Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi A4 B8 (Part II)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Frigobox Bekijk Berichten
    Kan je trouwens op een of andere manier de navigatie dvd op SD kaart kopieren zodat er plaats vrijkomt om gewone CD's af te spelen?
    Zeker en vast, je moet dit maar eens nalezen: http://www.audiforum.nl/forum/b8-200...luisteren.html

Comment

• Voor de mensen die het panoramisch dak hebben; vinden jullie de dikkere dakopbouw (bekleding) niet lastig?
      Ik ben dinsdag bij Dieteren Kortenberg geweest en ik moest de zetel vrijwel op z'n allerlaagste stand zetten om voldoende hoofdruimte te hebben, vooral tijdens het in- en uitstappen. Ik ben wel niet van de kleinste, maar vond het toch een hele aanpassing tov het traditionele dak.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door A4AvantB7 Bekijk Berichten
        Voor de mensen die het panoramisch dak hebben; vinden jullie de dikkere dakopbouw (bekleding) niet lastig?
        Ik ben dinsdag bij Dieteren Kortenberg geweest en ik moest de zetel vrijwel op z'n allerlaagste stand zetten om voldoende hoofdruimte te hebben, vooral tijdens het in- en uitstappen. Ik ben wel niet van de kleinste, maar vond het toch een hele aanpassing tov het traditionele dak.
        Dat scheelt hem toch echt niet veel, het dak schuift trouwens naar buiten open.
        Mijn zetel staat op zijn hoogste stand, en ik heb daar met mijn 1.77m toch geen last van.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BnRt Bekijk Berichten
          Zeker en vast, je moet dit maar eens nalezen: http://www.audiforum.nl/forum/b8-200...luisteren.html
          OK, denk dat ik me eens ee kaartje ga aanschaffen. Maakt het uit om welke SD HC kaart het gaat? Dit ivm leessnelheden. Bij het merk Sandisk heb je bvb de SanDisk Blue, Ultra 2 en Extreme 3 kaart. Prijs varieert van 19 tot 34 € of zo voor een kaartje van 8Gb

Comment

• @multitronic: het zal wel deels een gewoonte zijn, maar ik ben dan ook wel een goeie 10cm groter dan jij.
            Het is nog maar de vraag of ik er aan zal moeten wennen

Comment

• Is me vandaag gelukt om DVD op SD te kopieren via de MMI zelf. Gisteren Sandisk Ultra II kaartje van 8 Gb gekocht. Na 2 mislukte pogingen is het toch gelukt. Had ergens gelezen dat het een uurtje zou duren maar door de 2 eerste pogingen, was ik al halverwege mijn bestemming. Toen ik toekwam, was het kopiëren nog niet gedaan. Ik stopte de motor en het kopiëren stopte. De MMI vroeg of ik het kopiëren wou hervatten. Dacht bij mezelf dat ik het op de terugweg opnieuw zou starten maar dat hoefde blijkbaar niet. Toen ik de terugweg wou nemen, kreeg ik ineens de melding dat de DVD gekopieerd was naar de SD kaart. Blijkbaar is het kopieerproces gewoon doorgegaan. Vreemd maar feit is wel dat de navigatie nu via de SD kaart werkt

Comment

Is me vandaag gelukt om DVD op SD te kopieren via de MMI zelf. Gisteren Sandisk Ultra II kaartje van 8 Gb gekocht. Na 2 mislukte pogingen is het toch gelukt. Had ergens gelezen dat het een uurtje zou duren maar door de 2 eerste pogingen, was ik al halverwege mijn bestemming. Toen ik toekwam, was het kopiëren nog niet gedaan. Ik stopte de motor en het kopiëren stopte. De MMI vroeg of ik het kopiëren wou hervatten. Dacht bij mezelf dat ik het op de terugweg opnieuw zou starten maar dat hoefde blijkbaar niet. Toen ik de terugweg wou nemen, kreeg ik ineens de melding dat de DVD gekopieerd was naar de SD kaart. Blijkbaar is het kopieerproces gewoon doorgegaan. Vreemd maar feit is wel dat de navigatie nu via de SD kaart werkt
                Merk je enig verschil qua performantie? Was dit de DVD editie 2011 ?

