Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi A4 B8 (Part II)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Is het mogelijk om de ruiten te laten tinten bij een audi dealer en is het mogelijk om een s4 grille ( volledig chroom ) te bestellen bij de dealer ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door fdeville Bekijk Berichten
      - - Wel knap zo 2 uitlaten links/rechts, zou dat ook wel willen...maar ik denk dat het niet evident is.
      Heel simpel, gewoon ineens de juiste motorversie kopen , ineens van alle problemen verlost, je hebt de looks die je wenst, het betere geluid en je wordt met je "snel uitziende" kar niet belachelijk gemaakt door de eerste de beste mazoutstoof
      Last edited by Audidriver; 20/03/2011, 13:59.

Comment

• Sorry Audidriver, maar u klinkt afgezaagd :p . Ja ik doe het in de eerste plaats voor de looks.
        Een 50pktjes meer of minder maakt het trouwens ook geen racer . Het blijft een mazoutstoof he. Ik heb jammergenoeg al een zware voet genoeg (gelukkig nog maar 1 keer betrapt). Als ik even wil doortrappen neem ik wel even een AMGtje op het werk.
        Als ik kon had ik inderdaad een 3.0tdi of een bezine gekocht maar de korting die ik kreeg op deze wagen met slecht 3000km op de teller, kon ik gewoon niet laten.
        Vandaag trouwens de RS remmen eens erop gezet om de air cooling duct steuntjes te testen. Zitten perfect, jammergenoeg terug stock aangezien ik geen oil pomp hebt om de remmen op druk te zetten. Eenmaal het spuitwerk klaar is, komen ze er eindelijk op.
        Let niet op de mooi gepoetste wagen en wielen, ik gebruik de wagen .

Net info gekregen ivm de uitlaat die een andere gast erop had. Is jammergenoeg niet stock maar eentje van Skytune. Ik zie nog wel....

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door fdeville Bekijk Berichten
          - I.v.m. de plaats van de coyote achter het stuur: ik heb die daar niet geplaatst omdat ik daar een slechtere GPS ontvangst had en omdat het daar moeilijk is om er op te drukken als je zelf iets te melden hebt.
          - Wel knap zo 2 uitlaten links/rechts, zou dat ook wel willen...maar ik denk dat het niet evident is.

Comment

• @Jakkel: Dank u voor link. Ik kreeg daarnet van 2 belgen die ook hun mazoutketel hebben voor zien van dubbele uitlaat dat ze een uitlaat kit van skytune hebben en dus niet de gehoopte 2.7/3.0 tdi uitlaat.
            @Audidriver: zou je me een plezier kunnen doen en even je uitlaat buis diameter willen meten? Voornamelijk het gedeelte halfverwege je auto, waar de mof zit. Ik wou gewoon even weten of deze wel degelijk 65mm is. Ik heb nog steeds de gedachte dat ik in principe niet verkeeerd kan gaan met die uitlaat. Misschien is skytune zo vriendelijk om me een woordje uitleg te geven...
            HA, na het checken wie, wat, waar skytune is....blijkbaar heb ik er vroeger ooit nog m'n golfje binnengedaan voor een andere uitlaat.

Comment

• Vandaag dus eindelijk de RS5 remmen geinstalleerd (zelf gedaan met buurman die de nodige tools had). Zo goed als plug and play, geen problemen tegengekomen. Enkel zit de remleiding bij de A4B8 boven aan de remblok, bij de rs5 aan de zijkant. Ideaal zou je eigenlijk met een 90° bocht moeten werken denk ik, maar na wat aanpassingen zit het toch goed (speling bij max. draaien wiel).
              Enkele high res pictures (vuile auto - nacht) voor de geintereseerden:

Toen ik in de audi garage stond vanmiddag voor remolie, kwam er net een gloednieuwe RS5 binnen. Man man, iemand rijd vandaag of morgen met een super smile denk ik (zwarte RS - regio Brugge). Proficiat aan de eigenaar!

Comment

• De max!!!

