Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi A4 B8 (Part II)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Yow,

    Ben dus ook nieuw hier. Ik heb mijne A4 dus een vorige week besteld en hij gaat ergens in september toekomen. Nu heb ik mij een quattro besteld en ik vroeg mij af, er staat op de bestel bon dubbele uitlaat. Is dit dan een dubbele uitlaat aan de linker kant of twee enkele uitlaten aan beide zijden?

    De meeste A4's dat je ziet rijden is met dubbele uitlaat aan de linkerkant maar op de site van Audi zie je een A4 3.0L Quattro staan met twee enkele uitlaten.

    Weet iemand hoe dit in elkaar zit?

    Thanx

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door Pietervdb Bekijk Berichten
      Yow,

      Ben dus ook nieuw hier. Ik heb mijne A4 dus een vorige week besteld en hij gaat ergens in september toekomen. Nu heb ik mij een quattro besteld en ik vroeg mij af, er staat op de bestel bon dubbele uitlaat. Is dit dan een dubbele uitlaat aan de linker kant of twee enkele uitlaten aan beide zijden?

      De meeste A4's dat je ziet rijden is met dubbele uitlaat aan de linkerkant maar op de site van Audi zie je een A4 3.0L Quattro staan met twee enkele uitlaten.

      Weet iemand hoe dit in elkaar zit?

      Thanx
      ik denk (ben er eigenlijk zeker van) dat de uitlaten bij de quattro links en rechts staan

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door fdeville Bekijk Berichten
        Ze laten zich nogal 'van de domme' in de garage...ze weten zogezegd van niets...: "Ja die dvd is misschien iets anders, met upgedate kaarten of zo..." weten ze te zeggen...
        Er stond als productiedatum week 22 met een "*" (dus 22*) wat zou betekenen "theoretische productiedatum".
        Vandaag terug gebeld naar de garage: hij wordt geproduceerd nu vrijdag, 29/5. Het wordt een modeljaar 2010. Maar als ik vraag wat het verschil is tussen 2009 en 2010, dan was het antwoord "niets". Nogal boertig antwoord vind ik

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door fdeville Bekijk Berichten
          Vandaag terug gebeld naar de garage: hij wordt geproduceerd nu vrijdag, 29/5. Het wordt een modeljaar 2010. Maar als ik vraag wat het verschil is tussen 2009 en 2010, dan was het antwoord "niets". Nogal boertig antwoord vind ik
          Geloof mij, ze doen zich dommer voor dan ze zijn. Ze kunnen alle details zien in hun software-systeem. Veel verkopers zijn zich precies nog niet bewust van het fenomeen "internetforum" en denken nog steeds dat ze hun klanten dom kunnen houden.

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door boo-lee Bekijk Berichten
            Geloof mij, ze doen zich dommer voor dan ze zijn. Ze kunnen alle details zien in hun software-systeem. Veel verkopers zijn zich precies nog niet bewust van het fenomeen "internetforum" en denken nog steeds dat ze hun klanten dom kunnen houden.
            of zeggen je van... ja op die fora lees ja vanalles, maar daar moet je niet op betrouwen...

            Als ik dan zie wat boo-lee hier bvb op dit forum zet... tja daar kun je tenminste iets van opsteken!!

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door fdeville Bekijk Berichten
              Vandaag terug gebeld naar de garage: hij wordt geproduceerd nu vrijdag, 29/5. Het wordt een modeljaar 2010. Maar als ik vraag wat het verschil is tussen 2009 en 2010, dan was het antwoord "niets". Nogal boertig antwoord vind ik
              Mag ik vragen over welke dealer je het hier hebt?????

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door MMVV Bekijk Berichten
                of zeggen je van... ja op die fora lees ja vanalles, maar daar moet je niet op betrouwen...

                Als ik dan zie wat boo-lee hier bvb op dit forum zet... tja daar kun je tenminste iets van opsteken!!
                Bedankt voor het compliment. Ik volg gewoon een Duits forum en daar zijn ze blijkbaar steeds goed ingelicht.

