Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi A4 B8 (Part II)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #61
    Inmiddels 1500 km op mijn A4 1.8 TFSI. En de eerste mankementjes beginnen zich al te vertonen

    - koppeling: om een of andere reden gaat de koppeling (of de koppelingspedaal) niet meer 'smooth'. Ik bedoel daarmee: als je de koppelingspedaal langsaam loslaat dan blijft de pedaal wat haperen waardoor hij met schokjes naar boven komt. Da's heel vervelend, zeker wanneer je vanuit stilstand traag wilt vertrekken. Om een of andere reden doet het feneomeen zich pas voor nadat je er een 10-15 tal minuten mee hebt gereden. Het voelt aan alsof er iets aan de pedaal onvoldoende gesmeerd is en is zeer vervelend. Daarvoor gaat hij terug naar de garage.

    - dasboard: iets, maar ik kan nog niet precies zeggen wat, in het dashboard kraakt wanneer je over oneffenheden in het wegdek rijdt. Aangezien geen enkel wegdek in Belgie zonder oneffenheden is hoor je dit constant en in een anders bijna geruisloos interieur is dat heel storend. Ben ik nu te veeleisend of zou dit niet mogen in een nieuwe auto?

    - ruitenwissers. Ook deze maken onnodig veel lawaai. Het zijn volgens mij de rubbers zelf. Ook dit is niet onoverkomelijk maar komt redelijk belachelijk over in een auto van meer dan 30.000 EUR. De ruitenwissers in mijn 15 jaar oude BMW waren volledig geruisloos...

    Voor de rest: prima wagen. Excellente (sport)zetels, fantastische motor, redelijk goede muziekinstallatie (concert + AMS + AMI), wat mij betreft een zalig wagen om mee te 'cruisen'.

    Comment


    • #62
      Jow dePaul

      + 20.000 km op de teller hier en sinds een paar weken enkel een beetje 'last' van een kraakje ergens achter de inlegplaatjes op 't dashboard (ter hoogte van 't contactslot). De overige mankementjes herken ik niet (ruitenwissers gaan super smooth bij mij).
      't Enigste mankement aan mijn A4 is de parkeerschade op de zijflank dankzij één of andere kl*********** ...

      Comment


      • #63
        Audi Duitsland

        Hoi forum,

        Ik ben gisteren naar Duitsland geweest, voor een bezoekje aan de Audi dealer in Aken.
        Ik wou mijn Avant uitrusten met een doorzichtige beschermstrip op de achterbumper.
        Deze is niet in Belgie te krijgen, maar wel in Duitsland.

        Even vertellen wat daar in de showroom stond:

        Zwarte RS6
        Zwarte Avant S4
        Grijze All road A4
        Witte A5 cabrio
        Zwarte R8
        Zwarte Q5

        LEKKER !!!!

        Comment


        • #64
          17' Structure velgen

          Hoi forum,

          Aan alle Audi A4 bezitters:

          Wanneer iemand zijn voertuig is uitgerust met 17’ structure velgen ( originele wel te verstaan ),
          En hij deze wenst weg te doen mag je mij altijd een seintje geven.
          Ik ben nl opzoek naar een 2de setje voor winterbanden.

          Grtz

          Comment


          • #65
            Na hoeveel km moet je met je nieuwe wagen op garagebezoek eigenlijk?
            Ik heb de mijne normaal tegen 23/05, ik vroeg me dit gewoon af.

            Comment


            • #66
              Na 2500 km heeft mijn garage gezegd, gewoon om alles is te chekken,
              a4 2.7 tdi

              Comment


              • #67
                Ik heb de a4 berline 2.0 tdi 136pk besteld.

                Comment


                • #68
                  Oorspronkelijk geplaatst door Willie Bekijk Berichten
                  Na hoeveel km moet je met je nieuwe wagen op garagebezoek eigenlijk?
                  Ik heb de mijne normaal tegen 23/05, ik vroeg me dit gewoon af.
                  Dat geeft de auto zelf aan. Bij mij is dat na 30.000 km.

                  Comment


                  • #69
                    [QUOTE]
                    Oorspronkelijk geplaatst door boo-lee Bekijk Berichten
                    Als jouw wagen in week 22 of later wordt gebouwd krijg je zeker de LED-achterlichten. De prijs van de optie "Xenon+" is inderdaad gestegen nu er LED-achterlichten inzitten, maar dat speelt voor jouw bestelling geen rol.
                    mijn dealer heeft me laten weten dat D'ieteren hen volgende week zou communiceren ivm alle details bj2010 ( MMI , Leds.....)

                    dit is mijn configuratie:

                    A4 berline 136 pk Fantoomzwart
                    Milano leder zwart
                    Lifestyle plus
                    Xenon +
                    Lounge
                    verchroomde vensteromlijsting
                    zonder kentekens

                    levering augustus
                    Last edited by ; 01/05/2009, 11:54.

