Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi A4 B8 (Part II)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door laue Bekijk Berichten
    De cijfers zeggen dat je gelijk hebt AudiLover:

Volgens Directlease.be:
    2.7 TDI 6M: 0-100 = 7,9 sec
    2.7 TDI Multi: 0-100 = 7,7 sec

Bovendien lijkt het me veel eenvoudiger om met de multitronic de fabriekswaarden te halen dan met de 6-speed manual....
    Ik bezit ook de 2.7 TDI wel met S / Triptronic uitvoering maar dan in de A6 2°generatie.
    Ik vrees ook dat de handgeschakelde versie/chauffeur héééél zijn kunsten zal moeten boven halen om de automaat bij te blijven. Zeker als de automaat in de S-stand gezet wordt, dan even automaat rijden met 2 voeten: linker voet licht op de rem zetten en rechter gereed houden voor KICK-DOWN. Ik denk dat de handgeschakelde bij de derde versnelling al in de
    achterste leds kijkt......
    Last edited by Metaxa; 01/01/2010, 15:41.
    Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
    Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
    Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door eskimo1973 Bekijk Berichten
      Ik heb sinds een 2tal weken vredestein wintrac extremes liggen op mijn originele STAR velgen. Ik merk de laatste tijd dat ik hele lichte trillingen voel tijdens het rijden.
      Effe banden opnieuw balanceren/nakijken? Is dat bij een bepaalde snelheid, toevallig 115-120 per uur? (dan zou het een gekende trilling kunnen zijn: TSB)

Voor de rest content van die banden?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door laue Bekijk Berichten

Volgens Directlease.be:

Bovendien lijkt het me veel eenvoudiger om met de multitronic de fabriekswaarden te halen dan met de 6-speed manual....
        Volgens de audi site:
        2.7 TDI 6M = 8.4 sec
        2.7 TDI Multi = 7.8 sec

ik ben tevens 100% akkoord dat het met een Multi no problem is om de opgegeven fabrieks waarde te halen, in een Nederlandse test is ze zelfs verbeterd geweest op 7.3 sec.
        In tegenstelling van de manuele ga je al een piloot moeten zijn om de fabriekswaarde te halen. Bijkomend gaat een manuele het nooit halen in de hernemingen tegen een Multi.
        Conclusie: of betreffende was ook een manueel, en indien een multi zal hij niet voluit gegaan zijn. Gezien de afzonderlijke pijpjes aan elke kant van de wagen word ik regelmatig ook eens uitgedaagd. Ik laat me daar echter niet toe uitdagen. ik ken de cijfers en dat is voldoende voor mij. De enkeling die er ooit is in geslaagd me uit te dagen was een johny met een X3 2.0d...deze heeft dan ook niet een klein beetje op zijn doos gehad..met de bedoeling hem uit mijn omgeving te hebben met zijn matcho gedoe...de rest van de rit is hij opvallens ver uit mijn buurt gebleven Tevens heb ik audilover met een PB aangeraden op dergelijke berichten beter niet te reageren en ieder in zijn waan te laten.......als we maar gelukkig zijn...

Comment

• Happy New Year iedereen en thanks voor jullie bijdrage aan dit forum....

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ro80 Bekijk Berichten
            Wie heeft zijn audi A4 volledig, particulier, gekocht?
            Ik heb mijn A4 volledig particulier gekocht. Hij is besteld, maar nog niet geleverd.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door KriBroX Bekijk Berichten
              Ik heb mijn A4 volledig particulier gekocht. Hij is besteld, maar nog niet geleverd.
              Van de A4 B7 (vorig model) was volgens officieële cijfers meer dan 80% niet particulier aangekocht,
              voor het nieuwe model zal het waarschijnlijk niet veel verschillen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Audi.Lover Bekijk Berichten
                als jij hetzelfde blok hebt maar dan handgeschakeld, dan vermoed ik eerder dat de bestuurder van de andere wagen toen niet meer alles gaf... want je weet nooit wat in de andere auto afspeelt, maar ik rij zelf mee met multitronic, mag je altijd komen naast staan met handbak (met toestemming van mijn vader natuurlijk )
                Oorspronkelijk geplaatst door laue Bekijk Berichten

Volgens Directlease.be:

Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
                Ik bezit ook de 2.7 TDI wel met S / Triptronic uitvoering maar dan in de A6 2°generatie.
                Ik vrees ook dat de handgeschakelde versie/chauffeur héééél zijn kunsten zal moeten boven halen om de automaat bij te blijven. Zeker als de automaat in de S-stand gezet wordt, dan even automaat rijden met 2 voeten: linker voet licht op de rem zetten en rechter gereed houden voor KICK-DOWN. Ik denk dat de handgeschakelde bij de derde versnelling al in de
                achterste leds kijkt......
                Nuja 2 dingen kan ik met zekerheid zeggen,1) hij reed tot het uiterste, 2) Ik was sneller vertrokken en tot in 3de versnelling zat ik ervoor, daarna halde hij mij in, vermoedelijk een multitronic.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door TheAccountant Bekijk Berichten
                  vraagje: sinds enkele dagen gebeurt het soms dat er vooraan de wagen een of andere ventilator blijft draaien nadat de motor is afgezet. het is me ook al opgevallen dat er een vrij duidelijke verbrande rubbergeur rond de wagen hangt als ik uitstap. Dit draaien van die "ventilator" kan soms tot een kwartier duren. Het gebeurt zowel bij korte als lange ritten.

weet iemand wat dit in godsnaam kan zijn want het irriteert me enorm. ik kan me niet inbeelden dat er met dit weer nog moet bijgekoeld worden.
                  Heb exact hetzelfde gehad vorige week, toen het zo koud was. Vond het ook heel eigenaardig, duurder enkele minuten. Ook die geur heb ik toen waargenomen. Het is me maar 1 keer opgevallen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door fdeville Bekijk Berichten
                    Heb exact hetzelfde gehad vorige week, toen het zo koud was. Vond het ook heel eigenaardig, duurder enkele minuten. Ook die geur heb ik toen waargenomen. Het is me maar 1 keer opgevallen.
                    Dit heb ik ook al een paar keer waargenomen. Hopelijk is dit normaal.

