en mijn taks is ook minder tov mijn vorige auto, dus dat kompenseerd tov aan de pomp


                  Heb net met mn dealer contact gehad---> levering twee weken verlaat!
                  Hij wist me wel te vertellen dat mensen die tijdens en na het autosalon besteld hebben wel wat langer moeten wachten. Ze wisten niet hoelang maar dat ging volgende week geweten zijn.

                  Ik heb besteld 09-01-2010 , en wordt gemaakt week 12 (ipv10) ik hoop dat ik niet elke week deze mededeling ga krijgen haha want ik sta op hete kolen .

                  Ff nog een vraagje, iemand ervaring met LPG in audi a4?
                  Enigszins meningen erover?

                  greetz

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door Fosgate Bekijk Berichten
                    Ik heb altijd diesel gehad, maar nu doe ik ong een 15.000km per jaar,
                    wat van belang is niet zozeer hoeveel kilometers je per jaar aflegt, maar hoeveel kilometers je aflegt telkens als je de wagen gebruikt
                    bovendien is een diesel van 2010 niet te vergelijken met eentje van jaren terug. Hiervan een klein maar sprekend voorbeeld : toen de verkoper mij de wagen demonstreerde, liet hij de motor bijna een kwartier in de show-room draaien, en er was niet de minste reuk.
                    Ik geef toe dat de Audi show-room enorm zijn geworden, maar dat had je een paar jaren terug niet durven doen (ook niet met een benzinemotor, trouwens, mijn Saab (13.000km) stinkt uit zijn katalysator als ik hem in een ondergrondse garage opstart)

                    Comment


                    • Ik doe ook gemiddeld (maar) zo'n 16.000 km per jaar. Echter zelden korte afstanden.


                      Ik ben resoluut terug voor een diesel gegaan. Minder verbruik, goedkopere brandstof, hopen meer koppel en trekkracht in lage toeren, een betere restwaarde dan een benzine... en ook nog, geen zwarte 'doemp' meer met die roetfilter...
                      Ik zie buiten de hoge toerentallen en het bijhorende 'kickgevoel' geen enkele reden om nog een benzine te kopen.

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door Kristof S. Bekijk Berichten
                        Het smog-alarm heeft toch ook zijn voordelen, gisteren een ritje naar Gent van 100 km, gemiddeld verbruik bij aankomst: 4,7 l/100 km. Nooit eerder gezien
                        Niet slecht! Zelf ook m'n record verbeterd vanavond, CC op 110 km/u (bij 90 val ik echt in slaap...), gem. 5,7 l/100 km.
                        1988 MB 500 SL R107 (245 PK) http://www.autoforum.be/showthread.php?t=54051
                        1989 MB 500 SL R129 (326 PK) http://www.autoforum.be/showthread.p...-500-SL-(R129)
                        1992 MB 300 CE-24 Cabriolet A124 (220 PK) zilver

                        1993 MB 300 CE-24 Cabriolet A124 (220 PK) blauw
                        http://www.autoforum.be/showthread.php?t=28543

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door Kristof S. Bekijk Berichten
                          Het smog-alarm heeft toch ook zijn voordelen, gisteren een ritje naar Gent van 100 km, gemiddeld verbruik bij aankomst: 4,7 l/100 km. Nooit eerder gezien
                          same here, nooit gedacht dat ik die cijfers ooit zou neerzetten

                          Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
                          bovendien is een diesel van 2010 niet te vergelijken met eentje van jaren terug. Hiervan een klein maar sprekend voorbeeld : toen de verkoper mij de wagen demonstreerde, liet hij de motor bijna een kwartier in de show-room draaien, en er was niet de minste reuk.
                          De verkoper die een motor 15minuten zinloos laat draaien in een showroom, mag die diesel voor mijn part steken waar het zonlicht niet schijnt.
                          Motoren en de uitstoot ervan zijn al jaren aan't evolueren maar lang niet alle schadelijke stoffen die bij verbranding vrijkomen kunnen wij ruiken of waarnemen.

                          In mijn geval (+- 25.000km/jaar) is de motorkeuze op een diesel gevallen door de herverkoopwaarde binnen een jaar of 5. Dusja, iedereen koopt een diesel omdat iedereen een diesel koopt...

