Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi A4 B8 (Part II)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door Multitronic Bekijk Berichten
    Dit zijn gewoon tips waar je veel brandstof kan mee besparen, iedereen doet daarmee wat hij wil, ik kan me ook afvragen waarom je een 2.7 koopt als het verbruik je zo belangrijk is. Indien je zo redeneert, kan iedereen in België evengoed met een FOX rijden, die haalt ook de maximum toegelaten snelheid van 120 km/h.
    Eerlijk gezegd vind ik het verbruik niet zo belangrijk, maar was gewoon geschrokken dat het zo hoog was... Uiteraard bepaal je gewoon zelf hoeveel of hoe weinig je uiteindelijk verbruikt.

Maar nu weet ik nog niet hoeveel de jouwe verbuikt……
    Vergeet niet dat de wagen nog fonkelnieuw is (donderdagavond gaan afhalen) en het over de eerste 100 km inderdaad 12 liter was (enkel 'rond de kerk', dus geen autostrade). Ondertussen heb ik een kleine 500 km afgelegd, waarvan wel een stuk (vlot) autostrade, en is het al gezakt naar 10 liter.

Uiteraard is het nu wat hoger omdat ik de wagen nog aan het 'testen' ben en het gewoon heel leuk is vlot op te trekken, ofwel in "D" tegen 3000 tpm constant, ofwel in "S" en telkens tot 3500 à 4000 tpm, zaaaalig!! ;-)

Anderzijds herken ik me wel in je visie en ga ik, eens ik aan de power gewoon ben, zeker ook rustiger rijden en hou ik ook wel van rustig cruisen tegen 140 km/u, waardoor hij waarschijnlijk een stuk zuiniger zal worden.

Als sport voor mezelf hou ik ook wel eens een economy run, waarbij ik het toerental zo laag mogelijk hou en zoveel mogelijk anticiperend rij, maar daarvoor is het nu nog wat te vroeg ;-)
    Last edited by venteke; 02/05/2009, 18:28.
    1988 MB 500 SL R107 (245 PK) http://www.autoforum.be/showthread.php?t=54051
    1989 MB 500 SL R129 (326 PK) http://www.autoforum.be/showthread.p...-500-SL-(R129)
    1992 MB 300 CE-24 Cabriolet A124 (220 PK) zilver

1993 MB 300 CE-24 Cabriolet A124 (220 PK) blauw
    http://www.autoforum.be/showthread.php?t=28543

Comment

hier is hem !!!!

DSCN0463-400.jpg

DSCN0464-400.jpg

DSCN0465-400.jpg

Comment

[ATTACH]63228[/ATTACH]

[ATTACH]63229[/ATTACH]

[ATTACH]63230[/ATTACH]

[ATTACH]63231[/ATTACH]

[ATTACH]63232[/ATTACH]

Comment

Multitronic => Prrrrrroficiat, ziet er prachtig uit, maar we hebben wel high-res pics nodig om uitsluitsel te brengen

Comment

high tesolution

ik weet het renio, maar die krijg ik niet geladen, duurt eeuwen per foto, maar ik kan je verzekeren, het is een prachtige kar , als ik is aan de zee ben mag jij eens een reportage maken.....ik ga zodadelijk naar de garage om er de S4 kofferklep spooiler op te laten zetten...hij zou erdan nog strakker moeten uitzien........

Comment

Gouden regels om zuinig te rijden:
              (...)
              Rij zoveel als mogelijk op cruiscontrole.
              Een constante snelheid laat het verbruik aanzienlijk zakken in tegenstelling van altijd opnieuw op te moeten trekken. Met de cruisecontrole van het B8 model kan je zelfs afremmen met je cruisecontrole.
              Awel, ik maak mij sterk dat cruise control een ongunstige invloed heeft op gebruik. Ik heb het nog niet proefondervindelijk kunnen vaststellen, maar mijn theorie is als volgt: optrekken kost energie, afremmen is verlies van energie. Wat de cruise control doet is trachten om het toerental (en daarmee de snelheid) perfect constant te houden. Een plotse windstoot bijvoorbeeld heeft tot gevolg dat de auto dreigt te vertragen. De cruise control gaat dit meteen corrigeren door gas bij te geven. Een klein bergafje en het omgekeerde speelt zich af. Wanneer je geen cc gebruikt, dan hou je de hoeveelheid gas eer dan de snelheid constant. Je snelhei zal dan af en toe wat af- of toenemen maar doordat je minder vaak extra gas moet bijgeven of moet afremmen (laat die auto gerust maar wat sneller gaan in de bergaf) zal je verbruik uiteindelijk lager zijn. Een bijkomend voor deel van zelf gas te geven is dat je kunt anticiperen. Een cruise control kan dit niet. CC werkt altijd reactief, een echte mens kan pro-actief werken.

