Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi A4 B8 (Part II)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door laue Bekijk Berichten
    Hoeveel liter tanken jullie wanneer je de tank volgens de boordcomputer (bijna) leeggereden hebt?
    Ik heb de indruk dat ik niet meer dan 55 liter tank, terwijl er een tank van 65 liter in zou moeten zitten.
    Wil dit zeggen dat er, nadat de boordcomputer aangeeft dat de tank (bijna) leeg is, dat er nog 10 liter in de tank zit (of m.a.w. dat je nog bijna 200km kan rijden)?
    Ik tank niet graag en ga gewoonlijk tot het uiterste... momenteel zit ik aan nog 100 km extra nadat de BC al aangeeft 'resterende afstand 0 km', dus ik denk dat je met je 10 liter niet ver van de waarheid zit. Zelfs in dat geval heb ik 'nog maar' 61 liter getankt, dus volg. keer ga ik proberen 150 km te doen nadat de BC 0 km aangeeft... (tot ik eens ga stilvallen natuurlijk...).
    1988 MB 500 SL R107 (245 PK) http://www.autoforum.be/showthread.php?t=54051
    1989 MB 500 SL R129 (326 PK) http://www.autoforum.be/showthread.p...-500-SL-(R129)
    1992 MB 300 CE-24 Cabriolet A124 (220 PK) zilver

    1993 MB 300 CE-24 Cabriolet A124 (220 PK) blauw
    http://www.autoforum.be/showthread.php?t=28543

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door plex Bekijk Berichten
      Hoeveel km rijden jullie met één volgetankte bak? (875 Km is mijn record op de moment)
      Meestal rond de 1000 km (grotendeels autostrade), gem verbruik zit rond de 5,6 a 5,7 volgens BC.

      (TDI 2.0, 136pk)

      Oorspronkelijk geplaatst door laue Bekijk Berichten
      Hoeveel liter tanken jullie wanneer je de tank volgens de boordcomputer (bijna) leeggereden hebt?
      Ik heb de indruk dat ik niet meer dan 55 liter tank, terwijl er een tank van 65 liter in zou moeten zitten.
      Bij mij meestal een 57 a 60 liter dat er in gaat per tankbeurt...meestal tank ik als BC nog een 20 a 30km aangeeft (of als 't uitkomt soms iets vlugger).

      Onlangs een 30 km op '0' gereden, kon toen een 60,5l in meen ik me te herinneren.

      Goed om weten dat ge er nog 100km ook mee kunt doen

      Comment


      • nu begrijp ik hoe het komt dat het verkeer niet vooruit gaat
        ofwel zijn de mensen aan het eco-runnen
        ofwel zijn ze bang de volgende tankstation niet te bereiken
        ik tank uit veiligeid als er nog er 1/4 in overblijft, dan hoef ik mij nooit af te vragen of ik nog thuis geraak
        één keer ben ik net in Luxemburg geraakt vanuit Nancy, en ik was geleerd
        het is trouwens met een diesel niet aanbevolen de laatste druppel uit de tank te halen, daar ligt het vuil...

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
          het is trouwens met een diesel niet aanbevolen de laatste druppel uit de tank te halen, daar ligt het vuil...
          Je kan het ook ander bekijken: het systematisch leeg rijden van je tank zorgt er voor dat er geen vuil op de bodem van je tank ligt

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door A4AvantB7 Bekijk Berichten
            In de 6cd-lader vooraan als CD1, en het duurt inderdaad enorm lang vooralleer die boel geladen is.
            Ik had bij de dealer het al eens nagevraagd omdat ik dacht dat het niet werkte, onder hun begeleiding werkte het wel. Net iets te weinig geduld gehad dus
            Het werkt nu, thanks! Maar... 't is eigenlijk waardeloos... eerst en vooral is het in het Duits (dat nog tot daar aan toe), maar het is ongelooflijk traag...
            1988 MB 500 SL R107 (245 PK) http://www.autoforum.be/showthread.php?t=54051
            1989 MB 500 SL R129 (326 PK) http://www.autoforum.be/showthread.p...-500-SL-(R129)
            1992 MB 300 CE-24 Cabriolet A124 (220 PK) zilver

            1993 MB 300 CE-24 Cabriolet A124 (220 PK) blauw
            http://www.autoforum.be/showthread.php?t=28543

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door venteke Bekijk Berichten
              Ik tank niet graag en ga gewoonlijk tot het uiterste... momenteel zit ik aan nog 100 km extra nadat de BC al aangeeft 'resterende afstand 0 km', dus ik denk dat je met je 10 liter niet ver van de waarheid zit. Zelfs in dat geval heb ik 'nog maar' 61 liter getankt, dus volg. keer ga ik proberen 150 km te doen nadat de BC 0 km aangeeft... (tot ik eens ga stilvallen natuurlijk...).
              Is het niet zo als je met een diesel leegvalt dat hij lucht zuigt en je hem van eerste keer door de garage mag laten wegslepen? Waarom dan dit risico nemen?

