Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi A4 B8 (Part II)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Audi A4 berline136PK manueel Fantoom zwart
    GPS plus
    Pack Lifestyle plus
    sportzetels
    servotronic
    Geen kentekens
    Xenon+
    Leder multifunctioneel sportstuur
    audi audio soundsystem
    uitlaatsierstuk

Geen leasing
    Last edited by ; 12/05/2009, 10:29.

Comment

• Mijn wagen (audi A4 136pk berline) was voorzien voor productie in week 20, dus deze week. Gisteren telefoon gehad van de dealer dat hij al binnen was, dus 2 weken vroeger dan gepland. s'avonds nog ff rap de papieren gaan halen en straks de wagen.
      Eindelijk is het dan zover na al die weken van ongeduldig wachten.

Comment

• mijne is besteld 27/2

A4 Avant S-line Monzagrijs
        2.0 TDi 136pk

GPS plus
        B&O soundsystem
        Audi Music interface
        Xenon +
        koffermodule
        getinte ruiten
        isofix
        geen kentekens
        el spiegels

productie was voorzien week 21, maar is nu bevestigd op week 25...dus MJ2010

grtz

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door peppi Bekijk Berichten
          mijne is besteld 27/2

A4 Avant S-line Monzagrijs
          2.0 TDi 136pk

GPS plus
          B&O soundsystem
          Audi Music interface
          Xenon +
          koffermodule
          getinte ruiten
          isofix
          geen kentekens
          el spiegels

productie was voorzien week 21, maar is nu bevestigd op week 25...dus MJ2010

grtz
          Dat B&O systeem of audi sound system staan niet meer als optie in de vernieuwde configurator op de audi site... hopelijk zit het er in... (heb dat ook besteld, dus vandaar mijn bezorgdheid...)

Comment

• wou hier eens informeren om iemand van jullie ervaring had met de gsm-bleutooth module van FISCON zie ook http://www.fiscon-mobile.de/support/...on_audi_de.pdf .
            Zo een module zou op een 300 euro komen zonder installatie .

Lijkt mij zeer handig daar dat je dan alles is geïntrigeerd .

Comment

• nog 8 weken..

Vandaag bericht gekregen van garage dat laatste week van Juni de productie gepland is (ik vermoed dus week 26) met levering tweede week van Juli.
              Er was voorzien dat hij rond mei in de garage zou staan.

Hier nog even de config:
              A4 AVANT 2.0tdi DPF (6 versnellingen)
              Fantoomzwart
              Bekleding leder milano zwart
              Pack Lifestyle Plus
              Pack Lounge
              Audi Soundsystem
              Audi Music Interface
              Antidiefstalmoeren
              Dakrailing chroom
              Getinte ruiten
              GSM pré
              Hill Hold Assist
              Multifunctie sportstuur
              Sportvering
              Verchroomde vensteromlijsting
              Xenon koplampen +
              Zonder kentekens.

De velgen zullen waarschijnlijk S4 velgen worden, in antraciet grijs, ik twijfel nog 18" of 19", enige suggestie?

Verder heeft garage ook bevestigd dat het modeljaar 2010 is met:
              GPS plus met harde schijf
              Kleinere buitenspiegels
              Start-stopsysteem
              Sportvering (standaard)

Geen leds achteraan, wel spijtig, is zo goed als zeker voor facelift van de A4.

Het zullen nog 8 ongeduldige weken worden!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door auweray Bekijk Berichten
                Mijn vrouw rijdt nu met een B7 115PK, en heeft een nieuwe B8 besteld met 120PK. Garagist (en ik ook) denkt dat deze te vergelijken zijn. We hebben proefrit gedaan met een 143PK, en die was inderdaad wel wat vlotter, maar om nu te zeggen dat dat zo veel scheelt... 't Is allemaal een kwestie van gewoonte.
                En inderdaad: op de site van ING car lease kan je zien (als je ingelogd bent wel te verstaan) hoeveel berekeningen er gemaakt worden, en de A4 met 120pk staat op kop!! Er zullen er dus wel degelijk veel van dit type besteld worden.
                Ik heb zelf op dit ogenblik de B7 115PK. Heb proefgereden met de B8 120PK en met de 136PK. Voelde niet veel verschil ts de 115 en de 120 versie. Om niet te zeggen geen verschil. Ik voelde wel heel veel verschil met de 136PK versie. Maar zoals al gezegd hierboven: alles is relatief...ik was superblij toen ik 4j geleden de 115PK versie kreeg (ik kwam van een Saab met 115PK...maar dat was niet hetzelfde als de audi pk's). En nu weer blij dat ik de 136PK versie krijg, maar dat is enkel en alleen omdat ik een automaat wou (om de knietjes wat te sparen in de file ), anders had ik een 120PK versie genomen.