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door A4AvantB7 Bekijk Berichten
                            Dusja, iedereen koopt een diesel omdat iedereen een diesel koopt...
                            En als we even doorgaan op deze denkwijze kunnen we ook concluderen dat we allemaal in de file staan omdat we allemaal willen rijden...

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door venteke Bekijk Berichten
                              Niet slecht! Zelf ook m'n record verbeterd vanavond, CC op 110 km/u (bij 90 val ik echt in slaap...), gem. 5,7 l/100 km.
                              juist ! tot gisteren dacht ik dat de normcijfers niet konden geëvenaard worden
                              ik had gewoon nooit het geduld gehad om een lange rit op lage snelheid af te leggen
                              mijn 2,0TDI trok zijn 1,8 ton gemakkelijk tegen 100km/u met amper 6,0l
                              dan in Nevele terug op 120km/u, en plots was dan terug 7, 4 l
                              de 5,3l op 90km/ klopt dus, in zesde komt dat overeen met 1900t/m
                              maar wie doet dat op lange autostraderitten als er geen smogalarm is ?
                              mijn algemeen verbruik op 7500km is... 8,8 liters

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
                                juist ! tot gisteren dacht ik dat de normcijfers niet konden geëvenaard worden
                                ik had gewoon nooit het geduld gehad om een lange rit op lage snelheid af te leggen
                                mijn 2,0TDI trok zijn 1,8 ton gemakkelijk tegen 100km/u met amper 6,0l
                                dan in Nevele terug op 120km/u, en plots was dan terug 7, 4 l
                                de 5,3l op 90km/ klopt dus, in zesde komt dat overeen met 1900t/m
                                maar wie doet dat op lange autostraderitten als er geen smogalarm is ?
                                mijn algemeen verbruik op 7500km is... 8,8 liters
                                Hehe,

                                Gisteren is eindelijk mijn A4 eens onder de 6l per 100km gezakt (ritje gent -> leuven), in het terugkomen was het al heel wat meer

                                Ik heb nu met mijn gechipped quattro 2.0 TDI op 13000km 7.9L/100km gemiddeld verbruik (gemiddelde snelheid 79km/u).

                                In het begin was dit ook nog 8.8L.

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
                                  mijn algemeen verbruik op 7500km is... 8,8 liters
                                  Zit nu op 42.000 km en volgens BC algemeen gemiddelde van 8,2 liter maar... weet niet of jullie dezelfde ervaring hebben: mijn indruk is dat de BC nogal optimistisch is, en je daar gerust een halve tot zelfs een hele liter mag bijrekenen.
                                  1988 MB 500 SL R107 (245 PK) http://www.autoforum.be/showthread.php?t=54051
                                  1989 MB 500 SL R129 (326 PK) http://www.autoforum.be/showthread.p...-500-SL-(R129)
                                  1992 MB 300 CE-24 Cabriolet A124 (220 PK) zilver

                                  1993 MB 300 CE-24 Cabriolet A124 (220 PK) blauw
                                  http://www.autoforum.be/showthread.php?t=28543

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door venteke Bekijk Berichten
                                    Zit nu op 42.000 km en volgens BC algemeen gemiddelde van 8,2 liter maar... weet niet of jullie dezelfde ervaring hebben: mijn indruk is dat de BC nogal optimistisch is, en je daar gerust een halve tot zelfs een hele liter mag bijrekenen.
                                    Idem dito hier, op 19250Km zit ik op 8,1L

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk Berichten
                                      Ik zal vanavond ter compensatie 1 gram zout op de weg leggen, want het gaat weer vriezen vannacht.
                                      't Heeft niet geholpen zeg... dat is straf.

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door Pietervdb Bekijk Berichten
                                        In het begin was dit ook nog 8.8L.
                                        mijn 2,0 l moet wel een Q5 meetrekken, hoor
                                        dan vind ik 8,8 nog redelijk, ook daalt het niet meer (wat ik een beetje verwacht...)

                                        Comment


                                        • transport

                                          Kreeg net een mailke van de dealer dat mijn bestelde a4 op transport zit naar Brussel. Iemand een idee hoe lang dit dan nog duurt tegen ik hem mag gaan ophalen?
                                          Ben het wachten meer dan beu

                                          Comment

                                          Working...
                                          X