Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi A4 B8 (Part II)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door riddle Bekijk Berichten
    Vanmorgen ging plots uitlaatgascontrolesysteem controle lampje branden.
    Volgens handleiding moet ik tegen 'aangepaste' snelheid naar de Audi dealer.
    Mijn vrouw is eergisteren bevallen en dat is nu niet echt een optie.
    Zou het veel kwaad kunnen hiermee nog rond te rijden. Moet de eerste dagen geen snelweg maken, dus max 100km/h zal hij halen deze week vermoed ik ....
    Het is niet goed, maar er tijdelijk mee blijven rijden gaat denk ik niet zoveel kwaad kunnen. Heb het zelf recent meegemaakt, ben zo snel mogelijk naar de dealer gegaan en uit diagnose bleek dat de inlaatklep moest vervangen worden. Ze hebben de foutmelding gereset. Het euvel was niet hoogdringend en aangezien het onderdeel moest besteld worden, werd er een afspraak gemaakt volgens hun onderhoudsplanning, 2 weken na diagnose. Ondertussen mocht ik met de auto blijven rijden.

Na vervanging heb ik wel een verschil gemerkt, de auto trekt beter tussen 2000-3000 tr/min. Had eerlijk gezegd af en toe wel het idee dat er iets niet 100% was, maar kon het nooit aanwijzen. Gelukkig dat de boordcomputer dergelijke fouten aanwijst, anders sta je daar een raar en vaag verhaal af te steken bij je dealer en weten ze niet waar te beginnen.

Blijf er niet onnodig lang mee rondrijden zonder diagnose, het bezoek bij je dealer duurt maar een uurtje (uitlezen van de computer).

En proficiat trouwens

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door riddle Bekijk Berichten
      Vanmorgen ging plots uitlaatgascontrolesysteem controle lampje branden.
      Volgens handleiding moet ik tegen 'aangepaste' snelheid naar de Audi dealer.
      Mijn vrouw is eergisteren bevallen en dat is nu niet echt een optie.
      Zou het veel kwaad kunnen hiermee nog rond te rijden. Moet de eerste dagen geen snelweg maken, dus max 100km/h zal hij halen deze week vermoed ik ....
      Heb dat ook eens voorgehad, en heb toen een afspraak vastgelegd met de garage, maar mocht in de tussentijd gewoon blijven rijden zonder veel erg. Je kunt dus best eens contact
      met de garage opnemen en horen wat ze zeggen.

Proficiat aan je vrouw en je familie.

Comment

• Hogedrukpomp

Hallo allemaal,

Vorige week zaterdag is mijn vrouw in pan gevallen met hare A4 Avant 2.7 TDI.
        Toen ze de autosnelweg opreed begon het spiraaltje te flikkeren en het vermogen viel weg van de motor.
        Ze heeft vervolgens de volgende afslag genomen en daar moest ze stoppen aan het rode licht en de motor sloeg af. Starten ging vervolgens niet meer.

Audi Assistance gebeld en een half uurtje later stopte Touring, computer uitgelezen met als resultaat geen fouten. Vervolgens takeldienst gekomen en de auto opgeladen.

Maandag hebben ze de auto naar de garage getakeld en dinsdag kreeg ik een telefoontje met de melding dat de hogedrukpomp defect is. Totale kostenplaatje, hou jullie vast, 10000 €.
        Omdat de auto nog geen 3 jaar is moeten we zelf 30 % van de werkuren betalen en geen onderdelen, een 600 à 700 €, dus al bij al valt dat nog wel mee.

Zijn er nog mensen hier die dit al defect hebben gehad?

Bij ons is het namelijk al de 2de keer.

Mijn wagen (Audi A5) had 7000 km toen de hogedrukpomp defect gegaan is. Volledig onder garantie vervangen toen maar wel de wagen 5 weken kwijt geweest.

Precies toch wel een zwakte van die 2.7 TDI 's !!!

Comment

• wablief? 10000 euro?
          waarvan 2000 euro aan werkuren, precies wel een serieus werkske

Bij uw A5, was dat toevallig ook tijdens de winter dat die defect is gegaan?

(zelf nog niet voorgehad, staat ook nog maar 30K op de teller)
          Audi A5 2.7TDI Multitronic

Comment

• nope..nog geen problemen gehad en heb nu bijna 150.000km..

Hoeveel km heeft uw madam hare 2.7 ?
            Erkent men in de garage dat er een probleem zou zijn met de pompen?
            is hare nen 163 of 190 ?
            Last edited by ; 16/02/2012, 16:35.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door viperman Bekijk Berichten
              wablief? 10000 euro?
              waarvan 2000 euro aan werkuren, precies wel een serieus werkske

Bij uw A5, was dat toevallig ook tijdens de winter dat die defect is gegaan?

(zelf nog niet voorgehad, staat ook nog maar 30K op de teller)
              Het is idd een serieus werkje, het is niet alleen de hogedrukpomp die vervangen moet worden, maar ook de brandstofpomp, brandstoffilters, brandstofleidingen, 2 common rails en de 6 injectoren. Daarom zo een serieus prijskaartje.

