Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi A4 B8 (Part II)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Met die 'extra kabel' bedoelt men een mutebox die tussen de versterker en de luidsprekers komt te zitten.
    Afhankelijk of je standaard/Audi Soundsystem/B&O hebt kost zo'n mutebox tussen de 60 en 120€.
    Tel daar de prijs van je Parrot bij en maximum 1.5h uurloon, aan zo'n uurloon wil ik je carkit ook wel installeren

Laat eens elders een offerte maken, garages en installateurs zijn er genoeg.

Foto: http://www.autoforum.be/attachment.p...8&d=1247947109 of google eens o p KRAM+mutebox

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door venteke Bekijk Berichten
      Ik tank niet graag en ga gewoonlijk tot het uiterste... momenteel zit ik aan nog 100 km extra nadat de BC al aangeeft 'resterende afstand 0 km', dus ik denk dat je met je 10 liter niet ver van de waarheid zit. Zelfs in dat geval heb ik 'nog maar' 61 liter getankt, dus volg. keer ga ik proberen 150 km te doen nadat de BC 0 km aangeeft... (tot ik eens ga stilvallen natuurlijk...).
      Heel de week met een ei onder m'n gaspedaal gereden (zo goed als het kon, hier en daar toch laten meeslepen... ;-)) met als resultaat een nieuw persoonlijk record van 850 km en heb net 62 liter getankt, dus als ik goed kan rekenen een gem. verbruik van 7,3 liter.

Het kan zeker lager, want ik heb er vooral op gelet niet te hevig op te trekken, wat het meeste verbruikt, maar voor mij is dit experiment nu toch beëindigd hoor... Ik heb geen 190 PK ter beschikking om zuinigheidsrecords te verbreken, maar 't is wel leuk om weten dat het echt kan, getuige ook de ervaringen van Multitronic die erin slaagt nog lagere gemiddeldes te bereiken...
      1988 MB 500 SL R107 (245 PK) http://www.autoforum.be/showthread.php?t=54051
      1989 MB 500 SL R129 (326 PK) http://www.autoforum.be/showthread.p...-500-SL-(R129)
      1992 MB 300 CE-24 Cabriolet A124 (220 PK) zilver

1993 MB 300 CE-24 Cabriolet A124 (220 PK) blauw
      http://www.autoforum.be/showthread.php?t=28543

Comment

Ik heb geen 190 PK ter beschikking om zuinigheidsrecords te verbreken.
        Dat dacht ik ook toen ik mijne 2.7 bestelde mijn verbruik zit nog steeds aan 0,0

Comment

• Gisteren 59 liter getankt terwijl de BC aangaf dat ik nog 30km kon rijden. Ik had 930 km gereden sinds de laatste tankbeurt.
          Dit geeft een gemiddelde verbruik van 6,3 l/100km.
          Zeer mager vind ik toch wanneer je beschouwt dat de handleiding een gemiddeld verbruik van 4,9l/100km voorspelt.

De BC geeft steeds een gemiddelde verbruik aan van 5,7l/100km. Ik constateer dus ook een verschil van een dikke halve liter meer verbruik in realiteit dan wat de BC aangeeft.

Misschien moet ik ook maar eens een ei onder m'n gaspedaal leggen om te kijken wat er nodig is om dit verbruik te laten dalen... (just for the sake of it)

Comment

• Idd nie moeilijk dat er overal file is of dat het 20sec duurt eer ze vertrekken als het groen is. Rijdt eens normaal hé mensen of koop een fiets

Comment

• Met kan zeker lager, want ik heb er vooral op gelet niet te hevig op te trekken, wat het meeste verbruikt, maar voor mij is dit experiment nu toch beëindigd hoor... Ik heb geen 190 PK ter beschikking om zuinigheidsrecords te verbreken, maar 't is wel leuk om weten dat het echt kan, getuige ook de ervaringen van Multitronic die erin slaagt nog lagere gemiddeldes te bereiken...[/quote]

Ik heb met al mijn wagens altijd een laag verbruik gehad
              dinsdag ben ik op en af Berlijn gereden: 6.2
              woensdag op en af naar Zwolle: 5.9
              donderdag op en af Frankfurt ( IAA ) : 6.4
              tijdens de ritten in duitsland volgen we natuurlijk het verkeer.....het geen wil zeggen dat je al wel is de 200 km/h voorbij gaat....
              MAAR....ik speel het spel ook niet volledig eerlijk nl, al mijn wagens, ook mijn A4 is uitgerust met een standverwarming...dit maakt dat wanneer ik 's morgens vertrek mijn motor in no time op bedrijfstemperatuur is....en je zal al wel opgemerkt hebben dat wanneer je koud rijdt hij het meeste verbruikt...dit valt bij mij al weg....ik trek vlotjes op...maar trek nu ook weer niet de stenen uit de straat....wat het verbruik ook negatief beinvloed is remmen....af en toe moet je natuurlijk..maar ik zie er veel tegen 140 de afrit nemen om dan hun anker uit te werpen om gestopt te raken...dat kost u veel (banden) coutschoe..remvoering...en brandstof...zo zijn bij mijn vorige B7 de achterremmen nooit vervangen geweest en dit op 350000km, de voorste op 180000km en dit terwijl het altijd automaten zijn...niet slecht denk ik ......en dit terwijl er nog altijd mensen zijn die beweren dat je met een automaat meer verbruikt je en je remmen vlugger verslijt etc....veeeeel zoniet alles hangt af van hoe je je wagen behandeld....en niet dat ik er geen gas mee geef...daar ik wekelijks in duitsland zit krijgt mijn A4-ken wekelijks eens de sporen op "die autobahn" en dan gaat het met een V6 lekker vlot....

