Oorspronkelijk geplaatst door A3 quattro
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Audi A4 B8 (Part II)
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door GeLLe Bekijk BerichtenIemand weet wat de kostprijs ongeveer is voor een kit van 4 x 16" velgen (origineel Audi) + winterbanden. Wat vragen de garagisten eigenlijk voor de wissel?
(Voor een A4)
17 insh, maar dat zal wel niets uitmaken denk ik.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Multitronic Bekijk BerichtenIk heb verleden week de wissel laten doen = 32.09€
17 insh, maar dat zal wel niets uitmaken denk ik.
natuurlijk zorgen ze nu ook (gratis ?) voor de bewaring van je zomervelgen..
al bij al blijft het goekoper dan een bezoek bij de osthéopaat om je rug terug recht te zetten
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichtenwaar is de tijd dat ze zoiets deden met als afsluitgroet "bol maar verder, 't is graag gedaan..."
natuurlijk zorgen ze nu ook (gratis ?) voor de bewaring van je zomervelgen..
al bij al blijft het goekoper dan een bezoek bij de osthéopaat om je rug terug recht te zetten
Comment
-
Net nog eens opnieuw geconfigureerd hoewel m'n wagen al besteld is:
zelfde config enkel nu een 2.0 TDIe met 136pk en ik kom duurder uit...
Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk BerichtenIs de TDIe niet goedkoper in leasing? Bij ons komt die goedkoper uit door de CO2. Ben wel benieuwd naar die activatie van de bluetooth met die kabel ...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door GeLLe Bekijk BerichtenIemand weet wat de kostprijs ongeveer is voor een kit van 4 x 16" velgen (origineel Audi) + winterbanden. Wat vragen de garagisten eigenlijk voor de wissel?
(Voor een A4)
En banden, dat maak je zelf zo duur als je wil (vergelijk maar de prijs van een band eens tussen uw dealer en een bandencentrale).
Comment
-
Vandaag de dag dienen alle dealers te voldoen aan welbepaalde ISO normen.
Dit wil zeggen dat zij niet te veel in stock mogen hebben ( dood kapitaal )
Om die reden hebben de meeste dealers maar een paar setjes in stock om dringende gevallen verder te helpen.
Het is normaal dat wanneer zij kleine hoeveelheden kopen, ze nooit kunnen concureren tegen bandencentrales die de meest courante maten in massa aankopen.
Daar tegenover staat dat de meeste importeurs, regelmatig grote loten banden aanbieden, van wagens die een paar kilometer gereden hebben. De dealers hebben dan de mogelijkheid hier een bod op uit te brengen en de hoogste bieder gaat met de pot lopen.
Die dealer heeft dan de mogelijkheid banden aan te bieden tegen zeer sterke voorwaarden.
Hetzelfde geld voor OEM velgen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door GeLLe Bekijk BerichtenIemand weet wat de kostprijs ongeveer is voor een kit van 4 x 16" velgen (origineel Audi) + winterbanden. Wat vragen de garagisten eigenlijk voor de wissel?
(Voor een A4)
Het probleem is dat je op de A4 geen smallere/kleinere velg kunt opleggen die goedkopere winterbanden kan dragen. Het zijn de banden die het uiteindelijk zo duur maken. Een winterband van een goed merk in maat 225/55 is al gauw richting 180 EUR/stuk en bij een Audi garage doen ze daar uiteraard nog een serieuze schep bovenop. Ook voor de velg met het Audi logo wordt een premium aangerekend.
Comment
-
ik zou zeggen kijk eens op ebay.de daar vindt je bijna nieuwe sets (banden met 6 a 7mm profiel, nieuw is 8mm) en nieuwe sets voor veel minder geld:
bv.
Oorspronkelijk geplaatst door dePAUL Bekijk BerichtenToevallig ben ik dat gisteren gaan vragen in de garage. De prijs is, hou u vast 1.300 EUR. Plaatsing inclusief. De wissel alleen uitvoeren is 25 EUR. HEt sotckeren van de wielen is 100 EUR per jaar. Schandalig veel eigenlijk.
Het probleem is dat je op de A4 geen smallere/kleinere velg kunt opleggen die goedkopere winterbanden kan dragen. Het zijn de banden die het uiteindelijk zo duur maken. Een winterband van een goed merk in maat 225/55 is al gauw richting 180 EUR/stuk en bij een Audi garage doen ze daar uiteraard nog een serieuze schep bovenop. Ook voor de velg met het Audi logo wordt een premium aangerekend.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door GeLLe Bekijk BerichtenIemand weet wat de kostprijs ongeveer is voor een kit van 4 x 16" velgen (origineel Audi) + winterbanden. Wat vragen de garagisten eigenlijk voor de wissel?
(Voor een A4).
Heb zelf ook eens bij de lokale bandenspecialist te rade gegaan. Hij vroeg me hoeveel kms ik afleg en hoeveel jaar ik met de auto zal rijden. Afhankelijk daarvan stelde hij me voor om enkel winterbanden te kopen (+/- 670 euro dacht ik, incl. eerste wissel). Daarna kost elke wissel 50 euro. (Dus zomerbanden eraf en winterbanden op dezelfde velgen).
