Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi A4 B8 (Part II)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door sirnosed Bekijk Berichten
    Komt 'ie
    Wow! Erg mooi!

Comment

Komt 'ie
      Uw 18" velgen vind ik pure klasse, uw 19" knappe sportieve, GOEDE keus !

Kmoet ook nog kijken voor wintervelgen, geschikt voor sneeuwkettingen.

ps: is dit ijszilver met shadowlook? verdomd knap dacht dat op zo'n wagen en kleur chroom een must was maar het tegendeel is bewezen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Schnippy Bekijk Berichten
        Uw 18" velgen vind ik pure klasse, uw 19" knappe sportieve, GOEDE keus !

Kmoet ook nog kijken voor wintervelgen, geschikt voor sneeuwkettingen.

ps: is dit ijszilver met shadowlook? verdomd knap dacht dat op zo'n wagen en kleur chroom een must was maar het tegendeel is bewezen.
        Wat is die shadowlook eigenlijk ?? Ik kom dit woord regelmatig tegen, maar wat doet het op de wagen?

Comment

verdomd knap dacht dat op zo'n wagen en kleur chroom een must was maar het tegendeel is bewezen.
          volledig mee eens...
          enkel op fantom of lava maakt het weglaten van chrom de wagen wat triestig
          op wit of silver is chrom zogoed als onzichtbaar, en is shadowlook even mooi
          chrom is toch binnen een paar jaren (opnieuw) passé

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door eskimo1973 Bekijk Berichten
            Wat is die shadowlook eigenlijk ??
            Een (hoogglans) zwarte omlijsting van de grille in plaats van het chroom.
            Sommigen zien dit nog wat ruimer en laten alle chroom achterwege en kiezen zo veel mogelijk zwarte details.

Sinds deze week heb ik de zomervelgen verwisseld met een setje originele Audi 5-spaak (16") wintervelgen -> tractor-look
            Tot nu toe merk ik vooral een verschil in de rolgeluiden.

Comment

Komt 'ie
              het tinten van de ruiten is dit af-fabriek? af nadien? het lijkt donderder dan normaal...

Comment

• Wij hebben ook bewust gekozen voor geen chroom vensteromlijsting maar dan wel voor de alu dakrails. Ieder zijn smaak.
                Bijgevoegde Bestanden

Comment

• dieseltuning 2.0 cr 136 pk diesel

heb mijn A4 laten tunen tot 180 pk en 400 nm in juli. Nu begin november begint mijn koppeling door te slippen en dit na amper 6 à 7000 km. Dit is wel balen. Volgens verschillende bronnen zou de koppeling 400 nm aankunnen maar volgens en insider is 370 nm het maximum.Als ik dan de tuningsgegevens van bv heinz tuning erbij neem
                  430 NM dacht ik dan kan ik alleen maar zeggen dat tuners NOOIT de waarheid vertellen
                  en dat alleen verkopen telt. Nu moet ik wel zeggen dat ik een tuner genomen heb die de fabrieksgarantie overneemt als er iets fout gaat. Ik heb ook al verwijten gekregen dat ik te snel optrek enz... maar ik heb een normale rijstijl en trek zelden door tot bv 3500 tr/min daar er toch voldoende koppel aanwezig is. Heeft er iemand dezelfde problemen met tuning? Laat maar weten

Comment

• multitronic? ^^

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jura Bekijk Berichten
                      Wij hebben ook bewust gekozen voor geen chroom vensteromlijsting maar dan wel voor de alu dakrails. Ieder zijn smaak.
                      discreet rappel van het silver op de velgen, mooi !
                      meer moet het niet zijn