                Comment


                • dubbele uitlaat

                  Oorspronkelijk geplaatst door Pietervdb Bekijk Berichten
                  Yow,

                  Ben dus ook nieuw hier. Ik heb mijne A4 dus een vorige week besteld en hij gaat ergens in september toekomen. Nu heb ik mij een quattro besteld en ik vroeg mij af, er staat op de bestel bon dubbele uitlaat. Is dit dan een dubbele uitlaat aan de linker kant of twee enkele uitlaten aan beide zijden?

                  De meeste A4's dat je ziet rijden is met dubbele uitlaat aan de linkerkant maar op de site van Audi zie je een A4 3.0L Quattro staan met twee enkele uitlaten.

                  Weet iemand hoe dit in elkaar zit?

                  Thanx
                  Bij de laatste a4 modellen hebben alle quattro's één uitlaat links en één rechts, en alle v6 motoren met of zonder quattro

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door MMVV Bekijk Berichten
                    Mag ik vragen over welke dealer je het hier hebt?????
                    Avau in Geraardsbergen. Verkopers vallen heel goed mee, maar degene die zich met "backoffice" bezighoudt is maar kort van uitleg. Waarschijnlijk wel correct, maar geeft echt niets meer van uitleg dan strikt nodig. Da's toch mijn indruk.
                    Last edited by fdeville; 27/05/2009, 18:10.

                    Comment


                    • Velgenmizerie...

                      Wij (vrouwtje en ik) zijn de trotse bezitters van een A4 avant van mei 2008.
                      Het is een multitronic met 136 paardjes, ik kan er geen slecht woord over zeggen.
                      Echter, bij de 1 of ander pakket dat op de wagen stond waren ook 7 spaaks alu velgen, en nu begint pas het verhaal...



                      Zoals men zegt, "goesting is goesting" maar ik vind dat ze bij Audi kunnen investeren in ontwerpers van velgen. De originele velgen zien er om het zacht te zeggen "onsmakelijk" uit (en dan bedoel ik alle velgen die er in de configurator te verkrijgen zijn...), om er maar van te zwijgen hoe moeilijk het is om ze deftig te kuisen met alle hoekjes en kantjes...
                      Ik had dus van in het begin dat we de wagen hadden de missie om mijn ega duidelijk te maken dat deze wagen minstens 18-ers nodig had om er wat presentabel uit te zien. Niet makkelijk, temeer omdat ik zelf maar zelden met deze wagen rijd... (firmawagen...)
                      Niettegenstaande ik dit forum van achter naar voor gelezen had ging ik naar een bandencenter, en koos een "proper" modelletje uit (ja een kopietje..). Ik was de eerste met de nieuwe A4 die velgen liet monteren, en na enkele dagen ging ik langs voor de plaatsing.

                      Onmiddellijk veranderde de wagen van de gemiddelde koekendoos naar een koekendoos met mooi schoeisel. ik stapte met een dikke smile in, zwierde de pook naar D, en reed naar huis. Toen ik de autostrade opdraaide, en wat pk's op de grond zette was mijn smile ogenblikkellijk verdwenen Mijn stuur begon te bibberen eens ik de 100 km/h haalde, en de eerste oprit werd gebruikt om 180° te draaien en terug te rijden van waar ik kwam.
                      De monteur bekeek mij met grote ogen, maar na wat meetwerk ontdekte hij dat de as van de A4 niet dezelfde maat had als die van de B7, het vorige model. (ik denk dat het 1/10 mm verschilde of zo...)
                      Na wat heen en weer gebel gingen er snel aangepaste ringen opgestuurd worden. (bespaar me aub verhalen van wel ringen of géén ringen, ik kom hier nog op terug...)
                      De ringen werden gemonteerd, en de wielen pasten (lees spanden) als gegoten.
                      Weg bibberend stuur, opnieuw dikke smile...
                      Nu is het zo dat deze wagen een prima wegligging heeft, en naar mijn gevoel niet echt veel moet inboeten aan confort met de 18"-ers... echter, als je op de autobaan aan een 100 km/h rijdt, zijn er korte trillingen voelbaar aan de "vloer" van de wagen. Ik bedoel, in het stuur is niets te voelen, maar zowel chauffeur als passagiers kunnen een lichte trilling waarnemen alsof je op een baan zou rijden met vele kleine oneffenheden...
                      De velgenspecialist balanceerde al 2X alle wielen uit, zonder beter resultaat.
                      Hij kon me echter zeggen, omdat hij ondertussen nog andere A4 van nieuwe velgen voorzag, dat de wagen er blijkbaar extra gevoelig voor is. Zelfs met originele 18"-ers van Audi zelf waren er eigenaars die toegaven ook dit probleem te hebben. Ook met kopieën ZONDER ringen deed het probleem zich voor...(ik zei terug te komen op de ringen...)
                      Ik las hier al van mensen die 18"-ers of 19"-ers plaatsten, en toch ook toegeven dat het confort minder was dan met de originele 16 inchen...

