Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi A4 B8 (Part II)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Audidriver Bekijk Berichten
    Wat het nut dan is om van een 4-cilinder mazoutstoof een S4 lookalike te willen maken ontgaat me toch volledig...
    dikke show

Comment

• Hallo allemaal,

ik mag binnenkort een nieuwe leasingwagen bestellen en waarschijnlijk wordt dit een Audi A4 berline. Heb er vroeger nog mee gereden en vind het gewoon een zalige wagen.

Wat ik even wilde weten, hebben jullie bij het opstellen van een offerte extra korting (fleetkorting of dergelijke?) gekregen ofzo? Of is het gewoon de korting van de garage (bv. momenteel 1000 euro korting op de GPS) die men gewoonlijk geeft?

Iemand soms al gehoord wat de acties zullen zijn tijdens de Audi-days?

Alvast bedankt voor de tips!

Comment

• Tijdens de komende Audi-days zouden de Lifestyle-packs aan verminderde prijzen aangeboden worden, althans dat is wat de verkoper mij vorige week vertelde.
        Fleetkorting schommelt rond 7% dacht ik.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door veluX Bekijk Berichten
          dikke show
          Als je een S koopt dan is het voor de show, koop je een RS dan is het voor de krachtige motor, persoonlijk ben ik ook meer een showmannetje en zie dus liever een S.

Mijn opvolger wordt vermoedelijk ook een S4/S5 als 2de wagen maar dan moet het nieuwe model me wel aanstaan, ik denk om binnen 5 a 6 jaar te vernieuwen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Smekkie Bekijk Berichten
            Hallo allemaal,

ik mag binnenkort een nieuwe leasingwagen bestellen en waarschijnlijk wordt dit een Audi A4 berline. Heb er vroeger nog mee gereden en vind het gewoon een zalige wagen.

Wat ik even wilde weten, hebben jullie bij het opstellen van een offerte extra korting (fleetkorting of dergelijke?) gekregen ofzo? Of is het gewoon de korting van de garage (bv. momenteel 1000 euro korting op de GPS) die men gewoonlijk geeft?

Iemand soms al gehoord wat de acties zullen zijn tijdens de Audi-days?

Alvast bedankt voor de tips!
            Oorspronkelijk geplaatst door A4AvantB7 Bekijk Berichten
            Tijdens de komende Audi-days zouden de Lifestyle-packs aan verminderde prijzen aangeboden worden, althans dat is wat de verkoper mij vorige week vertelde.
            Fleetkorting schommelt rond 7% dacht ik.
            Gisteren bij Audi geweest om mijn Carconfigurator-idee (Audi A4 avant 2.0 tdi 143 pk Multitronic) te laten uittellen naar echte cijferkes
            Beginkorting is 6,5%, ga nog een paar andere garages doen om er nog wat van af te halen.

Verder geen kortingen te verkrijgen, buiten de 999,99 € op het Lifestyle pack.

Iemand op zijn audi meer korting gekregen?
            Wanneer zijn het de komende Audi-days?

Wat me wel een beetje frustreerde was de melding dat wachttijd momenteel 6maanden bedraagt. Nu bestellen is eind januari/begin februari 2011 leveren

Greetz

Comment

• Ik heb 4 garages gedaan, en overal kwam de korting op 6,5%, en overal was de prijs tot op de cent hetzelfde.
              Bespaar u de moeite en kies de garage waar je je het beste bij voelt, service en klanttevredenheid is zeker zo belangrijk.

Misschien wel de Audi days afwachten voor extra korting. Vorig jaar was er gratis leder en gratis set wintervelgen met banden. Toch een mooie extra lijkt mij.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Kristof S. Bekijk Berichten
                Ik heb 4 garages gedaan, en overal kwam de korting op 6,5%, en overal was de prijs tot op de cent hetzelfde.
                Bespaar u de moeite en kies de garage waar je je het beste bij voelt, service en klanttevredenheid is zeker zo belangrijk.

