Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
verbruik zit op de moment rond 8 liter/100km.... (maar heb nog maar enkel kleine ritjes gemaakt)
Welke motorisatie?
Ikzelf haal 5,5 l/100km met TDI 120pk Berline.
Wanneer ik op een degelijke snelweg rijd haal ik een constante 4,1 l/100km ongeveer aan 130km/h op de teller.
==> Ben benieuwd of de TDIe beter doet...
PS: teneinde geen flame-war te starten: ik begrijp dat een A4 geen Prius is en rijcomfort niet ten koste mag gaan van verbruik. Toch vind ik bovenstaande waarden uitstekend voor een wagen van 1400+ kg.
Ikzelf haal 5,5 l/100km met TDI 120pk Berline.
Wanneer ik op een degelijke snelweg rijd haal ik een constante 4,1 l/100km ongeveer aan 130km/h op de teller.
Na 6000km: verbruik zit tss 6,5 en 7 l/100km. Wel veel stadsverkeer. En meestal meer dan 130 op de autostrade...
Ikzelf vind hem voldoende vlot rijden. Echter merk ik een vervelend gebrek aan vermogen bij het opschakelen van 1 naar 2. Er zit daar zo'n vermogensdipje dat me wat begint te irriteren.
Gisteren trouwens een opmerkelijk fenomeen gezien bij het rijden op de E19 richting Antwerpen in Kontich (waar een stukje nieuwe asfalt ligt sinds kort).
Wanneer ik op het oude stuk asfalt reed, gaf de boordcomputer een verbruik van 4,5l/100km aan, terwijl ik slechts 4l/100 verbruikte op het nieuwe stuk asfalt. Dit heb ik herhaaldelijk getest door van het ene vak naar het andere te gaan, telkens met het zelfde resultaat. (voor diegene die gisteren dus iemand raar zagen slalommen op de E19 ter hoogt van kontich.... dat was ik ).
Opmerkelijk wat de combinatie van forse banden (225) en een slechte/goede asfaltweg kunnen doen aan het verbruik.
Ikzelf vind hem voldoende vlot rijden. Echter merk ik een vervelend gebrek aan vermogen bij het opschakelen van 1 naar 2. Er zit daar zo'n vermogensdipje dat me wat begint te irriteren.
Ik ben ook tevreden. Is natuurlijk geen sportkar, maar kan zeer goed mee in alle verkeer. Af en toe doortrekken is steeds plezant. Ik vind hem nog steeds veel vlotter en plezanter dan de B7 waar ik ook nog met rijd.
Van dat dipje heb ik eerlijk gezegd nog niks gemerkt. Zal er eens proberen op letten.
Een bizar probleem met beantwoorden van inkomende oproepen.
wagen: A4 Avant 2010 met MMI 3G.
GSM: Apple iPhone 3G software 3.0
Verbinden vie bluetooth geen probleem, MMI vindt mijn iPhone ook zonder problemen bij starten wagen en ook telefoneren geen probleem.
MAAR: als ik een inkomende oproep krijg en ik druk op opnemen dan wordt er wel verbinding gemaakt en begint het inkomende gesprek wel te lopen maar ik hoor mijn gesprekspartner niet en mijn gesprekspartner hoort mij ook niet. Als bvb de radio op stond als men mij belt dan springt het MMI terug naar het scherm 'radio' nadat ik het gesprek heb opgenomen. Zeer bizar.
Deze morgen mee naar de garage geweest - daar heeft men alles geprobeerd en ook een andere iPhone verbonden en met die iPhone werkte alles perfect.
Conclusie van garage: het probleem zit bij uw iPhone en niet bij soft- en/of hardware van de wagen.
Iemand ook al dit probleem ervaren? Of iemand een idee of ik een bepaalde instelling in iPhone moet wijzigen?
Alle suggesties zijn welkom...
Door de software van mijn iPhone te updaten van 3.0 naar 3.0.1 lijkt het probleem opgelost.
Een meevaller!
Door de software van mijn iPhone te updaten van 3.0 naar 3.0.1 lijkt het probleem opgelost.
