willen jullie mij een plezier doen en is naar de rubberen afdichting onderaan de bestuurdersdeur kijken of deze niet losgekomen is tijdens deze winter ? bij ons is deze losbekomen over een 40 cm onderaan en aan de rechter voordeur in't midden is het ook al van dat. A avant is van sept 2008
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Audi A4 B8 (Part II)
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door KriBroX Bekijk BerichtenMijn auto is nu bijna 1 jaar oud, ondertussen staat er al zo'n 15000 km op de teller en nog steeds zit ik met die verschrikkelijke trillingen in mijn koppelingspedaal en versnellingspook.
Als van dag 1 had ik het gevoel dat er een vervelende trilling aanwezig was en na bijna een jaar is die er nog steeds.
Iemand die hier soms ook last van heeft? Of ben ik gewoon van een mug een olifant aan het maken. Ik heb al verschillende fora doorgelezen en blijkbaar zijn er echter nog mensen met dit fenomeen. Er is tot zelfs sprake van een probleem met de versnellingsbak. Het kan iets te maken hebben met de uitlijning van de banden (onlangs winterbanden opgelegd), maar ik heb de trillingen ook als ik stil sta met de handrem op.
Ik moet eens dringen langs gaan bij garage, maar ik heb schrik dat ik van het kastje naar de muur wordt gestuurd en dat ik maw gedegouteerd ga geraken van het merk Audi (wat jammer zou zijn). Zijn er mensen die mij misschien tips kunnen geven waar ik zoal op moet letten????
Thnx
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door CAMAROSA Bekijk Berichtenwillen jullie mij een plezier doen en is naar de rubberen afdichting onderaan de bestuurdersdeur kijken of deze niet losgekomen is tijdens deze winter ? bij ons is deze losbekomen over een 40 cm onderaan en aan de rechter voordeur in't midden is het ook al van dat. A avant is van sept 2008
Zodus ik net ( 00.00u ) naar de rubbers eens gaan kijken.
Mijn deur ziet er 100% ok uit......allee ik zal naar de andere ook eens gaan kijken, ik sta hier nu toch te bibberen.
En verdorie !!! Bij mij is ie aan de passagiers kant over een lengte van 10 cm losgekomen !!!
Dikke merci CAMAROSA, dit zou ik anders nooit opgemerkt hebben !!
En binnen 4 maand is ie 2 jaar en zou de garantie voorbij zijn.
Morgen bezoekje aan garage brengen, daar mogen ze kortelings een nieuw rubberke opsteken.
Aan de andere A4 ( of Q5 e.d. ) rijders, best ook even checken!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Multitronic Bekijk BerichtenIk had je vraag gelezen en dacht dat dit eens geen slecht idee, want wie kijkt nu naar zijn rubbers onder de deuren. Naderhand was het uit mijn gedachte gegaan.
Zodus ik net ( 00.00u ) naar de rubbers eens gaan kijken.
Mijn deur ziet er 100% ok uit......allee ik zal naar de andere ook eens gaan kijken, ik sta hier nu toch te bibberen.
En verdorie !!! Bij mij is ie aan de passagiers kant over een lengte van 10 cm losgekomen !!!
Dikke merci CAMAROSA, dit zou ik anders nooit opgemerkt hebben !!
En binnen 4 maand is ie 2 jaar en zou de garantie voorbij zijn.
Morgen bezoekje aan garage brengen, daar mogen ze kortelings een nieuw rubberke opsteken.
Aan de andere A4 ( of Q5 e.d. ) rijders, best ook even checken!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door CAMAROSA Bekijk Berichtenbij mij is de garantie al velopen, dus dikke shit, maar zal toch eens een bezoekje brengen bij de garage
Als er nog gevallen uit komen kan je dit eens aan je garagist laten lezen.
Misschien is ie dan bereidwilliger om eens contact op te nemen met dieteren,
en te zien of er iets te regelen valt, you never know....
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door CAMAROSA Bekijk Berichtenwillen jullie mij een plezier doen en is naar de rubberen afdichting onderaan de bestuurdersdeur kijken of deze niet losgekomen is tijdens deze winter ? bij ons is deze losbekomen over een 40 cm onderaan en aan de rechter voordeur in't midden is het ook al van dat. A avant is van sept 2008
Waarschijnlijk zijn ze vastgevroren geweest, wanneer je het portier dan opend trek je ze los.
Het is te voorkomen door de rubbers af en toe te behandelen met een beetje vaseline talkpoeder of siliconenolie !
