Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi A4 B8 (Part II)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Bedankt, had de indruk dat die verantwoordelijke er niet echt veel zin had om er haast achter te zetten... Contact opnemen met de verkoper kan ik ook niet meer doen, want die heeft een aantal maand geleden ontslag genomen en ergens anders een garage geopend...

Oorspronkelijk geplaatst door GBA Bekijk Berichten
    3 dagen duurt het, de garage kan online laten inschrijven bij de leasing, eens de papieren bij de leasing nog 1dag en de dag erna brengt de koerier de nr plaat naar de garage! heb het zelf nog maar een maand geleden ondervonden met men A4
    als ze willen in de garage gaat het zeer snel, het is in de garage dat alles meestal blijft steken!
    beroepshalve heb ik er zeer geregeld mee te maken, zo laat je niks wijsmaken!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door fdeville Bekijk Berichten
      Zaterdag ga ik een stel 2e hands velgen kopen voor mijn A4 om er winterbanden op te leggen (voor volgend jaar alvast hé ;-) ). De verkoper beweert dat het originele Audi velgen zijn en zo zien ze er ook uit op de foto. Maar is er een mogelijkheid om dat te controleren ter plaatse ? Staat er ergens, misschien op de binnenkant, iets waarmee je zeker bent dat het audi velgen zijn en niet één of ander velgenmerk ? De velgen zijn van het type zoals op de foto in bijlage.
      dat zijn mogelijk wel originele Audi velgen, maar niet de stanard velgen van een A4
      de standard velgen hebben een onderbroken boordje dat achter de spaak doorloopt (trouwens daarom niet zo gemakkelijk te kuisen, achter de spaken kan zout de hele winter blijven zitten (en bijten...)
      op de fotos' zijn de openingen tussen twee spaken vlakker, en daarom (m.i.) beter geschikt als wintervelg

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk Berichten
        LOL, cheapo, 25 en BM0.
        Vriend van me heeft dat ook zo kunnen regelen, doordat z'n ouders een flink verzekeringspakket hebben bij één en dezelfde firma. Beetje dreigen om ze te verplaatsen en BM0 verkregen. Z'n 2 vorige auto's heeft 'ie perte totale gereden.

Maw, ik betaal weer véél te véél... zo gaat dat dan.
        Nog een klein vraagje over verzekeringen:
        ik heb ook BM 0 verkregen vorig jaar, omdat al mijn andere verzekeringen al bij die maatschappij zaten behalve de autoverzekering. Behoudt je die ook als je van verzekering verandert?

Comment

'k Heb ook de MMI 3G en heb hetzelfde gevraagd aan mijn garagist: inbouw Parrot is mogelijk, zomaar eventjes 500 euro, maar er was bij mijn weten geen sprake van integratie met de tel knop of de display van de MMI. Ik heb het wel niet expliciet gevraagd. Ik geef geen 500 euro voor een lelijk ding op mijn dashboard, ik wacht af tot wanneer fiscon met een module komt die volledig geintegreerd is, ik ga die dan laten installeren. Tenzij iemand een ander idee heeft ?
          Heb dan toch maar de Parrot CK3100 laten installeren in mijn A4.
          Inderdaad, er is geen koppeling met het MMI, maar de auto-mute werkt wel, en je belt handsfree.

Ik heb de parrot wel in de asbak laten installeren, past perfect en met de schuif dicht zie je er niets van.
          Je hebt ook zo geen lelijk schermpje dat het interieur van je auto verknalt.

Voor 299 EUR geïnstalleerd vond ik dit de beste oplossing, op de fiscon module kan je nog jaren wachten vrees ik.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door auweray Bekijk Berichten
            Nog een klein vraagje over verzekeringen:
            ik heb ook BM 0 verkregen vorig jaar, omdat al mijn andere verzekeringen al bij die maatschappij zaten behalve de autoverzekering. Behoudt je die ook als je van verzekering verandert?
            Als je met je huidige verzekeringsdocumenten langsgaat bij de nieuwe verzekering kunnen zij al bijna niet anders... De huidige verzekering moet wel een document afleveren waarop je Bonus malus staat, maar die gaat volgens mij op 0 staan.