Comment

• Is er iemand op de hoogte welke aanpassingen er dienen gemaakt worden betreffende koeling bij het installeren van een trekhaak?
                  Ik liet een trekhaak plaatsen van Bosal zonder andere aanpassingen.
                  Een collega heeft een trekhaak-voorbereiding vanuit het fabriek besteld, en heeft oa 2 ventilatoren ipv 1 bij onze A4...
                  Omdat ik er mijn sleurhut naar het zuiden mee moet trekken ben ik toch benieuwd of er aanpassingen nodig zijn, of dat 1 ventilator de klus ook zou volbrengen...
                  De A4 is een avant 136 paardjes...

Iemand een idee?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DV83 Bekijk Berichten
                    Vandaag bericht gekregen van garage dat laatste week van Juni de productie gepland is (ik vermoed dus week 26) met levering tweede week van Juli.
                    Er was voorzien dat hij rond mei in de garage zou staan.

De velgen zullen waarschijnlijk S4 velgen worden, in antraciet grijs, ik twijfel nog 18" of 19", enige suggestie?

Verder heeft garage ook bevestigd dat het modeljaar 2010 is met:
                    GPS plus met harde schijf
                    Kleinere buitenspiegels
                    Start-stopsysteem
                    Sportvering (standaard)

Geen leds achteraan, wel spijtig, is zo goed als zeker voor facelift van de A4.

Het zullen nog 8 ongeduldige weken worden!
                    Mag ik eens vragen welke besteldatum op uw contract staat?

En van mei naar juli... amai, dat is serieus opgeschoven dan? Levering bij mij was voorzien juni, dus zal ook wel ergens in juli zijn dan...

Wat 18"/19" betreft: ik rij nu al 4 jaar met 18" en schakel nu ook over op 19". Het mindere comfort zal wel meevallen tussen die 2 denk ik, en het staat nog iets mooier vind ik. 20" is erover, en zou ik nooit doen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door krikke5150 Bekijk Berichten
                      Is er iemand op de hoogte welke aanpassingen er dienen gemaakt worden betreffende koeling bij het installeren van een trekhaak?
                      Ik liet een trekhaak plaatsen van Bosal zonder andere aanpassingen.
                      Een collega heeft een trekhaak-voorbereiding vanuit het fabriek besteld, en heeft oa 2 ventilatoren ipv 1 bij onze A4...
                      Omdat ik er mijn sleurhut naar het zuiden mee moet trekken ben ik toch benieuwd of er aanpassingen nodig zijn, of dat 1 ventilator de klus ook zou volbrengen...
                      De A4 is een avant 136 paardjes...

Iemand een idee?
                      Toen ik begin van de maand mijn 120 pk avant ging afhalen was het mooi weer (+/- 19°). Na wat rondgereden te hebben parkeerde ik hem in de garage. Ruime tijd later die dag en met de gebruikershandleiding in de hand wou ik nog teen en tander controleren en viel het me toen al op dat ie serieus wat warmte afgaf, ik zette het contact op en zag dat die buitentemperatuurvoeler 27 graden noteerde. Vermits wij ook geregeld naar het zuiden gaan(maar zonder sleurhut), zal het geen overbodige luxe zijn om op die 'aires' de motorkap eens open te gooien tijdens een rustpauze.
                      En om op uw vraag te antwoorden, ik zou toch overwegen voor een extra ventilator.
                      Last edited by zipo; 13/05/2009, 12:00.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door zipo Bekijk Berichten
                        Toen ik begin van de maand mijn 120 pk avant ging afhalen was het mooi weer (+/- 19°). Na wat rondgereden te hebben parkeerde ik hem in de garage. Ruime tijd later die dag en met de gebruikershandleiding in de hand wou ik nog teen en tander controleren en viel het me toen al op dat ie serieus wat warmte afgaf, ik zette het contact op en zag dat die buitentemperatuurvoeler 27 graden noteerde. Vermits wij ook geregeld naar het zuiden gaan(maar zonder sleurhut), zal het geen overbodige luxe zijn om op die 'aires' de motorkap eens open te gooien tijdens een rustpauze.
                        En om op uw vraag te antwoorden, ik zou toch overwegen voor een extra ventilator.
                        Wij met de 1.9TDI 115PK al meerdere keren naar Toscane getrokken (en daar kan het ook wel eens warm zijn..) (wel zonder sleurhut maar met grote dakkoffer en volgeladen auto) en hebben nog nooit problemen gehad met de warmte. De meter heb ik nog nooit boven de 90° zien gaan, dus zo'n zorgen zou ik me er niet over maken.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door MMVV Bekijk Berichten
                          Wij met de 1.9TDI 115PK al meerdere keren naar Toscane getrokken (en daar kan het ook wel eens warm zijn..) (wel zonder sleurhut maar met grote dakkoffer en volgeladen auto) en hebben nog nooit problemen gehad met de warmte. De meter heb ik nog nooit boven de 90° zien gaan, dus zo'n zorgen zou ik me er niet over maken.
                          Met onze B7 Avant 115PK ook nooit problemen gehad in de Provence.
                          Dit jaar zullen we in volle zomer weer naar daar rijden, maar dan met de nieuwe B8 Avant 120PK, enveneens met volle koffer en volle dakkoffer. Is natuurlijk niet echt te vergelijken met zo'n sleurhut... Ik zal na het verlof iets laten weten!