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dragonfly Bekijk Berichten
                Idd nie moeilijk dat er overal file is of dat het 20sec duurt eer ze vertrekken als het groen is. Rijdt eens normaal hé mensen of koop een fiets
                Stoort het u wanneer forumgebruikers zich afvragen waarom de specs zowel als de boordcomputer een ander verbruik aangeven dan het reële verbruik?

Stoort het u wanneer anderen zich afvragen wat voor een rijstijl er dan wel nodig is om het verbruik van de specs te halen?

Of stoort het u werkelijk wanneer mensen aan de lichten op uw route niet met gierende banden vertrekken wanneer het licht op groen springt? ... Om dan vervolgens aan de volgende lichten weer netjes in de rij moeten staan wachten, net zoals iedereen?
                Vrees dan niet: wanneer uw linker xenon in mijn linker spiegel verschijnt, terwijl u tracht mijn bumper te kussen, zal ik met plezier plaats maken. Zo kan u de weg ongestoord verderzetten op dat linkse vak, terwijl u zich een god voelt.... a car driving god...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door laue Bekijk Berichten
                  Stoort het u wanneer forumgebruikers zich afvragen waarom de specs zowel als de boordcomputer een ander verbruik aangeven dan het reële verbruik?

Stoort het u wanneer anderen zich afvragen wat voor een rijstijl er dan wel nodig is om het verbruik van de specs te halen?

Of stoort het u werkelijk wanneer mensen aan de lichten op uw route niet met gierende banden vertrekken wanneer het licht op groen springt? ... Om dan vervolgens aan de volgende lichten weer netjes in de rij moeten staan wachten, net zoals iedereen?
                  Vrees dan niet: wanneer uw linker xenon in mijn linker spiegel verschijnt, terwijl u tracht mijn bumper te kussen, zal ik met plezier plaats maken. Zo kan u de weg ongestoord verderzetten op dat linkse vak, terwijl u zich een god voelt.... a car driving god...
                  Goed gezegd!

Comment

ik kan dragonfly best begrijpen hoor....niemand hoeft met gierende banden te vertrekken....maar vertrekken moeten ze wel doen he...velen zijn met vanalles bezig achter hun stuur ( GSM....GPS....Krant...sminken... tetteren...etc...) wanneer men onmiddellijk zou vertrekken als het groen word ( wat toch de bedoeling is ) kunnen er in 1 groen sessie meer wagens doorstromen...als je 3 wagens minder laat doorstromen per sessie betekent dit na een paar minuten een 12 tal wagens meer voor het rode licht door het prutserig rijden van anderen om nog maar te zwijgen over het GSM gebruik tijdens het rijden....

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Multitronic Bekijk Berichten
                      ik kan dragonfly best begrijpen hoor....niemand hoeft met gierende banden te vertrekken....maar vertrekken moeten ze wel doen he...velen zijn met vanalles bezig achter hun stuur ( GSM....GPS....Krant...sminken... tetteren...etc...) wanneer men onmiddellijk zou vertrekken als het groen word ( wat toch de bedoeling is ) kunnen er in 1 groen sessie meer wagens doorstromen...als je 3 wagens minder laat doorstromen per sessie betekent dit na een paar minuten een 12 tal wagens meer voor het rode licht door het prutserig rijden van anderen om nog maar te zwijgen over het GSM gebruik tijdens het rijden....
                      Dragonfly reageerde op voorgaande posts betreffende het gemiddelde verbruik en het plaatsen van een ei onder het gaspedaal om te testen hoe het verbruik uit de specs gehaald kunnen worden. Hij stelt m.a.w. dat mensen hun pedaal niet diep genoeg indrukken bij het accelereren.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door fonzie_007 Bekijk Berichten
                        een paar foto's van mijn A4 avant die ik vanmorgen in ontvangst heb mogen nemen.

Wel al een paar foutjes ondekt rubber rond de linkerachterruit niet goed gegoten in de mal vanuit de fabriek. en een kras op de rechterachterruit waarschijnlijk van hem op te kuisen. In fel zonlicht zeer vervelend. Morgen weet ik meer wat ze er aan gaan doen.
                        Zou toch nie mogen bij een nieuwe wagen.
                        mooie avant, ben van plan er zo eentje te bestellen volgend jaar.