Gewoon langsgaan dus bij de nieuwe verzekeraar en kijken wat mogelijk is! (Tenslotte verander je niet wanneer de nieuwe verzekeringsmaatschappij niet dezelfde voorwaarden geeft).

Succes

Comment

• Ik ben vorig jaar naar een andere makelaar gegaan, en vroeg ook BM 0
              Die wist mij te vertellen dat het problemen kon geven gezien ik 28 jaar was en in theorie dus nog niet op BM 0 kon staan, maar max op BM 2 ofzoiets.
              Blijkbaar dikke zever dus

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bezinga Bekijk Berichten
                Ik ben vorig jaar naar een andere makelaar gegaan, en vroeg ook BM 0
                Die wist mij te vertellen dat het problemen kon geven gezien ik 28 jaar was en in theorie dus nog niet op BM 0 kon staan, maar max op BM 2 ofzoiets.
                Blijkbaar dikke zever dus
                Ik moet wel toegeven dat hun computersysteem inderdaad die BM van 0 niet wou aannemen, daarom ging de administratieve dienst het handmatig ingeven....

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Kristof S. Bekijk Berichten
                  Heb dan toch maar de Parrot CK3100 laten installeren in mijn A4.
                  Inderdaad, er is geen koppeling met het MMI, maar de auto-mute werkt wel, en je belt handsfree.

Ik heb de parrot wel in de asbak laten installeren, past perfect en met de schuif dicht zie je er niets van.
                  Je hebt ook zo geen lelijk schermpje dat het interieur van je auto verknalt.

Voor 299 EUR geïnstalleerd vond ik dit de beste oplossing, op de fiscon module kan je nog jaren wachten vrees ik.
                  Interessante info ! Gaat het hier over een koppeling met een MMI 3G, de versie met harde schijf ? Aan die prijs wil ik dat ook wel, waar heb je dat laten doen ?

Comment

Interessante info ! Gaat het hier over een koppeling met een MMI 3G, de versie met harde schijf ? Aan die prijs wil ik dat ook wel, waar heb je dat laten doen ?
                    Mijn auto heeft inderdaad de MMI3G met harde schijf (modeljaar 2010), en daar werkt de mute dus. (let op: niet echt gekoppeld met MMI dus, bellen gaat niet via de toetsen op de middenconsole, wel via de parrot of gsm zelf)

Heb dit laten installeren bij Ataf Westerlo, maar ik veronderstel dat deze prijs overal hetzelfde zal zijn (behalve als je deze installatie bij de audi-dealer laat uitvoeren )

Comment

• De installatie van de parrot bij de Audi-dealer heeft me niks gekost. Ik heb de parrot zelf terug uitgebouwd uit m'n vorige A4, en na bestelling aan de verkoper gevraagd of ze deze wilden inbouwen. "Geen probleem"
                      Nooit een rekening ontvangen, zelfs niet voor de nieuwe mutecable die gebruikt werd.
                      Een beetje service mag wel voor een aankoop van 40K

'n kameraad heeft een parrot CK3200 (met kleurenscherm) laten installeren bij de dealer en €350 betaald. Afhankelijk van het model is 300 à 350 Euro een goeie richtprijs.

Comment

• Eindelijk...

Eindelijk!

Vandaag mijn A4 avant gaan afhalen in de garage, ze hadden hem mooi opgepoetst en zelfs al wax laagje gegeven, een goed begin dus!

Na de volledige uitleg (pro forma natuurlijk) en het overdragen van de cheque (auch ) de weg op. Het genieten kon beginnen, wel spijtig van het wisselvallig weer maar toch kon dat de pret niet drukken!
                        Als je naar de garage rijdt in een golf IV SDI, en daar vertrekt met een nieuwe A4 kan ik je zeggen dat dat er geen woorden bestaan om het verschil te beschrijven.