Comment

• zou dat niet te maken kunnen hebben met de cyclus van automatische opkuis van de roetfilter ?

Comment

• Heb gisteren in de Fnac een audio kabeltje gekocht met aan beide zijden zo een 3.5 mm Jackplug. Heb dit gisteren gekoppeld vanaf de aansluiting in de middenarmsteun naar een mp3 speler. Dit werkt maar daarmee is ook alles gezegd.
                        Is daar op een of andere manier kwaliteitsvollere muziek uit te krijgen ?

Zit met een Lifestyle+ pakket, radio cd met 6 cd's frontlader en aansluiting sigarenaansteker + 3.5 mm Jackplug in de middenarmsteun.

Alvast bedankt.

Comment

• usb/ipod

iemand ervaring hiermee? dit moet gekoppeld worden aan de achterkant van de MMI (koppelen aan de Media in Output)

De grootste zoekertjessite van België. Nieuwe en tweedehands goederen en diensten, koop en verkoop je op 2dehands.

Prijs lijkt me belachelijk laag?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door mariocapelle Bekijk Berichten
                            iemand ervaring hiermee? dit moet gekoppeld worden aan de achterkant van de MMI (koppelen aan de Media in Output)

De grootste zoekertjessite van België. Nieuwe en tweedehands goederen en diensten, koop en verkoop je op 2dehands.

Prijs lijkt me belachelijk laag?
                            Dat is het kabelke dat ge nodig hebt om ne Ipod of ne usb stick aan te sluiten op uwe radio, op voorwaarde dat ge de optie Audi Music interface gekozen hebt (€300). Het is dus niet zomaar dat je dat kabeltje kan kopen en ergens achter de radio insteken en je Ipod kan aansluiten.
                            Kabeltje kost bij de garage trouwens ook maar €32.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Pietervdb Bekijk Berichten
                              Dit heb ik ook al een paar keer waargenomen. Hopelijk is dit normaal.

Idem maar ik heb de stank in de wagen en das pas klote!

Comment

• Hoi, ik heb al gezocht naar het antwoord op dit forum maar kan hiet niet direkt terugvinden....

Weet iemand welke maat van winterbanden ik op de meegeleverde 16" aluvelgen kan laten monteren?
                                momenteel staat er een 225/R16 op...

Kan ik er een 205/R16 op laten leggen? Welk merk best?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door cbriers Bekijk Berichten
                                  Dat is het kabelke dat ge nodig hebt om ne Ipod of ne usb stick aan te sluiten op uwe radio, op voorwaarde dat ge de optie Audi Music interface gekozen hebt (€300). Het is dus niet zomaar dat je dat kabeltje kan kopen en ergens achter de radio insteken en je Ipod kan aansluiten.
                                  Kabeltje kost bij de garage trouwens ook maar €32.
                                  Blijkbaar niet: antwoord verkoper:

"
                                  Beste,

Dat betreft de volledige media interface voor tv enz enz. Deze omzijlt de optie cd wisselaar waardoor de wagen denkt dat er een mp3 cd afgespeelt word.

Mvg

"
                                  Last edited by ; 03/01/2010, 13:40.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door plex Bekijk Berichten
                                    Hoi, ik heb al gezocht naar het antwoord op dit forum maar kan hiet niet direkt terugvinden....

Weet iemand welke maat van winterbanden ik op de meegeleverde 16" aluvelgen kan laten monteren?
                                    momenteel staat er een 225/R16 op...

Kan ik er een 205/R16 op laten leggen? Welk merk best?
                                    originele winterbanden :
                                    Oorspronkelijk geplaatst door A4AvantB7 Bekijk Berichten
                                    225/55r16

225/55R16 vervangen door 205/60R16 (-0.31%)
                                    Waarom zou je voor 205 gaan ipv 225?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door mariocapelle Bekijk Berichten
                                      Blijkbaar niet: antwoord verkoper:

"
                                      Beste,

Dat betreft de volledige media interface voor tv enz enz. Deze omzijlt de optie cd wisselaar waardoor de wagen denkt dat er een mp3 cd afgespeelt word.

Mvg

"
                                      Dat is blijkbaar ook mogelijk, wist ik niet (heb op motortalk forum wat zitten zoeken). Je moet wel goed uitkijken of je radio voorzien is van een AUX ingang (avant heeft dit blijkbaar altijd, de berlines van 2008 niet) anders ben je er niks mee.
                                      Verschil met de Audi music interface is dat je met de aangeboden kabel de Ipod niet kunt aansturen via je radio (of knoppen op stuur).

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door cbriers Bekijk Berichten
                                        Dat is blijkbaar ook mogelijk, wist ik niet (heb op motortalk forum wat zitten zoeken). Je moet wel goed uitkijken of je radio voorzien is van een AUX ingang (avant heeft dit blijkbaar altijd, de berlines van 2008 niet) anders ben je er niks mee.
                                        Verschil met de Audi music interface is dat je met de aangeboden kabel de Ipod niet kunt aansturen via je radio (of knoppen op stuur).
                                        en hoe kan je daar aan om dat te checken? via handshoenkastje?

Comment

• -----
                                          Last edited by ; 30/10/2012, 07:50.

Comment

Working...
                                          X