Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi A4 B8 (Part II)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Getik/rammel links vooraan

Hey ,

Nu zit ik sinds vorige week met een zeer irritant getik/rammel links vooraan, precies ter hoogte van waar dat luidsprekertje zit, nog mensen last van gehad?

Morgen eens bellen naar mn dealer want dat er nu 1 ding is dat ik haat dan zijn het wel krakje en rammelkes.

greetz

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dePAUL Bekijk Berichten
      Natuurlijk niet. Je moet vragen de auto buiten te rijden. Bij gezucht of geblaas vanwege de verkoper wordt er geen bestelbon getekend. Simpel.
      In Kortenberg kun je heel veel kleuren zien, buiten. Ze hebben daar achteraan zo goed als elke kleur wel staan.
      Ja inderdaad, zo ging ik indertijd naar Kortenberg om het sfeerblauw irl te zien. Vraag ik aan een van de medewerksters om die wagen eens buiten te kunnen zien in daglicht; ze scheurde ermee buiten en 5 seconden daarna ook weer naar binnen. Dat leek haar blijkbaar ruim voldoende om te beslissen

Comment

• Pfff wat een aardbeving al niet kan doen.
        Wij hebben bij de bestelling woensdag van onze A1 ook voor een andere kleur moeten kiezen.
        De vrouw wilde scuba blauw maar dat is bij de a1 ook een probleemkleur.
        Dus dan maar voor fantoomzwart gegaan met contrasterende dakbogen en spiegels . Nu moet ik wel zeggen da ik zwart liever zie hihi;-)
        Nu maar wachten tot Juli op het broertje van de A4 ....

Comment

• Ik heb mijn audi-boek hier niet bij de hand; maar heeft er iemand een idee waarom ik de gas moest indrukken bij het starten van de wagen deze morgen (2.0 tdi)? Wanneer ik de sleutel in het contact drukte dan wou hij niet starten en er verscheen er deze boodschap op de boordcomputer.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Blackspeed Bekijk Berichten
            Pfff wat een aardbeving al niet kan doen.
            Wij hebben bij de bestelling woensdag van onze A1 ook voor een andere kleur moeten kiezen.
            De vrouw wilde scuba blauw maar dat is bij de a1 ook een probleemkleur.
            Dus dan maar voor fantoomzwart gegaan met contrasterende dakbogen en spiegels . Nu moet ik wel zeggen da ik zwart liever zie hihi;-)
            Nu maar wachten tot Juli op het broertje van de A4 ....
            er is zo'n zwarte met bogen in mijn buurt... prachtig !!
            de mooiste combinatie imo (dan ook met tweekleurig leder binnen, het maakt het geheel af..)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BnRt Bekijk Berichten
              Ik heb mijn audi-boek hier niet bij de hand; maar heeft er iemand een idee waarom ik de gas moest indrukken bij het starten van de wagen deze morgen (2.0 tdi)? Wanneer ik de sleutel in het contact drukte dan wou hij niet starten en er verscheen er deze boodschap op de boordcomputer.
              nog nooit gas gegeven bij het starten, en de wagen start toch perfekt

Comment

Ik heb mijn audi-boek hier niet bij de hand; maar heeft er iemand een idee waarom ik de gas moest indrukken bij het starten van de wagen deze morgen (2.0 tdi)? Wanneer ik de sleutel in het contact drukte dan wou hij niet starten en er verscheen er deze boodschap op de boordcomputer.
                Welke boodschap, ik zie niks?

Normaalgezien moet je nooit gas geven bij het starten, dat is al een 20-tal jaar zo. De electronica regelt de toevoer van brandstof naar de motor tijdens starten.

Comment

• bij mijn wagen (A3) moet ik wel koppelingspedaal indrukken bij het starten

Comment

Bij m'n multitronic tdi is het...rem indrukken + contact.
                    Bij m'n zus haar handgeschakelde A4 tdi is het...rem + koppeling + contact. Kan best zijn dat koppeling zelf niet nodig is, maar het is een gewoonte van me om altijd een handgeschakelde in versnelling te zetten (parkeren/starten).
                    Nog niet tegengekomen (wel dat ik rem niet in gedrukt had). Weet je het zeker?
                    Eenmalig -> niet te veel bij nadenken.
                    Meermalig -> dealer of wagen uitlezen op foutcodes.

Comment

• rem indrukken bij manueel geschakelde moet niet (althans niet bij de mijne), ontkoppeling indrukken heel zeker wel. Enkel in neutrale stand zetten is niet genoeg.

Comment

• sleutel indrukken (manueel) = contact aan/uit, motor start niet
                        enkel met koppelingspedaal ingedrukt start de motor
                        rem indrukken is enkel voor automaat (+P)

dit allemaal om nooit de wagen te laten bewegen bij het starten van de motor... ook is hij in versnelllng

Comment

• 2 jaar voorzichtig gereden, afgelopen weekend met die "vin" in de voorbumper tegen een paaltje gezeten, bumper lichtelijk verneukt.
                          Gisteren dan ook nog eens een kras op het achterportier

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door A4AvantB7 Bekijk Berichten
                            2 jaar voorzichtig gereden, afgelopen weekend met die "vin" in de voorbumper tegen een paaltje gezeten, bumper lichtelijk verneukt.
                            Gisteren dan ook nog eens een kras op het achterportier
                            troost u, mijn madam had dat op dag 1 voor, nu bon, de schade valt héél goed mee, gewoon een kleine verbuiging die je niet ziet als je het niet weet.
                            There's no such thing as too much snow

BMW 318d Touring 136pk (donkerblauw)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Vantham Bekijk Berichten
                              troost u, mijn madam had dat op dag 1 voor, nu bon, de schade valt héél goed mee, gewoon een kleine verbuiging die je niet ziet als je het niet weet.
                              Probleem IS gewoon dat je het weet en dat wreet iedere keer als je erlangs komt....
                              Sintruin till I die

Comment

• Inderdaad, ik kan dat ook niet hebben. Als ik zelf weet dat het er zit, denk er telkens aan.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door E90N Bekijk Berichten
                                  Probleem IS gewoon dat je het weet en dat wreet iedere keer als je erlangs komt....
                                  ja inderdaad.
                                  Hoewel de A4 binnenkort toch weggaat had ik die "persoonlijke touch" toch liever niet gezet.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door E90N Bekijk Berichten
                                    dat klopt, maar het is zo miniscuul dat ik er mij ook niet in ga ergeren én ik ben ook niet diegene die er mee rijdt he, het is haar auto, ik mag met 'de bus' rijden (dat is immers ook mijn bedrijfswagen)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Vantham Bekijk Berichten
                                      dat klopt, maar het is zo miniscuul dat ik er mij ook niet in ga ergeren én ik ben ook niet diegene die er mee rijdt he, het is haar auto, ik mag met 'de bus' rijden (dat is immers ook mijn bedrijfswagen)
                                      Jongens toch... allemaal precies nog niet veel meegemaakt, dat ge zo kleinzerig doet over iets dat geen kat ziet. Of juist de kat wel, vermits die op ooghoogte loopt met die "vin"...

Comment

• ik doe er niet kleinzerig over want ik trek het me niet aan omdat het zo 'onzichtbaar' is. 't was wel jammer dat het op dag 1 gebeurde

Comment

• ESP

Hallo ,

iemand al probleem gehad met het esp systeem?
                                          Sinds gisteren brand het lampje oranje....
                                          Morgen moet ik naar garage, ze vertelden me dat het geen probleem is voor er mee te rijden.
                                          Nu moet ik vandaag nog een 250 km rijden is dit aan te raden?

Comment

Working...
                                          X