Comment

(...)
                Maar op een 70 km/h weg, tegen 100 km/h naar een rood licht te rijden, om dan alles te moeten dichtsmijten, en éénmaal men stil staat wederom vollebak op te trekken, komt het verbruik niet echt ten goed. En je ziet het veel gebeuren.
                Inderdaad, het valt mij op dat wanneer je bvb in Duitsland rijdt, dat iedereen wanneer er een rood licht verschijnt zijn snelheid geleidelijk laat zakken en langzaam naar het rode licht toerijdt. In sommige gevallen sprint het licht terug op groen (in Duitsland beter in te schatten dankzij het rode+oranje licht) en hoeft iedereen slechts te hernemen.
                Ik rijd hier ook zo, maar wordt dan meestal voorbijgestoken door idioten die als eerste willen gaan stilstaan voor het rode licht. Eens het licht op groen springt moeten ze vanuit stilstand weer optrekken wat veel langer duurt dan ik die enkel moet hernemen. Door snel te willen zijn ben je soms trager maar dat zullen veel chauffeurs helaas nooit snappen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door renio Bekijk Berichten
                  Multitronic => Prrrrrroficiat, ziet er prachtig uit, maar we hebben wel high-res pics nodig om uitsluitsel te brengen
                  WIT, verdorie dat had ik ook willen nemen, maar mocht niet van mijn vrouw :-( (echt!)...

Misschien eens bijeenkomen met al die B8'en, zodat Renio zich eens helemaal kan uitleven!
                  1989 MB 500 SL R129 (326 PK) http://www.autoforum.be/showthread.p...-500-SL-(R129)

Comment

Eindelijk ontvangen!

Sinds vorige donderdag mijne nwe avant eindelijk aangekomen ...
                    Bijgevoegde Bestanden

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door venteke Bekijk Berichten
                      WIT, verdorie dat had ik ook willen nemen, maar mocht niet van mijn vrouw :-( (echt!)...

Misschien eens bijeenkomen met al die B8'en, zodat Renio zich eens helemaal kan uitleven!
                      Wit staat de B8 inderdaad heel goed.

Venteke nog steeds zwaar onder de indruk van die paar lucky (foto)shots eh ? Merci nog! 't Moet wel eens lukken om wat mooie foto's te trekken, wie weet eens op een komende audi meeting ofzo...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door boumi80 Bekijk Berichten
                        amai hoor, prachtige A4! proficiat.

Welke kleur is dit? Na grijs en zwart wordt het tijd voor iets anders

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door 993TURBO Bekijk Berichten
                          amai hoor, prachtige A4! proficiat.

Welke kleur is dit? Na grijs en zwart wordt het tijd voor iets anders
                          Paleisblauw , heeft een zwarte,blauwe en groene schijn, was een pure gok ,maar ben dik content , Ik wou is een kleur da ge echt nie veel ga zien...

Comment

Idd toen ik met de gedachte speelde van een B8 te kopen, ben ik naar dieteren geweest om hem in al zijn kleuren te zien, persoonlijk was er voor mij geen kleur die er echt uitsprong ( ne witte stond er niet bij ), tot ik iets later in Duitsland was en een witte B8 avant zag stoppen waar ik aan het tanken was....ik had het nooit gedacht van mezelf maar ik was meteen verkocht, hij was echt schitterend, gezien metalic lak in één van mijn pakketten standaard zat heb ik nog geprobeerd om iets van de prijs te doen....maar dat is niet gelukt....

Het idee om reno is los te laten met zijn kodakske om een hoop B8-ten is nog niet zo slecht gezien....de foto's van zijn kar zijn echt TOP...

Voorwat de nog niet geprobeerde weerlegging van de cruisecontrole betreft...er is 1 gegeven waar je geen rekening mee houd en die een grote invloed heeft op het verbruik...het rijden op cruisecontrole maakt dat je automatisch veel rustiger gaat rijden, wat het verbruik positief beinvloed...antisiperen kan en doe je ook met cc...ik heb vandaag 500 km autosnelweg erop zitten...je kan je ogen niet geloven hoeveel mensen je voorbij vliegen en 15 min. later haal je hen terug in zonder je snelheid te wijzigen....zonder cc rij je zeer onregelmatig en dat kost ook energie...vandaag had ik een gemiddelde van 6.2L/100km...dat is minder dan Audi aangeeft in zijn boekske...ik zal me eens moeten beklagen om de incorrecte informatie ...nu éénieder zal wel zijn eigen keukenrecepten hebben om zuinig te rijden maar gezien ik meer dan behoorlijke resultaten haal denk ik dat ik toch in de goede richting bezig ben ( alhoewel is goe op zijne staart trappen lekker plezant is....) voorwat de windstoot betreft....tja...de wind kan je niet uitschakelen...maar ik zou een cc echt missen...dit is mijn 3de wagen waar het opstaat...je moet het echt is proberen....