Comment

• Ik ben deze middag ook langsgeweest voor een offerte. Hierbij heb ik een vraagje over een optie.

Is het 100% zeker dat je bluetooth achteraf (gratis) kan activeren via VAGCOM?

Ik heb volgende samenstelling
                  A4 Avant TDI e 2.0
                  Fantoomzwart
                  Stof Cosinus Zwart
                  Pack Lifestyle Plus HD
                  Servotronic
                  GSM: pré-installatie zonder steun --> is dit dus echt nodig
                  Binnenspiegel met automatisch =D/N
                  Koplampen Xenon +
                  Dakrailing Chrrom afwerking
                  Verchroomde vensteromlijsting
                  zonder kentekens

Nog andere essentiele dingen die ik vergeten ben?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
                    ja maar...
                    hoe lichter het dashbord, hoe meer er onaangename "spiegelbeelden" ervan in de voorruit zichtbaar worden, zeker bij zonnig weer
                    ik heb nu de grafiet kleur, vrij neutraal maar toch al iets zichtbaar
                    ik ben er aan zo gevoelig dat ik de chrom-omlijstingen van de roosters zwart afgeplakt heb, om ze niet meer in het beeld van de zijspiegels te zien
                    per slot van rekening is een zwart interieur iets triestig, maar zo rustiger
                    Voor de mensen die twijfelen over een beige dashboard omwille van de weerspiegelingen, kan ik het volgende kwijt. Heb reeds 2 audi's versleten met beige dashboard, en de derde wordt binnen een tweetal weken geleverd ( Joehoeeee ). Het kan storend zijn die weerspiegeling, maar koop een deftige zonnebril met polariserende glazen en je hebt gewoonweg geen enkele weerspiegeling meer. Meer nog, je kan gewoon door de ramen van de wagen die voor jerijdt kijken, terwijl je dat anders niet zou kunnen door de weerspiegeling ervan. Het is maw een pak veiliger. En als je de zonnnebril niet opzet vanwege te donker, dan heb je ook geen weerspiegeling meer van je dashboard. Een ander voordeel van een beige dashboard en interieur, is dat het in de zomer 50°C scheelt als je wagen in de zon heeft gestaan. De ondehoudsvriendelijkheid, en het feit dat je er geen stof op ziet liggen pleiten ook in het voordeel. Het is natuurlijk een kwestie van smaak, en over smaak valt niet te twisten.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BnRt Bekijk Berichten
                      Merk je enig verschil qua performantie? Was dit de DVD editie 2011 ?
                      Bwa, ik heb er nog niet echt op gelet. De DVD is op zich niet traag. Mij was het gewoon te doen om de CD/DVD lezer vrij te houden voor muziekcd's

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Modena Bekijk Berichten
                        Ik ben deze middag ook langsgeweest voor een offerte. Hierbij heb ik een vraagje over een optie.

Is ook wat ik overal lees maar heb het zelf nog niet getest. Feit is gewoon dat als je de navigatie hebt, dat je een microfoon hebt daar de navigatie spraakgestuurd kan gebruikt worden. Om kosten te besparen wordt de bluetooth er standaard ingebouwd maar nog niet geactiveerd. Het is gewoon goedkoper om 1 type te fabriceren dan 1 met en 1 zonder bluetooth

Gratis zal het niet zijn, je moet nog steeds die VAGCOM aanschaffen

Comment

Ik ben deze middag ook langsgeweest voor een offerte.

Ken je budget niet maar als je enige waarde hecht aan je audiosysteem is het wel de moeite om voor de Audi Soundystem of B&O soundsystem te gaan.
                          Het standaard audiosysteem is maar zwakjes en er is al een groot verschil met Audi Soundsystem (deze optie heb ik genomen).
                          B&O systeem is uitstekend maar daar betaal je wel wat voor .

Is er nog steeds zo'n lange leveringstermijn?

