Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi A4 B8 (Part II)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Nice, ga er me deze middag direct één gaan halen

Oorspronkelijk geplaatst door cbriers Bekijk Berichten
    Ik heb een SDHC van 16gig erin zitten, werkt fantastisch!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Schnippy Bekijk Berichten
      Zit nog steeds aan 10.5-11L alsk voltank staat volgens bc 720km, maar of het effectief zo is denk ik niet. Kzit nu aan net geen 9000km.
      het zal wel aan je rechter voet liggen !
      verbruikcijfers vergelijken kan echter alleen als men ook weet hoe de wagen gebruikt werd
      ik dacht dat het norm-verbruik niet kon gehaald worden tot op de week dat wij verplicht 90km/u moesten rijden : dan stelde ik plots vast dat het wel kan !

Comment

• verbruik

Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
        het zal wel aan je rechter voet liggen !
        verbruikcijfers vergelijken kan echter alleen als men ook weet hoe de wagen gebruikt werd
        ik dacht dat het norm-verbruik niet kon gehaald worden tot op de week dat wij verplicht 90km/u moesten rijden : dan stelde ik plots vast dat het wel kan !
        Ik heb dit verbruik wel degelijk gehaald bij een snelheid van 120 en 130 km per uur.
        Meer 130 per uur in frankrijk dan in belgie .

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Blackspeed Bekijk Berichten
          Ik heb dit verbruik wel degelijk gehaald bij een snelheid van 120 en 130 km per uur.
          Meer 130 per uur in frankrijk dan in belgie .
          Proficiat ! Aan deze snelheid geraak ik niet onder de 7,4l met mijn 2,0 TDI Q5; pas op 110km/u daal ik onder de 7l. Bij 100km/u wordt het 6,5l en pas op 90km/u daal ik onder de 6l
          dat allemaal enkel met een ei onder de voet ! (of op cruise control...)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
            Proficiat ! Aan deze snelheid geraak ik niet onder de 7,4l met mijn 2,0 TDI Q5; pas op 110km/u daal ik onder de 7l. Bij 100km/u wordt het 6,5l en pas op 90km/u daal ik onder de 6l
            dat allemaal enkel met een ei onder de voet ! (of op cruise control...)
            verleden weekend naar centerparcs Eemhof Nederland geweest. 200KM OP 2H05 TEGEN 125KM/H OP CC en de wegcode gerespecteerd wanneer er 100 of 70 aangeduid was.
            verbruik was 5,9 l met ons 4 en goed geladen en dit zonder een ei onder de voet

Comment

• @guyugy: 7.4L/100 is niet eens zo slecht als je in gedachte houdt dat een Q5 al snel ruim 200kg meer weegt dan een A4, groter frontaal oppervlakte heeft, andere Cx, rolweerstand banden, ...
              Verbruikscijfer Q5 en A4 met dezelfde motorisatie zou ik daarom niet te fel vergelijken.
              Last edited by ; 02/04/2010, 15:15. Reden: typo

Comment

• Is er hier eigenlijk iemand die zich al heeft bezig gehouden met VAG-COM Software?
                Daarover heb ik hier nog niets gelezen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Toshikat Bekijk Berichten
                  Is er hier eigenlijk iemand die zich al heeft bezig gehouden met VAG-COM Software?
                  Daarover heb ik hier nog niets gelezen.
                  Al massa's info over te vinden op internet. Massa's. Zoek maar eens met Google.

Comment

• VAGCOM? 'k dacht er een uitgebreid A5-topic was waarin veel info staat

Comment

• Gehoopt maar niet verwacht, groter dan ik dacht!