Misschien wel de Audi days afwachten voor extra korting. Vorig jaar was er gratis leder en gratis set wintervelgen met banden. Toch een mooie extra lijkt mij.
                Ik heb slechts één garage gedaan en zonder een seconde te zagen kreeg ik direct ruim 8% korting ( A4 avant 2.7 MT ) , nu ik koop er intussen wel m'n 4e wagen in ongeveer 12 jaar tijd, dat scheelt misschien ook wel. Gaan rondshoppen heb ik trouwens nog nooit gedaan, een goede klant/leverancierrelatie opbouwen brengt in heel veel gevallen meer op dan er steeds proberen alles uit te persen, ik ben ook zelfstandige en voor zo'n klanten spring ik ook niet

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Audidriver Bekijk Berichten
                  Ik heb slechts één garage gedaan en zonder een seconde te zagen kreeg ik direct ruim 8% korting ( A4 avant 2.7 MT ) , nu ik koop er intussen wel m'n 4e wagen in ongeveer 12 jaar tijd, dat scheelt misschien ook wel. Gaan rondshoppen heb ik trouwens nog nooit gedaan, een goede klant/leverancierrelatie opbouwen brengt in heel veel gevallen meer op dan er steeds proberen alles uit te persen, ik ben ook zelfstandige en voor zo'n klanten spring ik ook niet
                  Als het uw leasingfirma is die de auto bestelt, dan hebben zij een vaste korting. De garages hebben een lijst van alle bedrijven en de korting die daaraan gekoppeld is.
                  Laat op die manier een prijs uitrekenen.
                  Bij ons was de korting vorig jaar 9%. Op een A6 2.0TDI was de korting 16%! Allemaal zeer model en motor afhankelijk!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door auweray Bekijk Berichten
                    Als het uw leasingfirma is die de auto bestelt, dan hebben zij een vaste korting. De garages hebben een lijst van alle bedrijven en de korting die daaraan gekoppeld is.
                    Laat op die manier een prijs uitrekenen.
                    Bij ons was de korting vorig jaar 9%. Op een A6 2.0TDI was de korting 16%! Allemaal zeer model en motor afhankelijk!
                    kan kloppen jawel, idd op een A6 had ik ook grotere kortingen maar terug 4 jaar met identiek dezelfde wagen rijden zag ik niet direct zitten vandaar eens de keuze voor een A4. Leasen of financieren zie ik zoiezo niet zitten, daar zie ik het nut absoluut niet van in.

Comment

• De komende Audi-days zouden 25 september beginnen hebben ze mij gezegd. Maar welke acties het zouden zijn, wisten ze nog niet ...

Ja die wachttijden zijn nog altijd enorm lang hè. Not funny.

Oorspronkelijk geplaatst door truieneer Bekijk Berichten
                      Gisteren bij Audi geweest om mijn Carconfigurator-idee (Audi A4 avant 2.0 tdi 143 pk Multitronic) te laten uittellen naar echte cijferkes
                      Beginkorting is 6,5%, ga nog een paar andere garages doen om er nog wat van af te halen.

Verder geen kortingen te verkrijgen, buiten de 999,99 € op het Lifestyle pack.

Iemand op zijn audi meer korting gekregen?
                      Wanneer zijn het de komende Audi-days?

Wat me wel een beetje frustreerde was de melding dat wachttijd momenteel 6maanden bedraagt. Nu bestellen is eind januari/begin februari 2011 leveren

Greetz

Comment

• Waar moet ik eigenlijk de stekker zoeken voor de VAGCOM kabel?

Heb (denk ik) ergens gelezen aan de hendel voor het openen van de motorkap, maar moet de beschermkap er dan afgehaald worden, of is de aansluiting ergens zichtbaar?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Schnippy Bekijk Berichten
                          Als je een S koopt dan is het voor de show, koop je een RS dan is het voor de krachtige motor, persoonlijk ben ik ook meer een showmannetje en zie dus liever een S.

