Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Na het onderhoud van 30.000km is de auto, een 2.0TDI 120PK, vlotter geworden, vooral het zogenaamde gat tussen 1ste en 2de versnelling, en ook tussen 2de en 3de, is eigenlijk volledig verdwenen. Iemand hier nog ervaringen mee?
Volgens de garage kan het gebeuren dat de airco het niet meer kan trekken bij hoge buitentemperatuur en filerijden. Binnentemperatuur verhogen is dan aan te raden. (in ons geval: buiten 37 graden, zeer trage file, zwarte auto, binnen 23 graden)
Heb ondertussen 12000 Km gedaan en ben nog steeds onder de indruk van de multitronic !
In den beginne was het even wennen maar na een tijdje geraak je gefacineerd door de zijdezachte werking in het dagelijks verkeer. Als het wat feller mag is er nog altijd de "S" stand: het ding gaat dan echt wel !!! Kortom: nog geen minuut spijt van gehad. Bij een gemengd gebruik zit ik voor de gehele afstand aan 6.5 L gemiddeld. Kan daar best mee leven. Iemand beduidend betere cijfers ?
Audi A4 B8 Berline 2.0 TDI Multitronic Audi 100 C4 2.3E
Heb ondertussen 12000 Km gedaan en ben nog steeds onder de indruk van de multitronic !
In den beginne was het even wennen maar na een tijdje geraak je gefacineerd door de zijdezachte werking in het dagelijks verkeer. Als het wat feller mag is er nog altijd de "S" stand: het ding gaat dan echt wel !!! Kortom: nog geen minuut spijt van gehad. Bij een gemengd gebruik zit ik voor de gehele afstand aan 6.5 L gemiddeld. Kan daar best mee leven. Iemand beduidend betere cijfers ?
Ik zit ook aan een gemiddelde van 6.5 L ( BC2 / per 10.000km ) maar wel met de 2.7. Er zijn dagen dat ik na 400 km op 5.6 L zit en andere dat ik aan 7.2 L zit, maar dan is het met momenten wel zeer snel gegaan.. Voor het gewone dag dagelijkse gebruik bestaat er niets zachter dan de multi = cruisemachine. Ik heb nu +90.000km op 1.5 jaar. De wagen is zopas voor de derde maal binnen geweest voor onderhoud. Het eerste mankementje is vast gesteld. Hij verliest nl zijn ruitensproeiervloeistof. Het reservoir in nl op een paar dagen leeg, zonder het te gebruiken natuurlijk. Er is dus duidelijk ergens een verlies, binnen een paar weken gaat hij hiervoor terug binnen, natuurlijk onder garantie. Voor de rest rijdt hij nog steeds zoals op dag 1, gewoon perfect
Na het onderhoud van 30.000km is de auto, een 2.0TDI 120PK, vlotter geworden, vooral het zogenaamde gat tussen 1ste en 2de versnelling, en ook tussen 2de en 3de, is eigenlijk volledig verdwenen. Iemand hier nog ervaringen mee?
Volgens de garage kan het gebeuren dat de airco het niet meer kan trekken bij hoge buitentemperatuur en filerijden. Binnentemperatuur verhogen is dan aan te raden. (in ons geval: buiten 37 graden, zeer trage file, zwarte auto, binnen 23 graden)
De mijne is zopas binnen geweest voor zijn 90.000km onderhoud. Ik heb de airco laten testen daar ik vond dat ze minder krachtig was dan in mijn B7. Temperatuur op min. gezet en aan de luchtmonden bedroeg de temp. 2 graden C°. De airco is dus wel voldoende krachtig. Maar met de verschillende zone instellingen van de B7 was de temp. huishouding in de B7 beter. De B8 is hier niet meer standaard mee voorzien. Ik was niet overtuigd van verschillende temp. zones in een kleine oppervlakte als een wagen, daarom stonden de temp. ook altijd gelijk. Maar het heeft wel degelijk een positieve invloed op de totale temp. huishouding in de wagen. Mijn volgende zal daarom zeker terug voorzien worden met gescheide temp. instellingen.