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door Schnippy Bekijk Berichten
                Is het niet zo als je met een diesel leegvalt dat hij lucht zuigt en je hem van eerste keer door de garage mag laten wegslepen? Waarom dan dit risico nemen?
                Berekend risico hé, als je weet dat je tank 65 liter is...
                1988 MB 500 SL R107 (245 PK) http://www.autoforum.be/showthread.php?t=54051
                1989 MB 500 SL R129 (326 PK) http://www.autoforum.be/showthread.p...-500-SL-(R129)
                1992 MB 300 CE-24 Cabriolet A124 (220 PK) zilver

                1993 MB 300 CE-24 Cabriolet A124 (220 PK) blauw
                http://www.autoforum.be/showthread.php?t=28543

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door venteke Bekijk Berichten
                  Het werkt nu, thanks! Maar... 't is eigenlijk waardeloos... eerst en vooral is het in het Duits (dat nog tot daar aan toe), maar het is ongelooflijk traag...
                  huh bij mij is dat in het nederlands hoor

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door benjike Bekijk Berichten
                    Bij mij meestal een 57 a 60 liter dat er in gaat per tankbeurt...meestal tank ik als BC nog een 20 a 30km aangeeft (of als 't uitkomt soms iets vlugger).
                    Vandaag getankt: inderdaad: BC gaf rijbereik 60km aan, en ik heb 'slechts' 55 liter kunnen tanken.

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door Schnippy Bekijk Berichten
                      Is het niet zo als je met een diesel leegvalt dat hij lucht zuigt en je hem van eerste keer door de garage mag laten wegslepen? Waarom dan dit risico nemen?
                      de manual raadt af de (diesel)tank leeg te laten lopen, want er is risiko van overslaan van ontsteking, en dat kan de katalysator beschadigen (door onverbrande brandstof)
                      bovendien moet de lucht uit het syteem geweerd worden, wat een speciale (her)startprocedure vereist (30 seconden alleen contact (niet starten), dan pas starten (de motor slaat aan als totaal ontlucht)
                      ik verkies wat vroeger te tanken om deze ongemakken te vermijden

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door dragonfly Bekijk Berichten
                        huh bij mij is dat in het nederlands hoor
                        komt in de taal waarop de MMI afgesteld is (kan uitleggen waarom de download zo lang is)

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
                          komt in de taal waarop de MMI afgesteld is (kan uitleggen waarom de download zo lang is)
                          Nope... mijn MMI is wel degelijk in het Nederlands, maar de CD-Rom komt in het Duits (er staat geen NL op...).
                          1988 MB 500 SL R107 (245 PK) http://www.autoforum.be/showthread.php?t=54051
                          1989 MB 500 SL R129 (326 PK) http://www.autoforum.be/showthread.p...-500-SL-(R129)
                          1992 MB 300 CE-24 Cabriolet A124 (220 PK) zilver

                          1993 MB 300 CE-24 Cabriolet A124 (220 PK) blauw
                          http://www.autoforum.be/showthread.php?t=28543

                          Comment


                          • Amai, als ik jullie verbruik hier bekijk...

                            Door de problemen met mijn wagen staat de 2e teller nu op ongeveer 2500km (terwijl ik er al 7900 heb), maar mijn gemiddeld verbruik over die 2500 is 8,1L. Best wel een stuk hoger dan hetgeen ik hier van jullie lees...
                            Ik heb er momenteel twee redenen voor: 1) mijn rechtervoet 2) mijn banden 255/35/19. Toen de eerste week de originele velgen en banden oplagen en ik die wisselde door de huidige zag ik op slag mijn verbruik stijgen...

                            Comment


                            • @MMVV: ik durfde al niet te reageren, bij mij zit het verbruik ook vrij vaak boven de 8 à 9L .
                              Het is pas bij langere stukken constante snelheden dat een gemiddelde van +- 6.5L op BC aangegeven wordt.
                              Zou er dan toch iets met mijn rijstijl mis zijn?
                              Ik zie ook 2 redenen: 1) mijn rechtervoet en 2) mijn rechtervoet ;-)
                              Last edited by ; 24/09/2009, 00:25. Reden: typo

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door venteke Bekijk Berichten
                                Nope... mijn MMI is wel degelijk in het Nederlands, maar de CD-Rom komt in het Duits (er staat geen NL op...).
                                idd, MMI op Engels ingesteld, CD-rom = Duits
                                't zal wel aan de cd-rom zelf liggen.