Vannacht vertrekken we op skivakantie met 4 volwassenen, mijn vrouw wordt zenuwachtig
                      van een dakkoffer en dit vooral met mijn rijsnelheid (in Duitsland), daarom enkele maanden geleden besloten om A4 Avant te nemen (met skiluik) i.p.v een sedan.
                      Persoonlijk vind ik de Avant ook mooier.
                      We hadden gehoopt alles erin te krijgen en de dakkoffer dus thuis te kunnen laten, veel beter voor het vrouwtje haar nek (steeds omhoog kijken of de dakkoffer er nog op staat) en vooral voor mijn koppijn (zagen om minder snel te rijden).
                      Niet verwacht maar toch alles erin gekregen!
                      4 paar skies door skiluik, plaats daarrond opgevuld met de ski schoenen en daarboven 4
                      middelgrote sporttassen, ski jassen daarboven en koffer is volgeladen tot dak!
                      Zijn beide tevreden! met de keuze van de A4 Avant!

Comment

• Audi Avant B8 Ibis White

Audi Avant B8 Ibis White 136pk is besteld.

Nu nog even keuze van velgen in combinatie met KW1 Inox.
                        Helpen jullie met de keuze?

Cargraphic 19"

VMR 710 19"

VMR 701 19"

VMR 713 19"

Rotiform MIA 19"

OEM 19" 20 Spoke

Last edited by ; 04/04/2010, 14:44.

Comment

• Die laatste graag!

Comment

• luxeprobleem

persoonlijke top3:
                            1) Cargraphic 19
                            2) VMR710
                            3) VMR701, maar die heeft de gaten die typisch zijn voor BMW, dan verkies ik eerder Sportec Mono10 BiColour op een Ibiswiite A4 (en dan staat Sportec op de 1ste plaats)

if only I had the money

Dergelijke velgen verdienen imho nog wat extra customizing op een A4 om ze goed tot hun recht te laten komen.

Comment

• De Audi 20 Spoke versie.
                              Of ga eens kijken bij OZ Wheels.
                              Zij leverden doorheen de geschiedenis velgen aan Audi voor DTM, Le Mans...

Comment

• Afgelopen vrijdag was het eindelijk zover!!
                                Na 6 lange maanden wachten mocht ik hem vrijdag in de garage gaan ophalen. Na een lange geschiedenis van leasing wagens (Golf IV, Golf III, Alfa 147, Fiat Stylo, Volvo S40 en de laatste Peugeot 407 SW) mijne eerste Audi...
                                Mijn eerste reactie... Zaaalige wagen!

Wat me als eerste opviel, dat hij super stil is vanbinnen... (Nog) geen krakje of piepje te horen... een groot verschil met mijn Peugeot
                                Was wat aanpassen omdat het mijn eerste automaat is.. Verstand er goed bijhouden en zeker mijn linkerbeen niet gebruiken

B&O systeem is super... Kaartje van 16gig ingestoken ingestoken.. werkt probleemloos en snel.

Opbergmodule vind ik kwa kostprijs overdreven. Dacht dat je vakjes onder de stoel groter zouden zijn. Ik zou niet weten wat ik daar kan instoppen. De reden alleen dat ik dit genomen is, is voor kunnen sluiten van het handschoenkastje.

Ik probeer zeker deze week eens wat foto's te posten, maar door een regenbui vrijdagnamiddag zag hij er al niet meer uit

Oorspronkelijk geplaatst door Ixxel Bekijk Berichten
                                Hallo

ik volgende dit forum al een tijdje en heb eind oktober mijn wagen besteld. Wordt week 10 geproduceerd met volgende config

A4 Avant TDI 2.7L 120kW 163pk DPF / Multitronic
                                Meteoorgrijs

E-line:Valcona Zwart/Cognac

Pack Lifestyle Plus
                                Pack ¨Lounge
                                Pack Sport Design
                                Acoustic Parking System VR/AR +
                                Advanced Key
                                Alu velgen ¨5 Spaken Star¨
                                Antidiefstalmoeren
                                Audi Drive Select dyn.stuurinrichting
                                Bang & Olufsen Sound System
                                Binnenbekleding leder +
                                Buitenspiegels Pack 3
                                Dakrailing : chroom afwerking
                                Getinte ruiten Headlight Assistant
                                Klimaatregeling '3 Zones'
                                Koffer: Klep met elektrische bediening
                                Koplampen : Xenon +
                                Multifunctie sportstuur
                                Opberg module
                                Panoramisch dak uit glas
                                Stationaire verwarming/afstandsbediening
                                Verlichtingspakket

Ik ben nu beginnen twijfelen over het kleur. Zou dit nog aangepast kunnen worden?? Ik heb er aantal zien rijden in het wit en die vallen toch wat meer op dan het meteoorgrijs

Comment

• Knap!