Vrijdagavond net voor thuiskomst kwam op het infodisplay de melding "Motor afzetten en koelvloeistofpeil nakijken". Nog langzaam de laatste kilometer tot thuis geraakt en de motorkap opengesmeten. Koelvloeistof zat rond de motor in plaats van erin.
De volgende ochtend naar de dealer en Audi Assistance gebeld.
Auto werd een halfuurtje later getakeld.
Enig minpunt in de anders uitstekende service was dat ik de takeldienst diende te betalen omdat de wagen niet naar Audi Brussel werd gesleept maar naar de dichtsbijzijnde dealer. Begrijpe wie kan...
Depaneur en dealer zijn overeen gekomen dat de garage de kosten van het takelen op zich neemt.
Nu wachten op waarschijnlijk een nieuwe waterpomp. Een gekend probleem voor de S4.
Heb ondertussen 12000 Km gedaan en ben nog steeds onder de indruk van de multitronic !
In den beginne was het even wennen maar na een tijdje geraak je gefacineerd door de zijdezachte werking in het dagelijks verkeer. Als het wat feller mag is er nog altijd de "S" stand: het ding gaat dan echt wel !!! Kortom: nog geen minuut spijt van gehad. Bij een gemengd gebruik zit ik voor de gehele afstand aan 6.5 L gemiddeld. Kan daar best mee leven. Iemand beduidend betere cijfers ?
Niet beter, slechter, ik zit eerder net over de 7L/100km, nu 25.000 km gereden op gewone baan, niet veel snelweg.
Multitronic is inderdaad fantastisch. De S-stand vind ik echter niet echt bruikbaar: als je daarmee optrekt dan schakelt hij pas in de hogere toerentallen met het nodige lawaai tot gevolg. Hij schakelt wel sneller en is wel alerter in de S-stand. De manuele stand is totaal overbodig wat mij betreft.
PS al iemand getest of de 0-100 km/u sneller is in de S-stand ? Soms heb ik de indruk dat het hetzelfde is als in de normale stand.
Er is nog toekomst voor Audi , telefoon gekregen van de dealer dat de productieweek nu een maand vroeger gepland staat dan bij bestelling doorgekregen, als alles zo blijft is ie er half september...Had ik er de getinte ruiten opgelaten dan was het zo'n 6 weken langer wachten , misschien laat ik deze nog achteraf doen. Nu 4.5 maand wachten op een bestelde wagen is toch allesbehalve kort... Al m'n vorige Audi's had ik op 5 a 8 weken.
Niet beter, slechter, ik zit eerder net over de 7L/100km, nu 25.000 km gereden op gewone baan, niet veel snelweg.
Multitronic is inderdaad fantastisch. De S-stand vind ik echter niet echt bruikbaar: als je daarmee optrekt dan schakelt hij pas in de hogere toerentallen met het nodige lawaai tot gevolg. Hij schakelt wel sneller en is wel alerter in de S-stand. De manuele stand is totaal overbodig wat mij betreft.
PS al iemand getest of de 0-100 km/u sneller is in de S-stand ? Soms heb ik de indruk dat het hetzelfde is als in de normale stand.
In de S stand kun je de schakelmomenten "sturen" met het gaspedaal. Enkel bij volgas gaat ie tot aan de rode zone ! In denk idd dat het niet veel uitmaakt of hij in D of S staat voor de sprint 0 - 100 KM/U. In D lijkt het alleen maar minder snel vanwege het CVT effect !
Audi A4 B8 Berline 2.0 TDI Multitronic Audi 100 C4 2.3E
De mijne is zopas binnen geweest voor zijn 90.000km onderhoud. Ik heb de airco laten testen daar ik vond dat ze minder krachtig was dan in mijn B7. Temperatuur op min. gezet en aan de luchtmonden bedroeg de temp. 2 graden C°. De airco is dus wel voldoende krachtig. Maar met de verschillende zone instellingen van de B7 was de temp. huishouding in de B7 beter. De B8 is hier niet meer standaard mee voorzien. Ik was niet overtuigd van verschillende temp. zones in een kleine oppervlakte als een wagen, daarom stonden de temp. ook altijd gelijk. Maar het heeft wel degelijk een positieve invloed op de totale temp. huishouding in de wagen. Mijn volgende zal daarom zeker terug voorzien worden met gescheide temp. instellingen.