De koude heeft er niks mee te maken, bij mij is het gebeurd in de zomer.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Multitronic Bekijk Berichten
                nope..nog geen problemen gehad en heb nu bijna 150.000km..

Hoeveel km heeft uw madam hare 2.7 ?
                Erkent men in de garage dat er een probleem zou zijn met de pompen?
                is hare nen 163 of 190 ?
                57000 km heeft ze.

Echt erkennen doen ze het nie maar het feit dat de onderdelen voor 100% worden gedekt wilt toch iets zeggen. Normaal is het het 3de jaar 70% tussenkomst op onderdelen en werkuren nie gedekt.

Het is de 163pk uitvoering, de mijne ook trouwens.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Audi A5 Bekijk Berichten
                  57000 km heeft ze.

Echt erkennen doen ze het nie maar het feit dat de onderdelen voor 100% worden gedekt wilt toch iets zeggen. Normaal is het het 3de jaar 70% tussenkomst op onderdelen en werkuren nie gedekt.

Het is de 163pk uitvoering, de mijne ook trouwens.
                  Ik moet maandag in mijn garage zijn met de audi van mijn zoon..ik ga is polsen of mijn dealer ook dergelijke pech gevallen heeft...
                  Last edited by ; 05/03/2012, 11:02.

Comment

• Ik heb juist een A4 tweedehands gekocht van 2010, dus het is allemaal nieuw voor mij. Ik vraag mij of het volgen van schakel advies wel goed is? Soms laat hij mij schakelen op 1500 toeren ...

En ik heb al enkele dagen alles uitgeprobeerd in mijn boordcomputer, maar ik kan het niet vinden Hoe kan ik instrumentpaneel 2 zien?

Nog een vraag, is er enige anti diefstal systeem standard in audi A4 B8 uit 2009-2010?

Alvas merci he

Comment

Ik moet maandag in mijn garage zijn met de audi van mijn zoon..ik ga is polsen of mijn dealer ook dergelijke pech gevallen heeft...
                      Neen , er zijn geen gevallen bekend bij mijn dealer....

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Diamantik Bekijk Berichten
                        Ik heb juist een A4 tweedehands gekocht van 2010, dus het is allemaal nieuw voor mij. Ik vraag mij of het volgen van schakel advies wel goed is? Soms laat hij mij schakelen op 1500 toeren ...

En ik heb al enkele dagen alles uitgeprobeerd in mijn boordcomputer, maar ik kan het niet vinden Hoe kan ik instrumentpaneel 2 zien?

Nog een vraag, is er enige anti diefstal systeem standard in audi A4 B8 uit 2009-2010?

Alvas merci he
                        Met de handgeschakelde weet ik niet, maar met de multitronic kan ik van 0 naar 70 gaan zonder dat de naald de van de toerenteller boven de 1200 toeren uitkomt, dus op 1500 toeren schakellen zal wel geen probleem zijn zeker...

read the manuel misschien....aan de onderkant van de rechtse hendel zit een knopje....

Ja zit er standaard op......open je ruit.....sluit je auto.....steek je arm naar binnen en je weet het...

Comment

• Tenzij er een terugroepactie is erkennen ze bij Audi nooit dat er een algemeen probleem is of kan zijn.

Comment

Met de handgeschakelde weet ik niet, maar met de multitronic kan ik van 0 naar 70 gaan zonder dat de naald de van de toerenteller boven de 1200 toeren uitkomt, dus op 1500 toeren schakellen zal wel geen probleem zijn zeker...

read the manuel misschien....aan de onderkant van de rechtse hendel zit een knopje....

Ja zit er standaard op......open je ruit.....sluit je auto.....steek je arm naar binnen en je weet het...
                            Ik heb de manual gelezen en kon het niet vinden

Over de antidiefstal ... Verzekering eist een vv1 of vv2 of zoiets, maar wat er bij mij dus standaard is, zou normaal volstaan niet? En hoe kan ik dat papier krijgen, dat ik deze optie standaard heb?

groetjes

Comment

Hallo allemaal,

Vorige week zaterdag is mijn vrouw in pan gevallen met hare A4 Avant 2.7 TDI.
                              Toen ze de autosnelweg opreed begon het spiraaltje te flikkeren en het vermogen viel weg van de motor.
                              Ze heeft vervolgens de volgende afslag genomen en daar moest ze stoppen aan het rode licht en de motor sloeg af. Starten ging vervolgens niet meer.

Audi Assistance gebeld en een half uurtje later stopte Touring, computer uitgelezen met als resultaat geen fouten. Vervolgens takeldienst gekomen en de auto opgeladen.

Maandag hebben ze de auto naar de garage getakeld en dinsdag kreeg ik een telefoontje met de melding dat de hogedrukpomp defect is. Totale kostenplaatje, hou jullie vast, 10000 €.
                              Omdat de auto nog geen 3 jaar is moeten we zelf 30 % van de werkuren betalen en geen onderdelen, een 600 à 700 €, dus al bij al valt dat nog wel mee.