                      Nu komt natuurlijk de vraag... is er iets aan te doen, of moet ik nu echt opnieuw die tractorwielen monteren?
                      Ligt het aan de banden misschien? Dunlop Sport 3000 245/40 R18 97Y
                      Iemand zei me dat ideaal gezien, de gewichtjes die geplakt worden bij het uitbalanceren, aan de buitenkant van de velg zouden moeten geplakt worden...
                      Ik hoor toch graag eens allerlei meningen van mensen die er iets meer van afweten dan ik...
                      Alvast bedankt voor de hulp!
                      Last edited by krikke5150; 27/05/2009, 22:19.

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door krikke5150 Bekijk Berichten
                        Wij (vrouwtje en ik) zijn de trotse bezitters van een A4 avant van mei 2008.
                        Het is een multitronic met 136 paardjes, ik kan er geen slecht woord over zeggen.
                        Echter, bij de 1 of ander pakket dat op de wagen stond waren ook 7 spaaks alu velgen, en nu begint pas het verhaal...



                        Zoals men zegt, "goesting is goesting" maar ik vind dat ze bij Audi kunnen investeren in ontwerpers van velgen. De originele velgen zien er om het zacht te zeggen "onsmakelijk" uit (en dan bedoel ik alle velgen die er in de configurator te verkrijgen zijn...), om er maar van te zwijgen hoe moeilijk het is om ze deftig te kuisen met alle hoekjes en kantjes...
                        Ik had dus van in het begin dat we de wagen hadden de missie om mijn ega duidelijk te maken dat deze wagen minstens 18-ers nodig had om er wat presentabel uit te zien. Niet makkelijk, temeer omdat ik zelf maar zelden met deze wagen rijd... (firmawagen...)
                        Niettegenstaande ik dit forum van achter naar voor gelezen had ging ik naar een bandencenter, en koos een "proper" modelletje uit (ja een kopietje..). Ik was de eerste met de nieuwe A4 die velgen liet monteren, en na enkele dagen ging ik langs voor de plaatsing.