Damn ik zit met m'n 2.7 toch wel rond de 9 - 9.5L wel manueel... tss ik rij nochtans niet utlrasnel
Damn ik zit met m'n 2.7 toch wel rond de 9 - 9.5L wel manueel... tss ik rij nochtans niet utlrasnel
Misschien is dat juist het probleem. Bij mij is dat toch zo.
Je moet ipv het gemiddelde verbruik op de BC ook eens je gemiddelde snelheid bekijken. En dan moet je bedenken dat een auto pas efficient is vanaf pakweg 70 km/h. Als je veel in de file staat dan stijgt je verbruik per gereden kilometer fenomenaal.
Ik heb in Zwitserland en daarna in Italie geen problemen gehad met mijn A4 ook met TDI 170pk en quattro
Wel tijdens onze reis plots en zeer onregelmatig een zeer vervelend resonantie(?) geluid
(gekrak, getik) in de omgeving van de versnellingspook!
Word gek van zulke zaken! Nog iemand last van?
Ga in elk geval (na de vakantie) langs de dealer. Heb nu 11000 km en wacht niet tot mijn eerste onderhoudsbeurt.
Had dit misschien aannemelijk gevonden bij een dacia van 8000 euro( als vb. heb niets tegen dacia), maar niet van een wagen van de prijsklasse van audi!
Vervelende" gekrak " is afkomstig van de lederen hoes rond de versnellingspook!
Als ik bij stilstand mijn 6de versnelling inschakel en lichtjes met de pook beweeg
hoor je duidelijk het irriterende geluid dat zeer onregelmatig opduikt tijdens het rijden!
Langs dealer geweest en laten vaststellen: reactie inderdaad komt van de lederen hoes,
valt niet veel aan te doen, zal je met moeten leren leven!
Dat dacht ik niet!! in showroom in twee A4's ( waarvan 1 s-line) hetzelfde gedaan en niks, nopes vervelend gekrak van lederen mof.
Moet begin september terug komen (druk, verantwoordelijke verlof,...)om dan te zien of ze deze lederen hoes eventueel in garantie kunnen vervangen!
Mijns inziens weinig commercieel thinking van garage!
Vervelende" gekrak " is afkomstig van de lederen hoes rond de versnellingspook!
Als ik bij stilstand mijn 6de versnelling inschakel en lichtjes met de pook beweeg
hoor je duidelijk het irriterende geluid dat zeer onregelmatig opduikt tijdens het rijden!
Langs dealer geweest en laten vaststellen: reactie inderdaad komt van de lederen hoes,
valt niet veel aan te doen, zal je met moeten leren leven!
Dat dacht ik niet!! in showroom in twee A4's ( waarvan 1 s-line) hetzelfde gedaan en niks, nopes vervelend gekrak van lederen mof.
Moet begin september terug komen (druk, verantwoordelijke verlof,...)om dan te zien of ze deze lederen hoes eventueel in garantie kunnen vervangen!
Mijns inziens weinig commercieel thinking van garage!
Jammer voorval.
Wel "grappig" dat de garage zelfs nog niet de nodige stappen onderneemt om 't probleem op te lossen en simpel zegt: "leer ermee leven."
2018 BMW M2 LCI - Mperformance exhaust/diffusor/spoiler
Vervelende" gekrak " is afkomstig van de lederen hoes rond de versnellingspook!
ik had dat ook in het begin met mijn Q5
oplossing : tracht een andere vorm te geven aan de hoes, zodat het (vals...) leder niet op zichzelf plooit/vrijft in 5de en 6de versnelling
ik heb ook wat slicone op de hoes aangebracht, en ... weg was het vervelend geluid
dat een garagist dat niet zelf vindt is onbegrijpelijk
Damn ik zit met m'n 2.7 toch wel rond de 9 - 9.5L wel manueel... tss ik rij nochtans niet utlrasnel
aan 9 liter ben ik nog niet geraakt, alhoewel het met momenten als ik er eens zin in heb deftig vooruit gaat.....