Een meevaller!
Al veel gebeld? Ik ging nog wachten met die update van dat sms-lek.
Zou me verwonderen dat het daardoor opgelost is. Ik heb het ongeveer 1x op 10 gesprekken.
Wat vinden jullie van de TDI 120pk?
Ik vind het redelijk meevallen qua vermogen... ik kom wel van 136PK/340Nm naar 120PK/290
Vind algemeen onder de 2000 toeren nogal traagjes... maar moet nog wel ingereden worden....
Ik denk volgend jaar toch te laten chippen...
Ben wel enorm content van rijplezier en comfort...
Al veel gebeld? Ik ging nog wachten met die update van dat sms-lek.
Zou me verwonderen dat het daardoor opgelost is. Ik heb het ongeveer 1x op 10 gesprekken.
Inderdaad te snel victorie... het blijkt een gelukstreffer...
Het is exact 1 keer gegaan... Dus nog niet in orde met deze update.
Net met m'n 120 pk Avant een verbruik gehad en uitgerekend op 6.4L (stond ook zo op de boordcomputer vermeld) waarvan 20 % autostrade en 80 % urban
Momenteel staat er 5700 km op de teller.
Ik vind het optrekken in 2e bij laag toerental een zwakker punt (als je bvb uit een zijstraat komt en het verkeer links van je kan overzien)
Voor de rest staan comfort en wegligging op een hoog niveau, nog geen enkel krakje te bespeuren en zelfs nog geen enkel kras of deuk (vraag me af hoelang dat nog gaat duren)
Ik vind het optrekken in 2e bij laag toerental een zwakker punt (als je bvb uit een zijstraat komt en het verkeer links van je kan overzien)
Ik heb exact hetzelfde gevoel. Een vriend van me heeft vandaag met de wagen gereden (hij rijdt zelf met een saab 9-5) en hij is zelfs herhaaldelijk stil gevallen na het opschakelen naar tweede. Wanneer je gewend bent om van eerste naar tweede op te schakelen rond de 2000 toeren kom je toch voor een verassing te staan wanneer je op het gaspedaal drukt in de tweede versnelling.
Hopelijk betert dit na een tijdje (zit nog maar aan 1700 km).
Ik heb exact hetzelfde gevoel. Een vriend van me heeft vandaag met de wagen gereden (hij rijdt zelf met een saab 9-5) en hij is zelfs herhaaldelijk stil gevallen na het opschakelen naar tweede. Wanneer je gewend bent om van eerste naar tweede op te schakelen rond de 2000 toeren kom je toch voor een verassing te staan wanneer je op het gaspedaal drukt in de tweede versnelling.
Dat stilvallen heb ik ook gehad de eerste dagen hopelijk verbetert dit idd na inrijden...
Ben ook niet content van de ruitenwissersproeiers... die sproeien te hevig waardoor er een groot deel wisservloeistof verdwijnt via het dak... (hebben ze al eens bijgeregeld anders)
Dat stilvallen heb ik ook gehad de eerste dagen hopelijk verbetert dit idd na inrijden...
Ben ook niet content van de ruitenwissersproeiers... die sproeien te hevig waardoor er een groot deel wisservloeistof verdwijnt via het dak... (hebben ze al eens bijgeregeld anders)
Van 't weekend gemerkt dat er al 5 deukjes inzitten van hagelbollen (zo groot als knikkers) die we gehad hebben op reis in Frankrijk... wel enkel maar te zien vanuit 1 bepaalde hoek, en dan moet ook het licht nog goed zitten.
Van 't weekend gemerkt dat er al 5 deukjes inzitten van hagelbollen (zo groot als knikkers) die we gehad hebben op reis in Frankrijk... wel enkel maar te zien vanuit 1 bepaalde hoek, en dan moet ook het licht nog goed zitten.
Dat van die 2de versnelling moet ik toegeven!
Dit is normaal gedekt in de omniumverzekering hoor... bij mijn vorige volvo was dit zelfs zonder vrijstelling....
Comment