                        Onmiddellijk veranderde de wagen van de gemiddelde koekendoos naar een koekendoos met mooi schoeisel. ik stapte met een dikke smile in, zwierde de pook naar D, en reed naar huis. Toen ik de autostrade opdraaide, en wat pk's op de grond zette was mijn smile ogenblikkellijk verdwenen Mijn stuur begon te bibberen eens ik de 100 km/h haalde, en de eerste oprit werd gebruikt om 180° te draaien en terug te rijden van waar ik kwam.
                        De monteur bekeek mij met grote ogen, maar na wat meetwerk ontdekte hij dat de as van de A4 niet dezelfde maat had als die van de B7, het vorige model. (ik denk dat het 1/10 mm verschilde of zo...)
                        Na wat heen en weer gebel gingen er snel aangepaste ringen opgestuurd worden. (bespaar me aub verhalen van wel ringen of géén ringen, ik kom hier nog op terug...)
                        De ringen werden gemonteerd, en de wielen pasten (lees spanden) als gegoten.
                        Weg bibberend stuur, opnieuw dikke smile...
                        Nu is het zo dat deze wagen een prima wegligging heeft, en naar mijn gevoel niet echt veel moet inboeten aan confort met de 18"-ers... echter, als je op de autobaan aan een 100 km/h rijdt, zijn er korte trillingen voelbaar aan de "vloer" van de wagen. Ik bedoel, in het stuur is niets te voelen, maar zowel chauffeur als passagiers kunnen een lichte trilling waarnemen alsof je op een baan zou rijden met vele kleine oneffenheden...
                        De velgenspecialist balanceerde al 2X alle wielen uit, zonder beter resultaat.
                        Hij kon me echter zeggen, omdat hij ondertussen nog andere A4 van nieuwe velgen voorzag, dat de wagen er blijkbaar extra gevoelig voor is. Zelfs met originele 18"-ers van Audi zelf waren er eigenaars die toegaven ook dit probleem te hebben. Ook met kopieën ZONDER ringen deed het probleem zich voor...(ik zei terug te komen op de ringen...)
                        Ik las hier al van mensen die 18"-ers of 19"-ers plaatsten, en toch ook toegeven dat het confort minder was dan met de originele 16 inchen...

                        Nu komt natuurlijk de vraag... is er iets aan te doen, of moet ik nu echt opnieuw die tractorwielen monteren?
                        Ligt het aan de banden misschien? Dunlop Sport 3000 245/40 R18 97Y
                        Iemand zei me dat ideaal gezien, de gewichtjes die geplakt worden bij het uitbalanceren, aan de buitenkant van de velg zouden moeten geplakt worden...
                        Ik hoor toch graag eens allerlei meningen van mensen die er iets meer van afweten dan ik...
                        Alvast bedankt voor de hulp!
                        Eerst en vooral moet ik zeggen dat uw wagen er heel mooi bij staat met die velgen.

                        Ikzelf rij nu al bijna 4 jaar met 18" op mijn huidige B7, de B8 die eind deze maand binnenkomt zal ik schoeien met 19". Ik heb totaal niet de ervaring van jou. Trillingen zijn mij totaal vreemd. Het comfort is zeker te doen, maar als ik mijn standaardvelg met winterband opleg dan voel ik idd ook verschil. Dat verschil zit hem wel meer in een zachtere sturing en een betere filtering van kleine oneffendheden, maar dat heeft natuurlijk te maken met de smallere en hogere winterband.

                        Dus trillingen heb ik in geen geval. Ik vind het sowieso een vreemd verhaal, misschien eens proberen om andere 18" exemplaren op te leggen en uit te testen, want ik kan me niet voorstellen dat een A4 met 18" & 19" mag trillen. Er rijden er zoveel rond, dus lijkt me onwaarschijnlijk dat iedereen dit zou tolereren.

                        Comment


                        • Mijn B7 met alu kopietjes mét ringen reed ook prima, dat vergat ik te vermelden...

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door krikke5150 Bekijk Berichten
                            Wij (vrouwtje en ik) zijn de trotse bezitters van een A4 avant van mei 2008.
                            Het is een multitronic met 136 paardjes, ik kan er geen slecht woord over zeggen.
                            Echter, bij de 1 of ander pakket dat op de wagen stond waren ook 7 spaaks alu velgen, en nu begint pas het verhaal...



                            Zoals men zegt, "goesting is goesting" maar ik vind dat ze bij Audi kunnen investeren in ontwerpers van velgen. De originele velgen zien er om het zacht te zeggen "onsmakelijk" uit.
                            Ik moet zeggen dat ik bovenstaande velgen er best netjes vind uitzien, zeker voor 16 inch velgen. Ik heb ook overwogen om deze te nemen (zijn uiteindelijk 17 inch velgen geworden). Ze zien er in elk geval mooier uit dan de standaard LifeStyle pack velgen die op 80% van de A4's zitten die je in het wild tegenkomt.