Maar is ook wel een duur kitje zeker?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DaSquade Bekijk Berichten
                  Vandaag dus eindelijk de RS5 remmen geinstalleerd (zelf gedaan met buurman die de nodige tools had). Zo goed als plug and play, geen problemen tegengekomen. Enkel zit de remleiding bij de A4B8 boven aan de remblok, bij de rs5 aan de zijkant. Ideaal zou je eigenlijk met een 90° bocht moeten werken denk ik, maar na wat aanpassingen zit het toch goed (speling bij max. draaien wiel).
                  Enkele high res pictures (vuile auto - nacht) voor de geintereseerden:

Toen ik in de audi garage stond vanmiddag voor remolie, kwam er net een gloednieuwe RS5 binnen. Man man, iemand rijd vandaag of morgen met een super smile denk ik (zwarte RS - regio Brugge). Proficiat aan de eigenaar!
                  Hoe krijg je die auto nog door de keuring? Hebben die RS-remmen geen hogere druk op de olie nodig?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Audidriver Bekijk Berichten
                    Heel simpel, gewoon ineens de juiste motorversie kopen , ineens van alle problemen verlost, je hebt de looks die je wenst, het betere geluid en je wordt met je "snel uitziende" kar niet belachelijk gemaakt door de eerste de beste mazoutstoof
                    Dat vind ik eigenlijk ook, maar ja je bent jong en je wilt wat (en kunt het niet betalen).

Comment

• @Logic: Kostprijs valt redelijk mee. Het zijn zover ik weet de goedkoopste (semi) BBK. Semi, want het zijn slechts 365mmx41mm met 8 mini pistons, alle onderdelen zijn van Brembo. Reken ongeveer de helft van de prijs van een normale BBK (ik betaalde 2100€, dealer prijs ligt stukken hoger).
                      @dePaul: Zover ik weet zijn deze remmen 100% betrouwbaar op onze A4B8. Zo hebben er al velen deze gemonteerd (buitenland) zonder problemen. De remmen moeten nog better ingereden worden, maar ik ben er zeer tevreden over rekening houdend dat het slechts een semi BBK is. Meerdere dealer zagen er niet echt problemen in...buiten de keuring.
                      Ivm keuring, normaal gezien moeten deze aangekocht worden via D'Iteren (Belgie). Daarna krijg je de kans om je wagen bij D'Iteren te laten keuren, daarna krijg je de nodig papieren voor de keuring. Jammergenoeg heb ik de mijne rechtstreeks (ongeveer) bij de makers in Hongarije gekocht. Ik ben aan het onderzoeken of ik nu ook nog de kans krijg om deze bij D'Iteren te keuren. In het ergste geval, gaan ze er opnieuw van.
                      Tja, ik begrijp uw bezorgdheid en deels zou ik ze ook liever gekeurd hebben. We zien wel nog...
                      Ivm uw opmerking, dieselstoof met upgrades. Tja, ieder maakt keuzes in z'n leven. Ja ik wou liever iets pittigers maar in ons apenlandje sponser ik liever niet de staatskas. M'n 2.0tdi rijd voor onze wegen goed genoeg. Het is trouwens geen lease wagen en was bij aankoop direct volledig betaald, dus daar hoef je je geen zorgen om te maken .

Comment

• Toffe enquete

Heeft er iemand een idee of er volgende maand weer ABT tuning days zijn?

20% korting!!

Want dit is niet meer te zien in de Audi shop wat wel lastig is

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Fosgate Bekijk Berichten
                          Toffe enquete

Heeft er iemand een idee of er volgende maand weer ABT tuning days zijn?

20% korting!!

Want dit is niet meer te zien in de Audi shop wat wel lastig is
                          http://www.abt-sportsline.de/en/ 9 tot 19 april

Comment

• Is dit de befaamde VAG com kabel ???

Vagcom Interface DUAL K H EX CAN met USB Kabel
                            Software cd met VAGCOM 10.6.3 Volledige versie, geen demo of lite. Maakt gebruik van de nieuwste en laatst uitgegeven 10.6.3 software.
                            € 50

of moet ik hiermee oppassen en originele eventueel aankopen ? ???
                            Last edited by E90N; 27/03/2011, 01:10.
                            Sintruin till I die

Comment

• Coyote

De coyote zit erin, enkel de kabel moet nog worden aangesloten ergens backstage achter het dashboard. De locatie is prima zichtbaar en gemakkelijk te bedienen. De sattelietontvangst is volldig naar wens.
                              De coyote is gemonteerd op een brodit houder ( ong. € 20,00 ). Bij aanleggen contact gaat de coyote aan, bij uithalen van de sleutel of afleggen van het contact gaat de coyote ook automatisch uit.
                              Bijgevoegde Bestanden
                              Last edited by ; 27/03/2011, 19:59.