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door CAMAROSA Bekijk Berichten
                        heb mijn A4 laten tunen tot 180 pk en 400 nm in juli. Nu begin november begint mijn koppeling door te slippen en dit na amper 6 à 7000 km. Dit is wel balen. Volgens verschillende bronnen zou de koppeling 400 nm aankunnen maar volgens en insider is 370 nm het maximum.Als ik dan de tuningsgegevens van bv heinz tuning erbij neem
                        430 NM dacht ik dan kan ik alleen maar zeggen dat tuners NOOIT de waarheid vertellen
                        en dat alleen verkopen telt. Nu moet ik wel zeggen dat ik een tuner genomen heb die de fabrieksgarantie overneemt als er iets fout gaat. Ik heb ook al verwijten gekregen dat ik te snel optrek enz... maar ik heb een normale rijstijl en trek zelden door tot bv 3500 tr/min daar er toch voldoende koppel aanwezig is. Heeft er iemand dezelfde problemen met tuning? Laat maar weten
                        eens de motor daadwerkelijk aan de transmissie gekoppeld is is een verhoging van de koppel zogoed als zonder effekt op de koppeling; volledig gekoppeld zijn de hogere koppelspanningen getransfereerd op de motor zelf en op de transmissie (versnellingsbak, quattro,...) Hoe hoog in de toeren gaat heeft op dat ogenblijk weinig invloed op de levensduur vande koppeling zelf
                        Het is vooral bij het in beweging brengen van de wagen dat de koppeling afziet van een hogere koppel, en dit hangt wel degelijk af van je rijstijl. Met een diesel is men geneigd om iets meer gas te geven bij het vertrekken om te mijden dat de motor stilvalt, maar reeds bij 1500 toeren krijgt dan de koppeling al de volle lading van een getuned motor
                        there is no free lunch : meer kracht, meer spanningen, meer slijtage, dat is een elemetaire mechanica-wet

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door mariocapelle Bekijk Berichten
                          het tinten van de ruiten is dit af-fabriek? af nadien? het lijkt donderder dan normaal...
                          Getinte ruiten zijn af-fabriek

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door CAMAROSA Bekijk Berichten
                            't Is daarom dat Heinz ook als extra steviger koppelingen aanbiedt...
                            Jammer voor jou, maar der zullen der nog volgen vrees ik...

Comment

• Pano dak

Vandaag is mijn Pano dak zowaar "ontploft " tijdens het rijden.....ik kan jullie verzekeren dat was even schrikken!!.....mijn nek vol met glas scherven, zonder erg...maar ook tussen mijn rug en de zetels...ben maar onmiddellijk gestopt om de scherven in de zetel te verwijderen....alle geluk regende het niet...en is de mogelijkheid om de hemel te sluiten mooi van pas gekomen om te vermijden dat er nog meer glas scherven in de wagen terrecht kwamen...in de toekomst ga ik wel een noodplastiek met stevige tape in de wagen voorzien voor in't geval het nog voorvalt en het regent dat ik me kan depaneren....ben is benieuwd wat dat lolleke gaat kosten...alle geluk gedekt door de verzekering....

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Multitronic Bekijk Berichten
                                Vandaag is mijn Pano dak zowaar "ontploft " tijdens het rijden.....ik kan jullie verzekeren dat was even schrikken!!.....mijn nek vol met glas scherven, zonder erg...maar ook tussen mijn rug en de zetels...ben maar onmiddellijk gestopt om de scherven in de zetel te verwijderen....alle geluk regende het niet...en is de mogelijkheid om de hemel te sluiten mooi van pas gekomen om te vermijden dat er nog meer glas scherven in de wagen terrecht kwamen...in de toekomst ga ik wel een noodplastiek met stevige tape in de wagen voorzien voor in't geval het nog voorvalt en het regent dat ik me kan depaneren....ben is benieuwd wat dat lolleke gaat kosten...alle geluk gedekt door de verzekering....
                                Hey,

Laat je nog eens weten of er een vrijstelling zal toegepast worden in jouw omniumverzekering?
                                Op de ruiten normaal gezien geen vrijstelling, maar het dak beschouwen ze vaak niet als een ruit, maar eerder als een deel van het koetswerk.... een ruit is iets waar je doorheen kijkt als je aan het rijden bent.... rare redenering, maar het kan een pak euro's verschil maken...