Mijn opvolger wordt vermoedelijk ook een S4/S5 als 2de wagen maar dan moet het nieuwe model me wel aanstaan, ik denk om binnen 5 a 6 jaar te vernieuwen.

sommige mensen kunnen nog geen s4/s5 kopen als 1e wagen. Dus waarom geen 2 uitlaten monteren?

trouwens een s4 had toch dubbele uitlaat links en rechts ?

had ik een a4 deed ik dat ook direct wat Patrick deed ik vind het zeer geslaagd.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door veluX Bekijk Berichten

had ik een a4 deed ik dat ook direct wat Patrick deed ik vind het zeer geslaagd.
                            En lees die zin nu nog eens helemaal opnieuw, maar rustig hé... Niets vergeten?

Comment

Heeft er eigenlijk iemand dit al eens geprobeerd:
                              ( gevonden op http://a6retrofit.tripod.com/article...des.html#codes )

Limited Audi Drive Select individual mode also for cars without Audi Drive Select: C99 reports at A5OC.com (http://www.a5oc.com/forums/showthrea...568/index.html) that even cars without Audi Drive Select buttons can be coded to adjust engine response and automatic gear-box, as well as Servotronic steering, like an ADS (without dynamic steering or dynamic dampening) would. (See also AudiZine.com: http://www.audizine.com/forum/showth...GCOM&p=5020059) First 09 - Central Electric is coded to "Charisma engine only" byte 7, bit 5, change 0 to 1 (you may also have to change byte 7 bit 2 as well), byte 8, bit 2, change 0 to 1 and byte 17, bit 7, change 0 to 1. In byte 8 bit 3, 4 and 5 from 0 to 1 will respectively switch steering, suspension and sports differential modes on in addition to the engine mode, although the latter two modes are undoubtedly of no use without such hardware in the car. Byte 7, bit 4 is apparently for active steering, again probably of use only if such hardware is in the car. Then 09 - Central Electric, Security Access - 16, Adaptation - 10, change channels 63 to 66 to value 4 (individual mode). (See here for more discussion on these codes: http://www.a5oc.com/forums/showthrea...68/index2.html)

Getting the Audi Drive Select individual option appear in CAR menu (MMI cars only) you may need to access the hidden menu to enable "Charisma" (the code-name for Audi Drive Select), see way above in this article on how to enable and access the hidden menu in MMI 2G and MMI 3G. MMI 2G: In hidden menu menu go to Diag settings, Car menus maske, check Charisma and go down to Accept changes. MMI 3G: In hidden menu, go to "car", select “cardevicelist”, scroll down and check Charisma. Go back, and still in the "car" hidden menu, select “carmenuoperation”. Scroll down to Charisma, change from 0 to 1. On both MMIs then reset the MMI. For cars without MMI (e.g. with radio Concert/Symphony) and thus without the Audi Drive Select individual menu it is probably worth trying setting Comfort or Dynamic modes directly (in the channels 63-66) using the VAG-COM coding above in "Changing default Audi Drive Select mode" to see if there is change in engine, steering and auto-transmission.

Ik heb ondertussen ook een chinees kabeltje besteld, dus binnenkort ga ik ook aan de slag.
                              Heeft er nog niemand dit durven proberen?
                              Lijkt me toch de moeite, niet?

Comment

Juist, maar zelfs dan is er nog mogelijkheid tot onderhandelen. Veel hangt af van hoeveel de garage al verkocht heeft van het model dat je wil: ze hebben immers opgelegde aantallen dat ze moeten "slijten", dus als je net een model komt kopen waarvan ze er nog niet genoeg hebben verkocht dan is de kans groter dat je nog wat extra korting krijgt.

Comment

• Zopas de bluetooth actief gekregen via de VAG COM!

Is toch wel een beetje schandalig van audi, ik moest hier bij mijn bestelling normaal 1.000 eur voor betalen.
                                  10 minuten spelen geeft hetzelfde resultaat, bedankt VAG COM!