Maar rij ook honderden kilometers per dag op CC aan legale sneheden, en dat maakt veel goed he.
Vervelende" gekrak " is afkomstig van de lederen hoes rond de versnellingspook!
Als ik bij stilstand mijn 6de versnelling inschakel en lichtjes met de pook beweeg
hoor je duidelijk het irriterende geluid dat zeer onregelmatig opduikt tijdens het rijden!
Langs dealer geweest en laten vaststellen: reactie inderdaad komt van de lederen hoes,
valt niet veel aan te doen, zal je met moeten leren leven!
Dat dacht ik niet!! in showroom in twee A4's ( waarvan 1 s-line) hetzelfde gedaan en niks, nopes vervelend gekrak van lederen mof.
Moet begin september terug komen (druk, verantwoordelijke verlof,...)om dan te zien of ze deze lederen hoes eventueel in garantie kunnen vervangen!
Mijns inziens weinig commercieel thinking van garage!
Op je strepen staan!!
Zij zullen met jouw moeten leren leven !! en niet omgekeerd !!
indien je met zoiets wil leven, dan had je idd beter een dacia gekocht ( heb er ook niets tegen he ) Ik aanvaard GEEN compromissen wat mijn wagen betreft, de prijsstelling van audi doet dat ook niet, en dat weten ze in mijn garage. TIP: de laatste maand van de garantie, overloop je de volledige wagen met de werkplaatsleider, ELK accafietje dan dan niet 100% is dient verholpen te worden, en iets waar twijfel over bestaat word genoteerd, zodat ook dit naderhand nog onder garantie opgelost word indien het fout loopt. Je niet laten doen verdomme ! Je zegt gewoon dat het stoort en dient opgelost te worden, al de rest en hun commentaar is energie verspilling
Audi hanteerd een eerste klas prijs, dan eis ik een eerste klas product, punt!
Op je strepen staan!!
Zij zullen met jouw moeten leren leven !! en niet omgekeerd !!
indien je met zoiets wil leven, dan had je idd beter een dacia gekocht ( heb er ook niets tegen he ) Ik aanvaard GEEN compromissen wat mijn wagen betreft, de prijsstelling van audi doet dat ook niet, en dat weten ze in mijn garage. TIP: de laatste maand van de garantie, overloop je de volledige wagen met de werkplaatsleider, ELK accafietje dan dan niet 100% is dient verholpen te worden, en iets waar twijfel over bestaat word genoteerd, zodat ook dit naderhand nog onder garantie opgelost word indien het fout loopt. Je niet laten doen verdomme ! Je zegt gewoon dat het stoort en dient opgelost te worden, al de rest en hun commentaar is energie verspilling
Audi hanteerd een eerste klas prijs, dan eis ik een eerste klas product, punt!
Je hebt 100% gelijk en eigenlijk zou iedereen zo moeten zijn. Het probleem is dat 90% van de Audi wagens leasings zijn en die klanten geven geen f*ck over hoe de wagen eruit ziet laat staan dat ze zouden malen om vervelende krakjes en geluidjes. De Audi garages handelen daar dan ook naar. Die gaan niet 90% van hun tijd in die 10% "moeilijke" klanten steken. Ik heb de pech van al een aantal problemen gehad te hebben met mijn Audi en zeker in het geval van een geluid dat er niet hoort te zijn is altijd hetzelfde liedje:
- eerst het probleem ter plekke proberen reproduceren, anders gelovern ze je gewoon niet
- eens gereproduceerd zeggen ze "ik hoor niks afwijkends"
- soms vragen ze mij om in volle toonzaal het geluid met mijn mond na te doen zodat ze weten naar wat ze moeten luisteren.
- eens ze het dan toch gehoord te hebben zeggen ze "aah maar dat is normaal"
- eens je hebt kunnen bewijzen dat het niet normaal is (bvb vergelijken met auto uit showroom) zeggen ze "daar kunnen we niks aan doen dat is gewone slijtage"
Enzovoort ezoverder.