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door krikke5150 Bekijk Berichten
                              Wij (vrouwtje en ik) zijn de trotse bezitters van een A4 avant van mei 2008.
                              Het is een multitronic met 136 paardjes, ik kan er geen slecht woord over zeggen.
                              Echter, bij de 1 of ander pakket dat op de wagen stond waren ook 7 spaaks alu velgen, en nu begint pas het verhaal...



                              Zoals men zegt, "goesting is goesting" maar ik vind dat ze bij Audi kunnen investeren in ontwerpers van velgen. De originele velgen zien er om het zacht te zeggen "onsmakelijk" uit (en dan bedoel ik alle velgen die er in de configurator te verkrijgen zijn...), om er maar van te zwijgen hoe moeilijk het is om ze deftig te kuisen met alle hoekjes en kantjes...
                              Ik had dus van in het begin dat we de wagen hadden de missie om mijn ega duidelijk te maken dat deze wagen minstens 18-ers nodig had om er wat presentabel uit te zien. Niet makkelijk, temeer omdat ik zelf maar zelden met deze wagen rijd... (firmawagen...)
                              Niettegenstaande ik dit forum van achter naar voor gelezen had ging ik naar een bandencenter, en koos een "proper" modelletje uit (ja een kopietje..). Ik was de eerste met de nieuwe A4 die velgen liet monteren, en na enkele dagen ging ik langs voor de plaatsing.

                              Onmiddellijk veranderde de wagen van de gemiddelde koekendoos naar een koekendoos met mooi schoeisel. ik stapte met een dikke smile in, zwierde de pook naar D, en reed naar huis. Toen ik de autostrade opdraaide, en wat pk's op de grond zette was mijn smile ogenblikkellijk verdwenen Mijn stuur begon te bibberen eens ik de 100 km/h haalde, en de eerste oprit werd gebruikt om 180° te draaien en terug te rijden van waar ik kwam.
                              De monteur bekeek mij met grote ogen, maar na wat meetwerk ontdekte hij dat de as van de A4 niet dezelfde maat had als die van de B7, het vorige model. (ik denk dat het 1/10 mm verschilde of zo...)
                              Na wat heen en weer gebel gingen er snel aangepaste ringen opgestuurd worden. (bespaar me aub verhalen van wel ringen of géén ringen, ik kom hier nog op terug...)
                              De ringen werden gemonteerd, en de wielen pasten (lees spanden) als gegoten.
                              Weg bibberend stuur, opnieuw dikke smile...
                              Nu is het zo dat deze wagen een prima wegligging heeft, en naar mijn gevoel niet echt veel moet inboeten aan confort met de 18"-ers... echter, als je op de autobaan aan een 100 km/h rijdt, zijn er korte trillingen voelbaar aan de "vloer" van de wagen. Ik bedoel, in het stuur is niets te voelen, maar zowel chauffeur als passagiers kunnen een lichte trilling waarnemen alsof je op een baan zou rijden met vele kleine oneffenheden...
                              De velgenspecialist balanceerde al 2X alle wielen uit, zonder beter resultaat.
                              Hij kon me echter zeggen, omdat hij ondertussen nog andere A4 van nieuwe velgen voorzag, dat de wagen er blijkbaar extra gevoelig voor is. Zelfs met originele 18"-ers van Audi zelf waren er eigenaars die toegaven ook dit probleem te hebben. Ook met kopieën ZONDER ringen deed het probleem zich voor...(ik zei terug te komen op de ringen...)
                              Ik las hier al van mensen die 18"-ers of 19"-ers plaatsten, en toch ook toegeven dat het confort minder was dan met de originele 16 inchen...

                              Nu komt natuurlijk de vraag... is er iets aan te doen, of moet ik nu echt opnieuw die tractorwielen monteren?
                              Ligt het aan de banden misschien? Dunlop Sport 3000 245/40 R18 97Y
                              Iemand zei me dat ideaal gezien, de gewichtjes die geplakt worden bij het uitbalanceren, aan de buitenkant van de velg zouden moeten geplakt worden...
                              Ik hoor toch graag eens allerlei meningen van mensen die er iets meer van afweten dan ik...
                              Alvast bedankt voor de hulp!
                              Gekend probleem op de B8, je moet originele velgen gebruiken want je gaat blijven sukkelen. Je bent niet de eerste met dat probleem!