                    Comment


                    • #70
                      Ben gisteren mijn A4 gaan afhalen, heb thread geopend http://autoforum.be/showthread.php?t=38528

                      Hoe kan ik pics uploaden?
                      1988 MB 500 SL R107 (245 PK) http://www.autoforum.be/showthread.php?t=54051
                      1989 MB 500 SL R129 (326 PK) http://www.autoforum.be/showthread.p...-500-SL-(R129)
                      1992 MB 300 CE-24 Cabriolet A124 (220 PK) zilver

                      1993 MB 300 CE-24 Cabriolet A124 (220 PK) blauw
                      http://www.autoforum.be/showthread.php?t=28543

                      Comment


                      • #71
                        Als attachment lukt, maar kan je ook rechtstreeks laten zien?
                        Bijgevoegde Bestanden
                        1988 MB 500 SL R107 (245 PK) http://www.autoforum.be/showthread.php?t=54051
                        1989 MB 500 SL R129 (326 PK) http://www.autoforum.be/showthread.p...-500-SL-(R129)
                        1992 MB 300 CE-24 Cabriolet A124 (220 PK) zilver

                        1993 MB 300 CE-24 Cabriolet A124 (220 PK) blauw
                        http://www.autoforum.be/showthread.php?t=28543

                        Comment


                        • #72
                          Test...
                          Bijgevoegde Bestanden
                          1988 MB 500 SL R107 (245 PK) http://www.autoforum.be/showthread.php?t=54051
                          1989 MB 500 SL R129 (326 PK) http://www.autoforum.be/showthread.p...-500-SL-(R129)
                          1992 MB 300 CE-24 Cabriolet A124 (220 PK) zilver

                          1993 MB 300 CE-24 Cabriolet A124 (220 PK) blauw
                          http://www.autoforum.be/showthread.php?t=28543

                          Comment


                          • #73
                            allee, tof, veel plezier ermee, ik heb de mijne nu 1 week en heb reeds 2700km...ni slecht he, rijdt geweldig, dit weekend ga ik proberen me'n foto's erop te zetten

                            Comment


                            • #74
                              Oorspronkelijk geplaatst door Multitronic Bekijk Berichten
                              allee, tof, veel plezier ermee, ik heb de mijne nu 1 week en heb reeds 2700km...ni slecht he, rijdt geweldig, dit weekend ga ik proberen me'n foto's erop te zetten
                              Ik weet niet wat je ervoor had, maar voor mij is het echt een droomwagen. Enige nadeel totnogtoe... vrij hoog verbruik :-( (zoals verwacht...) Wat is jouw gemiddelde over die 2700 km?

                              Heb jij je wagen nog 'ingereden' of direct (als hij op temp. is) voluit gegaan?
                              1988 MB 500 SL R107 (245 PK) http://www.autoforum.be/showthread.php?t=54051
                              1989 MB 500 SL R129 (326 PK) http://www.autoforum.be/showthread.p...-500-SL-(R129)
                              1992 MB 300 CE-24 Cabriolet A124 (220 PK) zilver

                              1993 MB 300 CE-24 Cabriolet A124 (220 PK) blauw
                              http://www.autoforum.be/showthread.php?t=28543

                              Comment


                              • #75
                                Oorspronkelijk geplaatst door venteke Bekijk Berichten
                                Retry...

                                1988 MB 500 SL R107 (245 PK) http://www.autoforum.be/showthread.php?t=54051
                                1989 MB 500 SL R129 (326 PK) http://www.autoforum.be/showthread.p...-500-SL-(R129)
                                1992 MB 300 CE-24 Cabriolet A124 (220 PK) zilver

                                1993 MB 300 CE-24 Cabriolet A124 (220 PK) blauw
                                http://www.autoforum.be/showthread.php?t=28543