Zijn er nog mensen hier die dit al defect hebben gehad?

Bij ons is het namelijk al de 2de keer.

Mijn wagen (Audi A5) had 7000 km toen de hogedrukpomp defect gegaan is. Volledig onder garantie vervangen toen maar wel de wagen 5 weken kwijt geweest.

Precies toch wel een zwakte van die 2.7 TDI 's !!!

De wagen is ondertussen weer een 14-tal dagen gemaakt, totale kostenplaatje voor ons 650 €.
                              Ik heb ook eens gevraagd in de garage of dit probleem regelmatig voorkomt, dit was het 3de geval sinds de introductie van de common-rails waarvan 2 wagens van ons, echt straf !!!

Maja, das pech hebben zeker !

Comment

De wagen is ondertussen weer een 14-tal dagen gemaakt, totale kostenplaatje voor ons 650 €.
                                Ik heb ook eens gevraagd in de garage of dit probleem regelmatig voorkomt, dit was het 3de geval sinds de introductie van de common-rails waarvan 2 wagens van ons, echt straf !!!

Maja, das pech hebben zeker !
                                Pech? Ik vind het hoogsteigenaardig dat men voor een dure premiumwagen zonder morren 7% van de kostprijs van een pure en duidelijke fabricagefout betaalt!

Ik moet deze truc dringend beginnen toepassen bij mijn klanten: ik bouw hen een huis, na 3 jaar stort het dak in en is de woning dus onbruikbaar, ik zeg hen dat een nieuw dak 10.000 zakken kost en dat ze voor een zacht prijsje een nieuw dak krijgen.

Ik moet rijk worden!

Comment

• vv1 is standaard, transpondel in sleutel hé.
                                  Indien er een volumetrisch alarm aanwezig is kan men dat herkennen aan de drukknoppen in de deur vd bestuurder. is bij mijn weten steeds een optie

Comment

Ik heb de manual gelezen en kon het niet vinden

Over de antidiefstal ... Verzekering eist een vv1 of vv2 of zoiets, maar wat er bij mij dus standaard is, zou normaal volstaan niet? En hoe kan ik dat papier krijgen, dat ik deze optie standaard heb?

groetjes
                                    vraag het bij een audi dealer, via het chasisnummer is normaal standaard.

Oorspronkelijk geplaatst door CAMAROSA Bekijk Berichten
                                    vv1 is standaard, transpondel in sleutel hé.
                                    Indien er een volumetrisch alarm aanwezig is kan men dat herkennen aan de drukknoppen in de deur vd bestuurder. is bij mijn weten steeds een optie
                                    op de mijne was dit toch standaard...of het moet in één of ander pakket hebben gezeten.
                                    Gezien de kostprijs van de mijne +50.000€ eisde de verzekering ook een deftig alarm, mijn garagist meende dat het alarm waar de wagen mee is uitgerust voldoet, en werd ook door de verzekering direct aanvaard. Een professionele verzekeringsagent zou hier trouwens op de hoogte moeten van zijn...vind ik hé

Comment

vraag het bij een audi dealer, via het chasisnummer is normaal standaard.

op de mijne was dit toch standaard...of het moet in één of ander pakket hebben gezeten.
                                      Gezien de kostprijs van de mijne +50.000€ eisde de verzekering ook een deftig alarm, mijn garagist meende dat het alarm waar de wagen mee is uitgerust voldoet, en werd ook door de verzekering direct aanvaard. Een professionele verzekeringsagent zou hier trouwens op de hoogte moeten van zijn...vind ik hé

Is niet standaard, maar zit wel in het lifestyle of lifestyle plus pack.
                                      Maar zoals je zegt: steek je arm eens naar binnen als de deuren op slot zijn (en ramen open )

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door auweray Bekijk Berichten
                                        Is niet standaard, maar zit wel in het lifestyle of lifestyle plus pack.
                                        Maar zoals je zegt: steek je arm eens naar binnen als de deuren op slot zijn (en ramen open )
                                        Alarm zit niet bij; heb het nagevraagd, maar vv1 is voldoende voor de verzekeraar dus ok

In de Audi GPS zit geen flits waarschuwer he?

Op autosnelweg met 120km/u, gebruikt het 5l/100 ongeveer, is vrij veel niet? In boekjes staat 4l ... Hoe zit het bij jullie? Ik heb een B8 model van 120 pk sedan

grtz

Comment

Op autosnelweg met 120km/u, gebruikt het 5l/100 ongeveer, is vrij veel niet? In boekjes staat 4l ... Hoe zit het bij jullie? Ik heb een B8 model van 120 pk sedan
                                          DIt zou ik normaal durven noemen, in de boekjes vind je normverbruik terug terwijl reeël verbruik toch nog wat anders is. Ik heb genoeg ritjes gereden die een veelvoud aan verbruik lieten noteren met dat 2L dieselblok.

Comment

Working...
                                          X