Greetz,

Stelo

Comment

• Eindelijk bericht gekregen dat de auto bij mijn dealer is.
                                  Het zou normaal gezien reeds vorige week geweest zijn, maar wegens de treinstaking op woensdag met 2d vertraging bij d'ieteren aangekomen.

Nu is het wachten tot donderdag. Ik mag hem donderdag afhalen, maar wellicht is de chiptuning
                                  nog niet gebeurd dan. Voor de chiptuning moesten ze nog administratief aanvragen bij d'ieteren.
                                  Iig, ik ga er donderdag achter want we vertrekken weekendje naar Reims. Daarna maken we wel een afspraak voor de tuning, zo is hij nog wat ingereden ook.

Ik kan nauwelijks nog wachten.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Stelo Bekijk Berichten
                                    Hey,

Laat je nog eens weten of er een vrijstelling zal toegepast worden in jouw omniumverzekering?
                                    Op de ruiten normaal gezien geen vrijstelling, maar het dak beschouwen ze vaak niet als een ruit, maar eerder als een deel van het koetswerk.... een ruit is iets waar je doorheen kijkt als je aan het rijden bent.... rare redenering, maar het kan een pak euro's verschil maken...

Greetz,

Stelo
                                    Mijn verzekeringsagent melde mij dat het onder glasbraak valt...geen vrijstelling dus...trouwens ik kijk ook door mijn dak tijdens het rijden...bij het opnemen van de polis heb ik duidelijk moeten doorgeven dat er een pano dak in stond..een pano dak is van glas...en glasbeuk is niet exclusief voorruit breuk....dokken..of ze mogen het voor mijnheer de rechter komen uitleggen....

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door eskimo1973 Bekijk Berichten
                                      Eindelijk bericht gekregen dat de auto bij mijn dealer is.
                                      Het zou normaal gezien reeds vorige week geweest zijn, maar wegens de treinstaking op woensdag met 2d vertraging bij d'ieteren aangekomen.

Nu is het wachten tot donderdag. Ik mag hem donderdag afhalen, maar wellicht is de chiptuning
                                      nog niet gebeurd dan. Voor de chiptuning moesten ze nog administratief aanvragen bij d'ieteren.
                                      Iig, ik ga er donderdag achter want we vertrekken weekendje naar Reims. Daarna maken we wel een afspraak voor de tuning, zo is hij nog wat ingereden ook.

Ik kan nauwelijks nog wachten.
                                      Mijne was eerst gepland 15 oktober levering, dan verplaatst naar pw 44 dusja ik verwachte hem net zoals jij bij m'n dealer vorige week, door de treinstaking kon het wat langer duren had dealer gezegd, gisteren gebeld en ze zeiden me het is bang afwachten... dusja ik weet niet waar de wagen rondzwerft maar ze konden me niet zeggen of hij al bij d'ieteren was of op weg naar hen.. gewoonweg flauwtjes: bang afwachten.

Ze beloofden me wel de wagen als eerste klaar te maken wanneer ze binnenkomen bij de dealer... nuja ik denk dat ze dit aan iederéén beloven die dagelijks belt

ps: 1 goed nieuws was dat m'n wisselstukken al aangekomen waren: S4 grille, alu ventieldoppen en dubbele uitlaatstukken ipv. 1'tje langs beide kanten.

Comment

dusja ik weet niet waar de wagen rondzwerft maar ze konden me niet zeggen of hij al bij d'ieteren was of op weg naar hen.. gewoonweg flauwtjes:
                                        Je kan "perfect" volgen waar je auto is, ik had de code gekregen en wist zo precies waar hij zich bevond
                                        Sintruin till I die

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door E90N Bekijk Berichten
                                          Je kan "perfect" volgen waar je auto is, ik had de code gekregen en wist zo precies waar hij zich bevond
                                          Enige dat ik gekregen heb is schassienummer zodat ik kan zien hoe m'n auto de fabriek verlaten heeft, en waar kunt ge dan met uw code de levering volgen?

Comment

Working...
                                          X