Inmiddels 1500 km op mijn A4 1.8 TFSI. En de eerste mankementjes beginnen zich al te vertonen 
- koppeling: om een of andere reden gaat de koppeling (of de koppelingspedaal) niet meer 'smooth'. Ik bedoel daarmee: als je de koppelingspedaal langsaam loslaat dan blijft de pedaal wat haperen waardoor hij met schokjes naar boven komt. Da's heel vervelend, zeker wanneer je vanuit stilstand traag wilt vertrekken. Om een of andere reden doet het feneomeen zich pas voor nadat je er een 10-15 tal minuten mee hebt gereden. Het voelt aan alsof er iets aan de pedaal onvoldoende gesmeerd is en is zeer vervelend. Daarvoor gaat hij terug naar de garage.
- dasboard: iets, maar ik kan nog niet precies zeggen wat, in het dashboard kraakt wanneer je over oneffenheden in het wegdek rijdt. Aangezien geen enkel wegdek in Belgie zonder oneffenheden is hoor je dit constant en in een anders bijna geruisloos interieur is dat heel storend. Ben ik nu te veeleisend of zou dit niet mogen in een nieuwe auto?
- ruitenwissers. Ook deze maken onnodig veel lawaai. Het zijn volgens mij de rubbers zelf. Ook dit is niet onoverkomelijk maar komt redelijk belachelijk over in een auto van meer dan 30.000 EUR. De ruitenwissers in mijn 15 jaar oude BMW waren volledig geruisloos...
Voor de rest: prima wagen. Excellente (sport)zetels, fantastische motor, redelijk goede muziekinstallatie (concert + AMS + AMI), wat mij betreft een zalig wagen om mee te 'cruisen'.

- koppeling: om een of andere reden gaat de koppeling (of de koppelingspedaal) niet meer 'smooth'. Ik bedoel daarmee: als je de koppelingspedaal langsaam loslaat dan blijft de pedaal wat haperen waardoor hij met schokjes naar boven komt. Da's heel vervelend, zeker wanneer je vanuit stilstand traag wilt vertrekken. Om een of andere reden doet het feneomeen zich pas voor nadat je er een 10-15 tal minuten mee hebt gereden. Het voelt aan alsof er iets aan de pedaal onvoldoende gesmeerd is en is zeer vervelend. Daarvoor gaat hij terug naar de garage.
- dasboard: iets, maar ik kan nog niet precies zeggen wat, in het dashboard kraakt wanneer je over oneffenheden in het wegdek rijdt. Aangezien geen enkel wegdek in Belgie zonder oneffenheden is hoor je dit constant en in een anders bijna geruisloos interieur is dat heel storend. Ben ik nu te veeleisend of zou dit niet mogen in een nieuwe auto?
- ruitenwissers. Ook deze maken onnodig veel lawaai. Het zijn volgens mij de rubbers zelf. Ook dit is niet onoverkomelijk maar komt redelijk belachelijk over in een auto van meer dan 30.000 EUR. De ruitenwissers in mijn 15 jaar oude BMW waren volledig geruisloos...
Voor de rest: prima wagen. Excellente (sport)zetels, fantastische motor, redelijk goede muziekinstallatie (concert + AMS + AMI), wat mij betreft een zalig wagen om mee te 'cruisen'.
Comment