                                Comment


                                • #76
                                  Hoog verbruik ! :o

                                  Mijne net niet…ervoor had ik een A4 20 tdi multitronic Avant, ik heb met mijn 2.0 nooit zo weinig verbruikt als met mijn 2.7.
                                  Met mijn 2.0 kwam ik op 6.8 liter
                                  Over de volle 2700 km zit ik nu aan een gemiddelde van 6.6 liter, en dit zou nog moeten zakken na ongv. 10.000km volgens mijn garagist. Ik heb zelfs al daggemiddelden gehad van 5.8 liter. Ik ben blij dat ik dit met mijn eigen ogen heb gezien, ik zou het anders moeilijk kunnen geloven. Uiteraard was ik zeer aangenaam verrast hierdoor.
                                  Het is wel zo dat 90% van mijn kilometers gereden worden op de autosnelweg op cruisecontrol binnen de wettelijke grenzen.
                                  Ik moet zeggen dat ik zelf erg verschoten was van het nederige verbruik, ik had verwacht dat hij algauw 1 liter meer zou verbruiken dan mijn 2.0, maar het is net omgekeerd.
                                  Natuurlijk als je eens lekker op het gas gaat hangen met een 6 cylinder zal het verbruik snel stijgen, maar ga je natuurlijk ook lekker vooruit.
                                  Ook is het zo dat ik zeker de eerste 5000 km zeer beheerst rijd, het inrijden zoals vroeger is niet echt meer aan de orde, maar alle onderdelen zijn tenslotte allemaal nieuw, en moeten zich toch wat aan elkaar kunnen aanpassen.

                                  Misschien moet je eens lichter schoeisel proberen…..;-)
                                  Als je met een 6 cyl. rijd, mag je niet op het gaspedaal duwen…..je moet erover wrijven….dat is reeds voldoende om de verkeersstroom te volgen….

                                  Ik zal eens een cursuske zuinig rijden moeten geven op het forum….;-)

                                  Comment


                                  • #77
                                    Gouden regels om zuinig te rijden:

                                    Zorg voor een correcte bandenspanning in de originele banden.
                                    Te lage spanning verhoogt de weerstand van de banden.
                                    Te hoge spanning vermindert aanzienlijk het contact met de weg, en gevaar voor klapband.
                                    Niet originele afmetingen van banden zijn af te raden. De originele afmeting is het compromis tussen comfort, sportief en prijs.

                                    Zet je airco AF, zolang er niet dient gekoeld te worden.
                                    In het andere geval staat je airco steeds stand-by en word er gekoeld wanneer nodig tijdens een rit, de nieuwe airco’s zijn al aanzienlijk zuiniger geworden, maar koelen kost nog steeds veel energie ( brandstof ).
                                    Je zou verschieten hoeveel.

                                    Rij zoveel als mogelijk op cruiscontrole.
                                    Een constante snelheid laat het verbruik aanzienlijk zakken in tegenstelling van altijd opnieuw op te moeten trekken. Met de cruisecontrole van het B8 model kan je zelfs afremmen met je cruisecontrole. Wanneer je de hendel continu naar beneden houd zie je de snelheid in blokjes van 10 km/h zakken, je zult ook voelen dat de wagen sterk begint af te remmen.
                                    Maak hier GEEN gebruik van. De wagen af remmen kost energie, je kunt beter de cruisecontrole even afzetten, de wagen laten bollen, en wanneer je een andere snelheid hebt bereikt die je wil rijden, stel je hem gewoon terug in.

                                    Rij ook daarom vooruitziend, naar hindernissen, afslaande wagens, rode lichten enz.
                                    Laat je wagen ( indien mogelijk ) uitbollen naar een roodlicht. Nadat je dit al tweemaal hebt geprobeerd zal je het verbruik al met 0.1 L zien zakken. Je hebt eerst energie in de wagen gestoken om hem op snelheid te brengen, en daarna ga je hem afremmen, niet echt zuinig, vandaar gewoon laten uitbollen. Ik zie sommige tegen 140 km/h een afrit van een autosnelweg opvliegen, om daarna hun anker te moet uitwerpen. Dit kost tonnen energie! Begin 1 km voor de afrit je voor te bereiden, voeg in op de eerste rijstrook en minder je snelheid, zodat je de wagen op de afrit ook gewoon kan laten uitbollen en juist de laatste meters wat bijremt. Mijn vorige Audi had 350.000km en had achteraan nog steeds de EERSTE remmen, de voorste remmen zijn vervangen op 180.000km! Zuinig rijden heeft dus ook een positieve invloed op je onderhoudsfactuur, dus niet alleen aan de pomp.

                                    Hou je snelheid in de gaten, je moet maar eens de proef op de som doen.
                                    Rij eens 100km eerst tegen 100 km/h, dan 110 km/h en dan tegen 120 km/h.
                                    Je zult merken dat het verbruik gestaag mee omhoog gaat. Wanneer je de 130 km/h voorbij gaat, stijgt het zelfs verhoudingsgewijs veel sneller. En je komt er hier in België niet echt veel sneller mee vooruit. Hou de klok er maar eens naast.