Ik zou in ieder geval zeker teruggaan met de "mankementen", dat kunnen ze echt niet maken.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door sarnath Bekijk Berichten
                          mooie avant, ben van plan er zo eentje te bestellen volgend jaar.

Ik zou in ieder geval zeker teruggaan met de "mankementen", dat kunnen ze echt niet maken.
                          die mankementen werden al snel in orde gebracht. Maar nu heb ik de laatste maanden wat problemen met een stinkende airco in de eerste minuut van een rit een gekend probleem zij de garage en er is niet echte oplossing voor zijden ze. Ze konden het ontsmetten maar dan kon de geur nog erger worden werd mij vertelt, dus laat ik het voorlopig zo en laat ik mijn raam de eerste minuut open. er werd mij ook vertelt dat dit niet onder de garantie valt .

Comment

Ik moet zeggen dat ik me deze week ook geërgerd heb aan de wagen die tot 2 maal toe voor mij aan de lichten stond. Als ik niet telkens getoeterd had stond ik daar waarschijnlijk nog. Een damen die telkens ze aan de lichten stond achter haar met haar vriendin begon te tateren..., waarom die vriendin niet vooraan zat was me een raadsel.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door fonzie_007 Bekijk Berichten
                              die mankementen werden al snel in orde gebracht. Maar nu heb ik de laatste maanden wat problemen met een stinkende airco in de eerste minuut van een rit een gekend probleem zij de garage en er is niet echte oplossing voor zijden ze. Ze konden het ontsmetten maar dan kon de geur nog erger worden werd mij vertelt, dus laat ik het voorlopig zo en laat ik mijn raam de eerste minuut open. er werd mij ook vertelt dat dit niet onder de garantie valt .
                              een vieze geurtje komt meestal bij het terug inschakelen van de airco na een tijdje zonder te hebben gereden
                              met airco steeds aan of steeds uit valt er niets te merken
                              ik had dat ook met oude A4, waarvan de airco automatisch uitgeschakeld was onder de 2°

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
                                een vieze geurtje komt meestal bij het terug inschakelen van de airco na een tijdje zonder te hebben gereden
                                met airco steeds aan of steeds uit valt er niets te merken
                                ik had dat ook met oude A4, waarvan de airco automatisch uitgeschakeld was onder de 2°
                                Ligt er volgens mij ook aan of de wagen al of niet binnenstaat... 's Nachts staat mijn wagen buiten en merk ik 's morgens niets aan de airco, maar tijdens de week overdag staat hij meestal in een ondergrondse parkeergarage en als ik dan vertrek, durft er ook wel eens een vreemd geurtje te zijn dat echter heel snel weg is.
                                1989 MB 500 SL R129 (326 PK) http://www.autoforum.be/showthread.p...-500-SL-(R129)

Comment

• oliepeil via MMI

Kijk zeer regelmatig het oliepeil na via de MMI en vreemd genoeg lijkt dit te schommelen... Als ik serieus doorrijd zakt het, tot tegen het minimum, maar als ik dan tijdje terug rustig rij, gaat het weer stijgen, om dan stabiel te blijven rond het middenpunt.

Dit is wel mijn eerste TDI (voorheen 1.9 TDI 90/110/115 PK gehad) die géén olie verbruikt, terwijl ik er toch al 23.000 km heb opzitten zonder oliewissel.

Comment

• Hoeveel wegentax moet je betalen op een A4 143pk en wat is de biv voor een A4 van één jaar oud?

Comment

Kijk zeer regelmatig het oliepeil na via de MMI en vreemd genoeg lijkt dit te schommelen... Als ik serieus doorrijd zakt het, tot tegen het minimum, maar als ik dan tijdje terug rustig rij, gaat het weer stijgen, om dan stabiel te blijven rond het middenpunt.

Dit is wel mijn eerste TDI (voorheen 1.9 TDI 90/110/115 PK gehad) die géén olie verbruikt, terwijl ik er toch al 23.000 km heb opzitten zonder oliewissel.
                                      Is normaal dat het bij het rijden schommelt (olie is in beweging en zo)

Volgens garage zou het normaal zelfs niet zichtbaar mogen zijn TIJDENS het rijden.
                                      Moet normaal stilstaand gecheckt worden, met moter af. En minstens 10m niet gereden hebben. Opzetten en 2 minuten wachten.

Toen ik zei dat ik dit altijd rijdend checkte was hij verbaasd dat dit kon/zichtbaar was.

Had dit nog niet gezien/op gelet (omdat ze gezegd hadden dat het enkel stilstaand kon)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Nemo Bekijk Berichten
                                        Hoeveel wegentax moet je betalen op een A4 143pk en wat is de biv voor een A4 van één jaar oud?
                                        zie http://www.autogids.be/page.cfm?titr...Services_Taxes

Google is uw vriend

Comment

• zijn mensen hier met een S4? 2009
                                          graag reactie via pm

Comment

Working...
                                          X