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door johnver Bekijk BerichtenWaarschijnlijk zijn ze vastgevroren geweest, wanneer je het portier dan opend trek je ze los.
Het is te voorkomen door de rubbers af en toe te behandelen met een beetje vaseline talkpoeder of siliconenolie !
gewoon met de vinger invrijven, 2x per jaar
referenties :
- na 35 jaar zijn de rubbers van mijn Spitfire als nieuw...
- af fabriek zijn de banden meestal behandeld met paraffine om scheurtjes te voorkomen bij (soms langdurige...) stockage; vandaar dat een nieuwe band moet "ingereden" worden
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door johnver Bekijk BerichtenWaarschijnlijk zijn ze vastgevroren geweest, wanneer je het portier dan opend trek je ze los.
Comment
-
Hetzelfde hier, ik rij altijd alleen in de A4. Het aantal keren dat die deur open gaat in 1 jaar kan ik op 1 hand tellen. Ik dacht eerst dat de rubber gescheurd was daar ik ook veronderstelde dat er nog een stuk in een gluufje zou zitten. Maar ze zijn idd tegen de deur geplakt, en is het dus de lijm die los komt. Op zich niets mis mee, maar dan moet ie wel voldoende hechten.
Toch weer een euvel dat je best jaarlijks is controleerd.
Comment
-
Heeft er iemand een idee of achteraan volgende combinaties mogelijk is in een a4 avant:
Maxi Cosi - Kinderstoel - Maxi Cosi
De kinderstoel heeft volgens de site een breedte van 46cm, de maxi cosi 44cm. Totaal 134cm
Als ik op de audi site goed kan lezen dan zou er 135cm beschikbaar zijn.
Net OK dus?
Later zal het dan volgende combinatie worden:
Kinderstoel - Kinderstoel (2-3) - Kinderstoel
Die kinderstoel 2-3 is 43cm breed. Samen met twee maal 46 is dit 135cm. En dat zal niet lukken zeker ?
Comment
-
[quote=BnRt;4398209]Heeft er iemand een idee of achteraan volgende combinaties mogelijk is in een a4 avant:
De kinderstoel heeft volgens de site een breedte van 46cm, de maxi cosi 44cm. Totaal 134cm
Net OK dus?
quote]
Niet ok vrees ik.
Als ik zie welke plaats er in het midden overblijft bij rechts en links een kinderstoel.
Je kan nog net de armleun naar omlaag doen, maar veel meer plaats is er niet over.
Die meting zal wel gebeurd zijn van deurgreep tot deurgreep, en geeft niet de lengte van de achterbank weer.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BnRt Bekijk BerichtenHeeft er iemand een idee of achteraan volgende combinaties mogelijk is in een a4 avant:
Net OK dus?
Later zal het dan volgende combinatie worden:
Kinderstoel - Kinderstoel (2-3) - Kinderstoel
Die kinderstoel 2-3 is 43cm breed. Samen met twee maal 46 is dit 135cm. En dat zal niet lukken zeker ?'16 Peugeot 308 SW blueHDI
'15 Volvo XC60 D3
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk BerichtenGaat niet, mocht je ze al tussen de deuren krijgen ga je je gordels niet vastkrijgen
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door fdeville Bekijk BerichtenIk vrees het ook. Maar neem anders gewoon je "combinatie" mee naar de audi dealer en probeer dat daar eens uit. Ik heb dat ook gedaan met de buggy om te zien of die er gemakkelijk in gaat en of er nog wat plaats over was.... straks ga ik in de a3 eens proberen een autostoel en een maxi cosi te plaatsen, en ga eens kijken hoeveel plaats er dan nog over is ...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Frigobox Bekijk BerichtenIk hoor hier sommigen bezig over het activeren van Bluetooth via VAG com. Kan je daar als leek aan beginnen of heb je daar speciale apparatuur voor nodig? VAG com kabel, ...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door auweray Bekijk BerichtenJe hebt een vag-com kabel nodig inderdaad, en een beetje gezond bits en bytes verstand.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Frigobox Bekijk BerichtenEn voor de rest? Kan je dat gewoon via je eigen laptop of zo? Waar moet die kabel dan ergens in geplugd worden?
Dat van die nav. naar SD weet ik niet zeker, maar ik denk van niet.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Frigobox Bekijk BerichtenKan je trouwens op een of andere manier de navigatie dvd op SD kaart kopieren zodat er plaats vrijkomt om gewone CD's af te spelen?
Nu weet ik niet of er een HD in je A4 zit natuurlijk...
Comment
Comment