                                    Indien je Xenon hebt, stel deze dan zo in ( via MMI ) dat ze laat moeten opspringen.
                                    In het andere geval branden ze al wanneer dit niet echt nodig is.
                                    De wagens met Xenon lichten hebben de veel besproken LED dagrijverlichting.
                                    Deze is zeer krachtig en valt van ver op, zodoende zal men je altijd zien komen,
                                    en ontsteek je de lichten pas wanneer dit ook echt nodig is, elke verbruiker kost brandstof.

                                    Hou de ramen van de wagen gesloten, je verknoeit de stroomlijn van de wagen, waardoor het verbruik aanzienlijk stijgt. Je opendak gesloten houden is natuurlijk te gek, dan had je het niet moeten nemen. Maar hou het wel dicht op de autosnelweg, het maakt alleen maar kabaal en laat je verbruik sterk stijgen.

                                    Sleur geen onnodig gewicht mee. Elke extra kilogram heeft een negatieve invloed op het verbruik en het acceleratie vermogen van de wagen. Elke extra kilogram kost energie om hem in beweging te brengen, en ook om hem wederom af te remmen. Bijkomend word bij een aanrijding alles wat zich in het interieur van de wagen bevindt een dodelijk projectiel. Laat daarom niets in de wagen rondslingeren, datgene dat je dan toch moet meenemen sjor je best vast. Je zal maar tegen 120 km/h een brandblusser tegen je kop krijgen….

                                    Trouwens venteke hoeveel heeft hij dan verbruikt? De uwe is zelfs een sedan, die zou nog zuiniger moeten zijn daar de variant zwaarder weegt….

                                    Comment


                                    • #78
                                      Zeg Multitronic, je hebt absoluut gelijk met alle hoger vermelde puntjes, maar één ding moet je mij dan toch eens uitleggen: had je dan niet beter een Passat Bluemotion (of nieuwe A4 2.0 TDIe) gekocht, daar kan je onder de 5 liter mee duiken! ;-)

                                      Anders gezegd, waarom heb je zo'n zware motor genomen om er dan zo rustig mee gaan te rijden? Van de meerprijs 2.7 t.o.v. 2.0 had je al veel brandstof kunnen kopen trouwens ;-)
                                      1988 MB 500 SL R107 (245 PK) http://www.autoforum.be/showthread.php?t=54051
                                      1989 MB 500 SL R129 (326 PK) http://www.autoforum.be/showthread.p...-500-SL-(R129)
                                      1992 MB 300 CE-24 Cabriolet A124 (220 PK) zilver

                                      1993 MB 300 CE-24 Cabriolet A124 (220 PK) blauw
                                      http://www.autoforum.be/showthread.php?t=28543

                                      Comment


                                      • #79
                                        Dit zijn gewoon tips waar je veel brandstof kan mee besparen, iedereen doet daarmee wat hij wil, ik kan me ook afvragen waarom je een 2.7 koopt als het verbruik je zo belangrijk is. Indien je zo redeneert, kan iedereen in België evengoed met een FOX rijden, die haalt ook de maximum toegelaten snelheid van 120 km/h.

                                        Voor mij is het meer eens een technische uitdaging hoe laag ik het verbruik van mijn wagens krijg, en dan schrik je soms wel even.

                                        Mijn verbruik zal naar de toekomst toe nog wel stijgen, omdat eenmaal hij ingereden is er wat vlotter mee gereden word. Gezien ik 100.000 km per jaar rijd en maandelijks de Alpen over moet heb ik wel degelijk mijn redenen om een 6 cilinder te kiezen.

                                        Bijkomend wil het niet zeggen dat wanneer je met een zware wagen rijdt je moet rijden als een idioot. ( ik zeg niet dat jij eréén bent hé ). Maar op een 70 km/h weg, tegen 100 km/h naar een rood licht te rijden, om dan alles te moeten dichtsmijten, en éénmaal men stil staat wederom vollebak op te trekken, komt het verbruik niet echt ten goed. En je ziet het veel gebeuren.

                                        Over die zogezegde super propere wagens heb ik zo mijn eigen mening.
                                        De meeste zie je op de snelweg vliegen aan 150 km/h. Waar sta je dan met je zuinigheid en milieuvriendelijkheid.

                                        Maar nu weet ik nog niet hoeveel de jouwe verbuikt……

                                        Comment


                                        • #80
                                          De 2.0 tdi met pompverstuiver is nooit zo zuinig geweest als de 1.9 heb ik gemerkt!
                                          Wat betreft de nieuwe met common-rail,heb ik geen idee maar vrees er een beetje voor.
                                          Iemand ondervinding?

                                          Comment

                                          Working...
                                          X