Comment

• coyote

De voedingskabel voor de Coyote kan makkelijk door het verluchtingsrooster gevoerd worden.

Ik heb dit ooit al eens allemaal zelf "gesloopt" (en wist dat die foto's nog wel van pas zouden komen )
                                Het zilverkleurige display cover kan er makkelijk af, dat zit met 4 klemmetjes vast. Voorzichtig loswrikken beetje bij beetje.
                                Daarna kan je het verluchtingsrooster weghalen door met dunne metalen stiften (~fietsspaak / breinaald) tussen de lammellen van het rooster door te steken en via de kleine ronde openingen in de zijkant (omcirkeld op foto) de metalen veerklemmetjes naar het verluchtingsrooster toe te trekken. Tegelijk een licht naar voor trekkende beweging en het rooster komt los.
                                Als je weet hoe het interieur in elkaar zit is dat zo makkelijk als Lego
                                Bijgevoegde Bestanden

Comment

• Iemand ervaring met installeren van Fiscon bluetooth module (van Kufatec) als telefoon carkit?
                                  Ik ga die morgen bestellen (http://www.fiscon-mobile.de/shop/pro...-CAN-Bus-.html) en kennelijk moet je dus na het aansluiten en wegwerken van de module achter je radio-unit nog even langs bij een VAG dealer om via VAG-COM kabel de bluetooth functie van je MMI unit te activeren... klopt dat? Hopelijk zijn de meeste VAG-garagisten daar vertrouwd mee en staan ze niet weer te kijken als een ... je weet wel

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Alainis Bekijk Berichten
                                    De coyote zit erin, enkel de kabel moet nog worden aangesloten ergens backstage achter het dashboard. De locatie is prima zichtbaar en gemakkelijk te bedienen. De sattelietontvangst is volldig naar wens.
                                    De coyote is gemonteerd op een brodit houder ( ong. € 20,00 ). Bij aanleggen contact gaat de coyote aan, bij uithalen van de sleutel of afleggen van het contact gaat de coyote ook automatisch uit.
                                    Tiens, ik had hem daar ook eerst gezet, ook met de brodit houder, maar ik had last met de sateliet ontvangst.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door A4AvantB7 Bekijk Berichten
                                      De voedingskabel voor de Coyote kan makkelijk door het verluchtingsrooster gevoerd worden.

Ik heb dit ooit al eens allemaal zelf "gesloopt" (en wist dat die foto's nog wel van pas zouden komen )
                                      Het zilverkleurige display cover kan er makkelijk af, dat zit met 4 klemmetjes vast. Voorzichtig loswrikken beetje bij beetje.
                                      Daarna kan je het verluchtingsrooster weghalen door met dunne metalen stiften (~fietsspaak / breinaald) tussen de lammellen van het rooster door te steken en via de kleine ronde openingen in de zijkant (omcirkeld op foto) de metalen veerklemmetjes naar het verluchtingsrooster toe te trekken. Tegelijk een licht naar voor trekkende beweging en het rooster komt los.
                                      Als je weet hoe het interieur in elkaar zit is dat zo makkelijk als Lego
                                      Bedankt voor de tip, kan ik zeker gebruiken Alleen weet ik nog niet waar ik dan een 12V stekker kan aftappen voor de usb voeding van de coyote.

Comment

• Heeft er soms iemand wat verstand van die AMI ?? want die wil maar niet werken...
                                        heb men auto van velede week woensdag (foto's volgen nog)

maar er komt nu telkens op geen aparaat beschikbaar ofzo... zelfde met mijn dvd's
                                        iemand die me soms kan helpen ?

Comment

• Ik heb enkel AMI in combinatie met MMI 2G. Voor USB sticks, iphone, enzo moet je naar MEDIA gaan. Enkel nog maar USB getest hier, geen iphone of dergelijke. Zover ik weet kan ik geen DVD's afspelen want daar heb je de video interface voor nodig (optietje van +600€...achteraf).
                                          Het enige wat ik weet is dat je fabrieks af niet naar DVD kan kijken als je rijd, deze moet je via VAGcom unlocken.
                                          AMI staat trouwens voor Audi Music Interface (zover ik weet) en dus niet echt van toepassing op DVD.

Comment

Working...
                                          X