                              De nieuwe A4 is er heel gevoelig aan!

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door Multitronic Bekijk Berichten
                                Bij de laatste a4 modellen hebben alle quattro's één uitlaat links en één rechts, en alle v6 motoren met of zonder quattro

                                Thanx voor de info. Nu kan ik nog minder goed wachten . Kvind die uitlaat links en rechts mega.

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door dragonfly Bekijk Berichten
                                  Gekend probleem op de B8, je moet originele velgen gebruiken want je gaat blijven sukkelen. Je bent niet de eerste met dat probleem!

                                  De nieuwe A4 is er heel gevoelig aan!
                                  Amai, vind ik toch wel erg eigenlijk. Hoeveel zouden er niet met replica's rondrijden.

                                  Hoop dat de MTM's dan geen trillingen geven, anders zullen ze me eens boos zien worden denk ik...

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door MMVV Bekijk Berichten
                                    Amai, vind ik toch wel erg eigenlijk. Hoeveel zouden er niet met replica's rondrijden.

                                    Hoop dat de MTM's dan geen trillingen geven, anders zullen ze me eens boos zien worden denk ik...
                                    Ik vind dat niet erg, koop velgen van Audi of van een heel goed merk en je zal geen problemen hebben.

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door dragonfly Bekijk Berichten
                                      Ik vind dat niet erg, koop velgen van Audi of van een heel goed merk en je zal geen problemen hebben.
                                      Goh, ik weet niet hoor. Zelf zal ik er nu ook wel MTM onderleggen, maar stel dat ik een velg mooi vind van een klein merk, of een replica ofzo dan telt die naam niet die erop staat en dan heb je wel pech.

                                      Vind dit toch maar een zeer eigenaardig verhaal... zeer ongeloofwaardig volgens mij, maar ja...

                                      Comment


                                      • Origineel of niet... er moet toch een uitleg zijn over het waarom...
                                        Een wiel dat uitgebalanceerd is, en toch trillingen veroorzaakt...
                                        Ik merk ook nog eens op dat er mensen rondrijden met originele Audi laagprofiel velgen die toegeven dat de wagen in sommige omstandigheden trilt... (ik veronderstel dat er zijn die dit niet willen toegeven ook...)
                                        Ik had nu eerder verwacht dat er me iemand ging aanraden om toch eens banden te switchen...
                                        Over originele velgen gesproken, ik heb mijn goesting wel al gevonden... maar 2600€ voor 4 wielen is nu toch ook wel wat er over... vind ik hé...
                                        Welke originele velgen, 18"-ers zijn er wél bij prijs?
                                        Iemand suggesties?

                                        Comment


                                        • Rij ondertussen tot (zeer) grote tevredenheid 4 weken met mijn 2.7 en heb er een kleine 4000 km meegedaan. Verslavend gewoon, zo trekken als een speer.

                                          Enfin, één vraagje toch: de ruitenwissers lijken bij (automatisch) gebruik soms niet helemaal naar hun 'nul'-stand te gaan als het regent, maar blijven iets hoger staan, gaan dan plots toch verder naar beneden, en gaan daarna alsnog naar boven... Beetje vreemd: is dit normaal?

                                          Heb al wel (na 800 km) een nieuwe voorruit moeten laten plaatsen, zal daar toch niks mee te maken hebben?
                                          1988 MB 500 SL R107 (245 PK) http://www.autoforum.be/showthread.php?t=54051
                                          1989 MB 500 SL R129 (326 PK) http://www.autoforum.be/showthread.p...-500-SL-(R129)
                                          1992 MB 300 CE-24 Cabriolet A124 (220 PK) zilver

                                          1993 MB 300 CE-24 Cabriolet A124 (220 PK) blauw
                                          http://www.autoforum.be/showthread.php?t=28543

                                          Comment

                                          Working...
                                          X