De wagen rijdt gewoonweg zalig, en hoewel de eerste paar duizend kilometers ik nog rustig ga inrijden, voel je toch al die kracht die af en toe stiekem komt piepen. En al is het dan "maar" 136 Pk , het voelt zalig aan!

Hieronder een eerste foto, als het zonnetje nog eens schijnt volgen er nog wel.

De winterbanden op alu velg (5 spaaks) waren nog niet geleverd, aangezien ik deze velg persoonlijk net iets beter vind dan de standaard aëro ga ik binnenkort de banden nog wisselen. Ik weet dat 18" veel beter staat, maar voor mij primeert momenteel het comfort (dagelijks E313, puttensnelweg ). Bij het thuiskomen heb ik dadelijk de mistlampen vanvoor vervangen door xenonwhite lampjes, en de nummerplaatverlichting is nu ook met LED (niet te sterk zodat het geen kerstboom wordt).
                        Binnenkort ga ik nog de achterste vensters laten tinten, en dan is hij (of zij?) voor mij perfect.

Nog even vermelden dat het audi soundsystem echt wel deftig speelt, en dat ik na het inpluggen van mijn externe harde schijf op de AMI dadelijk kon genieten van 200gig luisterplezier.

Conclusie: Prachtige wagen, waar ik hopelijk nog veel plezier aan ga beleven!

Comment

• Prachtige wagen cbriers, zelf ben ik nog volop aan het sparen maar op een dag zal ik zelf een A4 AVANT bezitten, koste wat het kost.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door cbriers Bekijk Berichten
                            Eindelijk!

Vandaag mijn A4 avant gaan afhalen in de garage, ze hadden hem mooi opgepoetst en zelfs al wax laagje gegeven, een goed begin dus!

Na de volledige uitleg (pro forma natuurlijk) en het overdragen van de cheque (auch ) de weg op. Het genieten kon beginnen, wel spijtig van het wisselvallig weer maar toch kon dat de pret niet drukken!
                            Als je naar de garage rijdt in een golf IV SDI, en daar vertrekt met een nieuwe A4 kan ik je zeggen dat dat er geen woorden bestaan om het verschil te beschrijven.

De wagen rijdt gewoonweg zalig, en hoewel de eerste paar duizend kilometers ik nog rustig ga inrijden, voel je toch al die kracht die af en toe stiekem komt piepen. En al is het dan "maar" 136 Pk , het voelt zalig aan!

De winterbanden op alu velg (5 spaaks) waren nog niet geleverd, aangezien ik deze velg persoonlijk net iets beter vind dan de standaard aëro ga ik binnenkort de banden nog wisselen. Ik weet dat 18" veel beter staat, maar voor mij primeert momenteel het comfort (dagelijks E313, puttensnelweg ). Bij het thuiskomen heb ik dadelijk de mistlampen vanvoor vervangen door xenonwhite lampjes, en de nummerplaatverlichting is nu ook met LED (niet te sterk zodat het geen kerstboom wordt).
                            Binnenkort ga ik nog de achterste vensters laten tinten, en dan is hij (of zij?) voor mij perfect.

Nog even vermelden dat het audi soundsystem echt wel deftig speelt, en dat ik na het inpluggen van mijn externe harde schijf op de AMI dadelijk kon genieten van 200gig luisterplezier.

Hier ga je nog veel plezier aan hebben! Proficiat
                            Last edited by ; 26/03/2010, 20:37.

Comment

Bij het thuiskomen heb ik dadelijk de mistlampen vanvoor vervangen door xenonwhite lampjes, en de nummerplaatverlichting is nu ook met LED (niet te sterk zodat het geen kerstboom wordt).

Zou je enige info kunnen geven over die lichtjes, gewoon in de auto shop gehaald?

Of deze via de garage besteld?

Btw zeeeer mooie wagen (mijne zou 2april geproduceerd worden)

Geniet er alvast van!!

greetz

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Fosgate Bekijk Berichten
                                Zou je enige info kunnen geven over die lichtjes, gewoon in de auto shop gehaald?

Of deze via de garage besteld?
                                Ik heb ze gewoon via internet besteld, omdat ik op een duits forum gelezen had dat deze qua kleur goed overeenkomen met de xenons.