Comment

• Thanks voor de reacties.
                            Met onze vorige A4 130 pk (ik weet niet echt welke B, maar hij was 4 jaar oud...) ook nooit probs gehad, ook niet met de sleurhut in temperaturen tot 34° in de schaduw... (wél 1000 andere problemen wegens maandagwagen...)
                            Maar ik vind het zo verdacht dat ze in de nieuwe 2 ventilatoren voorzien... moet toch zijn dat ze 1 of ander ondervonden hebben in warme condities...
                            Ik neem eens contact op met de garage, en weet hier iets te zeggen....

Btw, heeft er hier al iemand een sleurhut getrokken met een multitronic?
                            Ik droom soms dat ik er onderweg zelf opnieuw de ketting moet opleggen zoals bij mijn fiets nadat ze er af gevlogen is... kan er iemand eens zeggen of zo een multitronic het goed doet met een aanzienlijk gewicht achter? :-)
                            Last edited by krikke5150; 13/05/2009, 18:49.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door krikke5150 Bekijk Berichten
                              Thanks voor de reacties.
                              Met onze vorige A4 130 pk (ik weet niet echt welke B, maar hij was 4 jaar oud...) ook nooit probs gehad, ook niet met de sleurhut in temperaturen tot 34° in de schaduw... (wél 1000 andere problemen wegens maandagwagen...)
                              Maar ik vind het zo verdacht dat ze in de nieuwe 2 ventilatoren voorzien... moet toch zijn dat ze 1 of ander ondervonden hebben in warme condities...
                              Ik neem eens contact op met de garage, en weet hier iets te zeggen....

Btw, heeft er hier al iemand een sleurhut getrokken met een multitronic?
                              Ik droom soms dat ik er onderweg zelf opnieuw de ketting moet opleggen zoals bij mijn fiets nadat ze er af gevlogen is... kan er iemand eens zeggen of zo een multitronic het goed doet met een aanzienlijk gewicht achter? :-)
                              Mijn vorige a4 ( 3.5 jaar ) als ik hem weg deed was ook voorzien van een trekhaak af fabriek..endeze had nochtans ook 2 ventilators...mijn huidige 3 weken oud ook af fabriek met trekhaak heeft ook 2 ventilators...het is ook wel een 6 cil. , ik weet niet dat dat er iets mee te maken heeft...

ik heb met mijn vorige op 3.5 jaar 350.000 km gereden ( 136 pk multitronic ) en met regelmaat zware remork getrokken en heb nooit problemen gehad met de versnellingsbak...ik zette deze dan in S stand zodat hij wat verder in toeren trok en het schakelen verliep vlot...je moet natuurlijk het pedaal niet constant tot op de plank duwen en constant de max. power vragen...zo rij je een manueel zijn koppeling met aanhanger ook in de vernieling...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door MMVV Bekijk Berichten
                                Mag ik eens vragen welke besteldatum op uw contract staat?

En van mei naar juli... amai, dat is serieus opgeschoven dan? Levering bij mij was voorzien juni, dus zal ook wel ergens in juli zijn dan...