Ter info. Het gaat om de standaard 16" lichtmetalen velgen (6-spaaks design - inderdaad - diegene die verschrikkelijk gemakkelijk te poetsen zijn). Aantal kms per jaar +/- 20.000, max. 5 jaar te houden.
M'n dealer liet weten dat 4 x 16" velgen (zelfde design) met winterbanden me 1200 euro zouden kosten incl. eerste wissel. Daarna 28 euro ofzo per wissel.
Kan dat kwaad om telkens die banden eraf te halen?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door GeLLe Bekijk BerichtenEr is ondertussen al veel reactie gekomen op mijn voorgaand bericht, waarvoor dank.
Heb zelf ook eens bij de lokale bandenspecialist te rade gegaan. Hij vroeg me hoeveel kms ik afleg en hoeveel jaar ik met de auto zal rijden. Afhankelijk daarvan stelde hij me voor om enkel winterbanden te kopen (+/- 670 euro dacht ik, incl. eerste wissel). Daarna kost elke wissel 50 euro. (Dus zomerbanden eraf en winterbanden op dezelfde velgen).
Ter info. Het gaat om de standaard 16" lichtmetalen velgen (6-spaaks design - inderdaad - diegene die verschrikkelijk gemakkelijk te poetsen zijn). Aantal kms per jaar +/- 20.000, max. 5 jaar te houden.
M'n dealer liet weten dat 4 x 16" velgen (zelfde design) met winterbanden me 1200 euro zouden kosten incl. eerste wissel. Daarna 28 euro ofzo per wissel.
Kan dat kwaad om telkens die banden eraf te halen?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door dePAUL Bekijk BerichtenIk denk niet dat dat kwaad kan om die banden voortdurend te wisselen. Maar 50 EUR lijkt me wel weinig. Je mag niet vergeten dat elk wiel ook telkens opnieuw uitgebalanceerd moet worden. Een bijkomend voordeel van een aparte set wielen is dat je ze eens grondig kunt kuisen en inwaxen.
Nu heb ik 2 setjes omdat het een andere velgmaat is. (winter / zomer)
Kan geen kwaad als het een goeie bandencentrale is anders veel kans dat ze ze telkens beschadigen
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door dragonfly Bekijk Berichten(...)
Kan geen kwaad als het een goeie bandencentrale is anders veel kans dat ze ze telkens beschadigen
geen probleem als ze zowiezo al wat gekrast zijn, maar voor wie de minste beschadiging dramatiseert is enkel een aparte set de oplossing
een kleine raad : blijf in de buurt als ze met je velgen bezig zijn en zeg vooraf dat je een ware maniak bent; en beloon de gast die onberispelijk werk geleverd heeft met een fooi...
nog een raad : kuis je velgen grondig voor te gaan : ze zullen dan voorzichtiger omgaan met je materiaal, en jij zult gemakkelijker zien of er een nieuwe kras ontstaan is...
een laatste : bekijk de wagen van de baas van de bandencentrale : het spreekt boekdelen over zijn voorzichtigheid met zijn materiaal ... (ook dat van de klanten !)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door KriBroX Bekijk BerichtenIk heb ook een set 16" winterbanden gratis bijgekregen vorig jaar in Oktober. Momenteel liggen ze hier in de kelder en dit weekend ga ik ze op de auto plaatsen....
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door KriBroX Bekijk BerichtenStaat er soms ergens aangeduid welk wiel er voor vooraan is en welk voor achteraan? Of speelt dit géén rol aangezien het de eerste keer is dat deze banden gaan worden opgelegd.
Comment
-
Bij mijn leasewagen worden winter en zomerbanden ook steeds op dezelfde velgen gelegd en dat gaat perfect.
Blijf er wel altijd bij wanneer ze ermee bezig zijn en er is nog nooit iets beschadigd.
Oorspronkelijk geplaatst door GeLLe Bekijk BerichtenEr is ondertussen al veel reactie gekomen op mijn voorgaand bericht, waarvoor dank.
Heb zelf ook eens bij de lokale bandenspecialist te rade gegaan. Hij vroeg me hoeveel kms ik afleg en hoeveel jaar ik met de auto zal rijden. Afhankelijk daarvan stelde hij me voor om enkel winterbanden te kopen (+/- 670 euro dacht ik, incl. eerste wissel). Daarna kost elke wissel 50 euro. (Dus zomerbanden eraf en winterbanden op dezelfde velgen).
Ter info. Het gaat om de standaard 16" lichtmetalen velgen (6-spaaks design - inderdaad - diegene die verschrikkelijk gemakkelijk te poetsen zijn). Aantal kms per jaar +/- 20.000, max. 5 jaar te houden.
M'n dealer liet weten dat 4 x 16" velgen (zelfde design) met winterbanden me 1200 euro zouden kosten incl. eerste wissel. Daarna 28 euro ofzo per wissel.
Kan dat kwaad om telkens die banden eraf te halen?
Comment
Comment