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door A4AvantB7 Bekijk Berichten
                                  @MMVV: ik durfde al niet te reageren, bij mij zit het verbruik ook vrij vaak boven de 8 à 9L .
                                  Het is pas bij langere stukken constante snelheden dat een gemiddelde van +- 6.5L op BC aangegeven wordt.
                                  Zou er dan toch iets met mijn rijstijl mis zijn?
                                  Ik zie ook 2 redenen: 1) mijn rechtervoet en 2) mijn rechtervoet ;-)
                                  Lolll...ja, ik dacht ook al een tijdje, ik hou mijn mond hier stil... maar ja... Langere afstanden: toen ik van Frankrijk terug kwam deze zomer heb ik in één trek (één tankbeurt nibegrepen) de ongeveer 900km gedaan. Ik heb toen wel quasi constant tegen de 160km/u gereden en en ik had een gemiddelde van 7,1 of 7,3 (weet het niet meer precies maar het was één van de twee) Aan die snelheid vond ik dat niet slecht.

                                  Comment


                                  • val nu dood....

                                    Vandaag prijs gevraagd bij audi voor installatie van een carkit. Bij de aankoop van de wagen hadden ze me mondeling gezegd dat het 300 euro was voor een parrot. Dus ik vraag nu een offerte zodat ik kan bestellen.....en wat blijkt: nu is het plots zomaar eventjes 500 euro voor inbouw van een parrot 3100. Als ik vraag waarom dan is het antwoord dat ze een kabel extra moeten installeren omdat het een 3G MMI is. 500 euro vind ik al een beetje aan de hoge kant...voor die prijs heb je (dacht ik) bijna de standaard ingebouwde oplossing van audi ! Weet iemand wat de andere opties nu zijn voor een bluetooth oplossing met de 3G MMI, aan een "deftige" prijs ?

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door A4AvantB7 Bekijk Berichten
                                      idd, MMI op Engels ingesteld, CD-rom = Duits
                                      't zal wel aan de cd-rom zelf liggen.
                                      Nogmaals... MMI staat op Nederlands, niet Engels... Probleem is dat op de CD-Rom zelfs geen NL beschikbaar is... (mijn auto is van mei 2009)
                                      1988 MB 500 SL R107 (245 PK) http://www.autoforum.be/showthread.php?t=54051
                                      1989 MB 500 SL R129 (326 PK) http://www.autoforum.be/showthread.p...-500-SL-(R129)
                                      1992 MB 300 CE-24 Cabriolet A124 (220 PK) zilver

                                      1993 MB 300 CE-24 Cabriolet A124 (220 PK) blauw
                                      http://www.autoforum.be/showthread.php?t=28543

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door venteke Bekijk Berichten
                                        Nogmaals... MMI staat op Nederlands, niet Engels... Probleem is dat op de CD-Rom zelfs geen NL beschikbaar is... (mijn auto is van mei 2009)
                                        De mijne ook en ik heb hem zelfs in DUITSLAND gekocht
                                        Er zal toch ergens iets niet kloppen dan

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door fdeville Bekijk Berichten
                                          Vandaag prijs gevraagd bij audi voor installatie van een carkit. Bij de aankoop van de wagen hadden ze me mondeling gezegd dat het 300 euro was voor een parrot. Dus ik vraag nu een offerte zodat ik kan bestellen.....en wat blijkt: nu is het plots zomaar eventjes 500 euro voor inbouw van een parrot 3100. Als ik vraag waarom dan is het antwoord dat ze een kabel extra moeten installeren omdat het een 3G MMI is. 500 euro vind ik al een beetje aan de hoge kant...voor die prijs heb je (dacht ik) bijna de standaard ingebouwde oplossing van audi ! Weet iemand wat de andere opties nu zijn voor een bluetooth oplossing met de 3G MMI, aan een "deftige" prijs ?

                                          ik heb ook een parrot 3100 laten installeren , is wel een firma wagen , dit koste toen 250 € z btw , 500 € is wel een schandalig hoog hoor daar de de parrot zelf max 120 € kost

                                          ps radio gaat wel niet aut in "mute" maar vind dit geen probleem , als er een gesprek binnen komt hoor je dit toch via de luidsprekers en dan druk ik manueel op de mute knop

                                          Comment

                                          Working...
                                          X