Comment

@multitronic: Is het bij u ook zo als je je gordijntje van je panoramisch dak toedoet, dat die altijd een 20cm terugschuift? Dus ik duw een enkele keer op het knopje op het toe te doen, eens het volledig toe is, schuift het terug 20cm open. Pas als ik lang op het 'toeschuifknopje' duw en blijf duwen, dan blijft het gordijntje toe?

Vroeg me af of dit normaal is?

Comment

Voorwat de nog niet geprobeerde weerlegging van de cruisecontrole betreft...er is 1 gegeven waar je geen rekening mee houd en die een grote invloed heeft op het verbruik...het rijden op cruisecontrole maakt dat je automatisch veel rustiger gaat rijden, wat het verbruik positief beinvloed...antisiperen kan en doe je ook met cc...ik heb vandaag 500 km autosnelweg erop zitten...je kan je ogen niet geloven hoeveel mensen je voorbij vliegen en 15 min. later haal je hen terug in zonder je snelheid te wijzigen....zonder cc rij je zeer onregelmatig en dat kost ook energie...vandaag had ik een gemiddelde van 6.2L/100km...dat is minder dan Audi aangeeft in zijn boekske...ik zal me eens moeten beklagen om de incorrecte informatie ...nu éénieder zal wel zijn eigen keukenrecepten hebben om zuinig te rijden maar gezien ik meer dan behoorlijke resultaten haal denk ik dat ik toch in de goede richting bezig ben ( alhoewel is goe op zijne staart trappen lekker plezant is....) voorwat de windstoot betreft....tja...de wind kan je niet uitschakelen...maar ik zou een cc echt missen...dit is mijn 3de wagen waar het opstaat...je moet het echt is proberen....
                                Die 6,2L is dan aan 120km/h??

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door vinz Bekijk Berichten
                                  @multitronic: Is het bij u ook zo als je je gordijntje van je panoramisch dak toedoet, dat die altijd een 20cm terugschuift? Dus ik duw een enkele keer op het knopje op het toe te doen, eens het volledig toe is, schuift het terug 20cm open. Pas als ik lang op het 'toeschuifknopje' duw en blijf duwen, dan blijft het gordijntje toe?

Vroeg me af of dit normaal is?

Nope Vinz, bij mij is dat niet zo...best even garage opzoeken

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dragonfly Bekijk Berichten
                                    Die 6,2L is dan aan 120km/h??

Mix drive...zowel stad als autosnelweg...ik zie dat je maandag jouw 2.7 hebt...test eens hé...120 km/h...cruisecontrole op en check dan eens met de boordcomputer...je zal versteld staan

Volgende tankbeurten ga ik de gegevens van de boordcomputer controleren met de tank gegevens...om te checken of de gegevens die de computer geeft een beetje kloppen

Comment

Mix drive...zowel stad als autosnelweg...ik zie dat je maandag jouw 2.7 hebt...test eens hé...120 km/h...cruisecontrole op en check dan eens met de boordcomputer...je zal versteld staan

Volgende tankbeurten ga ik de gegevens van de boordcomputer controleren met de tank gegevens...om te checken of de gegevens die de computer geeft een beetje kloppen
                                      Het probleem is dat ik nooit 120 rijdt
                                      Ik heb nu de 1.9tdi 130pk chipped naar 176 en zit aan gemiddeld 8L met een vlotte rijstijl op de snelweg. Ik hou dus een beetje m'n hart vast voor het verbruik van die V6

Ik hou alles bij met Spritmonitor.de, is wel eens handig om te zien wat je nu effectief verbruikt

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dragonfly Bekijk Berichten
                                        Het probleem is dat ik nooit 120 rijdt
                                        Ik heb nu de 1.9tdi 130pk chipped naar 176 en zit aan gemiddeld 8L met een vlotte rijstijl op de snelweg. Ik hou dus een beetje m'n hart vast voor het verbruik van die V6

Ik hou alles bij met Spritmonitor.de, is wel eens handig om te zien wat je nu effectief verbruikt
                                        Ik had de eerste 500 km een gemiddeld verbruik van ca. 10 liter, zonder één meter autostrade. De laatste 300 km veel autostrade (max. 140) en zit nu aan gem. van 7 liter...

Trouwens daarnet, op km-stand 800, al een ster in m'n voorruit gevolgd door een scheur... :-(( Ga je altijd zien hé, rij je 100.000 km zonder één nieuwe voorruit, en dan zoiets. Enfin, er zijn erger dingen, goed voor CarGlass... (Heb trouwens gehoord dat de voorruiten van Audi's in het algemeen wel héél dun zijn om gewicht te besparen).

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door boumi80 Bekijk Berichten

zelfde smaak BOUMI80
                                          Bijgevoegde Bestanden
                                          Last edited by ; 05/05/2009, 21:22.

Comment

Working...
                                          X