- eens ze zeggen OK, we zullen het oplossen mag je je auto voor een week achterlaten en je krijgt hem smerig terug zonder dat aan het problem ook maar iets is verholpen.
Van problemen waar ze u met 100% garanderen dat het normaal is blijkt, na persistent zijn van mijentwege, uiteindelijk dat er een aantal puntlassen aan de ophanging niet goed gedaan zijn.
Nu zit ik weer met gerammel aan een wiel dat er niet hoort te zijn, ze zullen me weer graag zien komen. :-)
Andere storende geluiden waar ik zelfs niet over ga beginnen in de garage:
- versnellingspook maakt schurend/piepend geluid bij schakelen. Vooral merkbaar tijdens stilstand terug naar 1ste schakelen
- diverse krakende geluiden van dashboard, deuren etc bij het allerminste oneffenheidje in het wegdek
- krakend/schurend geluid van ontkoppelingspedaal, uitsluitend bij warm weer
Andere storende geluiden waar ik zelfs niet over ga beginnen in de garage:
- versnellingspook maakt schurend/piepend geluid bij schakelen. Vooral merkbaar tijdens stilstand terug naar 1ste schakelen
- diverse krakende geluiden van dashboard, deuren etc bij het allerminste oneffenheidje in het wegdek
- krakend/schurend geluid van ontkoppelingspedaal, uitsluitend bij warm weer
blijkbaar allemaal te wijten aan tegen mekaar vrijvende plastieken van verschillende type, die op verschillende temperaturen reageren
soms erg moeijlijk om te herproduceren op het juist moment (in de garage dus...)
ik los dat zelf op met mijn siliconebusje
voor mijn koppelingspedaal zal ik wel naar de garage gaan, want je kunt er niet aan (en het zou kunnen komen van de koppeling zelf)
blijkbaar allemaal te wijten aan tegen mekaar vrijvende plastieken van verschillende type, die op verschillende temperaturen reageren
soms erg moeijlijk om te herproduceren op het juist moment (in de garage dus...)
ik los dat zelf op met mijn siliconebusje
voor mijn koppelingspedaal zal ik wel naar de garage gaan, want je kunt er niet aan (en het zou kunnen komen van de koppeling zelf)
Het komt van die hydraulische pompjes die tussen de koppelingspedaal en de koppeling zitten. Ze hebben die al eens ingevet maar volgens mij is dat vet maar goed tot pakweg 25 graden. In een auto is het dikwijls veel warmer. Je zet dan wel de airco op maar tegen dat die hyrdraulische pompjes die eigenlijk al niet meer in het interieur zitten mee afgekoeld zijn ben je al lang op je bestemming.
Wat bedoel je met een siliconebusje? Bedoel je daar een siliconepsray mee (waar je ook je fietsketting mee smeert) of zoiets dat je in de badkamers gebruikt om de rand van het bad tegen de tegels afkit?
Het gekraak van het dasboard komt van de plastieken afdekking van de wijzerplaten die niet in het dashboard past (er zit daar een spleet van zeker 5 mm open op sommige plaatsen). Gewoon slordig geassembleerd als je 't mij vraagt ik denk niet dat olie ertussen spuiten iets gaat oplossen.
Wat bedoel je met een siliconebusje? Bedoel je daar een siliconepsray mee (waar je ook je fietsketting mee smeert) of zoiets dat je in de badkamers gebruikt om de rand van het bad tegen de tegels afkit?
siliconespray inderdaad; met de verlengstuk kan je bijna overal, maar dosering is niet altijd gemakkelijk
niet vet, kleeft niet, verkleurt de plastieken niet, doet geen vlekken
vloeibare paraffine is ook efficient,maar dat moet je met een fijn penceel aanbrengen wat het is wel vettig
voor je kunt ook blokjes harde mousse tussenvringen als de spleten groot zijn, of reepjes van een afgedankte fietsenbinnenband in kleine spleten
ben daarin wat gespecialiseerd geraakt na het bezit van 3 Saabs
daar moest je niet gaan zeuren over geluidjes, ze waren allemaal doof
Comment