Comment

Is me vandaag gelukt om DVD op SD te kopieren via de MMI zelf. Gisteren Sandisk Ultra II kaartje van 8 Gb gekocht. Na 2 mislukte pogingen is het toch gelukt. Had ergens gelezen dat het een uurtje zou duren maar door de 2 eerste pogingen, was ik al halverwege mijn bestemming. Toen ik toekwam, was het kopiëren nog niet gedaan. Ik stopte de motor en het kopiëren stopte. De MMI vroeg of ik het kopiëren wou hervatten. Dacht bij mezelf dat ik het op de terugweg opnieuw zou starten maar dat hoefde blijkbaar niet. Toen ik de terugweg wou nemen, kreeg ik ineens de melding dat de DVD gekopieerd was naar de SD kaart. Blijkbaar is het kopieerproces gewoon doorgegaan. Vreemd maar feit is wel dat de navigatie nu via de SD kaart werkt
                            Zeer interessante post! Bedankt voor het 'sharen' van deze info. Dit ga ik zeker toepassen eens m'n wagen geleverd is.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Alainis Bekijk Berichten
                              (...) koop een deftige zonnebril met polariserende glazen en je hebt gewoonweg geen enkele weerspiegeling meer. (...)
                              inderdaad, op technisch vlak is het zo
                              maar als je een bril met dioptrie nodig hebt, is een aparte zonnebril met (vast) gekleurde glazen nodig, en dan zijt je 1250 euros kwijt indien multifokaal (heb ik ook nodig anders kan ik mijn tellers niet ontcijferen...)
                              een bril die kleurt UV's is geen oplossing voor in de wagen (worden niet donker...)
                              daar de zonnekleppen van de Q5 weinig efficient zijn, heb ik nu een specfieke bril voor in de wagen, zo donker dat ik de zonnekleppen eigenlijk niet meer nodig heb
                              de zelfkleurende glazen heb ik verlaten, je bril blijft na een paar maanden permanent lichtjes "gefumeerd" ook is er geen zon, en de dagen zonder zon maar met veel UV's loop je met een (onnodig...) donkere bril
                              ik moet dan wel af en toe van bril veranderen.... nothing is perfect !
                              wi (nog) goede ogen heeft spaart een bom geld !

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Multitronic Bekijk Berichten
                                Ik had je vraag gelezen en dacht dat dit eens geen slecht idee, want wie kijkt nu naar zijn rubbers onder de deuren. Naderhand was het uit mijn gedachte gegaan.

Zodus ik net ( 00.00u ) naar de rubbers eens gaan kijken.
                                Mijn deur ziet er 100% ok uit......allee ik zal naar de andere ook eens gaan kijken, ik sta hier nu toch te bibberen.
                                En verdorie !!! Bij mij is ie aan de passagiers kant over een lengte van 10 cm losgekomen !!!
                                Dikke merci CAMAROSA, dit zou ik anders nooit opgemerkt hebben !!
                                En binnen 4 maand is ie 2 jaar en zou de garantie voorbij zijn.
                                Morgen bezoekje aan garage brengen, daar mogen ze kortelings een nieuw rubberke opsteken.
                                Aan de andere A4 ( of Q5 e.d. ) rijders, best ook even checken!
                                naar de garage geweest en omdat wagen al uit garantie is rubbers aan 70% tussenkomst Audi (zonder werkuren), valt mee maar heb ze eens goed mijn gedacht gezegd

Comment

• Weer er iemand of er op internet een owner manual in pdf-formaat te downloaden is ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Octavian Bekijk Berichten
                                    Audi Soundystem of B&O soundsystem
                                    Ik hecht meer belang aan zitcomfort, persoonlijk vind ik de standaard zetels voor geen meter zitten en heb ik voor (stoffen) sportzetels gekozen.

Comment

• rubberen afdichting

Oorspronkelijk geplaatst door CAMAROSA Bekijk Berichten
                                      willen jullie mij een plezier doen en is naar de rubberen afdichting onderaan de bestuurdersdeur kijken of deze niet losgekomen is tijdens deze winter ? bij ons is deze losbekomen over een 40 cm onderaan en aan de rechter voordeur in't midden is het ook al van dat. A avant is van sept 2008
                                      Vanavond bij het wassen ('t was een goeie 4maand geleden ) de deurrubbers eens gecontroleerd, allemaal in orde. Mijn auto staat wel altijd onder een carport en kan steeds perfect drogen.