Wat 18"/19" betreft: ik rij nu al 4 jaar met 18" en schakel nu ook over op 19". Het mindere comfort zal wel meevallen tussen die 2 denk ik, en het staat nog iets mooier vind ik. 20" is erover, en zou ik nooit doen.

Besteld op 27/02, ik heb deze week pas een productieweek gekregen wat ik al vrij laat vond. Langs de ene kant wel goed dan ben ik zeker van modeljaar 2010, anderzijds wel lang wachten!

Wat velgen betreft, heb schrik dat borduren een nachtmerrie worden met 19" en toch ook wel minder comfort in combinatie met sportvering.
                                Nu heb ik een Golf V met sportophanging en 17" en die sportophanging voel je niet dus...

Heb ook eens mijn licht opgestoken bij Heinz. De 136pk (en 320Nm) zou naar 190pk ( en 410Nm!) gaan. Ik stel mezelf toch wel de vraag ofdat dit gezond is..

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DV83 Bekijk Berichten
                                  Besteld op 27/02, ik heb deze week pas een productieweek gekregen wat ik al vrij laat vond. Langs de ene kant wel goed dan ben ik zeker van modeljaar 2010, anderzijds wel lang wachten!

Wat velgen betreft, heb schrik dat borduren een nachtmerrie worden met 19" en toch ook wel minder comfort in combinatie met sportvering.
                                  Nu heb ik een Golf V met sportophanging en 17" en die sportophanging voel je niet dus...

Heb ook eens mijn licht opgestoken bij Heinz. De 136pk (en 320Nm) zou naar 190pk ( en 410Nm!) gaan. Ik stel mezelf toch wel de vraag ofdat dit gezond is..
                                  Ik zie geen verschil mbt stoeprandschade tussen een 18" & 19" hoor. Beetje opletten welke band je erop legt! (mijn continentals contactsport hadden zo'n beschermrand, de huidige pirelli's Pzero Rosso niet en dat is wel een serieus verschil: dus om die reden geen pirelli's meer voor mij...)

Ik zal de 136 bij de dealer zelf laten tunen (ABT dus) (garantie blijft op die manier verzekerd) en die tunen tot 170, MTM trouwens ook tot 170. Hoger kan waarschijnlijk wel, maar ik stel er mijn vragen bij.

Comment

• dinsdag de wagen gaan afhalen !!
                                    Ik ben heel tevreden met de gekozen configuratie. Over de combinatie van het sportonderstel met de 19 duims velgen kan ik maar 1 ding zeggen : ruim konfortabel !!
                                    Het is geen C5 of C6 met hydropneumatisch onderstel die werkelijk alles filtert, maar onconfortabel is het zeker niet. Zelfs op betonwegen met dikke naden.
                                    Het audi sound system is een topper, zeker voor wie "normaal" muziek beluisterd.
                                    Nu rustig de rodage uitrijden, en tegen het eind van de zomer uitkijken naar een tweede set wielen met winterpantoffels. Mischien replica nuvolari's in 17".
                                    Dit forum heeft me heel wat handige tips opgeleverd, dank daarvoor !
                                    Bijgevoegde Bestanden

Comment

• Een zeer knappe verschijning! Geniet ervan!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ZX6Rninja Bekijk Berichten
                                        dinsdag de wagen gaan afhalen !!
                                        Ik ben heel tevreden met de gekozen configuratie. Over de combinatie van het sportonderstel met de 19 duims velgen kan ik maar 1 ding zeggen : ruim konfortabel !!
                                        Het is geen C5 of C6 met hydropneumatisch onderstel die werkelijk alles filtert, maar onconfortabel is het zeker niet. Zelfs op betonwegen met dikke naden.
                                        Het audi sound system is een topper, zeker voor wie "normaal" muziek beluisterd.
                                        Nu rustig de rodage uitrijden, en tegen het eind van de zomer uitkijken naar een tweede set wielen met winterpantoffels. Mischien replica nuvolari's in 17".
                                        proficiat met de aanwinst. Schitterende kar. Veel plezier ermee

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ZX6Rninja Bekijk Berichten
                                          dinsdag de wagen gaan afhalen !!
                                          Heeeel mooi!!

Paar interieurpics?

Zie ik het goed dat er een zwarte dakhemel inzit?

Veel suc6 ermee!

Comment

Working...
                                          X