Welke kleur is het geworden?

Comment

• Het is bij meteoorgrijs gebleven en ziet er echt schitterend uit, met verschillende kleurschakeringen, dus ik beklaag het niet!!

Oorspronkelijk geplaatst door Cyrano.ak Bekijk Berichten
                                    Knap!

Welke kleur is het geworden?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Ixxel Bekijk Berichten
                                      Opbergmodule vind ik kwa kostprijs overdreven. Dacht dat je vakjes onder de stoel groter zouden zijn. Ik zou niet weten wat ik daar kan instoppen. De reden alleen dat ik dit genomen is, is voor kunnen sluiten van het handschoenkastje.
                                      Zelf zou ik niet geneigd zijn om dat slot te gebruiken, ik verwacht er niet van dat het erg braak-proof is.
                                      In geval van inbraak wakkert een afgesloten handschoenkastje net de interesse aan denk ik, er is nogal snel veel schade gemaakt aan het dashboard wat enkel in zijn geheel te vervangen is. Mijn veiligheidshesje, parkeerschijf en cd-doosjes mogen ze dan gerust jatten uit het handschoenkastje, zolang ze de rest dan maar niet te erg slopen.

Dat de A4 B8 stil(ler) is heb ik vandaag ook nog mogen ondervinden, mijn wagen stond bij de garage en ik had een A4 B7 Avant (net zoals mijn vorige) 2.0TDI-136pk ter vervanging. Wat me meteen opviel waren enkele krakjes, piepjes en motorgeluiden, ook trillingen. Dit kan misschien specifiek voor die wagen geweest zijn, maar ik merkte toch dat er een algemene verbetering gemaakt is in de B8.

Vanavond toch tevreden om weer in mn eigen A4 te stappen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Ixxel Bekijk Berichten
                                        Opbergmodule vind ik kwa kostprijs overdreven. Dacht dat je vakjes onder de stoel groter zouden zijn. Ik zou niet weten wat ik daar kan instoppen. De reden alleen dat ik dit genomen is, is voor kunnen sluiten van het handschoenkastje
                                        Bij mijn vorige A4 B7 had ik die optie ook...ik dacht toen ook dat het eigenlijk niet veel voorstelde....daarom heb ik het bij mijn B8 niet genomen....maar daar heb ik al spijt van....in de B8 zijn nl niet veel opbergruimtes...en in die schuifjes onder de zetel kon ik toch altijd dingen kwijt zoals stylo's, badges, noodhamer ed. prularia die anders toch maar in de wagen rond slingeren en die je niet elke dag nodig hebt...bij mijn volgende neem ik het zeker terug....
                                        Ik zie dat je ook een standverwarming hebt....daar ga je veel geniet van hebben !! niet velen kennen het ...en ongekend maakt onbemind....éénmaal hiervan genoten ga je het bij je volgende wagens niet meer willen missen...mijn huidige is de 4de wagen waar het in staat...
                                        TIP: leg een rol zelfklevende plastiek in je koffer voor als je dak onderweg moest stuk springen...ik heb het voor gehad....als het regent komt die handig van pas...
                                        Succes met je wagen..je zal er veel geniet van hebben....grtz

Comment

• Levering

Onze A4 is toegekomen op vr 19/03 in Brussel. Vrijdag stond hij zogezegd nog op transport richting verdeler. Zou nog altijd niet toegekomen zijn... Is dit realistisch?
                                          Begin nu stillekes aan toch wel ongeduldig te worden
                                          We mogen weliswaar niet klagen, want pas besteld op di 22/12.

Comment

Working...
                                          X