Werkt perfect op mijn MY2010 MMI3G.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Kristof S. Bekijk Berichten
                                    Zopas de bluetooth actief gekregen via de VAG COM!

Is toch wel een beetje schandalig van audi, ik moest hier bij mijn bestelling normaal 1.000 eur voor betalen.
                                    10 minuten spelen geeft hetzelfde resultaat, bedankt VAG COM!

Werkt perfect op mijn MY2010 MMI3G.
                                    Leuk om te horen dat het al een aantal mensen gelukt is.

Maar om te noemen dat het schandalig van Audi is. Neen, de mensen heb de techniek ook moeten ontwikkelen(aankopen) en op punt stellen. Dat ze maar één type onderdeel maken en de bluetooth uitschakelen als je er niet voor betaald OK.
                                    Echter is het schandalig dat geen enkel (Audi) garage weet dat je dit kan activeren. Waar de communicatie fout zit laat ik in het midden maar dit is totaal geen afterservices.

Ze verkopen liever parrots van 150 euro met een lelijk display naast je MMI dan zoeken op een deftige oplossing. 9 maand heb ik op een carkit gewacht om uiteindelijk tot de conclusie te komen dat hij erop zat en geactiveerd kan worden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Pietervdb Bekijk Berichten
                                      Echter is het schandalig dat geen enkel (Audi) garage weet dat je dit kan activeren. Waar de communicatie fout zit laat ik in het midden maar dit is totaal geen afterservices.

Ze verkopen liever parrots van 150 euro met een lelijk display naast je MMI dan zoeken op een deftige oplossing. 9 maand heb ik op een carkit gewacht om uiteindelijk tot de conclusie te komen dat hij erop zat en geactiveerd kan worden.
                                      Hmm, je hebt inderdaad een punt, het is normaal dat R&D betaald wordt.
                                      Ik heb ook aan de garage gevraagd om de telefoonfunctie na te plaatsen, en er werd mij toen verteld dat het zeker meer dan 1.000 eur ging kosten omdat er redelijk wat moest vervangen en bijgeplaatst worden. Ik begrijp ook niet dat ze dat niet weten, het kan wel easy money zijn voor garages.

Ook ik ben te vroeg geweest met mijn Parrot, maar gelukkig steekt die in de asbak zodat mijn interieurzicht toch niet verknald wordt.
                                      Jammer maar helaas, de papegaai is ontslagen, vanaf nu werkt MMI voor de telecommunicatie in de wagen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Pietervdb Bekijk Berichten
                                        Leuk om te horen dat het al een aantal mensen gelukt is.

Maar om te noemen dat het schandalig van Audi is. Neen, de mensen heb de techniek ook moeten ontwikkelen(aankopen) en op punt stellen. Dat ze maar één type onderdeel maken en de bluetooth uitschakelen als je er niet voor betaald OK.

En laten we de garage ook niet slimmer maken dan ze zijn want hier kan ook misbruik van gemaakt worden in hun voordeel.
                                        Beter was dat audi een unieke code had voorzien per wagen wat prima mogelijk is.
                                        Nu dat van die 1000 euro klopt wel niet het is de basis bt die is voorzien kost 395€ dacht ik te hebben betaald..
                                        de standaard ondersteund geen RSAP (sms,e, audio via bt app). dit is een geheel extra module

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door fdeville Bekijk Berichten
                                          Juist, maar zelfs dan is er nog mogelijkheid tot onderhandelen. Veel hangt af van hoeveel de garage al verkocht heeft van het model dat je wil: ze hebben immers opgelegde aantallen dat ze moeten "slijten", dus als je net een model komt kopen waarvan ze er nog niet genoeg hebben verkocht dan is de kans groter dat je nog wat extra korting krijgt.
                                          Met een gewone A4 is die kans dan wel erg klein, daar verkopen ze er toch genoeg van...

Comment

Working...
                                          X