De firma: http://www.xenonlook.com/

Het was 28 euro voor de lampjes, en 11 verzendingskost. Met wat zoeken vind je deze hoogstwaarschijnlijk in België ook, ik was gewoon wat lui .

Het is alvast de moeite waard want de standaard mistlampen zijn echt wel warm geel van kleur. Plaatsing was zeer eenvoudig door het stuur naar één kant te draaien, drie torx schroeven in de wielkassen losdoen en daarna kan je de lamp er gewoon uitkrijgen door tegenwijzerszin te draaien (niet schrikken, lijkt wat stroef te gaan maar is normaal). Andere erop en terug erin, stuur naar andere zijde draaien en daar ook veranderen. Et voila, mooi helder witte mistlichten!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door walter Bekijk Berichten
                                  Het is zowiezo een kerstboom met al die lichtjes of die nu gelijk zijn van kleur of niet.

Is uw voertuig nog onder garantie?
                                  ja hoor het voertuig is slechts 1 week oud .
                                  Volgende week zouden er noiewe lampen op mij staan te wachten .
                                  Heb zelf maar eens naar dieteren gebeld.

Comment

Eindelijk!

fijne wagen cbriers !! succes ermee !!
                                    ik hoop dat ik volgende week ook verlossend nieuws krijg.. .

Comment

Ik heb ze gewoon via internet besteld, omdat ik op een duits forum gelezen had dat deze qua kleur goed overeenkomen met de xenons.

Het was 28 euro voor de lampjes, en 11 verzendingskost. Met wat zoeken vind je deze hoogstwaarschijnlijk in België ook, ik was gewoon wat lui .

Het is alvast de moeite waard want de standaard mistlampen zijn echt wel warm geel van kleur. Plaatsing was zeer eenvoudig door het stuur naar één kant te draaien, drie torx schroeven in de wielkassen losdoen en daarna kan je de lamp er gewoon uitkrijgen door tegenwijzerszin te draaien (niet schrikken, lijkt wat stroef te gaan maar is normaal). Andere erop en terug erin, stuur naar andere zijde draaien en daar ook veranderen. Et voila, mooi helder witte mistlichten!

Bedankt voor de info, dit is hetgeen m'n wagen compleet kan maken voor de rest zit alles erop wat ik me maar kan wensen.

Comment

Kan je ook even artikelnaam + code geven dat ik niet de verkeerde bestel, enja ook van de lichtjes voor de nummerplaat als het kan. grtz

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Schnippy Bekijk Berichten
                                          Kan je ook even artikelnaam + code geven dat ik niet de verkeerde bestel, enja ook van de lichtjes voor de nummerplaat als het kan. grtz
                                          Voor de mistlampen:

Komen van xenonlook.com (te vinden onder bulbs) en zijn van het type:
                                          Xenonlook Superwhite H11-12V 55W - type N134297

Philips heeft ook dergelijke superwhite lampen, maar volgens het duitse forum komt de kleur van deze minder goed overeen met de xenons van de A4.

De nummerplaatverlichting:

Heeft elke autoshop in de buurt normaal. Wel duidelijk vermelden dat je er wenst met een ingebouwde weerstand, want anders reclameert de auto dat er een lampje kapot is (de wagen checkt de weerstand van het lampje om te zien of er lampen kapot zijn, aangezien een LED een hele lage weerstand heeft zou de A4 dit dus zien als een kapotte lamp. Met een LED met ingebouwde weerstand is dit opgelost!)

Mijne zijn van het merk Pilot, de lokale autoshop had deze liggen. Typenummer vind ik niet terug. Hier nog enkele andere merken, die je via internet kan bestellen:
                                          http://www.hypercolor.de/products/Ke...Soffitten.html

De lengte die je nodig hebt is 36-37 of 38. Iets anders past niet. Enkel zorgen dat je helder witte LED hebt, en geen blauwe want dat trekt op niks.

Hopelijk lukt het hiermee, maakt de auto echt wel af!

Comment

Working...
                                          X