Comment

Ik ben deze middag ook langsgeweest voor een offerte. Hierbij heb ik een vraagje over een optie.

Ik heb volgende samenstelling
                                        A4 Avant TDI e 2.0
                                        Fantoomzwart
                                        Stof Cosinus Zwart
                                        Pack Lifestyle Plus HD
                                        Servotronic
                                        GSM: pré-installatie zonder steun --> is dit dus echt nodig
                                        Binnenspiegel met automatisch =D/N
                                        Koplampen Xenon +
                                        Dakrailing Chrrom afwerking
                                        Verchroomde vensteromlijsting
                                        zonder kentekens

De nieuwe MMI 3G hebben een bluetooth module ingebouwd, dat heb ik toch gelezen op een ander forum.

Je kan dit activeren via VAGCOM, maar als je een update van de software laat doen, dan ben je die optie kwijt...

Eerst moet je zien dat je het "hidden menu" kan "unlocken" en daar een setting kan wijzigen. Dit doe je als volgt :

1. In VAG-COM/VCDS "Select" aanklikken
                                        2. Module 5F aanklikken (staat onder Tab "Electronics 2")
                                        3. Vervolgens "Adapation - 10" aanklikken
                                        4. Bij "Channel" tik je 6 in en klik op "Read"
                                        5. Als "New value" tik je 1 in
                                        6. Druk op "Test"
                                        7. Druk op "Save"
                                        8. Druk op "Done, Go Back"
                                        9. Ga volledig uit het programma VAG-COM/VCDS
                                        10. Je moet de MMI niet herstarten, gewoon op CAR + SETUP drukken gedurende 6 seconden en dan gaat het "hidden menu" open

11. In het hidden menu ga je vervolgens naar diagnose>settings>Tel settings misc en je verandert de setting naar [no WLAN/no NAD/BT/HFP] 4/16
                                        12. Je gaat uit het hidden menu en herstart de MMI.

Vervolgens koppel je weer de VAGCOM-kabel aan en start je het VAG-COM/VCDS-programma weer op en volg je de volgende stappen :

1. Module 5F aanklikken (staat onder Tab "Electronics 2")
                                        2. Vervolgens "Adapation - 10" aanklikken
                                        3. Bij "Channel" tik je 17 in en klik op "Read"
                                        4. Als "New value" tik je 1 in (daarmee zet je de Bluetooth functie op "on", met value 0 staat de Bluetooth functie op "off")
                                        5. Druk op "Test"
                                        6. Druk op "Save"
                                        7. Druk op "Done, Go Back"
                                        8. Ga volledig uit het programma VAG-COM/VCDS

Nu moet je nog je gsm "inleren" zodat je gsm zichtbaar wordt voor de MMI. Dit kan je nalezen in de handleiding van de MMI. Bij mij ging het als volgt : Bluetooth opzetten op gsm en zien dat hij "zichtbaar" is (ik heb een Samsung). Vervolgens op TEL drukken op de MMI (contact moet opstaan) en de MMI laten zoeken naar BT-apparaten. Voor de rest verwijs ik je liever naar de handleiding van Audi.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dePAUL Bekijk Berichten
                                          Een nieuwe dag, een nieuw probleem op mijn A4. Af en toe de foutmelding "Ignition lock is defective" op het dashboard tesamen met een alarmsignaal. Het probleem verdwijnt na enkele minuten en uiteraard doet het probleem zich enkel voor wanneer ik niet bij de dealer ben hetgeen een analyse bemoeilijkt.
                                          Probleem is ondertussen opgelost. Helaas waren er ook nu weer 2 iteraties noodzakelijk om het probleem op te lossen. Uiteindelijk moest dus het contactslot vervangen worden. Wel vreemd. Hoe kan nu zoiets stuk gaan?

Sindsdien geen problemen meer gehad. De sleutel springt er nu ook veel verder uit wanneer je de motor afzet. Blijkbaar is het dus toch een ander type of soort slot dan dat er oorspronkelijk in zat. Gelukkig netjes alles onder garantie afgehandeld.

Comment

Working...
                                          X